tiistai 15. marraskuuta 2011

Ihanaa, kompuroin...

...äsken portaissa. .-DD Onneks kukaan ei nähny, kun olin yksin siellä käytävässä. .-D Tuli nyt tosta mieleen yksi nolo juttu ysiluokan ajoilta.. .-D Minä ja mun kaveri sl puettiin ukovaatteita, ja sit Hiltsu kävelee siitä ohi. .-D No, meille tuli kiire sen perään, ja kun mä jäin jälkeen, ni lähden juoksemaan, mut sit portaissa kompastuin mun kaulahuiviin, joka roikkui tyylikkäästi maassa, kun en kiireiltäni sitä ehtinyt hienommin asetella. No, sit kaiken huipuksi yksi typerä poika mun silloiselta luokalta näki kaiken, ja totesi: "Ei kannata kompuroida Ka*******, voi sattua". .-DD Sit bussia odotellessa mä ja sl vaan käkätettiin ihan täysillä, ja Fiku oli ihmeissään saavuttuaan paikalle.. .-D Vitsi ysillä oli kyllä parasta, niiltä ajoilta on jääny kaikkia huippu juttuja mieleen. .-D <3 Voisin palata niihin aikohin. .--3 Silloin sai aina nauraa joka päivä ja kaikkee, aww. .-3 Kyllä mä nykyäänkin päivittäin nauran, mut oon kyllä itekin huomannu muuttuneeni vakavammaksi. .-/ Niin siinä käy, kun ei ole tunneilla nauru-kaveria. .-D Mitähän sl:llekin kuuluu, vois kysyä. .-> Ei olla aikoihin oltu yhteudessä. .-P Mä nopsaa laitan sille viestiä kavereita.netissä. .-> Noin, jumituin hetkeksi lukemaan mun kavereita.netin päiväkirjaa, kun sinne olen mm. säilönyt noita ysi-juttuja. .-D <3 Ai kiinnosti? No kattokaa. Hähää, eipä onnistu, oon piilottanu ne kaikki. ,--)) Vain henkilöt, jotka olen hyväksynyt kavereiksi saavat nähdä niitä. .-D No joo, ja tän takia ei kannata rekkautua, ei ne ysin jutut mitään ihmeellisiä oo. .-D

Mut juu, kaikkea sitä tuleekin kirjoitettua. .-D Toi syntyi ihan tosta noin vaan, en ollut etukäteen suunnitellut puhuvani ysiluokasta. .-D Aina tähän tiistain kirjotukseen on hyvissä ajoin valmiiksi miettiny kaikkia juttuja, joista pitäisi mainita. .-D Tälle kertaa olisi suunnitelmissa angstata, surra, ihkuttaa ja jouluilla. .-D Noh, aloitetaan niistä ikävämmistä aiheista vaikka, ja sit lopuksi iloiset, ni jää hyvä mieli. .->

Elikkä, lauantaina mummo siirrettiin Hyvinkään sairaalaan, ja joska se on lähempänä meidän kotia kuin Meilahden sairaala, päätettiin poiketa lauantaina siellä mummoa katsomassa. .-> Mummolla oli juuri sinä päivänä 85 vuotis synttärit, joten Fiku askarteli onnittelukortin ja oli postissakin kaikkia kortteja tullut, niin otettiin ne mukaan myös, jotta mummo voisi niitä ihailla. .-D Mummolta oli nyt sitten se toinen jalka amputoitu, eli katkastu siitä vähän polven yläpuolelta koko jalka irti. .-s Mut parempi mummolla nyt on, kun ei enää jalkaan särje. .-) Kädetkin oli aika lailla poissa pelistä, mummo ei saanut omin avuin edes silmälaseja päähän. .-< Outoa ajatella, että niinkin yksinkertainen asia on liian voimia vievä. Lauantaina mummo oli vähän sekavana, ja kovasti olisi tahtonut lähteä kävelemään, eikä millään meinannut uskoa, kun isi käski nyt vaan maata. Ei mummo siitä sängyltä kyllä mihinkään olisi päässyt, koska jo pelkkä istuminen alkaa nopeasti uuvuttaa. Vielä pari vuotta mua nauratti, kun uutisissa luki: "Vanhuksia on sidottu peteihin" (ajateltiin, että Pete-nimisiin ihmisiin, vaikka siinä meinattiin sänkyjä), mutta nyt ei kyllä naurata, sillä se oli aika pelottavaa, kun mummo niin kovasti yritti nousta siitä paikaltaan.
Pete Wenz ei ainakaan tuon ilmeen perusteella tykkäisi, jos häneen sidottaisiin vanhuksia..

