keskiviikko 24. elokuuta 2011

Senkin mölyapinat...

...oisitte hiljaa! Mua ärsyttää, kun täällä käytävässä on melua, vaikka ei pitäis, kun yleensä vapaatunneilla tääl käytäväs ei oo oikein ketään. Ja täähän ärsyttää mua siksi, kun kuuntelen mun pattei-ämppää (Allu-ämppä), ja tiedättehän, että mitä pienemmällä äänenvoimakkuudella kuuntelee, sitä kauen patterissa riittää voima. Nyt tähän sit tuli hirveesti porukkaa, ja katsoin paremmaksi kuunnella toista ämppääni. Ärsyä, haluisin kuunnella sitä toista, kun siellä on parempia biisejä, täl vanhalla ei oo oikein mitään. .-/ Mutta ei voi mitään, näin siinä käy, jos haluaa säästellä pattereita. .-D Oon isiltä oppinu säästeliääksi. Tai no, kyllä mä aika kivasti pidän valoja päällä yömyöhään, ja nukun päivät, jolloin sähköä kuluu enemmän.. No oon mä aika säästeliäs kuiteski. .-D

Tää on kyllä kivaa, kun on vapaatunti vikana, voi vaan laiskotella. <3 Kouluviikkokin on taas jo puolessa välissä, nää päivät rupee vähitellen rullaamaan aina vaan nopeemmin ja nopeemmin, mikä on hyvä homma, kesä tulee taas pian. ,-) Joo, varmaan ihmettelette, miksi sitten tulin lukioon, jos vihaan opiskelua näin paljon. En vaan oikeein tienny (enkä kyllä vieläkään tiedä) minkälaiseen ammattiin menis.. Ni tänne tulin miettimään. .-D

Tänään on ollut oikein kielinen päivä: ruotsia ja kaks enkkua. .--P Ruotsin tunnilla saatiin tiivistelmät takaisin, ja mulla meni se vähän... huonosti. Arvosteluasteikko oli 0-10, mä sain 3. .--P Kiva, se ope varmaan aatteli, että mä olin tehny sen jossain yhdessä illassa, mut en ollu, käytin sen suunnitteluun mielestäni aika paljon aikaa. Ongelmana oli sit kai se, et olin jotkut kohdat ymmärtänyt väärin (tehtävä oli siis tiivistää ruotsinkielinen teksti suomeksi), ja se asiayhteys oli muuttunu liikaa. .-/ Oikeesti noloa, kun siellä ruotsin ryhmässä kaikki on tosi hyviä  ja mä kuulun huonoinmpiin. .-/ Sit kun se ryhmä on vielä niin pienikin, että ope laittaa kaikkia vastaamaan, inhoan varsinkin kuuntelutehtävien tarkistusta. .-( Mutta ehkä se ope nyt huomas, että oon huono ruotsissa, eikä pakota niin usein vastaamaan. .-D Fiku nimittäin tuntee ton open, se opetti sille ysillä ruotsia, ja Fiku kerto, että se ei pistä huonoja vastaamaan. Että ihan hyvä juttu mulle. .-D Sit olin vähän ärjyllä mielellä sen ruotsin tunnin, vaikka yritinkin olla välittämättä huonosti menneestä tiivistelmästä. Kertailtiin vanhoja kielioppiasioita, ja sit en muka yhtäkkiä osannukaan tehdä niitä, ni ärsytti lisää. .-D

Sit ruotsin tunnin jälkeen oli enkkua. Siel käytiin kanssa kielioppia. .-D Konjunktio-juttuja, sainkin niistä kivan listan sanoja opeteltavaksi... Sit kun oli se toinen enkun tunti, ni se ope oli menny vahigossa syömään, ni sit tunnin alku viivästyi. .-D Ei haitannut mua yhtään, sain luettua perjantaina olevaan sanakokeesee hyvin. .---> Huomenna onkin sit enkun esseen kirjoitus, vihaan niitä.. .-p (kertokaa mulle oikeesti, miten noi voi puhua niin kovaa, etten kuule musiikkia, vaikk kuuntelen ihan täysillä?) Joo, mut se ope antoi sit viis esseen aihetta, joista pitää valita. Mä varmaan kerron jostain kouluunliittyvästä muistost, se vaikutti helpoimmalta, ja sanastonikin luultavasti riittää, kun tavallaan pitää vaan itteestään kertoa. .-D Sit kiva, yhen esseen aihe oli joku kielihomma, ja siinä sanottii, et suomalaiset ovat hyviä engalnnissa. .-D Ku toi oli se kertausenkunryhmä, ni kaikki vaan oli niin vissiin. .--D Juu, eli mun pitäisi nyt keksiä joku muisto, josta kertoisin... Fiku ehdotti, et kirjoittaisin sen huomisesta, mut en oikeen taida viittiä. .---D Mulla on huomenna ekalla tunnilla vapaata, ja tokalla toi enkun tunti, ni hyvä essee tuliskin, kirjoittaisin, mitä tein vapaa tunnillani. x-D Hei, mä voisin harjotella vähän englantia, ja kirjottaa nyt tästä vapaa tunnista. .--D Joo. Älkää naurako.

