torstai 2. helmikuuta 2012

Nyt tuleekin...

...sitten postaus, jota olen koko tämän viikon väkertänyt aina, kun vapaatunteja on kokeiden lisäksi riittänyt. .-D Aloitan pölinät perjantainta (27.1) ja siitä eteenpäin mennään. ,-)
Perjantaina oli siis niinkin mukavaa, että minulla oli syntymäpäivä + matikan koe + englannin suullinen esitelmä. Matikan kokeesta selvisin toivon mukaan ihan hyvin, sain melko nopsaan tehtyä sen vaaditun määrän tehtäviä, ja uskoakseni niistä pitäisi tulla sen verran pisteitä, että pääsen läpi. .-> Nooh, sit juoksin sinne enkun luokan luo, jossa mun oli tarkoitus pitää se puhe. Siinä sit hermoilin ja koitin mielessäni muistella puhetta ulkoa, ja olin kyllä suoraan sanottuna todella hermostuntut. Mahaan sattui ja melkein aloin itkemään, kun pelotti niin paljon. .-D Noh, minä odotin, ja odotin, ja odotin, ja lopulta lähdin Fikun kanssa syömään, koska se opettaja ei saapunut paikalle. >.-O Mä odotin sitä tunnin, ja sit lopulta päätettiin lähteä syömään, ettei ruokia kerätä pois. Sit ruuan jälkeen oli mulla ja Fikulla kertaustunnit, ja sen jälkeen mentiin koneelle oottamaan isiä. .-> Noh, sit ihan yllättäen se enkun ope ilmestyi siihen mun taakse, ja pahoitteli, että oli laittanut wilmaviestiin väärän ajan ja kysyi, pystyisinkö nyt heti tulla puhumaan. Minä sit suostuin, että pääsisin siitä eroon, ja se puhe.... Meni kyllä suoraansanottuna tosi sönkösti. .-DD Huonommin kuin yhdelläkään harjoituskerralla... Unohdin koko ajan, mitä piti sanoa ja sekoilin ihanasti ja hävetti. .-D Sit kyllä ihmettelin, miksi enkun ope ei ruvennut nauramaan ja antoi mulle niiin hyvää palautetta siitä. .-o Varmaan jotenkin halusi rohkaista tai jotain... Noh, sit loppupäivän nauroin vähän joka hetki sitä puhettani muistellessa, mutta ei nyt mitään sen kauheampia traumoja jäänyt minulle siitä. .-D Tavallaan oli ihan hyvä toi, että se ope tuli ihan yllättäen pyytämään mua puhumaan, kun en ehtinyt yhtään pelätä siinä ennen puhetta mitään. ,-)

Nooh, sit kun päästiin kotiin, ei päästy katsomaan Rantavahteja, koska äiti katsoi juuri silloin omaa ohjelmaansa. .-c Noh, sit Fiku vähän suuttui asiasta, ja harmitti kuunnella niiden tappelua. .-< "Mä tapan sut!!" "No tapa!" Mua alkoi harmittaa se niiden kinaaminen, ja päätin mennä päiväunille. .-D Ei onneksi nyt tullut mitään isoa sotaa, niin kuin silloin kerran... Noh, sit nukuin jonkun tunnin ja herättyäni menin keittiöön bilettämään isin ja Fikun kanssa. .-D Sit isi valitti, ettei voi muka antaa mulle mitään lahjaa, kun ei tiedä, mitä haluan.. Vähän luovuutta, saanko pyytää... Nooh, kävi isi sit kaivamassa jotain sen kassia, ja antoi mulle sellasen kuuloke-setin, jossa oli kahdet ämpän kuulokkeet. Uusia kuulokkeita kaipasinkin, joten olin innoissani. .-D Toiset kuulokkeet oli sellaiset "normaalit" kuulokkeet, ja toiset sellaiset isot, miten mä niitä voisin kuvailla... Vähän samanlaiset kuin Mantsun kuulokkeet, mutta siinä ei oo mikkiä. Joo, ja kaikki varmaan tietääkin, minkälaiset on Mantsun kuulokkeet. x--D Noh, pienen pettymyksen ne tosin tuottivat, näissä pikkusissakin on basso-ääni, ja sit ne isot on ikävät, kun kauan pitämisen jälkeen tulee korvat kipeiksi, tai sit pidin niitä vaan väärin. .-D Ja mun korvat taitaa muutenkin olla hiukan liian isot niihin. .-DD Mulla on isot korvat, tosi isot... Iso tuska saada peitettyä ne ohuiden hiusteni alle. .-D Kamukin sanoi kerran niin mukavasti laitettuani hiukset ponnarille: "sä näytät ihan pelleltä". ....

