torstai 26. syyskuuta 2013

Eka jakso...

...lähenee loppuaan ja olen iloinen siitä, että vihdoin pääsen eroon ärsyttävistä töistä jotka ovat harmia aiheuttaneet! Tosin samoja aineita on taas ensi jaksossa, joten eiköhän siellä uudet vaikeat ärsytykset taas odota... Nyt vaan taas jälkeenpäin jotenkin huomaa, miten turhaan murehti joistakin asioista kun kaikki sujui lopulta hyvin eikä mitään hirmukamalaa edes tapahtunut vaikka sitä ehdin välillä pelätä. .-D

Vaikeat C#-ohjelmointi ja 3ds Maxilla puuhastelu alkaa jo sujua. .-) Ei yhtä loistokkaasti kuin muilla mut huomaan kehittyneeni! Maanantain 3D-tunnilla ope ohjeisti uutta asiaa, joka meni minulta vähän ohi ja olin melko sekaisin muiden saatua homman jo valmiiksi. En kuitenkaan luovuttanut vaan itse kokeilemalla sain lopulta homman tehtyä aivan oikein, vaikka siihen meni lähes se koko kolmen tunnin mittainen oppitunti. .-D Olin kuitenkin tyytyväinen, että homma sujui niinkin hyvin. .-D Sit siinä yhdessä vaiheessa ope oli huomaamattani tullut taakseni katselemaan työskentelyäni ja hän iloitsi siitä, että olin tehnyt muistiinpanoja. .-D Mulla on Drivesssä pari sivullista yksityiskohtaisia klikkausohjeita eri toimintojen suorittamiseksi 3ds Maxilla, sillä en todellakaan muuten muistaisi kaikkea jälkeenpäin. .-D 3D-työni on edelleen aika vajaa enkä usko saavani sitä ajoissa valmiiksi, mutta enää sen työstäminen ei ahdista niin paljoa. C#-ohjelmoinnissa olen puolestani nyt kokeeseen lukiessa alkanut vihdoin ymmärtää paremmin niitä tehtäviä. .-D Täysin oikein ne ei edelleenkään mene, mutta tehtävän annon luettuani osaan suunnilleen oikeaan suuntaan alkaa rakentaa vastaustani. .-D Onneksi kokeessa saa käyttää nettiä, niin voin katella apua muista tehtävistä. ,-)

Tiistaina mulla oli koulussa lääkärin tarkastus. Lähdin taas asunnolta matkaan niin myöhään että meni tosi tiukille että ehdin paikalle ajoissa. .-D Noo, onneksi se lääkäri jumitti edellisen tarkastettavan kanssa vähän yliaikaa joten mun myöhästymistä ei huomannut. .-D Kun sitten lääkäri tuli pyytämään mua sisään oli jotenkin järkytys että se olikin mies. .-D Tai kun aina koulussa terveydenhoitajat ja lääkärit on olleet naisia mun kohdalla, joten jotenkin sitä oletti niin nytkin. Toi lääkäri sit oli tietoinen siitä, että mä olen psykologille menossa niin jotenkin se vaikutti mun mielenterveydestä ihan ylihuonestuneelta ja kyseli miten sujuu. Kun vastasin hyvin kai, niin se lääkäri "suuttui" että kyllä pitää tietää jos ahdistaa. No joo, kyllä mä ahdistuksen tiedostan, sori nyt kun juuri sillä hetkellä ei ahdistanut mikään. .-P Siinä se sit kuunteli sydämen ja kattoi ryhdin ym. Sit välillä tuntuu etten ymmärrä suomea: "Käy makaamaan tähän tutkimuspöydälle selällesi" ni mä olin mahalleni menossa. x-D Mut oon kuulemma terve ja sellasta mukavaa että tästä on hyvä jatkaa. .-D


