keskiviikko 9. marraskuuta 2011

Että ärsytti...

...tulla tänään kouluun. .-P Ja syy siihen on tänään oleva historian tunti... Meidän täytyy tehdä hissassa sellainen pieni ryhmä/parityö, ja tietysti se on myös esitettävä muulle luokalle. .-P Eli just sitä mitä inhoan. .-D Tänään päätetään ryhmiä ja aiheita, osa päätti jo viime tunnilla, mut mä en, kun en sulloutunu mihinkään ryhmään.. Pohdin, jos uskaltaisin pyytää parikseni takanani istuvaa tyyppiä, mut en tiiä viittiinkö. .-P Ainahan sitä voi yrittää, ja mieluummin tekisin kaksistaan kuin ryhmässä, koska mä jään ryhmätöissä aina ryhmän ulkopuolelle. .-( Ja se on ihan mun oma vika, kun en "osaa" mennä mukaan siihen työhön, tai silleen jännästi. .-P Olen aina ollut huono keskustelemaan "tuntemattomien" ihmisten kanssa.. Parityöt multa just ja just sujuu, mut jos on vaikka kolmen ryhmä, siinä käy niin, että ne kaksi muuta tekee keskenään, ja mä katon siinä vieressä, kun en osaa ottaa osaa niiden keskusteluun. .-P

Ala- ja yläasteella tuo ei ollut ongelmana, koska luokkalaiseni tiesivät minun olevan ujompi, ja he kyselivät minultakin erikseen ryhmätöiden teossa ja sellaisissa, mutta lukiossa olen usein jäänyt ihan ulkopuolelle ryhmätöissä.. Yhden kerran en ollut tehnyt ryhmätyössämme yhtään mitään, ja tuntui ihan typerältä kirjoittaa nimi siihen paperiin, kun en sen tekoon ollut osallistunut. Täällä lukiossa moni varmaan ajattelee, etten osallistu töihin, koska se ei kiinnosta, tai muuten vaan pitävät töykenänä ihmisenä, koska eivät ennestään tunne minua, tai silleen. .-P Paritöissä olen kyllä kehittynyt, ja yhden parini kanssa on tullut juteltua välkilläkin pari kertaa, kun tuli sitä ryhmätyötä tehdessä juteltua vähän muustakin ja tutustuttiin. ,-)

Ja sit tietysti pelkään sen työn esittämistä muulle luokalle, ihan hirveää! .-D Oon kyllä päässyt jonkun verran esiintymispelostani eroon, mutta nyt mua "pelottaa", kun Hiltsu on sillä samalla hissan kurssilla mun kanssa nyt, ni en tykkäis esittää Hiltsun kattoessa. Toisin sanoen, et haluisi nolata itteäni Hiltsun edessä. .-D Vitsi, kun Fiku vaan ehdotti, et mee kysymään, pääsetkö Hiltsun ryhmään, ni olin vaa enkä mene. .-DD Olin kerran Hiltsun kanssa samassa ryhmässä, kun ope yhdisti kaksi ryhmää yhdeksi ryhmäksi, jolloin päädyin Hiltsun kanssa samaan. x-D Ja lopulta siinä kävi niin, että yli puolet eivät osallistuneet koko työn tekoon, ja esitystilanteessa Hiltsu yksin kertoi huimat aikaansaannoksemme. .'--D Jännää joo. .-D Mitä hitsiä, mä meinasin laittaa Hiltsun kahteen kertaan tunnisteisiin, kun olin lisäämässä Hiltsua ja Fikua sinne. .-DD

Njaah, kai sitä vaan on koko päivä nyt pelättävä sitä viimeisellä tunnilla olevaa hissan tuntia, ja katsoa sitten, kuinka siinä käy. .-P Ehdin harkita myös sellaista, että kysyisin opelta jotain korvaavaa tehtävää ton esityksen tilalle, mut kaipa munkin on muiden tavoin mentävä se esittämään.. Vitsi oikeesti, kun sunnuntai iltana päätin, että menen hyvällä mielellä kouluun, ni tästä viikosta on tullut ihan kamala. .-D Aina ennen oon mennyt ärjyllä mielellä kouluun, ja hyvin on mennyt, mutta kerrankin, kun yritin iloisena mennä kouluun, ni menee kaikki jotenkin kökösti. .-P Ensinnäkin toi ryhmätyi (okei, se oltaisi varmaan tehty joka tapauksessa, vaikka olisinkin ärjyllä mielellä mennyt .-D), sit se bilsan paritentti meni tyhmästi, kun menin kolmanneksi yhteen ryhmään, ja enpä oikein saanut suutani moneen kertaan auki, oikeastaan en kunnolla ehtinyt, kun siinä ryhmässä oli sellainen tietäjä, joka ehti kaiken sanoa, kun muut vasta mietti vastausta. Noh, mietin, että ainakin tulee hyvä numero siitä tentistä, kun se hyvä oli ryhmässäni, mutta sitten ope ilmoittikin lopuksi, että paperiin on laitettava kaikkien ryhmäläisten nimet, ja prosenttiosuus, miten paljon kukakin tiesi... Olisi vaan kannattanut tehdä se yksin, niin olisin saanut 100% tiedoistani, mutta ryhmässä sainkin vain 10%... Eli eihän se mua yhtään auta, vaikka tulisi hyvä numero, kun ope näkee, etten ole osallistunut työhön paljon yhtään.. Ärsyttää, kun ihan "turhaan" luin siihen kokeeseen.. Onhan siitä tulevaisuudessa hyötyä, mutta en minä noita asioita enää koeviikolla muista, jolloin uudestaan on luettava. .-P

