maanantai 2. syyskuuta 2013

Mainitsinko aiemmin...

...hyötyväni euron siitä, kun tilaan Alfred J. Kwakin tuottikset discshopista enkä cdon.comista? Noh, ei se mennyt ihan niin.. Perjantaina mä lähdin koulun jälkeen pikavauhtia kipittämään opiskelu-kotiani kohti, jotta ennättäisin käydä tsekkaamassa päivän postin Alfredin varalta ennen juna-asemalle menoa. Noh, reissu oli siinä mielessä turha, ettei postissa ollut vieläkään tullut sitä paketin-noutolappua. Mä sit lähdin suoraan rynnimään takaisinpäin ehtiäkseni junaan, mutta siinä kävi sitten niin onnettomasti, että myöhästyin pari vaivaista minuuttia ja jouduin menemään melkein puolet kalliimalla junalla, kun se halvempi ehti mennä. .-P

Viikonloppua oli taas ihan kiva viettää kotona. .-) Välillä oli vaan vähän tylsää, sillä Fikun piti tehdä ruotsin tehtäviä koneella. Mä sit menin wiillä pelailemaan, ja aloin taas pitkästä aikaa pelamaan Tinttipeliä! Aika rutiinilla noi tehtävät sujuu ja muutenkin muistaa lähes ulkoa reitit ym, että pelin kiinnostavuus on laskenut jonkin verran. .-/ Mutmut, kyllä tota pelata jaksaa!


Sit varmaan viikonlopun kohokohta oli erilaiset pilavideot, joita me kateltiin aina tauoilla Fikun kanssa. .-D Erityisesti suosiossa oli Alfred J. Kwakin Korppi ja sit muutama muukin. Viikonlopun kulutetuimpia:

"Mörkö otti jalat alleen!"
"Lähdetään mörkö jahtiin."

"Upeeta."
"Bensa loppui."
"Isi!"
Korpin pianonsoitto!

Sekä tämä, jota en saa lisättyä videomuodossa..
"Näkemiin pikkunälkä!"
"No niin, moikka..." & Deal with it
"Sivissivissivis..."
"Tintti on etevä toimittaja, mutta miksiköhän se käski näin tekemään?"

Joo, ja vaihteeksi jotain asiallisempaa. .-D Tänään sit taas palasin tänne opiskelu-kotiini. Koulu alkoi vasta puolen päivän jälkeen, joten aattelin tulla kotiin kattomaan Bonesia. Suunnitelmiin tuli kuitenkin muutos, kun ilkiö kone pimahti parin minuutin katselun jälkeen. .-( Noo, kesti se sentään viikon pimahtamatta! Mä sit rupesin laskemaan matikkaa ootellessa koneen jäähtymistä, ja sain jopa tehtävät tehtyä. .-D Tai noh, en ihan varma ollu, mitä kaikkea oli läksynä, mut tein laskin pari sivua tehtäviä, eiköhän siitä edes osa ollut läksynä. .-D Sit pitikin jo lähteä kouluun. Harjoiteltiin Photoshopin käyttöä, ja oli jopa ihan kivaa! Kerkesin mallikkaasti toki säätää pitkin tuntia, mut ihmeen hyvin sit itekseni sain korjattua mokiani. .-D Tunnin jälkeen olin saanut väsättyä tällaisen kuvan:


Ideana siis oli liittää tuo naikkonen tuohon taustaan, nää nimittäin oli aluksi erillisiä kuvia. Fikun mukaan onnistuin hyvin ja tosta ei kuulemma huomaa, et noi olisi eri kuvista. .-D Ja oppi tossa tunnilla muutenkin hyödyllisiä vinkkejä, joita voi paintin tai gimpin kanssakin käyttää, vaikka photarilla homma oli jotenkin unelmaa. .-D 

Sitten päästäänkin viimein päivän kohokohtaan: Kotiin tullessani huomasin eteisen penkillä paketin, ja pienellä silmäilyllä huomasin, että se oli minulle osoitettu!! Vou, en olisi uskonut, että posti toimittaa noinkin ison paketin ihan kotiovelle! Mä sit revin paketin heti auki, mikä kävi aika helposti, sillä paketti oli muutenkin tosi löysästi kiinnitetty.. Kärsimystä oli sisältökin jonkin verran kokenut, ekan tuottiksen pahvijutsku oli rypistynyt ja tokan muovikansi rikki ja yksi levykin oli irrallisena kolissut laatikossaan. .-s Sit paketissa tuli myös lasku, vaikka minä maksoin jo verkkopankissa ostokset aiemmin.. Outoa. Noo, mutta Alfredit on nyt tulleet perille ja se on pääasia. .-3 Mä ja Fiku melkein suunniteltiin ottavamme tästä porukasta mallia joskus. .--D Nyt sit oikein reiluna toivon, että noi jaksot poistettaisiin tubesta jolloin minä saisin nauraa, kun kaikki on itellä tallessa. x-P