Sit tiistaina satuin tekemään onnistuneen löydön tubesta: pari biisiä Neljän Ruusun Ensi-ilta albumilta! Mä oon aina vihoitellut kun youtubessa on Neljän Ruusun vanhaa tuotantoa ja uutta, mutta tuolta yhdeltä albumilta ei millään ole tahtonut löytyä biiseistä muuta kuin liveversioita. Joskus 2007 vuoden paikkeilla fanitin Neljää Ruusua, ja niiltä onneksi soi useampikin biisi radiosta tuohon aikaan. .-D Voi tuota netitöntä aikaa, ainoa toivo kuulla lempilauluja oli toivoa että ne sattuisi soimaan radiosta. Ja jos halusi oppia lyriikat ulkoa ei niitä päässyt googlesta kattomaan vaan piti olla kynä ja paperi valmiudessa lähettyvillä ja kun toivottu laulu alkoi piti kiireellä kirjoittaa ylös niin paljon kuin ehti ja sitten täydentää seuraavilla kuuntelukerroilla. .-D Mulla on päiväkirja täynnä noita Neljän Ruusun biisien sanoituksia. .--D  Ei nykyään osaa edes ajatella tuollaista, ettei lempilauluja saakaan kuunnella silloin kun haluu. .-o Mutta niin,  Soudat-huopaat, Tahdon ja Tie ajatuksiin taisi olla ekoja lemppareita Neljältä Ruusulta ja toki melkein kaikista pidin mitä nyt sattui soimaan. .-D Tuohon Ensi-ilta levyyn tuli sitten tutustutta paremminkin, kun koukutin Sepon pariin Neljän Ruusun biisiin ja aina kaiken haluamansa saava lellivauva-Seppo sai sitten tuon levyn ja se oli useaan kertaan lainassa meillä. .-D Me varmaan Fikun kanssa kuunneltiin sitä levyä enemmän kuin Seppo. .---D Nyt vuosien tauon jälkeen uudelleen kuunnellessa miettii vähän mikä näissä silloin niin viehätti, mut kyllä muutaman nostalgiavärähdyksen on aiheuttanut näiden kuuntelu. .-) Nyt sitten enää toivon että tubeen lisättäisi Stellan Lumottu, sitä oon kaivannu! Ei mutta mitä, tuoltahan se youtubesta löytyi, oih! Fiku varmaan kauhistuu kun oon lisännyt soittolistat täyteen iskelmäbiisejä. .--D

Mä oon tällä viikolla useana päivänä ravannut kaupoissa, ja syy siihen oli matikan koe ja isi. Mulla ei oo täällä asunnossa ollut laskinta, kun Fiku tarvii sitä meidän teholaskinta pitkän matikan opiskelussa, ja mä sit oon matikan tunnit kännykän laskimella hoidellut, mut arvelin ettei kokeessa sellainen toiminta oo sallittua, joten piti lähteä laskinostoksille. Olin varautunut siihen, että laskin maksaisi halvimmillaan jotain 20€, joten olin sitten melkoisen yllättynyt kun halvin laskin jonka löysin maksoi vaan 2 euroa. .------D Isi puolestaan liittyy ostoksilla käymiseeni siten, että hänellä on huomenna syntymäpäivä, joten jotain lahjan tapaista yritin löytää. .-D Anttilasta onnistuin löytämään jonkun vanhan 5 euroa maksavan Batman leffan ja päätin sit sen ostaa. .-D Sit isin lemppareita on salmiakit joten kyseisiä nameja ostin ja sit Robbarissa oli aivan himohyvää suklaata tarjouksessa ja oon nyt ihan lumotuneena noita levyjä hotkinut yhden päivässä. .-D Nams, miten jokin voikin olla näin hyvää? Raskain mielin olen sitten vikan levyn lahjoittamassa isille, mutta kokemuksesta tiedän isin jakavan naminsa mun ja Fikun kanssa, eh. .-D