After the english lesson I went to computer. (x-D) The first I gave information about Iloliemi's new part. I didn't informed yesterday, because my laptop was stupid. >.-/ Then I logined blogger, and I was starting write this blogmerkintää. I told about my school day, and all other. .-D I listened to music onmu mp3 player. Now I gotta go, sorry...

Kysymys lukijoille:
Oliko toi mun enkku-sönkötys kuinkakin virheellistä
vaihtoehto 1: Joo
vaihtoehto 2: Ei nyt kauheen

2 kommenttia:

anna kirjoitti...

Voi ei, en ole pitkään aikaan käynyt lukemassa juttujasi saati sitten kommentoinut niitä. Nyt vähän hävettää =( Mäkään en pidä ihmisestä, jotka kälättää turhan kovaa, varsinkin jos oon just tekemässä jotain tosi älyllisesti vaativaa, enkä saa keskittyä rauhassa. Mullakin on vähän sama juttu ton koulun kanssa, että pikku hiljaa päivät sujuu paremmin ja nopeemmin. Äläkä yhtään välitä tosta ruotsin jutusta! Mä sain tänään takasin mun enkun yo-kuunteluharjoituksen ja luulin sen menneen hyvin, mutta abc-vaihtoehdoissa (toisin sanoen bingorivillä) mulla oli vaan 8 väärin, mut avokysymyksissä en ollu saanu yhtäkään pistettä! Suutuin sille opettajalle, koska se on niin tyhmä ja oon aina vihannut sitä =D Ja ymmärsin kyllä mitä avoissa puhuttiin, mut vastasin kai sit jotenkin väärin. Plääh ihan sama =( Mä voin koittaa auttaa sua sen enkun esseen kanssa, jos tuut illalla aikasemmin meseen =) En kyl itekään oo mikään paras. Ja hyvin toi sun tähän astinen alku meni! Ainakin ymmärsin mitä halusit sanoa! =D

Kasa kirjoitti...

Noh, enpä minäkään ole aikoihin sinun blogissasi käynyt. .-p Yksi päivä näin sinne tulleen jonkun uuden merkinnän, mutta sitten unohdin kertoa sen Fikulle, eikä me ikinä muisteta tulla sitä lukemaan. .-D Tänään kyllä yritän muistaa tulla lukemaan blogimerkintäsi! Eli ei yhtään haittaa, vaikket jokaista ihme-postaustani ole lukenut. .-D Hih, se mun musiikin kuunteleminen olikin tosi älyllistä puuhaa. ,''---D Jep, eka viikko meni ihan sika hitaasti, mut vähitellen tähän kouluun tottuu, ja tuntuu nopeemmin menenvän päivät. .--) Yritän olla välittämättä siitä ruotsin kököstä tiivistelmästä, eipä se enää edes haittaa, enemmän häiritsee se tänään kirjoitettava enkun essee. .--P Voi hitsi, enkun kuuntelut on ihan kauheita, sain traumoja viime vuoden kuuntelu kokeesta, josta sain huimat 6/60. .---D Mä en ooe koskaan osannut enkun kuunteluissa noita avokysymyksiä, kuulen aina jotain omiani. Kerran olin vastaukseen kirjoittanut jotain pinaatista, vaikka kuuntelussa ei oltu mainittu sanaakaan siitä. .'-D Mäkin aina sit suutun nille opeille, kun ne antaa huonot pisteet. .-D No pahus, en eilen ehtinyt ollenkaan tulla koneelle, kun tein läksyjä iltamyöhään, ja menin Diilin katselun jälkeen nukkumaan. .-D Ei kyllä meinannut uni tulla, kun menin niin "aikasin" nukkumaan, pitäisi opetella parempi koulu-unirytmi. .-D Kyllä multa jotenkin sujuu tuollainen yksinkertaisten asioiden selittäminen englanniksi, mutta se ope vihjasi, että haluaa meidän tekevän vaikutuksen siihen, ja pitäisi siksi kirjoittaa jotain hienoa. .-D Multa ei kyllä tule mitään hienoa, mut eipä mun enää tarvii yrittää tehdä vaikutusta, kun se on saanut musta jo huonon kuvan sen ruotsin tiivistelmän kanssa (sama ope opettaa ruotsia ja enkkua mulle tässä jaksossa). Mutta hauska kuulla, että ymmärsit sanomani, eikä kukaan ole tuohon kysymys-kohtaan (vielä) itkenenyt virheellisyyttä. .-D