Siinä piti sit äkkiä laittaa ruokaa itelleen että pääsi katselemaan! Katoin putkeen kolme ekaa jaksoa, ja aattelin nyt vähän kertoa fiiliksiä ja semmoisia näkemästäni ja toimia niin mahdollisesti jatkossakin! Googlen tarjoamat kuvat alkavat vähenemään, mun pitäisi varmaan ladata gadwin koneelle ihan Alfredia varten. .-D Mut niin, varokaa pieniä juonipaljastuksia! Nyt kun toista kertaa aloittaa sarjan katsomisen alusta, on kivaa bongata vihjeitä tuleviin tapahtumiin liittyen muutamaa jaksoa ennen varsinaista tapahtumaa ja muutenkin tajuaa asiayhteyksiä paremmin! Aw, Alfred vaan on niin älysöpö vastasyntyneenä. .-3 Melkein itkin tällä kertaa Alfredin perheen jäädessä auton alle. Sitä ei osaa reagoida tilanteisiin välttämättä heti kun ei tiedä mitä on tulossa, mut nyt kun tiesi mitä tuleman piti oli jo valmiiksi vähän haikea olo sen kohdan lähestyessä. Sit kauhukseni huomasin, että muistutan aika tavalla Hannu-Harakkaa. Mä jätän useinkin vastaamatta teoistani ja saatan aiheuttaa ongelmia muille.. Kaikilla on syy omalle toiminnalleen, vaikkei se olisi järkevä tai hyvin perusteltu. Mut nyt kun paremmin tiedostin tän piirteen itsestäni voin kai kehittyä ja yrittää muuttua? Ää, ihan tässä liikuttuu kun Alfred on niin ylireilu ja ystävien puolta pitävä. .'-) 

Oottelen jo huomista Alfredin katselua, oon päättänyt katsoa päivässä 1-3 jaksoa sen mukaan, kuuluuko ne samaan juoneen ym. .-D En sit tiiä, nyt kovan odotuksen jälkeen tää ei ehkä ookaan niin superhienoa kuin olin haaveillut. Julmaa, usein juurikin se odotusvaihe on paras ja sitten kun saa lopulta haluamansa ei enää ole odotettavaa tai jotain.. Mutta enköhän mä tule Alfredista intoilemaan vielä paaaaljon, joten missään nimessä ei turha ostos ollut!

Jaahas, tässä on taas koko päivä ihan huomaamatta mennyt, epistä. Olin melko varma, että ehtisin pelata tänään simssiä, mut ei sitten. En ole peliä saanut kertaakaan avattua sen jälkeen kun netin sain toimimaan täällä. .-D Hmhm, mulla on nälkä, pitäisi varmaan syödä. Voisi kohta jonkun leivän tehdä ja katella Havaiji 5-0:aa. Siitä alkoi muutama viikko sitten toka tuottis, ja innollahan noita ennennäkemättömiä jaksoja katselee. ,-) 


Mmm, tää postaus on jotenkin sekavan täyteen tungettu kaikkea, mut olkoot. Mun pitäis tosiaan lopetella, että tässä pääsisi joskus nukkumaankin. .-D Huomennahan mulla alkaa koulu vasta puolen päivän jälkeen, mut ihan kämppiksiä ajatellen en ehkä hirmumyöhään lähde harjaamaan hampaita äänekkäällä sähköhammasharjallani, jos heillä on varhainen herätys. .-D Loppumusaksi tarjoan yhtä melko tuoretta soittolistani biisiä:


Kysymys lukijoille:
Osaatko photoshopata?
Vaihtoehto 1: Jeeps ,-)
Vaihtoehto 2: En.

2 kommenttia:

Riina kirjoitti...

Tuskin nyt ihan turha ostos oli, lastenohjelmia on kiva katsella, varsinkin kipeänä. Ite oon kattonu jo viikon ajan erilaisia lastenohjelmia, erityisesti muumeja, ku niitä on tullu hankittua ihan kiva pino dvd:nä.
Tosta laskusta niin jos oot sen netissä jo maksanu, nii toi saattaa olla sellanen kuitti tyylinen paperi. En osaa selittää, mut itelle ainakin on tullu välillä laskuntyylisi papereita tilauksien mukana, vaikka netissä oisinkin jo maksanu.
Niin ja oli kyllä taidokas kuva, jonka olit tehnyt :)

Kasa kirjoitti...

Niin, eiköhän noitakin dvd:itä tuu vielä paaaljon kulutettua tulevaisuudessa. .-) Haa, jepjep, kipeenä on kiva katella ohjelmia, mä vaan harvoin oon niin kipeä että joutuisin olemaan vuodelevossa poissa koulusta. .-P Aws, Muumit on kyllä mahteja. .-) Meillä on suurin osa Muumijaksoista nauhotettuna vhs-kaseteille, mut siitä huolimatta toivon että ne julkaistais sellasessa isossa dvd-boksissa kaikki, ettei tarvisi hirmuista läjää hommata. .-D Aa, no hyvä tietää. .-) Mä kun tosiaan jo maksoin ostokset ja siitä on sähköpostissakin todisteviesti, jos ne rupee jotain urputtamaan. .-D Hee, kiitos! Photoshopilla kuvanmuokkaus käy suht helpohkosti ja jälki on hienoa. .-)