tiistai 30. lokakuuta 2012

"Baby, seasons...

...change but people don't"


Näillä ns. aloitussanoilla yritän kertoa sitä, että talvi on taas tullut. .-D Mä en elä niiden "kuukausivuodenaikojen" mukaan, vaan mun talvi alkaa siitä, kun lunta ilmaantuu maahan. .-D Että syyslomasta tulikin sitten talviloma, kun sen aikana satoi ensilumet. .-P Ihmeen sitkeesti on pysyny noi lumet tuolla, vaikka taitaa ne vielä ehtiä sulaa moneen kertaan ennen kunnon kinoksia..

Kertoilen tässä vaikka ekana syyslomasta, ennen kuin koulu-juttuja alan jutella. Koska kukaan ei ollut halukas esittämään kysymyksiä lomanvietostani, päätin tehdä lomavertailun, elikkä vertaan tän ja viime vuoden syyslomaa. .-D Halukkaat voivat lukea ensin kertaukseksi viime vuoden lomani, mutta se ei ole välttämätöntä, sillä kopsailin tärkeimmät kohdat tänne. .-)

"Vietin koko loman sisällä koneen tai tv:n ääressä, enkä tehnyt mitään koulu-juttuja. ,-D"
(Valitsin syksyisen ruskean fontin syysloman kunniaksi. .-D) Näinhän se meni nytkin. ,-) Okei, perjantaina, jolloin loma alkoi, tein kyllä vähän läksyjä, mutta muuten sit koulu oli unholassa. .-D Ja ups, ne opolomakkeet piti syysloman aikana tehdä.. Ei voi mitään. ,-D (Ihana tää mun asenne taas..)

"Simssiä pelasin Fikun kanssa aika mukavasti, tosin suurin osa simssin peluu ajasta käytettiin tarinaperheillä pelaamiseen, jote sellaista mukavaa hupi peliä sai aika vähän"
Mukavasti sitä tuli nytkin pelattua. ,-> Kone kesti ihmeen hyvin meidän pelaamista, ja tuli yhtenä päivänä pelattua putkeen melkein 12 tuntia simssia! .-D Tänä vuonna tuli tuota "hupipelailua" tosi paljon, koska Gadwinilla on (taas) meneillään joku toimimattomuus-vaihe. .-P Mut oli kyl kivaa vaan pelailla ilman jatkuvaa juonittelua ja lavastelua. ,-> Kone ei pahasti hidastellut, mutta loppulomasta sille tuli uusi pimahdus-ongelma. .-P

Kun ennen homma on mennyt näin: Kone käynnistetään, ja se ehkä pimahtaa ensimmäisten 10 minuutin aikana, mutta jos tämän "vaaravyöhykkeen" ohittaa, pysyy kone päällä loppupäivän. Jos taas kone pimahtaa heti, se pysyy päällä loppupäivän imuroinni jälkeen. Ennen pimahtamista kone alkaa pitämään rumaa vikinää, mutta konetta hakkaamalla (nyt rupes kuulostamaan rajulta .-D) tuulettimen voi saada käyntiin, ja kone pysyy päällä. Nyt kone saattaa sit alkaa vikisemään ihan milloin vaan, ja se on tosi inha juttu. .-/ Alkaa vanhuus tuosta koneesta siis ilmetä, kun tuuletin ei jaksa pysyä päällä, mikä aiheuttaa ylikuumenemisen. .-/ Tai toi konehan rupes pimahtelemaan jo puolen vuoden käytön jälkeen, mut kummasti ollaan sen kanssa selvitty.. kohta viis vuotta, huhhuh! Joo, meni nyt vähän ohi aiheen nämä konesepustukset. .-D

"pelailtiin edelleen sitä Papa's Freezeriaa"
Loppulomasta alettiin taas aktiivisemmin noita Papa-pelejä pelaamaan, mut paaljon vähemmän kuin viime vuonna. Alkaa ikävä kyllä olemaan jo vähän vanha juttu nuo Papa-pelit. .-/ Miksi kivoihin asioihin kyllästyy, tylsää!



"Sit kateltiin öisin taas vauva-ohjelmia myöhään, kheh. .-D -- keksittiin alkaa katsomaan Muumeja! .-D"
Tulihan noita yöohjelmia taas katseltua. ,-> Useimmin Bonesia kateltiin, et vauva-ohjelmat jäi vähemmälle tällä kertaa. Pari Sherloc-koira jaksoa kyl katottiin "perjantaiperinteenä", mut muuten kateltiin Bonesia. .-) Saatiin toka tuottis katottua loppuun, ja nyt alotettiin kolmas tuotantokausi. Apuva, kohtahan me ollaan katottu jo puolet kesällä hankkimistamme Boneseista, ääk. D-. Noo, tahti hidastuu nyt kyllä, kun loma loppui ja keretään taas perinteiseen tapaan katsoa 1 jakso / viikko. .-D Ilahduin suuresti, kun lempparini Sweets tuli tolla kolmannella kaudella mukaan. <3 Kyllähän mä aikasemmin luntin wikipediasta, että se tulee sarjaan kolmannella kaudella, mut silti mahanpohjasta otti yllättävästi. .-D Ihii, Sweets kyllä ilahdutti mua tulollaan, usean päivän ajan oon ollu ilonen sen takia. .-) <3 .-D Kun me katottiin kutoskausi silloin viime keväänä, kun telkasta tuli, niin siellä Sweetsiin ihastuin, ja kovasti odotin sen tuloa näihin vanhempiinkin jaksoihin. .-D

