maanantai 9. syyskuuta 2013

Nyt mulla...

...on enää vain yksi Alfred-kotelo halittavana, sillä kyyditsin toisen kotelon kotiin käydessäni siellä taas viikonloppuna. Ei, en ehtinyt katsoa viime viikolla kaikkia Alfredin ekan tuotantokauden 26 jaksoa, vaan jätin katsomattomat levyt tänne ja vein Fikulle sen minkä olin jo ehtinyt katsoa loppuun. .-) Fiku tosin epäili, ettei kiireiltään kerkeä katsoa sitä, mutta onpahan varmassa turvassa kotona. Whii, kohta pääseekin taas Alfredia kattelemaan. .-3


Taas vähän kumminkin palaillaan noihin viimeksi katsomiini jaksoihin. Alfred kasvaa liian nopeasti, se sais pysyä tuollaisena suloisena poikasena useemman jakson ajan! Alfred-raasulla ei kyllä mene parhaiten, kun ehtii tuossa lapsi-iässäänkin joutua kahteen kertaan vangituksi syyttömänä. .-< Nyt kun kahlaan sarjaa läpi jo toista kertaa olen keskittynyt enemmän myös sivuhahmojen kehitykseen. Vauva-Hanskin tyyli poikkeaa kyllä ihan häiritsevän paljon aikuisesta Hanskista. En vaan jotenkin osaa yhdistää tuota inkkari-poikaa siihen kovishanskiin. .-D

Sitten viikonlopusta. Tai oikeestaan ajasta ennen viikonloppua. Tai no jaa, joku voi laskea perjantai-iltapäivänkin jo viikonlopuksi.. Sanotaan kotimatkasta. .-D No mut kumminkin, mä taas tuttuun tapaan junailin. Junanvaihdon jälkeen yritin mennä ostamaan automaatilta lippua, mutta laite ei jostain syystä regoinut mitenkään visaani, vaikka useamman kerran koitin korttia tunkea sinne. Lopulta sit kyllästyin ja päätin ostaa lipun vasta junassa. Junan lähtiessä liikkeelle tuli henkilökunnan"huoneesta" aivan mahdottoman hyvännäköinen konduktööri!! Blondi "ylävä" tukka, isot silmälasit, kaksi korvarengasta toisessa korvassa, nätit naamapiirteet.. <3 Mä oikeesti vaan tuijotin sitä ihan lumoutuneena, kun se tarkisti siitä mun edessä olevilta lippuja. .-D Mä sit siinä kädet täristen kaivoin lompakkoa esiin ja mietin, kuulostaisiko hienommalta sanoa "opiskelijalippu ********än" vai "********än, opiskelija". Kauhee ku en ollut pitkään aikaan jännittänyt mitään yhtä paljon kuin nyt lipunostoa. .-D Yritin epätoivoisesti laittaa hiuksiani paremmin sydämen tykyttäessä. Sit kun kondy tuli siihen mun penkkirivin kohdalle, sekosi sen laite jotenkin, jolloin se jumitti useemman minuutin siinä mun edessä. .-D Olin kyllä siinä kohtaa niin jännittynyt, etten uskaltanut nostaa katsettani vaan tuijottelin opiskelijakorttiani ja yritin rauhoittua. .-D Noo, lopulta tuli sit mun vuki ostaa lippu. Kondy sit katsoi oikein huolella mun opiskelijakorttia ja muistutti, että mun pitää syyskuun loppuun mennessä hommata uusi voimassaolotarra korttiini, ja mä sit lupasin hoitaa asian. .-D Puuh, sit tilanne olikin jo ohi ja konduktööri siirtyi palvelemaan takanani olevia matkustajia, jolloin mä en enää viittiny kyyliä sitä. Istuin siinä sitten vaan typerästi hymyillen, mutta jo seuraavassa hetkessä oli tulla itku, kun tajusi, etten todennäköisesti tule enää näkemään kyseistä miekkosta. .-< Vähän ennen pysähdysasemaani lähdin paikaltani valmiiksi seisomaan ovelle, ja ehdin vielä hetken aikaa kyyliä kondyä, kun se oli viereisessä vaunussa menossa. ,-) Poistuttuani junasta jäin siihen aseamalle seisomaan junan lähtöön asti, ja sain vielä ikkunan läpi jonkin aikaa kondyä katella. .-3 Toi junamatka oli ehdottomasti perjantain kohokohta. .-D Nyt sit vaan toivon ja haaveilen, että jotenkin voisin vielä jollakin junamatkalla törmätä samaan konduktööriin, vaikka se tosi epätodennäköistä onkin.. Tällä hetkellä hypistelen kyseisen junamatkan lippua.. .-D Kaupassa käydessäni en raaskinut maksaa ostoksiani kolikoilla, etten menettäisi kondyltä saamiani vaihtorahoja vaan hoidin halvat ostokseni isolla setelillä, kun pienempää ei ollut mukana. .-D Joo, pitäkää mua halutessanne outona.


