keskiviikko 10. elokuuta 2011

Koulu alkaa...

...=Kasan blogi palaa "tauolta" .---D Koulun alku ei oo ikiä tuntunu tältä: musta ei vielä eilen illalla tuntunu yhtään siltä, et joutusin kouluun, ja sit aamulla ku tänne lukiolle tulin tuntu, et oisin joka päivä tääl ollu. .--D Tänne on tuotu uudet koneet, ja nää on ihan outoja! Näyttö on ihan HIRVEEN iso ja korkealla, mua häiritsee, kun nyt kaikki näkee mitä teen, ku mun pää ei enää riitä peittämään näkyvyyttä. .---D Sit nää uudet näppäimet on vaikeet, mun sormet osuu koko aika ohi, ku nää on nii pienet. .-P Ja hiirikin liikkuu ihan liian kovaa, en osaa hallita tätä. .---D Meillä "vanhoilla" opiskelijoilla ei oo viel tunteja, alkaa vasta joskus 10 aikaa sit.. Ja mun sisko Fikuki tuli nyt tänne lukioo, ni sit voidaan bilettää yhessä tääl. x--D Paitti tää eka päivä on niille kaikkee tutustumista ja semmosia.. kiva, ku en sit yhtään tiiä, mihin mun pitää sillon kymmenen aikaa mennä, ryhmänohjaajan luokaanko, vai alkaako heti lukkarin mukaan.. Toivottavasti pidetään joku pitkä ryhmänohjaajan tuokio, mulla alkas nimittäin enkulla. .-P Eikä mul oo sitä enkun kirjaakaan vielä, kun niit ei ollu kirjakaupas ku isi kävi ostaa, ni piti tilata, ja ne saapuu vasta perjantaiksi. .-P Sit sen enkun jälkeen mulla o vielä toinenkin enkku, valitsin niitä kaks tähän jaksoon. .--D Toi toinen on sellanen kertaus enkku, mut nyt mua häirii, koska wilmassa mulla lukee, et se oiski joku englannin keskustelukurssi. .----o Se oli kyllä kertaus silloin, kun sen valkkasin, eikai ne voi tolleen vaa vaihtaa sitä kurssin ideaa? .-o Jos se nimittäin on keskustelukurssi, ni minähän häivyn sieltä, pahinta mitä tiedä on englannin puhuminen, koska en osaa. .--/ Ni huolettaa vähän noi enkun tunnit, mut muuten ei oo tälle päivälle mitään stressattavaa. .-->

Oltiin melkeen koko eilinen päivä kesossa, ni ostin siinä samalla vähä koulutarvikkeita. En mitenkään kauheesti ostanut, kynän ja repun vaan. Mun vanha reppu oli ihan mäsä, siin oli pohjassa reikä. Nyt sain sellasen olkalaukun, vihdoin pääsen repusta eroon! .-D Mua on aina nolottanu, kun kaikki käyttää nykyään olkalaukkua, ja mulla on reppu. .-D Sit ostin vielä (ostin ja ostin, ISI OSTI) vyön, ku mulla on vanhat hajonnu. KÖKKÖ, mua ärsyttää, kun nyt noille uusille esitellään tätä rakennusta, ni koko aika joku on kyyläämäs tässä mun takana. .--s Joo, mut siis tosta eilisestä vielä, aulnperin lähettiin kesoon, koska Lidlissä oli lasten (x-D) dvd:t tarjouksessa, mä olisin halunnu Tintti-dvd:n, ku näin Lidlin tarjouslehdestä, et niitä olis siellä myynnissä, ja minä Tintti-fanina innostuin heti. .-D Valitettavasti tulimme liian myöhään, ja KAIKKI ne dvd:t oli myyty. .''--( Lähettiin jopa toisen keson Lidlii, mutta ei sielläkään enää ollut mitään. .-( No mutta, kävin cdon.comissa kyläämässä, ja ilokseni huomasin, että sielläkin on niitä dvd:itä myynnissä. .--) Isi ei kyllä vielä tilannu, kun se maksas siellä yli 10 euroo, ja tos tarjouksessa sen oisi saanu 4 eurolla, mut isin oma moka, miksei vieny meitä aiemmin kesoon, kun toi tarjous tuli voimaan n. viikko sitten jo, ni ei mikään ihme, et kaikki oli menny. Mut kyllä se mulle sen vielä ostaa. .--3 En tarttee ees kuin yhen dvd:n, missä on 8 ekaa jaksoa, ne muut mulla on nauhalla, ku telkasta tuli joskus. .-> <3