Keskiviikkona vihdoin ja viimein pääsin sen opon kanssa juttusille ja katottiin noita hyväksilukuja. Ensimmäisen kerran koen lukion käymisestä olleen jotain hyötyä: saan lukiossa käymieni kurssien ansiosta joihinkin tän koulun kursseihin jo valmiiksi arvosanat, eli löysempää opiskelua tiedossa, sopii mulle. ,-) Huonosti menneitä aineita kuten enkkua yritän kumminkin korottaa, täällä sekin on niin unelmahelppoa, pärjään paremmin kuin yläasteella. .-----D Mulla on sellainen aavistus, että eilisestä kokeesta voisi tulla täydet pinnat, tai ainakin tosi lähelle huippua pääsen. .-D Sit se opo järkyttyi kun sanoin käyneeni pitkän matikan ja käyn täällä silti matikan tunneilla. Hänen mielestään siinä ei ollut mitään järkeä ja jotenkin opo sitten sai mut ylipuhuttua siihen etten sit kävisikään noita matikoita.. Vähän kyllä kököttää, kun nyt kumminkin ehdin koko jakson matikantunneilla istua ja rahaakin kului oppikirjaan ja laskimeen. .-s Ens jakson lukkariin oon nyt sit saamassa jopa yhden vapaapäivän, kun mun ei tarvitse lukiokurssieni ansiosta osallistua sen päivän tunneille, mikäs siinä. ,-)


Eilen Fiku linkkasi mulle mahtavan videon, jonka katsomisesta mulle tuli mahdoton Tinttihimo! Ääh, en ees muista enää kunnolla noita kaikkia jaksoja joista tuossa oli kohtauksia, onko siitä peräti kaksi vuotta kun viimeksi niitä vhs-kaseteilla olevia Tintti jaksoja kateltiin, hirmi kauan. .-o Heihei, mitäs cdon.comissa on tapahtunut sille kaikki Tintit sisältävälle dvd-boksille!!? .-o Se on, öh, uudistettu? En mä muuta eroa siihen edelliseen huomaa kuin että kansi on erilainen ja kuvasuhde nykyaikaisempi (16:9) mitä noissa aiemmissa Tinteissä. Hintaa on onneksi saman verran, vaikka toi ihan uutuusjulkaisu tulee olemaan. .-D Ja jostain syystä myhäilen tyytyväisenä, kun ostin eilen tuolla tuote-ehdotuksissa olevan Batmanleffan euron halvemmalla, haha. .-D Mutta toi Tintti olis kiva hommata vaikka jouluksi itelle.. ,-) Ja jos tuosta videosta innostuitte voin suositella katsomaan lisää tuon tekijän kanavalta niitä, tässä vielä toinen suosikkini. .--D

Ilmat on viilenneet ja mä olen saanut hytistä koulumatkoilla. Onneksi varauduin tänne muuttaessani ottamalla lapaset ja kaulahommelin (en tiedä mikä se on .--D) mukaan, että sentään jotain lämmikettä. Korvat vaan paleltuu, täytyy muistaa ottaa pipo mukaan kun kotona käväisen. Erityisesti ärsytti, kun tänne meidän asuntoon tuli postissa kirje sellaiselle henkilölle ketä täällä ei edes asu. Kuoressa luki että jos kirje ei tänne kuulu tulee se toimittaa postiin ja mä sit yksi päivä kävin sen sinne viemässä kylmässä viimassa, hyi. No, eikös se kirje sit tullut eilen postissa tänne takaisin!? Mitä moskaa, nyt se saa kyllä mennä paperinkeräykseen, ellei jompi kumpi kämppiksistä vie sitä pois, mähän en siihen enää koske. Eilen satoi jopa ensilumi, ettei mikään ihme, että tää viikko on hyytävämpi ollut.

Jokohan siinä tuli kerrottua kaikki tällä viikolla tapahtuneista asioista? .-D Mä oon ollut koko viikon tosi aikaansaamaton enkä oo oikein mitään saanut tehtyä, en myöskään postauksia, joten siksi tässä tuli nyt aika paljon asiaa kerralla. .-D Huomenna on sit ohjelmoinnin koe, iik, tän päiväsen perusteella ei kyllä tule hyvin menemään ää. .-s Sit jos se ei oo jo itsestään selvää niin olisin taas kotiin menossa viikonlopuksi! Suunnitelmissa ainakin isin synttäreiden juhlimista, Iloliemien kuvaamista (pitkästä aikaa!), Holmes NYC:in, Selviytyjien (Ozzy!!) ja Babarin kattomista ja nukkumista. .-D Whii, pian näkee taas Ozzyn, jes! Laitanpa tähän vielä nämä loputkin Ozzy-kuvat jotka Fiku mulle lahjoitti. .-D






