keskiviikko 30. marraskuuta 2011

Täällä olen...

...taas, tällä kertaa hieman rauhallisimmissa tunnelmissa. .-D Vaikka kyllä mua nytkin aika monet asiat potuttaa.. Mut vasta painoksi on kivojakin juttuja tiedossa, niin ei oo niin angstiolo. .-D Koeviikko on siis ohi, ja nyt hetkeksi hengähtää ja alkaa joulua odottamaan. .-3 Ihan täysin ei kuitenkaan voi rentoutumaan ruveta, sillä opiskelua on vielä kolme viikkoa ennen joulua. .-P Tiedossa on myös melko haastava jakso, matikkaa, enkkua, ruotsia ja terveystietoa, joihin pitäisi kaikkiin panostaa. .-P Matikkaan, ruotsiin ja erityisesti terveystietoon siksi, että oon ainakin näillä näkymin ne kirjottamassa, ja terveystietoa yritän sit kevään yo-kirjoituksissa.. Vähän hirvittää kyllä. .-s Ja enkussakin on mulle työtä, jotta pääsisi kurssin läpi hyväksytyllä arvosanalla. Että puuh, raskas jakso tiedossa taas. .-P Musta kyllä tuntuu, että kaikki jaksot on mulle raskaita, vaikka ne oiskin kevyitä. .-D Tai siis, mullahan on nytkin vaan neljä kurssia, ja Fikulla esim. 6, et siihen verrattuna mulla on helppoa, mut silti uuvuttaa. Äh, joo siis, sellainen on mun kolmos jakso. .-)

Mut juu, tänään sit alkoi tolla terveystiedolla koulu. Kateltiin vähän vanhoja yo-kokeita ja sit se ope uhkasi pitää jokaisesta kappaleesta pienen testin, ensimmäinen on kuulemma jo perjantaina... Noh, ei se kappale oo kuin kuus sivua pitkä, mut silti. x-P Mut onhan noista pistareista sit hyötyökin, kun täytyy melkein joka tunnille lukea kappale huolella, vähän niin kuin kokeeseen, ni sit oppii kans. .-) Vähän kyllä hirvittää tuo terveystieto, mulla ei oo menny ne aikasemmat kurssit mitenkään mahtavasti, enkä oikeen ymmärrä, miksi oon koko ainetta kirjottamassa.. Noo, kun se ei oo mun pakollinen ainereaali, ni ei sil sit niin väliä, vaikkei läpi pääsis. .-D Mut kattoo nyt, miten mä alan siinä hikettämään. x-D
Siis jee, mun tt:n kirja. .''-D

Sitten seuraavalla tunnilla oli kammoksumaani englantia, ja aika kamalaa se olikin. .-P Ope uhkaili, että kurssiin kuuluu suullinen esitelmä, et kiva... Parin kanssa se pitäisi tehdä, ja mä siinä tunnilla pohdinkin, että mistäköhän mä jonkun parinkin vielä hommaan... En oikeesti haluis mitään esittää, oon niin sönkkö englannin puhumisessa kuin vain voi olla. .-D Ääh, kyllä elämä on vaikeaa. Sit siinä tunnilla pidettiin sellainen tyhmä kulttuuri-visa tai jokun, ja hei, mä olin tosi hyvä: en tiennyt mitään. .-D Et kiva siinä taas, kun ope sanoo: "Tää on helppo, kaikki tietää" ja minä vaan oon silleen ööö. .-D Sitten meille tuli läksyksi suomentaa kappale silleen, et osa rymästä on ykkösiä ja toiset kakkosia. Ykköset suomentaa puolet kappaleesta ja tekee jotkut tietyt tehtävät ja sit kakkoset tekee toisen puolen, ja sit ilmeisesti jotenki jakaudutaan ens tunnilla joihinkin ryhmiin ja opetetaan se oma asia niille ja toiste päin, jos nyt oikein ymmärsin. Mä suunnittelin kyllä kääntäväni kaiken ja tekeväni kaikki tehtävät, koska opin niin parhaiten. .-) Kun vaan olisi aikaa, toi läksy olis perjantaille, samoin kuin se terveystiedon testi. .-P Tulee vähän hommia mulle. .-D Mut toisaalta on mulla vähän voimia aina näin jakson alussa. .-D Ja sit tunnin huippu kohtaan: Siinä kappaleen osiossa, joka mun pitää kääntää, oli GRANT-sana. .--D <3 Pahus, kun en yhtään muista, mitä se tarkoittikaan, kun tunnilla sen sanastosta katsoin, mut silti hieno juttu. .-D Tänään tuleekin Myytinmursut, ihanaaaa. .-3 Graaant. <3
Grant är det bästä jag vet. <3
Jaa, mistähän tää ruotsi tuli mukaan..?

