torstai 29. elokuuta 2013

Tänään ykkönen,...

...eli huoneessa numero yksi asuva kämppiksenikin muutti tänne. Nyt on sitten koko kolmikko koossa, saa nähdä miten tullaan toimeen keskenämme. .-D Mä en pahemmin ykkösen kanssa ole vielä jutellut, kunhan tervehdin kävellessäni hänen ohi. Alun perusteella ykkönen kuitenkin vaikuttaa menevämmältä kuin minä tai kakkonen. En tiiä, mut jotenkin mua alkoi ahdistaa, kun ykkönen tuli ja melusi kovaan ääneen kavereidensa kanssa. .-s Onneksi oon taas viikonlopuksi menossa kotiin, niin eiköhän tää ahdistus mene tutussa ympäristössä ohi.. Ää, en tajuu, nyt vaan itken täällä vaikkei ole mitään syytä! Vai onko? Ahdistus? Hormonit? Koti-ikävä? Koulumasennus? Jotain muuta?

Koulussa ei ole oikein mitään erikoista. Meillä alkoi matikka ja englanti, ja ne on kyllä niiiiiin paljon helpompia lukion moskavaikeiden kurssien jälkeen. .-D Päättelykykyni on riittänyt useimpiin matikan tehtäviin, vaikkei toi edelleenkään mun vahvin aine ole. Enkku puolestaan sujuu mun kohdalla ihmeen hyvin! En ole koskaan osannut yhtä hyvin, kun käytiin kappaletta ja suomennettiin sitä. Ihanaa yksinkertaista tekstiä ilman mitään ihmeen pitkiä ja vaikeita sanoja, joita kukaan ei voi tietää. Kaikesta huolimatta enkun ope on varmaan saanut musta sellaisen kuvan, etten osaa. .-P Ensin se kysyi multa jotain englanniksi, ja kun mä en ymmärtänyt heti kysymystä se oletti, etten osaa vastata ja meni eteenpäin. Noh, sit yhtä tehtävää tarkistaessamme mä olin osannus siitä kaikki muut kohdat paitsi viimeistä, niin eikös se ope kysy sitä juuri multa. .-P Sit siinä tunnilla tehtäviä tehdessä se ope tuli useaan otteeseen sanomaan, että saa pyytää apua, vaikka mulla meni ne tehtävät ihan hyvin. Ärr, ärsyttävää, kun se ope nyt pitää mua huonona, vaikka oon osannut enkun tunneilla paremmin kuin koskaan. Saisinkohan vakuutettua sen osaamisestani ensi tunnilla, kun meillä on sanakoe? Ei tule mulle paha lukeminen, kun osaan valmiiksi varmaan puolet niistä sanoista. .--D Olen siis nyt saanut tuntea itsestäni  ylpeyttä enkun tunneilla, kun kerrankin olen jotain ymmärtänyt!

Lukion käymisestä ennen ammattikoulua on se hyöty, että saa suoritusmerkintöjä joistakin aineista valmiiksi. Noi enkut ja matikat aattelin käydä, mutta terveystiedon voisi skipata, kun kävin lukiossa aineen kaikki kurssit. Oon vaan vähän pihalla noista osaamisen tunnustamisista, joten laittelin opolle viestiä aiheesta ja toivon sen vastaavan ennen seuraavaa terveystiedon tuntia, kun tänään menin tunnille, kun en vielä tiennyt noista vapautuksista. .-P

Wiihihii, oon pari päivää ollut ihan täpinöissäni, kun tein kuin teinkin käyttiksen Discshopiin ja tilasin Alfred J. Kwakin molemmat tuotantokaudet! Yksi ilta nukkumaan mennessäni vaan hyräilin Alfredin alkulaulua. .-DD Mun puolesta posti sais kulkea nopeemmin... Innostuin jo eilen kotiin tullessani, kun löysin postiluukusta pudotetun paketin nouto -lappusen, mutta se olikin osoitettu kämppikselleni. .-P Sit tänään kotiin tullessani olin varma, että mun lappunen olisi tuotu ja suunnittelin jo, lähtisinkö saman tien kävelemään kolme kilometriä takaisin vai haikisinko paketin vasta huomenna koulun jälkeen, mutta ei, paketin nouto-lappua ei ollut tullut tänäänkään. .-/ Huomenna voi tulla tiukkaa, jos noutolappu on tuotu, sillä mun koulu loppuu 15.30 ja juna lähtee tunnin päästä, joten en tiiä, ehdinkö kipittää kotiin ja takaisin postin luo siinä ajassa. .-P Sit oon nyt postin sivuja täysillä tutkinut ja huolestunut löydettyäni niinkin pelottavaa tietoa, että postin tuominen postiluukulle maksais jotain. .-o Mut toisaalta jos se mun kämppiskin sai postia, luulis, että munkin jutut tulee perille.. Sit oon edelleen huolissani henkilöllisyyden todistamisesta, mä kun en mitään passia tai semmoista omista. .-s Täytyy taas ottaa mukaan kaikki kela- ja opiskelijakortit ja otan vaikka vielä vuokrasopimuksenkin, että voin todistaa asuvani juuri siinä asunnossa minne lappunen on jätetty. .-D Mut toivon mukaan viimeistään ensi viikolla saan hyppysiini nämä ihanuudet. .-3