Nooh, (aloitan koko ajan uuden asian sanomalla "nooh" .-D) sitten tuli ilta, ja mentiin koneelle, ja siellä odotti iloisia yllätyksiä. .-3 Tosi moni nettikaveri onnitteli synttäreideni johdosta, ja Mantsu ja Mesinen olivat jopa väkertäneet minulle jotain kivaa. ,-3 Muutenkin monet sims-sivujani seuraavat olivat onnitelleet, ja Ciessekin ilahdutti sanomalla "Tulin meseen vaan sen takia, että voisin onnitella sinua" .-)) Voi että mä olen onnekas, kun on teidän kaltaisia lukijoita. <3

Mantsun tekemä kortti. .-3

Sit siinä ilta kului, ja ruvettiin kattomaan koneelta ohjelmia, jotka oli jäänyt näkemättä aiemmin: torstain ja perjantain Salkkari-jaksot sekä sen Rantavahti-jakso. Oli kyllä kivaa, kun sai ihan rauhassa katsella tai silleen. .->

Sitten koko viikonloppu meni terveystiedon kokeeseen lukiessa. Luin oikeesti jotain 6 tuntia lauantaina ja sunnuntaina. .-D Mutta oudointa siinä oli, etten edistynyt lukemisessa paljon yhtään. .-P Ensin luin kappaleen ja sen jälkeen tein siitä muistiinpanot ja opettelin ne ulkoa. Muuten hyvä taktiikka, mutta lauantaina meni se koko kuusi tuntinen opiskeluaika YHDEN kappaleen läpikäymisessä... Niissä kappaleissa oli aika paljon asiaa ym, kun tuo on kertauskurssi, ja siinä käydään läpi kaikki aikasempien kurssien asiat. Nooh, sunnuntaina sit tajusin, että pitäisi muuttaa lukusuunnitelmaa, kun muuten hallitsisin vain pari aihealuetta kokeessa hyvin. .-D Sit yritin vähän lukea, mut mulle tuli yhtäkkiä sellanen "en osaa mitään" -mieli, ja sit kun koitin lukea, ni ei sit jäänyt päähänkään yhtään mitään. Fiku sai sitten kyllästymiseen asti kuunnella ruikutustani, ja pelkäsin, etten pääsisi koko terveystiedon kokeesta läpi...

Aina ihana maanantai aamu saapui sitten, ja yhä potutti, kun en tiennyt mistään mitään. Harkitsin jopa, että jättäisin menemättä kokeeseen, ja menisin sit uusintakokeeseen, johon ehtisi lukea, mut lopulta päätin vaan mennä koittamaan sitä koetta... Nooh, loppujen lopuksi osasin jopa ihan hyvin. .-> Aluksi oli pakollinen sananselitystehtävä, ja se meni vähän kökösti, mutta toivon saavani siitä edes pari pistettä. Sit oli seitsemän esseekysymystä, joista piti valita kaksi joihin vastaa. Satuin jopa löytämään kaksi minulle mieluisaa kysymystä, ja asiaa tuli jopa yli konseptillinen. .-D Vähän kiire siinä kokeessa kyllä tuli, kun ensin kirjoitin suunnittelupaperille kaiken, mitä tiedän niistä valitsemistani aiheista, ja siinä meni tunti! Nooh, sit ensimmäisen esseen kirjoittamiseen meni myös tunti, ja toisen esseen sain juuri ja juuri valmiiksi ennen koeajan loppumista. .-D En ehtinyt tarkistaa, joten toivottavasti ei tullut kovin sönkköä... Noh, toi on terveystiedon koe eikä äikän koe, joten toivottavasti siinä ei sakoteta sönköstä tekstistä. .-D En edes ollut lukenut siihen toiseen esseeseen liittyviä juttuja, mut muistin niin hyvin, kun tunnilla käytiin se asia läpi. .-D Kyllä kannattaa olla hereillä tunnilla. ,-)

Sit maanantaina käytiin terveyskeskuksessa mummoa katsomassa, kun mummon piti tiistaina lähteä kuntoutukseen yhteen toiseen paikkaan. Tosin se reissu meinasi jo peruuntua, kun mummon maha meni just sopivasti sekaisin pari päivää ennen lähtöä, mut onneksi se tauti vähän helpotti, niin mummo pääsi lähtemään. .-> Nyt sit vaan pelkään, että minä saan tartunnan just sopivasti koeviikolle... Tiistaina mulla ei ollut aamulla tuntia, joten lähdin isin kanssa hakemaan sieltä terveyskeskuksesta mummon tavaroita, kun suunnitelmissa olisi, että sen n. kahden viikon kuntoutuksen jälkeen mummo kotiutettaisi. .-) Mummo ilahtuikin, kun ehti vielä minut näkemään ennen lähtöä. .-3 Mut sit mulle tapahtui ihan outo juttu. .-o Yhtäkkiä mulle tuli hirveen kuuma ja huonohko olo, ja sit alkoi silmien eteen ilmestyä mustia pisteitä, ja niitä tuli koko ajan lisää. Luulin jo pyörtyväni, mut sit hetken päästä näkö palautui ja tuli parempi olo. En sit yhtään tiedä, mitä toi meinasi, toivottavasti ei mitään vakavaa... En sanonut tuosta "kohtauksesta" kenellekään mitään, eikä kukaan kai huomannutkaan.. Sit loppupäivän oli kyllä taas ihan normaali-olo, et kai se oli joku hetkellinen heikotus vaan. .-D