Sit mummo myös näki ja tunsi vähän mitä sattui, luuli esimerkiksi kädessään olevaa peiton kulmaa kahvikupiksi ja tolleen, mut kyllä se sitten rauhoittui.. Sit eilen vierailtiin mummon luon uudestaan, ja nyt se oli mun mielestä jo aika hyvässä kunnossa. .-) Väsynythän hän oli ja silleen, mutta ei ainakaan enää sekavia jutellut. .-) Sit mummo pystyi jopa syömään ihan itse, vaikka käsien liikuttelu olikin haastavaa. .-) Kun vielä kunto kohenisi.. Mutta rauhassa vaan, eihän mummo koskaan heti leikkauksen jälkeen ole voimissaan ollut, mutta se kyllä on suoraan sanottava, että aina vaan huonommaksi mummo on mennyt joka leikkauksen jälkeen. .-( Muistan, miten ekan leikkauksen jälkeen, kun kävin mummoa ekan kerran katsomassa hän jaksoi hyvin jo istua ja kaikkea, mut sit tokan ja kolmannen leikkauksen jälkeen on vähän heikommin se toipuminen käynyt. .-/ Onneksi ne leikkaukset on nyt ainakin sen jalan osalta ohi, kun se irrotettiin, niin ei enää sitä tarvitse operoida. Mut kattoo nyt, jos mummo seuraavalla kerralla olisi taas jo paremmassa kunnossa, kun nyt ei vähään aikaan varmaankaan ehditä käydä katsomassa, kun sinne Hyvinkäälle on meiltä sellainen tunnin ajomatka, niin ei joka päivä ehdi. .-/ Nyt sitten kaikki, jotka eivät asuinpaikkaani tiedä, alkavat kartan kanssa pohtia, mistä kestää ajaa n. tunti Hyvinkään sairaalaan. .-D

Sitten, kun silloin lauantai-iltana tultiin autolla kotiin tajusin, mitä mulla on ollut ikävä: Pimeä ympäristö + ämppä. <3 Tykkään istua pimeässä autossa, mut nykyään ei enää oikein matkustella perheen kanssa tai silleen, ni on jäänyt nuo pimeät ajomatkat pois. .-< Mut se oli kyllä ihanaa, siinä pystyi keskittymään niihin lauluihin tosi hyvin. .-) Ihastuin mm tähän biisiin uudelleen:
No jes, jälleen vaikutan suomalaisen iskelmän fanilta, mut ei voi mitään. .-D Kuunnelkaa tämä ajatuksella, biisi kertoo ihanan tarinan. .''--3 Huoli mummosta + tuo Happiksen biisi = itku. .''-I Tuo biisi tuo myös muistoja ysiltä. <3 Ääh, nyt tässä taistelen, etten taas alkaisi itkemään. .-D Vooi ei, surulliset laulut jatkuu ämpältä, miksi mulla on pelkkää mase-musaa ämpällä? .-D

Noh, sitten puhun vaihteeksi jostain mukavammasta. .-) Eilen, kun oltiin mummoa katsomassa siellä Hyvinkäällä, käytiin myös kaupoissa. .-D Se oli meille juhlaa, sillä missä tahansa kesossa on parempi tarjonta kuin meidän pusikossa. .-D Elektroniikka osiolla eniten vietettiin aikaa, ja tarttui sieltä pari juttua mukaankin. ,-) Kyllähän cdon.comistakin löytyy hyvin tavaraa, mutta on se vaan hienoa kaupassa penkoa levy- ja pelihyllyjä jännittäen, löytääkö etsimänsä. .-D Ja jos ei löydä, niin sitten vasta turvautuu ihanaiseen cdon.comiin. .-3 Mutta niin, peliosastolta löytyi..:
Tintti-peli!! Oltiin ihan ihmeissämme, kun tollanen oli siellä. .-D Ei siinä kauaa pohdittu, kun peli kölli Fikun sylissä, ja ilmoitimme isille haluavamme sen. ,-) Hintakaan ei ollut paha, jotain 44-50e (en enää muista. .-DD). Sit kun käytiin toisessakin kaupassa, niin siellä olisi ollut muutaman euron halvemmalla sama peli, mut isi sanoi, et siitä toisesta sai paremmat boonukset. .-) Äsken cdon.comista kyläsin ton pelin hintoja, niin on yli 50 euroo siellä, ja sit vielä on nuo pelit loppuneet niiden varastosta, eli kannatti ostaa tuolta kesosta. .-D Ikävä kyllä pitää odottaa jouluun, ennen kuin pääsee tuota pelailemaan, kun vasta jouluna saadaan se. .-P Toisaalta ihan hyvä, koska ensi viikolla oleva koeviikko ei varmaan sujuisi kovin hyvin, jos me tuota pelattaisi. .-D Sit oli tosi kumma juttu, siinä meidän pelin kannessa luki jopa, et toi peli olisi suomeksi. .-o Mut en sit tiiä, niin luki yhdessä toisessakin pelissä, ja suomeksi oli vain ohjevihko. .-D Mut nyt sitten on vaan jännitettävä 39 päivää, ennen kuin pääsen käsiksi siihen. .-D Jouluun ei edes ole kamalan pitkä aika, aika on menny tosi lujaa. .-o Ja sitten, kun tuosta ensi viikolla olevasta koeviikosta on selvitty, kiitää aika toivon mukaan nopsasti jouluun. .-D