Olipas niitä paljon, en edes muistanut. .---D Nyt mun pitäisi varmaan mennä syömään, sit oiskin jo taas soveliasta tiskata, kattila on ihan tahmanen. Vai hui uskaltaakohan tonne mennä, kämppis sai just vieraita. .-o No mä toivon että ne pysyy sen huoneessa.. Heippa ja hyvää viikonloppua!! .-) 



Kysymys lukijoille:
Kumpi:
Vaihtoehto 1: Suklaa
Vaihtoehto 2: Batman

4 kommenttia:

anna kirjoitti...

Onneks mun kohalle ei vielä oo sattunut mieslääkäreitä! Voin kuvitella, kuinka jossain perusterveydentarkastuksessaki jonkun paidan ottaminen pois hirvittäis ihan liikaa.
Mutta toi Batman on tosi hyvä! Naamalla on noi kaikki uudet Batmanit ja toi on musta yks parhaimmista. Tosin ne kaikki on parhaita, erh =D Ja vielä loppuun, että Neljä Ruusua on yllättävän hyvä!!

Kasa kirjoitti...

Haha, mäkin mietin että apua, en varmana ota paitaa pois mut onneksi toi teki tutkimukset silleen että paidan alle tyrkki niitä laitteitaan tai sit paidan helmaa piti vaan vähän nostaa. .-D Hii, hyvä kuulla et toi leffa on hyvä. .-D Makuasiahan se tietty on mutta uskon että mekin tykätään. .-D Mä en ookaan koskaan mitään noita uusia Batmanena nähnyt. Jep, Neljällä Ruusulla on kyllä muutama hyvä biisi. .-)

Fiku kirjoitti...

Ah, AJ! I am Mr. A <23!! Kuinhan monta kertaa ehdin kuunnella ton? .-D Jep, mäkin oon tässä viime aikoina miettiny, miten tyhmää on olla koko ajan pottumielellä, koska joskus kun asiat on vielä huonommin (kannustavaa) kaipaa sit näitäkin hetkiä. Mulla on kauheen ikävä sitä, kun pelattiin Sepon simssiä ja uusilla lisäreillä. .--( Vaikka muuten se aika olikin aika moskaa... .-D

Hei mut hyvä, et alkaa sujua tollaset moskat. Kun tarpeeks yrittää, oppii ainakin jotain, vai mitä joskus sanoinkaan? .-D Kyllä sä ton vielä opit, kun selvisit pitkästä matikastakin. .-)

Voi Neljää Ruusua. .--D Tossa Ensi-illassa ainakin oli ihan kiva musiikki. Mä en enää kauheesti kuuntele sun soittolistoja tai musiikkia ylipäätänsä. .-D Tai jos mun jotain tekee mieli kuunnella, ni kuuntelen sit vaan sen vaikka useaan kertaan putkeen. .--D

Lol mikä matikka. Lol mikä amis. Ihanaa. Toi on niin meidän meininkiä, et katotaan kaikki jutut silloin, kun ne on jo vanhoja. .-D Voi suklaita, olisit sä saanut sen yksinkin popsia. .-> Tai olisit voinut ostaa tota suklaata lisää. .-D

En edelleen tajua, miksi amislaisille opetetaan niin helppoja juttuja. Niistä kasvaa pässiääliöitä, eikä ne osaa käyttää aivojaan ja sit niille tulee aivotauteja myöhemmin. .-/

Kiva, että innostuit tosta Tintti-videosta. .--D Ohhoh, uudistettu Tintti! Kivaa. .--D

Voih, sulla on ollu varmaan tosi kylmää. .-( Mäkin oon ihan jäässä, kun kävelen tuolla päivällä tuulessa, vaikka mulla on vaikka mitä villajuttuja! .-D

Kyllä sä osaat ohjelmointia. Et kaikkea, mutta osan. Ajattele positiivisesti, niin pystyt parempiin suorituksiin. .-) Psykologinen kikka. ,->

Jopas oli Ozzyja paljon. .-D

Kasa kirjoitti...