Siinä oli siis tämän päivän kuulumiset, sit mulla on jotain jäänyt kertomatta, kun koeviikolla en tänne ennättänyt kirjoittelemaan.. .-P Aloitetaan kivoista asioista. .-D Vielä jonkin aikaa sitten pidin pusikkokesoani sellaisena syrjäisenä seutuna, ettei tänne ketään julkkiksia tai semmoisia tule, mutta olin väärässä. .-D Ens viikon lauantaina (oliko se nyt 10.12) tänne pusikkoon järjestetään jokin tapahtuma, ja yllätys esiintyjänä (tosi yllätys, kun se kerrotaan etukäteen..) oli joku jonka nimeä en muista ja Jukka Poika. .-DD Hitsi, oon ihan tosissani harkinnut sinne menoa, vaikka tarjolla onkin vaan suomalaista iskelmää, mutta silti. .-D Ja on se Jukkiksen Silkkii-biisi ihan hyvä. .-3 Se tapahtuma on maksutonkin, ni ei siitä kamalasti haittaakaan olisi. .-D Mut toisaalta.. En mä tiedä kehtaako sinne mennä bilettämään jonkun Jukka Pojan tahdissa. .-D Mut sit voisin kyllä lesoilla nähneeni jonkun julkkiksen livenä, ou jee. x-D Mutta mä mietin vielä.. Isi ainakin olis varmaan innoissaan menossa katsomaan, mut.. No kattoo nyt, miten käy. .-D

Joo, no sit vielä toinen hieno juttu. .-D Eilen meidän koululla kävi musiikkivideoiden tekijä kertomassa työstään ym. jännää, ja sit olin ihan kateellinen, kun se kertoi saaneensa kaikista Aki Tykeistä (=Happoradion laulaja) kavereita ja semmosia, mäkin haluisiin. .-D Ja sit kaiken huippu: se kertoi, että Happoradion Che Guevara -biisi suunniteltiin alustavasti kuvattavaksi täällä meidän pusikkokesossa, mun yläasteen liikuntasalissa. .-ooo Laskelmieni mukaan olisin jopa sen videon kuvausaikana vielä ollut yläasteella. .-D Ois ollu siistiä, jos ne olis kuvannu sen siellä, koska niihin aikoihin minä ja mun kaveri fanitettiin Happoradiota täysillä. .-D Mut joo, en kyllä ihmettele, ettei sitä videota siellä kuvattu. .-P Mut tulee siitäkin jo jotenkin ylpeä olo, kun ajattelee, että se oltais saatettu kuvata siellä. .-D

Ai että tää oli hitti silloin ihkuina aikoina. .-333

Sit se kertoi muutamista videoista, miten joku tietty kohta oli kuvattu jakaikkea semmosta. Oli kyllä mielenkiintoisin yhteistilaisuus pitkään aikaan! Yleensä niihin tulee jotain kökköä, mut tuosta mä tykkäsin, toi työ kuulostais aika kivalta. .-D Ei sillä, että mä mitään osaisin.. .-D Ainiin, sit kun se näytti sellaisen koosteen kuvaamistaan videoista, ni mä ja Fiku revettiin tän kohdalla, mahtava video, kannattaa kattoa. .-D
                            