Jaa-a, mun pitäisi varmaan huomisen läksyt tehdä... Koko illan on ollut tarkoitus, mut aina oon livistänyt siitä tehtävästä. .---D Ei vaan huvittaisi, oon vähän pihalla tosta C#-ohjelmoinnista.. Vai näyttääkö tää ymmärrettävältä??

int luku1, luku2;
//Console.WriteLine("Anna luku1");
string apu = Console.ReadLine ();
luku1 Convert.ToInt32(apu);
//Console.WriteLine("Anna luku2");
apu = Console.ReadLine ();
luku2 Convert.ToInt32(apu);
long tulos = luku1 * luku2;
Console.WriteLine(tulos)

No, minä koitan perehtyä tuohon konekieleen. Pitäis vielä pakata, aattelin viedä likapyykit kotiin. .-D En ole vielä uskaltautunut pesukonetta käyttämään täällä. x-P Mukavaa viikonloppua kaikille! .-)


Kysymys lukijoille:
Ootatko jotain kivaa postista? .-3
Vaihtoehto 1: Juunami <3
Vaihtoehto 2: Enpä oikeastaan

3 kommenttia:

Riina kirjoitti...

Hienoa, jos enkku ja matikka on helppoa :) Ja onneks sulla on siellä kämpässä oma huone, niin ei välttämättä häiritse kämppiksen meneminen niin paljon kuin jos jakaisitte huoneen (se oli hirveää). Ja kokemuksesta voin tuohon suruun sanoa, että uusi paikka, poissa/kaukana kotoa eikä tuttuja ole ihan lähellä auttamassa. Mutta kyllä se siitä lähtee toivottavasti sujumaan :)

Jade Essence kirjoitti...

Hienoa että matematiikka ja englanti ovat siellä tuntuneet helpommilta! Ja varmasti tuollaisesta kertauksesta on hyötyäkin. Hienoa että joitakin aineita voi kumminkin hyväksilukea!
Toivottavasti paketti tulee kunnialla perille. Ja tsemppiä konekielen kanssa!

Itsestäni voin kyllä ainakin sanoa, että olen sitten varmasti täysin paniikissa kun pääsen/joudun muuttamaan omaan asuntoon. Hurr.

Asiasta poiketen, haluaisitko joitakin ruokavinkkejä vähävaraisille opiskelijoille? Voisin koettaa lähettää joitakin reseptejä - tosin tietenkin niidenkin kanssa riippuu paljon siitä, pitääkö niistä aineksista joita siihen tarvittaisiin.

Ja vielä se pitää mainita, että esimerkkisi innoittamana kokkasin eilen itselleni kun porukat eivät olleet aluksi kotona ja tuli jopa ihan syötävää ;)

Kasa kirjoitti...

Riina: Jep, helppous on mukavaa. .-D Nii, omassa huoneessa saa olla suhteellisen rauhassa, vaikka kyllähän ääniä seinien läpi kantautuu mut kumminkin. .-) Jep, eiköhän tohon uuteen asuinpaikkaan vähitellen totu, ja kotona pääsee onneksi tarvittaessa helposti käymään. .-)

Jade Essence: Hienoahan se! Jep, ei kertauksesta yleensä haittaa ole, mutta on myös kivaa saada löysempää lukkaria vapautuksien ansiosta. ,-) Täytyy toivoa parasta sen paketin kanssa. Mäkin olin muuton ajankohdalla vähän pihalla kaikesta, mutta hengissä olen yhä. .-D Toki mulle saa ruokavinkkejä lähetellä, tällä hetkellä kun on arsin yksipuolista ruokavalioni ollut: pelkkää makaroonia ja juustoleipää. .--D Ainekset toki vaikuttaa paljon, mä olen oikeastaan aika nirso. .-D Hee, mukavaa, että sain sinutkin kokkailemaan! Mäkin tänään Fikun kanssa kokkailin makarooneja, ja huomenna koitetaan ehkä harjoitella jotain uutta. .-D