"The moment that we met, I didn't know yet
That I was looking at a face I'll never forget
Cause I, I can't get you off my mind
I can't get you off my mind"

Se siitä sitten. Viikonloppuna kateltiin Fikun kanssa dvd:itämme ruotsiksi, sillä Fikulla nuo ruotsin kirjoitukset lähestyvät ja kuuntelukoe oli jo tänään. Katottiin Camp Rockit ja sit Tinttiä. Meillä on muutama Tintti-jakso dvd:llä, loput löytyy sit vhs-kaseteilta. Häiriinnyttiin kyllä, kun ns. ruotsin Tintille on valittu sellainen "pappaääni" ja mulle tuli muutenkin kamala ikävä "suomen" Tinttiä. .-D Wää, mä oon taas kohta himoissani suunnittelemassa noiden loppujenkin Tinttien hommaamista dvd:lle, koska noilta vhs-kaseteilta niitä on niin vaikea löytää kaiken muun moskan seasta. Mut yritän hillitä itseni, korkeintaan jouluksi voisin harkita niiden ostamista. .-D Halvimmaksi tulisi ostaa ne kaikki jaksot sisältävä megaboksi, mut se olis sit myös turhaa, kun osa jaksoista on jo valmiiksi dvd:llä jne. Mä läpällä tokaisin, että meidän keson asemalla olis hyvät mahdollisuudet tämän suorittamiseen. .---D Ei ehkä kuitenkaan mennä kokeilemaan.. Kivaa oli katella kaikkea, kun kerran oli ns. hyvä syykin. .-D Ei minulle ainakaan ollut paljoa hyötyä ohjelman ruotsiksi katsomisesta, koska en ymmärtänyt oikein mitään. .--D Mut mikäs siinä hepreaa kuunnellessa, kun juoni on tuttu entuudestaan. Ää, sit kun vietän seuraavan viikonlopun kotona täytyy kaivella jostain niitä vhs-Tinttejä, tekis mieli katella. .-D


Vielä nämä viikonlopusta: paras pelikoukutin ja ahkerimmin katsottu pilavideo.