Mutta hei, ei siinä ollut vielä kaikki, kuten aluksikin sanoin pari juttua tarttui mukaan, joten lisää joululahjona on tulossa. .-D Yllätyksekseni löysin Hurtsin levyn :
Joo, kansi ei ehkä oole maailma houkuttelevin, mutta sisältö on toivonmukaan. <3 Tuon sai jollain 19 eurolla, ja se sisältää levyn ja dvd:n, eli aika hyvä ostos minusta. .-D Jälleen vertailin cdon.comin hintoihin, ja sen oisi saanut pari euroa halvemmalla, koska siinä oli tällä hetkellä joku tarjois, mutta muuten se oisi maksanut yli kaksi kymppiä, eli taas tuli säästettyä. .-D Ja vaikka oiskin ton tarjouksen kanssa ostanu cdon.comista, ni postimaksun kanssa siitä olisi tullut kumminkin kalliinpi mitä tuo kaupasta ostettu, joten hyvin menee. ,-) Mä oon aina luullu, että netistä ostamalla saa halvalla, mutta ei se aina niin ole. .-D Mut kyllä me vielä ennen joulua tehdään tilaus cdon.comiin, kun ei löytynyt edes Hyvinkään hyvästä kesosta jo kauan kaipaamaani Tintti dvd:tä. .-< Saimme myös tietää Fikun kanssa vähän aikaa sitten, että Joe Jonas on tehnyt soololevyn, joten pakkohan sellainenkin olisi saada.. .-D Tässä siis tuotteet, jotka näillä näkymin olisi vielä jouluksi tulossa. .->


HYI, jumituin kuvia etsiessäni lukemaan jotain arvostelua siitä 3D-Tintistä, ja siellä sanottiin, että hahmojen nimet on amerikkalaistettu! Hyi, hyi, en ala. .-< Ei se ole enää sama asia.. Mur. Tai ei kaikkia, mut esim. Tintin koira, Milou onkin sit tossa uudessa Snow. .-P Mutta kyllä minä silti ajattelin sen elokuvan joskus katsoa.. .-D Musta tuntuu, että ostetaan tuo leffa sittenkin melkein heti sen tullessa myyntiin cdon.comiin, mä innostun siitä aina vaan enemmän ja enemmän. .-D Hei, tää alkaa mennä liian Tintteilyksi, pitäisi välillä varmaan puhua jostain muusta. .-D Mut minkäs minä sille voin, että Tintti on mielessä... .-D Mulle onkin aika Tintti joulu tiedossa, jos saan ton wii pelin ja sit tuon dvd-boksin, jossa on 8 Tinttijaksoa. <3 Juu, mut nyt puhun jostain muusta. .--D
Alan pikkuhiljaa tottumaan näiden
3D-hahmojen ulkonäköön. .-D

Huomenna meillä on koulun kanssa joku teatteriretki, eikä yhtään innostaisi. .-P Ärsyttää, kun busseihin pitää mennä luokittain, ni en pääse Fikun viereen. .-< Sit ne teatteriliputkin jaetaan bussissa, ja siellä teatterissa pitää sitten mennä siine istumaan, mihin lippu määrää, enkä todellakaan usko, että minä ja Fiku päästäisi vierekkäin. .-P Mua vaan ärsyttää, aina ennen busseissa on saanut mennä miten haluaa, mut just, kun mullakin olisi kaveri, niin mennäänkin luokittain, eli taas joudun yksin olemaan. .-< Noh, onhan mulla aina uskollinen ämppä mukana, se ei hylkää onneksi. <3 Eli bussimatkasta kai selviän. .-) Menee just hyvin mun kannalta, kun huomenna on eka tunti normaalisti, ja sitten loppu tunnit menee siihen retkeen, ni mulla on se eka tunti vapaa, eli ei ollenkaan koulua. .-D