Sit tulin kouluun, ja odottelin englannin kertaustunnin alkua. Muuten oli ihan mukavaa, mut sit siellä tunnilla se ope kertoi, kenellä kaikilla on selvittämättömiä poissaoloja (meillä ollaan hirveän tarkkoja niistä..) ja sit se sanoi, että minulla olisi muka poissaolo yhdeltä tunnilta. >.-o En ymmärrä, mielestäni olen ollut koulussa joka päivä, enkä usko vahingossa lintsanneeni enkun tunniltakaan, sillä opella on varmaan käynyt joku virhe... No, mun ois tietty pitänyt sanoa siitä opelle, mut en taaskaan saanut suuta auki. x-P Wilmassakaan ei lue, että olisin poissa ollut, ni en nyt ymmärrä, mitä se ope sekoilee... Noh, jos se rupee uhkailemaan, etten saa numeroa ellen selvitä sitä poissaoloa, ni sit täytyy kyllä mennä sille pottuamaan, etten edes ole ollut poissa... Hetkeksi toi ope muuttui mun mielestä ihan mukavaksi, mut nyt vihaan sitä taas... Sit keskiviikkona oli enkun koe, ja se oli hirveen pitkä ja kaikkea, ni en taaskaan ennättänyt perehtyä luetunymmärtämiseen, vaan vedin ihan randomilla niitä rukseja katsomatta edes koko tekstiä. En usko, että se olisi sen paremmin mennyt , vaikka oisin ajatuksella tehnyt, ajattelen nimittäin luetunymmärtämisessä aina väärin. .-D Sit mun esseestäkin tuli TODELLA sönkkö, kun hätiköiden yritin saada sen vaaditun sanamäärän verran tekstiä paperille. .-P Koko ajan hoin siinä samoja sanoja, enkä ennättänyt oikein yhtään miettiä kielioppillisesti asioita tai mitään. x-D Noh, katotaan nyt, pääsenkö läpi...

Jaah, sitten törmäsin Ps. Amel -nimisessä blogissa haasteeseen, ja kirjoittaja haastoi kaikkia tekemään sen, jotka postauksen lukevat, joten minun täytyy ilmeisesti se tehdä. .-D Ja idea olisi seuraava:

Kerro (ilman materiasyyllisyyttä), mitkä viisi asiaa ostaisit jos sinulla olisi kaikki maailman rahat.

Mä olen oikeestaan aika yksinkertainen, enkä toivo mitään älykallista, vaan tyydyn vähään, MUTTA jos todella haluan jotakin, pidän huolen, että sen todella saankin. ,-D Ei ole väliä, saanko sen heti vai vuoden päästä, kunhan voi elää siinä tiedossa, että joskus saan sen. .-3 Mutta, tämän hetken viisi toivetta olisi... *menee cdon.comiin katsomaan, mitä pitäisi ostaa x-D*

1. Odotan kovasti, milloin tuo uudistettu Yksisarvisen salaisuus DVD tulisi cdon.comiin ostettavaksi. .-D Tintti-himoni ei ole laantumassa... <3



2. Seuraavakin toive löytyy cdon.comista, nimittäin Mario Party 9 Wiipeli! Tulisipa sekin jo tilattavaksi... .-3


3. Jaah, nyt sitten ei ole mitään erityistä mielessä, mitähän sitä keksisi... Tykkään kyllä asua kotona, mut olis hienoa saada oma kämppä. .-> En mä vielä oo mihinkään muuttamassa, mut pakko myöntää, et olen katellut noita talon myynti-ilmoituksia välillä. En mä kyllä todellakaan pärjäisi vielä omillani, mut olis rauhoittavaa tietää, että tulevaisuudessa olis sit oma talo valmiina tai jotain sellaista. .-D Haluisin jonkun sievän omakotitalon, toi alhaalla olevassa kuvassa oleva talo on ihan kivan näköinen, en vaan pidä väristä, mut muuten toi muoto ym. .-D