_______
Puuh, sain juosta koko koulun ympäri vapaata konetta etsiessäni. .-D Jalkoja uuvutti, joten päätin mennä istuma koneelle. Ykköskerroksessa olis ollut Hiltsu ja sen vieressä vapaa seisomakone, mutta koska mä halusin istua (ja koska en kehdannut mennä Hiltsun viereen), lähdin kakkoseen, mutta käytävän koneet näytti aika varatuilta, joten lähdin kolmoseen. Sinne päästyäni tuli bilsan ope vastaan ja ilmoitti, että siellä kuvataan, joten päätin suosilla mennä muualle, en nimittäin halua näkyä missään videoissa. .-D Noo, sit lopulta kuitenkin päädyin kakkoseen, ja täältä löyti jopa mun suosikkikone vapaana, jee. .-3 Että kyllä tämä koneella olo käy ihan liikunnasta, kun saa juoksennella joka paikkaan. .-D

Hhhih, mä oon viime aikoina ihastuntu peilikuvaani niin paljon, että musta tuntuu, että uskaltaisin jopa julkaista kuvani täällä blogissa. .-DD Mut toisaalta, mä näytän livenä paremmalta kuin pysäytetyssä kuvassa. .-P Joo, ja tämä ei ole mikään kutsu, että tulkaa katsomaan Kasaa livenä. x-D No juu, mut voidaan unohtaa toi juttu, sillä en nimittäin omista kameraa, joten kuvan ottaminen ei siis onnistu. .-D Mietin vaan, kun yks päivä jumituin peilin eteen ihailemaan itteäni oikein pitkäksikin aikaa, onko vähän itserakasta. .-DD Mut heti kun kaivoin kännykän taskusta ja koitin ottaa kuvaa, ni aina kuvaan pysähty niin vammanen ilme, että täytyi lopettaa. .-D Mä oon yhden kerran saanu otettua itestäni hienon kuva, mut muistaakseni poistin sen. .-P Joo, vaihdetaan vaan aihetta. .-DD

Mutta mutta, mitäs minä nyt sitten.. Eiku nyt muistin yhden kamalan asian. .-< Maanantaina suunniteltiin, että tehtäis se tilaus cdon.comista, mut sitten huomattiinkin, että niillä ei enää ookaan varastossa sitä Tintti dvd:tä, minkä olisin halunnu. .-< Noh, ei sitten viitsittykään tilata mitään, koska ei yhden tavaran takia kannata tilata, käy turhan kalliiksi, jos ostaa aina vaan yhden tavaran ja maksaa postimaksun, kannattaa tilata samassa erässä useampi kerralla. Mua kyllä harmitti se Tintin puuttuminen niin paljon, että ihan itketti. .-/ Joo, tiedän, on säälittävää, jos elämä loppuu yhden dvd:n takia, mut kun mä oon oottanut sitä elokuusta asti. .-( Nyt sitten taitaa katketa meidän jouluperinnekin, että herätään aamulla aikaisin katsomaan lahjaksi saatu dvd. .-( Onhan tässä vielä jouluun aikaa, ja saattaahan se tilaus vielä onnistuakin, mutta epälen suuresti, ollaan nimittäin yhtä toistakin tavaraa jo yli puol vuotta venattu, että sitä tulisi sinne varastoon. .-P Can you help me? En tiedä, varmuudella, onko tästä apua, mutta viittisittekö laittaa täällä sivulla olevaan "seuraa tilannetta" -kohtaan sähköpostiosoitteenne? Ehkä ne cdon.comin väki sit kattoo, että haluupas monet ostaa tuon Tintin, täytyykin heti hommata sitä lisää varastoon. .-D Eilen laitettiin jo mun ja Fikun kaikki sähköpostiossamme siihen, mut ei se varmaan vielä riitä. .-P En siis pakota teitä mihinkään, mutta jos se Tintti saatais jouluksi tilattua, ni mun täytyis kyllä jotain kivaa keksiä teille kiitokseksi. .-3 Mutta en nyt aio liikaa innostua, ettei sitten tarvitsisi pettyä. .-P Onhan mulla synttärit tammikuussa, silloin oisi toinen tilaisuus saada se lahjaksi. .-3 Ja nyt kun pääsitte vauhtiin, niin ette viitsisi tännekin lisätä sähköpostianne..? .--3 *koiranpentuilme* No ei molempiin tarvi, Tintti on tärkein. .-D