Mulle on viime päivinä tullu hirvee Tintin fanitus kohtaus, ku kuulin tosta dvd:stä. .-D Sit yks yö ihan läpällä laitettiin youtubeen hakusanaksi Tintti, ku aateltiin, et sieltä ei suomeksi mitään löydy, mutta KYLLÄ LÖYTYI! Montaa jaksoa oikein, ni kateltiin sit niitä aina öisin. .-D Siellä oli myös niitä jaksoja, joita en aiemmin oo nähny, mutta niissä oli vain sen jakson eka osa, ja jatko puuttui, ni jäi näkemättä loppuratkasut. >.-/ Joten täytyy saada se dvd! Löyty sieltä tubesta kyl yks kokonainenki jakso, ja se olli tosi hyvä! Harmi, kun sitä ei oo siinä dvd:llä, se olis yhdellä toisella, mut en sitä viitsi ostaa, koska siinä on sit ne loput jaksot sellaisia, jotka mul on jo tallessa, ni ois vähän turha ostos. .-/ Mutta onneksi se löytyy tubesta, niin voin sieltä sit kattoa sitä aina kun tulee ikävä. .--3


Jos täällä on mun lisäksi muitaki Tintti-faneja, ni laitan ton yhen jakson tohon, toi on siis se kokonainen jakso. .-) Sit kun toi loppuu, ni otatte siitä vaan seuraavan, eli Mustan saaren salaisuus osa 2/6 ja jne, kunnes ootte kattonu kaikki. .-D Suosittelen katsomaan, toi on oikeesti hyvä jakso! (Tai sit se oli sen takia hyvä koska oon kattonu ne muut sata kertaa..) Mut jos ton katottuanne innostutte, ni täältä löytyy vaikka kuinka paljon lisää niitä. ,--) Niihin ei sit vaan oo kaikkiin jatkoa, mut siellä pari ihan kokonaistaki jaksoo. .-)

Sitte, kun oltiin kaikki näkemättömät Tintit kateltu Fikun kanssa, ni alettiin ettiä muitakin vauva-ohjelmia, joita ollaan fanitettu menneisyydessä (tai noh, kyllä me niitä välillä ollaan kaseteilta katottu, ihan lähiaikoinakin. x-3) Sellanen ohjelma ku Spies-tytöt kuului meidän suosikkeihin joskus kolmos luokalla. .----D Niitä ei suomeksi löytyny, mutta kateltiin enkuksi, ja ymmärrettiin jotain. .-D Niitä meillä olikin monta jaksoa näkemättä, ja yks ilta alettiin kattoa kolmannen tuotantokauden jaksoja, joita ei oo vielä (kai) näytetty millään ilmaiskanavilla, mitä meillä on. Olivat kyllä ikävästi muuttaneet niitä hahmoja ja yleisestikin oli vähän outoja ne uudet jaksot.. Mut enköhän mä sopeudu. .-D

Onko tutun näköisiä? Onko kukaan muu fanittanu noita / fanittaa edelleen? .-D Meillä on suurin osa ekan ja tokan tuotantokauden jaksoista nauhalla, ja niitä onki MONTA kasettia. .----D Oon siinä vähän englantiakin ehkä oppinu, kun muistan noi jaksot suomeksi ulkoo, ni sit oppii, miten sama sanotaan englanniksi (jos saa selvää, ne puhuu nopeesti). Vauvana fanitin noita ihan täysillä. x-D Sit minä, Fiku ja yks kaveri "matkittii" niitä ja me katottiin niita jaksoja ja esitettiin samalla. x-D Mut oli ne kyllä ihania aikoja. .---3