Jopas oletkin pitkän kommentin tarinoinut. .-D Haha, varmaan aika monta kertaa sait Mr. A:ta kuunnella. .--D Jälkeenpäin ikävätkin asiat voi tuntua hienoilta. .-D Tai silleen ne ei tunnu niin pahalta kun ne ei juuri sillä hetkellä kosketa tai jotain.. Suuri osa elämästä ollaan pottumielellä, mut onneksi välillä tapahtuu kivojakin asioita jolloin paha mieli unohtuu hetkeksi. .-) Haha, jos Sepossa jotain hyvää oli niin ainakin se että hyödyttiin sen omaisuudesta. .-D Eikai se aika nyt niin moskaa ollu, en muista ainakaan. .-o Välillä tuntuu juu sujuvan, välillä taas on ihan pihalla kaikesta. .-D Haha, opokin sanoi tuota samaa, et jos selviää lukion pitkästä matikasta hyvällä arvosanalla selviää näistä tän koulun "moskistakin" kuten niitä nimitit. .-D Jep, mäkin tykkäsin Ensi-illan alkumusiikista, ja muistin noita sanojakin ihmeen hyvin. .-D Vaikket sä yksinäs näitä mun soittiksia kuuntelis ni joskus ku mä tuun sinne saatetaan kuunnella. .-D Mä en uskalla kuunnella yhtä biisiä montaa kertaa putkeen, siihen kyllästyy helpommin silloin. .-o Tai en sit tiiä, muistan ku joskus hitaan netin aikoihin kuuntelin koko vapaatunnin koulussa Backstreet Boysin Inconsolablea. .------D Jeps, me ollaan aina jäljessä eikä tiedetä tän hetken suosikeista mitään. .-D No joo mut haluun isille antaa lahjaksi. .-) En mä enää oikein ehdi ostaa lisää sitä suklaata kun robbari ei oo huomenna vielä auki kun kuljen siitä ohi kouluun. .-/ Kiinnostava tuo teoriasi amislaisten aivovammoista. .-D Täällä on tosiaan paljon helpompi opetus. Mietin tänään, kuinka yläasteella mitään ei tarvinnut tajuta, opetteli vaan kaiken ulkoa ja osasi kokeessa. Lukiossa sellainen ei enää toiminut, koska koealueet oli niin pitkiä, joten helpompi tapa oppia oli ymmärtää ne asiat. Nyt ollaan sit taas palaamassa enemmän tohon ulkoa opetteluun.. Se matikan opekin vastasi, että lukion fysiikan kirjoissa on vaikka kuinka asiaa mitä amiksessa ei tarvita. .-o Mä oon luullut, että amiksessa annetaan suunnilleen samantasoinen opetus kuin lukiossa, mut tää on ihan löysäilyä lukioon verrattuna... Niin, kivaa kun toi Tintti uudistettiin, toi uusi kansi on hienompi. .-D Outoo vaan et se "vanha" poistettiin vissiin kokonaan myynnistä. .-o Onneks tota uutta myydään samaan hintaan, vähänkö oisin suuttunut jos sitä oltaisi myyty täysihintaisena. .--D Tuuli on petollinen.. Niin, osaan mä ohjelmoinnista sentään jotain, etten ihan totaalisesti nolaa itseäni siellä kokeessa. .-D Psykologia on ovelaa. Jäi tosiaan monta kuvaa yli Ozzystä. .-D Nyt jälkeenpäin aloin miettiä oliko tyhmää laittaa kaikki kuvat, sillä enhän mä saa seuraavista jaksoista kuvia kun katotaan ne telkkarista. .-P Noo, sit käytän vanhoja. .-D Ja nyt pääsen vihdoin katsomaan Salkkareita. .---D