Mut mä taidan alkaa lopetella, kohta Fikun tunti loppuu ja sit lähetään kotiin. .-) Sit pääsenkin läksyjen kimppuun ja voicea kattomaan.. Kivaa kyllä kattoa taas pitkästä aikaa voicea, kun koeviikolla en viittinyt, sillä se oisi häirinnyt kokeeseen lukua aika pahasti. .-D Vitsi, oisin varmaan puolet nopeempi läksyjen kanssa, jos en katsoisi voicea samalla, mut kivempaa kuunnella (ja katella ,-)) voicea siinä samalla. .-) Sit saatetaan myös mummoa käväistä katsomassa. .-) Mut palailen huomenissa, on nimittäin silloinkin kaksi vapaatuntia. ,-D

Kysymys lukijoille:
Did you help me? .-3
Vaihtoehto 1: Joo. <3
Vaihtoehto 2:  e....

Iso kiitos jokaiselle, joka vastasi kyllä ja myös oikeasti auttoi, eikä vaan huvikseen vastannut kyllää. .-D

2 kommenttia:

Jade Essence kirjoitti...

Miekin tahdon Tinttejä, mietin jopa kehtaisiko pyytää porukoilta synttärilahjaksi tänä vuonna, ne nimittäin itsekin katsovat niitä yleensä ihan mielissään niin saattaisivat ostaakin :)
Mulle on tässä jaksossa rankimmat ruotsi (en tajua niin hyvin) ja filosofia (Die, Platon, Die... eiku se on jo kuollu). Anyhowa, pitäisi huomiseksi kirjoittaa äikän aine. Muuten pidän ainekirjoituksesta, mutta kävi näin: Tänään jätin vahingossa sen aikaisemmin aloittamani aineen kotiin, joten piti koettaa äikän tunnilla tyhjästä polkaista uusi alku. Nyt sitten päätä siinä, kumman kirjoitat valmiiksi. :"D

Repsahdin tuolle Myytinmursuille, kuulosti niin hauskalta. Its eolen nähnyt vain muutaman jakson, kuen sen missä ne kokeilivat saako auton "leivänheittotekniikalla" lammen yli♥ Wohoo!
Mie taisin jossain vaiheessa katsoa pätkän tuota Automatic Eyen musavideota. Nauru tosin meinasi silloin muuttua yskänkohtaukseksi niin piti lopettaa :D

Mutta moippelis, mie menen sen äidinkielen kimppuun ;D

Kasa kirjoitti...

Jeij, kaksi on luvannut auttaa, eikä kukaan ole edes kieltäytynyt. .-3 Tai sitten ne kieltäytyjät eivät kehdanneet sanoa mitään. ,-D

Jade: Hih, pyydä vaan! Meilläkin koko perhe katselee Tinttiä, mutta minä luullakseni olen suurin fani. .-D Mulla alkoi tänä lukuvuonna ruotsi jostain syystä tökkiä, parina ensimmäisenä vuonna sain kursseita kutosia tai seiskoja, ja nyt yhtäkkiä tulikin vitonen. .-o Niin vähän jännitän, että miten tää ruotso nyt sitten menee. .-P Hah, Fikulla on juuri nyt filosofian tunti, ja se on siitä ihan innoissaan. .-D Hui, äikän aineet on ikäviä, jos ne jää kotihommiksi. .-s Kyllä niitä koulussa jaksaa kirjoittaa, mutta mä en kotona jaksa keskittyä. .-DD Mulla oli just tiistaina äikän koe, jolloin piti kirjoittaa konseptin mittainen aine, mut melko hyvin selvisin siitä, vaikken ollut oikein suunnitellut etukäteen sitä. .-D Tai tiesin kyllä, mistä aioin kirjoittaa, mutta silleen jännästi.. Haa, ilo, että Myytinmursut naurattaa. .-DD Mäkin katoin sen auto-jakson. ,-3 Yskäkohtaukset on kamalia. .-P Kivaa kun kommasit! .-3