Sit yks päivä tällä viikolla juteltiin Jaden kanssa mesessä eräällä niistä hetkistä, kun mulla oli Tintin fanitus päällä, ja tietysti tuli puheeksi sitten yllätys yllätys: TINTTI. .---D Joo, niin, Jadekin kertoi katsoneensa sitä ym, ja sitten hän vielä kertoi fanittaneensa pienenä sellasta vauva-ohjelmaa kuin Sherlock-koira, siis semmonen "koiraversio" Sherlok Holmesista, ni sit minä ja Fiku innostuttiin, että joo, mekin fanitettiin sitä! Sit ihana Jade antoi pari youtube linkkiä, yks mulle ja Fikulle ennennäkemätön jakso suomeksi, ja vaikka kuinka monta jaksoa jollain ihme kielellä englanniksi tekstitettynä. Että me kateltiin niitä yhtenä yönä. .--D Ymmärsin kyllä tosi hyvin, kun oli tekstit englanniksi, ihan ihmettelen taitojani! .-o Noi kolme tässä kirjoituksessa mainitsemaani vauva-ohjelmaa ovat varmaan lemppari lastenohjelmat, joita oon katellut. .---D <3



--
Joo, nyt sitten oon noilla tunneilla ollut, meillä on tänään sellainen ihme järjestelmä, että on kaikkia aineita puol tuntia, oon ollu ruotsin ja enkun tunneilla, viel sitte yksi enkun tunti tänään myöhemmin, joskus tunnin päästä. Ihmettyttää vähän tuo hirmu pitkä väli, toivottavasti en kattonu ilmotustaululta väärää aikaa, mut sit on voivoi, sanon sit vaan, et olin väärin kattonu. Muutenki huolestuttaa se tunti, ku se just se keskustelukurssi, jonka PITI olla kertauskurssi, et en sit tiiä, kumpi se lopulta on. Häippään sieltä kyllä, jos pitää alkaa jotain keskustella! Heei, mutta mutta, me saatiin sellaiset opinto-oppaat, oiskohan siellä infoa siitä kurssista *kaivelee laukkuaan* Kyllä tuolla vihkossaki lukee, et se ois kertauskurssi, ja et siinä olis erilaisia toimintatapoja opiskeluun, ni toi painottuu sitten kai keskusteluun... En tykkää, HYI! Sain ihan tarpeeksi englannin puhumisesta sillä toisella enkun tunnilla, kun me pelattiin jotain ihme peliä, jonka idea ei mulle auennu, ni siinä välillä ppiti lukee paperista joku tekstipätkä. Mä sain onneksi tosi lyhyitä, näin joillakin ihan hirmu pitkiä. .-D Ja sit yksi tyhmä juttu: Seppo on mun kanssa samalla enkun kurssilla. D-. ööö, oon koko ajan pelänny joutuvani sen kanssa samoihin ryhmiin, ja nyt koitti sen aika...

--
Ja nyt on se pelottava enkun tuntikin ohi, eikä se edes ollut pelottavaa! .--) Ei se ope ainakaan sanonut, että toi olisi mikään keskustelukurssi, et enempi kerrataan kielioppia ja luetaan pari tekstiä, joten ei mitään kamalaa. .-) Huhhuh, mun maha murisee ja päätä särkee.. Aina koulun alussa saan päänsärkyä, jotenki pitää totutella koulun "ilmastoon", tai jotain sellasta, mulla on ala-asteelta asti oollu toi päänsärky ongelma. .-/ Mut se menee muutamas päiväs toivottavasti ohi. .--) Mutta juu, mun pitää varmaan alkaa kohta lopetella, vierailin Honeyn blogissa niin kauan. .--D Mutta joo heipat vaan, huomenna kuulette minusta taas, 2 vapaa tuntia tiedossa. x---)

Kysymys lukijoille:
Katoitko ton Tintti jakson?
Vaihtoehto 1: Joo .-)
Vaihtoehto 2: En minä jaksa

3 kommenttia:

Ciesse kirjoitti...