Pöh, valittamisen aiheita riittäisi, mutta musta tuntuu, että noi saa riittää nyt tällä kertaa.. .-D Ehkäpä tästä päivästä tulee hyvä, kun olen niin huonolla asenteella tullut kouluun tänään, tai ehkä ei.. No ei tällä viikolla edes tapahdu mitään pahaa, niitä hissan töitä aletaan esittää vasta ensi viikolla, joten siinä mielessä ei tarvii pelätä, mut nyt huolettaakin se, miten saan jonkun ryhmän itelleni hommattua.. Mut juu, hei, mullapa on kouluviikko mennyt jo yli puolen välin. ,-D Mulla on perjantaina vapaata, hah. .-D ihanaa, kun on neljä päivää kestävä kouluviikko. .-> Fiku raasu joutuu perjantainakin menemään kuvistunnille, mut multa meni kaikki perjantain tunnit, kun kaksi vikaa tuntia saatiin vapaaksi. .-D Jotain iloa tähän ankeaan viikkoonkin.. .-) Ääh, vapaatunti on vähissä, hyi. .-< Onneksi tänään on ryhmänohjaajan tunti, ja siinä menee osa matikan tuntia. ,-) Ja ah, Myytinmurtajat tulee tänään, jeij. <3

Vitsi joku on tehny ihanat nuket Myytinmursujen Jamiesta ja Adamista. .-D <3

Mua ärsyttää Seppälän vaatteet, koska ne hajoo käsiin. .-P Niihin tulee sellaisia pienie reikiä, ja sit noi alaraunojen ompelukset rupee purkeemaan. .-P Nytkin mulla on ihan rämä t-paita täällä, ja se on tyhmännäköinen, kun tuo alareuna on ihan rikki. .-D Mietin, et vois kokonaan saksia ihan tahallaan sen repaleiseksi (tai Fiku sitä kyllä ehdotti (en yrittänyt varastaa ideaa, eh..)), ni sit se vois olla järkevämmän näköinen. Mutta katotaan nyt.. Sit olin varmaan aika outo ilmestys aamulla pihalla: mulla oli toppatakki päällä, ja jalassa sellaiset "avonaiset" (miten sen nyt sanois) kesäkengät. .-D Ääh, välkkä alkaa olla lopussa, joten minunkin on aika lopetella... Saa nyt nähdä, miten käy sen hissan tunnin kanssa, tulette varmaan kuulemaan siitä huomenna.. .-D Mun mahalla on taas joku ongelma, kun se juttelee itsekseen...

Kysymys (kirjoitin eka "kesäkengät"???? .--o .-------D) lukijoille:
Tykkäätkö ryhmätöistä?
vaihtoehto 1: Juu .->
vaihtoehto 2: Mieluummin tekisin yksin...

2 kommenttia:

anna kirjoitti...

Mä tykkään eniten ryhmätöistä, jos pääsee johonkin järkevään ryhmään. Mulle riittää, että ryhmässä on ees joku tuttu, vaikka muut olisikin jotain vieraampia. Mut tykkään paljon kaikkien esitelmien teosta, kyllä =) Ja paljon tsemppiä sulle siihen ryhmäjuttuun ja toivottavasti pääset johonkin kivaan ryhmään, jossa huomioitaisiin suakin paljon =)

Kiva, kun sulla on lyhyt kouluviikko! Jos oot perjantaina koneella siinä kahen aikaan päivällä niin voin tulla meseen, kun oon oletettavasti päässyt koulusta jo siihen mennessä =3

Mullakin Seppälän vaatteet lahoo päälle ja se on ärsyttävää! En enää osta sieltä muuta kuin ponnareita =D (jotka kyllä myös hajoo aika helposti...) Mutta kirjoittelehan taas, vaikka sitten siitä esitelmästä =)

Kasa kirjoitti...

On ryhmötöissäkin puolensa, kun siinä ei tarvitse yksin tehdä kaikkea (paisi jos on muut ryhmän jäsenet on laiskoja .-D) ja voi jakaa vastuuta siitä tehtävästä, tai jotain. .-) Minä en oikein kuitenkaan tykkää mistään ryhmätöistä, mieluummin voitaisi tunneilla vaan kuunnella, kun ope puhuu. .--D Ihan hyvin pärjäsin ryhmätyössämme, vaikka aluksi meinasin jäädä ulkopuolelle. .-) Maanantaina olis esitys, apuva! Jep, kivaahan se on. <3 Voisi useamminkin olla lyhyitä viikkoja. .-DD En tiiä, oonko koneella enää kahden aikaan, kun Fikukin on siihen mennessä jo päässyt, ja me käytetään lyhyttä koulupäivää hyödyksi simssiä pelaillen. .-D Mut sitten iltaisin oleilen mesessä. ,-) Seppälän kamat on kyllä niin surkeita, tai sitten me vaan käytetän niitä "liian rajusti". .-D Ne Seppälän ponnaritikin on kamalia, katkeilee niin helposti. .-P Ja mulla on nyt Seppälästä ostetut kengät, jotka molemmat on pohjasta halki. .-DD Valitettavasti Seppälä on pusikkokesoni paras vaatekauppa minua ajatellen (kivan näköisiä vaatteita ja sopivan halpoja), joten joudun ostamaan kertakäyttö tavaraa sieltä. .-D Kohta alan esitelmästä kertoilla. .-D