Tänään on sit ollut aikas tylsän turha päivä. Mun visa ei toiminut tänäänkään, joten jouduin ostamaan kalliimman lipun tiskiltä, kun en automaatista saanut mitään ulos. .-< Mikähän siihen korttiin on mennyt, pitäisi kai ottaa yhteyttää pankkiin tai jotain muuta vaikeaa. Mä en ole pahemmin osallistunut tän solu asunnon yhteistilojen siivoamiseen, mut tänään sit päätin olla hyödyksi ja viedä roskat. Tyhjensin samalla oman huoneeni pöydän laatikon, jota olen käyttänyt roskiksena. .--D Sain siinä roskiskatoksen luona kyllä hetken pohtia, mihin jäteastiaan roskat olisi kuulunut heittää. Kotona oli niin helppoa: biojäte, palavat ja palamattomat erikseen, mutta täällä pitää lajitella vielä pahvit ja paperit erikseen ja muuta turhaa. Sit kun toi meidän roskis oli muutenkin.. ym, aika lajittelematta täytetty, ettei siinä sit oikeen tiennyt, mitä roskia oli eniten ja silleen. .-D Siivoaminen ei vaan ole mun juttu, aina tää tosiasia puskee esiin kun yritän jotain tehdä. .-D  Meillä ei tänäänkään ollut koulussa opetusta, mutta sentään oli ruokailu, etten turhaan koululle tullut. Nyt siis olen vaan koko päivän tässä koneella ollut. Kohta vois mennä tekemään ruokaa ja sit katella Alfredia. .-3 Isi taas laittoi mulle tuhdisti ruokaa mukaan, mm. kasvimaansatoa ja semmoista. Voisin kokeilla, mitä tapahtuu jos sotken makaroonien sekaan porkkanaa. .-D Ää, musta tuntuu, että oon postannut viime aikoina ihan liian tiheään, täytyisi hillitä vähän itseäni. .-D Oon kuunnellut koko päivän vanhaa ämppää, ja tää biisi soi nyt jo kolmatta kertaa, kauhea piinaaja. .-D

Kysymys lukijoille:
Ostaisko ne dvd:t vaikka samat jaksot on jo vhs-kaseteilla..?
Vaihtoehto 1: Osta toki!
Vaihtoehto 2: Turhaa tuhlausta.

2 kommenttia:

Jade Essence kirjoitti...

Tulin tänne hetkeksi normailisoitumaan enkun kuuntelun jälkeen. Iltapäivällä sitten vielä normaali enkun koe :D Ja nyt miun päässä tulee soimaan loppupäivän se "minä lennän, polskin ja uin..." :D

Tuli vain tuosta mieleen se, kun näin pari päivää sitten söpön tyyppin kirjastosta. Ja olen aivan satavarma siitä, että se koetti flirttailla sille punatukkaiselle kirjastonhoitajalle :D

Ja nyt mie haluan etsimään Tinttejä tämän opiskelupaikkakunnan kirjastosta. Miusta tuntuu että siellä olisi ollut ainakin yksi DVDkin...
Enpä koskaan ennen ollut kuullut tuota Daniel Powterin biisiä, nytpä tuli kuunneltua. Ihan hyvä :D

Nyt keskityn pillimehuuni, näkymisiin ;D

Kasa kirjoitti...

Haa, juuri luinkin kuuntelukokeestasi Garpeilla. .-D Jo on paljon enkkua sinulla tänään, huh. Haha, mullakin noi Alfredin alku- ja loppumusat soi päässä pitkin päivää. .-D Joskus huomaan jopa hyräileväni ääneen niitä, toivottavasti kämppikset eivät ole olleet kuuloetäisyydellä. .-D Hoo, vai sellaisia söpöläisiä sinäkin olet bongannut. .-D Kuka tietää vaikka olisit oikeassa. ,-) Ai niin, Tinttejähän löytää myös kirjastosta! Mun kortti ei tosin käy täällä. Ite löysin eilen niitä jaksoja täältä (http://viaplay.fi/tv/tintin-seikkailut) ja tuolla sais ekan kuukauden katsoa ilmaiseksi, joten vois vetää silloin ne kaikki läpi ja keskeyttää tilauksen sitten. .-D Ja muutenkin tulisi halvemmaksi katsoa niitä tuolta kuin ostaa kaikkia, mut jotenkin haluisin silti ostaa omaksi, ää. .-D Hauskaa että nyt kuulit biisin. .-) Nääh, tekisi mieli pelata mut pitäis lähetä vähetellen jo kohti koulua... Jos mä äkkiä pelaan. .-D