Mä en oikein voi noista lastenohjelmista sanoa kun mä olen vaan kattonu noita 2000 luvun lastenohjelmia, oon mä kyl joitain vanhoja nähny. Jee, mulla onkin lomaa viel kuus päivää. Oli tosi kivaa kun mun Dazzling Nailsin tilaus tuli ja sit ilmesty blogimerkintäkin tänne, nyt ei haittaa se tämänpäiväinen hammaslääkäri. Mulle tuli jostain syystä oli hammaslääkärin jälkeen kun oisin ollu koulus. Hammaslääkäriin on melkein sama reitti nii ehkä se johtu siitä. Nyt lopetan tän kommentin, en mä tässä halua mun kokopäivästä kertoa. Painoin tota lähetä kommentti juttua niin blogger vaan valitti et tililläsi ei ole oikeutta katsoa tätä sivua .--O. No kommaan sit ei Google tilillä.

Jade Essence kirjoitti...

Eksyinpähän tännekin ;)
Mielläkin on alkanut lukio, tosin sillä systeemillä että ma+ti oli matikan nivelkurssi, nyt keskiviikkona tauko ja huomenna "oikeesti" kouluun. Ja hei, mienkin repussa on kiva reikä :"D Hoksasin sen keväällä, että "hei, tästähän mahtuu käsi läpi." Meinasin tipahtaa tuolilta kun hoksasin tuon Totally Spies - kuvan, olen katsonut silloin muinaisuudessa nimittäin sitäkin :) Hah, muistan vieläkin jonkun jakson jossa Clover oli ihastunut johonkin koripalloilijaan ja hankki hirveän korkeakorkoiset kengät että olisi saman pituinen kuin tämä.
Hah, selvisipä siinä miksi miestä tuli nyt "isompana" sherlockiaani ;) Hups, tuli tulvakommentti, ei kai haittaa jos siihen ei huku ;) Nytkin pitäis olla tekemässä matikan läksyjä (joo, läksyjä ennen kuin koulu varsinaisesti edes alkaa (; ) mutta täällä ja juutuupissa vain hillun ;D

Kasa kirjoitti...

Hah, arvasin, ettei kukaan jaksa kattoa tota Tinttiä. .---D

Ciesse: Niin joo. .-) Epäreilua, kahdehdin lomaasi, olen jo ihan kyllästynyt kouluun yhden päivän jälkeen. .-D Tuntuu, et oisin aina vaan ollu koulussa, eikä mitään kesälomaa oo ollu välissä. .-s Täytyykin tänää muistaa lukea se blogimerkintäsi. .-) Hyi kamala hammaslääkäri, sama reitti voi tosiaan vaikuttaa jotenkin siihen. .-D Joo, mullakaan blogger ei anna kommentoida tilin kanssa.. .-/

Jade: Ohoho, Jade täällä. .-o Hauskaa, kun eksyit. .--D Mäkin haluisin tomosia "taukoja" keskelle kouluviikkoa, ni saisin nukuttua univelat pois, et en sit perjantaina näyttäs niin väsyneeltä. .-D Eilenki valvoin puoli kolmeen.. Voi meidän reppuja. .--D Mä en ymmärrä, jostain syystä mun kaikkiin reppuihin tulee reikä. .-o Kerran mulla oli karkkipussi repussa, ni eikös niistä rei'istä lennelly karkkeja ympäriinsä. .-D Voi hiotsit, mehän ollaan kaikkea katottu! .---D Hah, toi on just hyvä jakso, mulla on se nauhalla. ,-> Tulvakommentti ei haittaa, kivaa, kun kommasit. .-)No onpa reilua, läksyä heti annetaan, mä en saanut eilen vielä mitään läksyjä, onneksi. .-D Juutuupissa on kiva hillua. ,-->