Hih, tänään tulee Salkkarit. <3 Oon niin innoissani sen Eliaksen takia, se on niiin nätti. .-3 EIKÄ. .-DDDD Kun mä yritin siitä Eliaksesta ettiä kuvia googlesta, ni eikös sieltä vaan löydun mun blogimerkintäkin, jossa puhuin tästä samasta asiasta aikasemmin. .-DDD Siinä se on, vielä jopa aika varhain kuvahaussa. .-D Mua hävettää, ei pitäisi puhua tämmöisiä, kun näitä blogimerkintöjä löytyy mistä sattuu... Hah, täälläkin on mukavasti esillä kaikkia kuvia, joita olen blogiini joskus laittanut. .-D Niin, mut joo, eilen mua ärsytti, kun Eliasta ei näkyny yhtään. .-< Julmaa. Toivottavasti Eliaksen ei tarvii lähtee sinne sen äidin luo, jäis vaan tonne. .-D Vähän pakko sen on jäädä, koska kaikki muutkin aina jää, kun ne jostain tulee! Suutun, jos tää on poikkeus tapaus. >.-P Mutta nyt mä alan lopetella, jopas meni aika nopeasti! Rakastan blogiani (lol), tänne on niin kivaa kirjoitella. .-3

Kysymys lukijoille:
Pimeä + ämppä = ?
Vaihtoehto 1: <3
Vaihtoehto 2: öö...

4 kommenttia:

anna kirjoitti...

Voi teidän mummo-parkaa =/ Ei amputoiminen kivaa ole, mutta ainakin mummollanne on nyt mukavampaa, kun säryt loppuivat. Ja varmasti myös tuo "hourailu" oli pelottavaa =s Mutta teidän mummonne onkin jo niin vanha, 85 vuotta! =o Ja Tinttiin vielä liittyen, että suutun kyllä jos ne nimet on tyhmästi englanniksi! >(

Kasa kirjoitti...

Niin, nyt ei ainkaan se jalka enää kiusaa, mutta ei sitä tiedä, mitä muita ongelmia vielä tulee. Vanhakin mummo jo on. .-/ Minäkin ärjyn niille nimille, perustetaan joku valitus-juttu. .---D Joo, maailman kamalimmat asiat taas kyseessä, kun pari nimeä on vaihdettu. .-D

Hanna kirjoitti...

Paranemisia teidän mummolle sekä haleja! <3 Se on omaisille tosi raskasta, kun mummo tms. tolleen "sekoilee" ja sillee. Aluks se voi olla hauskaa, mut ei se kauaa naurata, ja just tuo mitä sanoit, et sun mummos oli vaikee itse liikuttaa käsiä ja sillee nii se on aika kurjaa. Tiedän ihan kokemuksesta, miltä teistä tuntuu. Mut onneks teidän mummo on pirtee ja ilonen pakkaus (ainaki tän postauksen perusteella) :) ♥ Mä muuten oon lukenu tän sun postauksen useammassa päivässä, kun aina joku tuli keskeyttämään! MURR! Ja sitten, kun sain tänään luettua loppuun ja rupesin kommenttia rustaamaan, niin sitte hokasin et "oho, pitää mennä tunnille...". Mutta nyt on kommentin aika, enkä keskeytä vaikka sipuli hyökkäis kukkakaalin kanssa kimppuun! xD

Mä aluks luin sun tekstin otsikon et "Ihanaa, imuroin äsken portaissa", nii ajattelin, että onko teidän koulussa portaiden siivousvuorotki :'''D Oon mä kans sokee!

Vastaanpa kysymykseen vaihtoehdolla 1 eli <3. :) Kiva postaus! Pitää ehtii lukee muutki :p

Kasa kirjoitti...

.-3 Niin, ei se helppoa ole, kun on huoli mummosta. .-( Jep, ärsyttää, että nauroin sille jutulle aikaisemmin, mutta kun ihan oli vieressä todistamassa sellaista hetkeä, ei enää kyllä naurattanut. .-/ Voi miten julmaa keskeyttelyä. .-D Hui, onko siellä teillä päin hulluja kasviksia? .-DD Haha, oiskin siivousvuorot. .'--DD Jee, pimeä ämppä saa lisää ääniä. .-3 Kuulostiko tuo äskeinen lause vähän epäilyttävältä. .-o Pimeä ämppä, hyrr.. Ja ei sun todellakaan kaikkea tarvitse lukea, siinähän menisi terveys. .-D Luet aina sen verran kuin ehdit. .-)