4. Miksen mä tätä heti keksinyt? Uusi kannettava!! Vanha kannettava on niin surkeassa kunnossa että ällöttää, eikä isi ole innokas ostamaan uutta.. .-P Kone jumittaa jatkuvasti, on hidas simssissä ja sammuilee ylikuumenemisen takia. .-P Jos saisi uuden kannettavan, ni sit sinne voisi siirtää vähän harkitummin noita lisäreitä, mut olis kyllä siistii saada joku superkone, joka toimisi nopeasti paljosta lisärimäärästä huolimatta. .-D Pöytäkonekin olis kiva ja olis varmaankin parempi simssin kanssa, mutta meillä ei ole sille, kannettava mahtuu just ja just siihen pöydälle. .-D Tollain pinkki olis aika pirtee ja ihku. <3 ->


5. Ym, sit olis siistiä päästä jollekin keikalle! En oo koskaan ollut missään, mutta olen katellut joitakin keikka dvditä ym. Sit pitäisi vielä valita, kenen keikalle haluisin... Oon pisimpään fanittanut Jonas Brothersia ja Bäkkäreitä, ehkä toiselle niistä. ,-) Joku random-fanituksen kohdekin voisi tietysti käydä. .->





En sit tiedä, olisinko oikeesti noin säästelijä, jos todella saisin ostaa mitä ikinä haluisin. .-D Nää nyt vaan oli tämmöisiä, mitkä on ollut mielessä.. Ja sit toinen kysymys vielä: 

Kuvia asioista, jotka tekee onnelliseksi.

Kuvat piti etsiä tältä sivulta, mutta olen varmaan tyhmä tai jotain, kun en ymmärrä, miten sivua käytetään. x-D Siispä, keräilen kuvat vanhaan tyyliin googlen kuvahausta, hah. .-D Nämä siis ilahduttavat minua. .-3


 Joo, eiköhän siinä ole tarpeeksi, kauhean kauan kesti keräillä näitä. .-D Ja pääosinhan nämä minut onnelliseksi tekvät jutut liittyivät siis musiikkiin, ruokaan, peleihin, tv- ja vauvaohjelmiin, elektroniikkaan ym. Olenko hirveä sanoessani, että tavara tekee minut onnelliseksi? .-o Niin se vaan on... Mutta mutta, sit pitää vielä haastaa viisi tekemään saman, ehkä nyt voisin vaikka haastaakin, kun on noin pieni määrä haastettava. ,-) Eli haaste menisi eteenpäin näille henkilöille:
Voi hitsi, haastavaa, kun sai valita vaan viisi. .-/ Jos nyt petyit, kun haastanut sinua, saat toki muutenkin tämän tehdä. .-D Valkkasin tähän pääosin bestiksiäni, sitten sellaisia, jotka on minua haastaneet ja joiden blogi on bloggerissa. ,-9 Paras varmaan mennä ilmoittamaan heidän sivuilleen tästä suuresta tehtävästä. .-D Ja vielä tiedoksi, ettei tuo ole mikään kivuusjärjestys, vaan aakkosjärjestys. ,-)

Voi himputti, kello on jo noin paljon..... Mä oon istunut tässä koneella kohta sen kaks tuntia. x-D Ei siinä muuten mitään, mutkun mun piti lukee sitä ruotsia... Fiku suuttuu, jos kerron sille, etten lukenut yhtään. .-P Se ei käsitä, miten mulla voi muka mennä blogin kanssa kaikki vapaatunnit. .-D Oon kyllä vähän huolissani tosta ruotsista, että vähän jännitän, miten se menee. .-P Mut mä kai häippäsen tästä, ehdin ehkä opiskella muutaman sanan. .-D Kirjoittelen taas ensi viikolla. .->

Kysymys lukijoille:
Oliko kiva lukea koko viikon asiat yhteen pötköön, vai tykkäätkö enemmän lyhyistä postauksista, joissa kerron vaan yhdestä päivästä?
Vaihtoehto 1: Kivempi lukee yksi pitkä postaus. .-)
Vaihtoehto 2: Tykkään enemmän lukea usein ilmestyviä lyhyitä postauksia. .-)

Vastatkaa, se saattaa vaikuttaa blogini tulevaisuuteen! Ite en oo varma, kumman vastaisin. Inhoan lukea megapitkiä postauksia, mutten tykkää myöskään siitä, kun joka päivä on tullut postaus, johon pitää kommentoida. .-D Joo, nyt meen, tai no, etin teille viellä yhden biisin kuunneltavaksi. ,->

2 kommenttia:

Heidi kirjoitti...

Hyvää syntymäpäivää! Hieman myöhässä tosin, muttamutta... :-D

Kasa kirjoitti...

Kiitos! .-3