Tuon karkin voisin syödä ,-D

Tosi jännä juttu silleen muutenkin, et Sweets on mut hurmannu, koska se ei silleen oo ees hyvännäköinen, tai siis on, mut.. Poikkeaa jollain tapaa mun "normaalista" miesmausta. .-D Wää, on se kyllä nami sittenki. .-D

Muumeja ei ikävä kyllä tällä lomalla kateltu, ellei sitten lasketa niitä kauhuversioita, joita tuossa joskus ennen loman alkua mainostin täällä blogissanikin.. Kivoja nekin kyllä on. .-D

"Sit me innostuttiin loman aikana pelaamaan Mario Party 8 wii-peliä. .-D"
Eipä MP8 tullut pelattua, muutenkin mulla on ollut innostus aika loppu wii-peleihi. .-P Ylikulutin niitä silloin viime koeviikolla vapaapäivinäni. .--D Tintti-peliä tosin vähän pelattiin Fikun kanssa, ja mä yksinäni menetin hermot koittaessani hankkia sen pelin haasteet-osiossa kaikkiin osioihin parhaat mitalit siinä onnistumatta. .-D Täytyy varmaan tänään jatkaa. ,-> Joo, ensin valitan innottomuutta ja sit heti sanon taas pelaavani. .-D Sit tuli taas pitkän tauon jälkeen myös se Tinttileffa katottua. .-) Vähän siitäkin alkaa olla innostus vähissä. .-< Lähinnä takamus istumisesta puutuneena odotin elokuvan loppumista sitä katellessa. .-P Höh.




Sit loman aikana mun innostus Salkkareiden Eliakseen kasvoi taas vaihteeksi. .-D Mun käy sitä niin sääliksi, kun Lari on sellanen idiootti. .-P Aluksi vihottelin kyl Eliakselle, kun se sanoi olevansa ihastunu Lariin, mut oikeestaan ne ois kyl kiva pari. .-3 Mut mikä siinä viehättää, kun ihastuu kiusaajaansa? .-P Joo, oon itekin kerran niin tehnyt, mut..



Mut joo, nyt on sit lomailujen jälkeen koulurytmi palautunut, ja tuntuu, ettei mitään lomaa ole ollutkaan tässä välissä. .-P Paha väsymyys on nyt alkanut vaivata, lomarytmistä ei niin helposti siirrytä koulurytmiin.. Itse asiassa ei mulla koskaan oo mitään kulurytmiä ollutkaan, ainahan mä oon väsynyt vähäisten yöunien takia. .-D Kun mä oon oikeesti yöihminen, ja mua ei yöllä nukuta, vaan oon silloin virkeimmilläni! Vaikka päivällä onki väsy, ni se menee illalla jo taas ohi, ja sit on vaikee taas nukahtaa ja univelkaa kertyy. .-P Koulu vois mun puolesta alkaa pari tuntia myöhemmin, ni ei tarvis joka aamu raahautua ylös seittemältä. .-P Päiväunillakaan en aina viittis univelkaa korvata, mut oikeestaan se on aika sama, nukunko niitä vai en..

Mut tota väsymystä lukuunottamatta on ihan mukavasti menny. .-) Nyt viikonloppu tuntuu jälleen maailman ihanimmalta asialta ja sitä arvostaa enemmän. .-) Kouluhommiinkin oon ihan hyvin pystynyt keskittymään, et aika rento paluu arkeen on ollut onneksi. .-> Mitä nyt noita äikänaineita pistäis saada koneelta tulostettua korjattuna paperille ja ykskin työ ois pitäny tänään palauttaa, mut mulla on sen teko vielä kesken.. haha. .-D Bilsassakin meille on välikoe tulossa kai pian, enkä vieläkään oo lukenu aiemmin rästiin jääneitä kappaleita.. Harmittaa, kun tuon bilsan kirjan saaminen kesti, kun nyt tuntuu sit varmaan koko kurssin ajan, että oon vähän jäljessä joissain asioissa. .-P Hooh, mut jos mä kattosin tota äikäntyötä nyt, ni ehkä saisin sen valmiiksi tän vapaatunnin aikana. .-D Ainakin voin uskotella itselleni niin.. Tuun varmaankin huomenissa taas kirjoittelemaan. ,->


Kysymys lukijoille:
Freezeria vai Burgeria?
Vaihtoehto 1: Freezeria
Vaihtoehto 2: Burgeria

2 kommenttia:

anna kirjoitti...

Pelkään täällä koneenne puolesta =o Mutta kiva, että loma meni mukavasti! Menenkin tästä tuon kysymyksen innoittamana pelaamaan hetkeksi vaikka Burgeriaa ja sitten simsiä! =D

Kasa kirjoitti...

Mäkin olen sen kunnosta vähän huolissani, mut ihmeen kauan se on kestänyt ja kaikki eteen tullet ongelmat on saatu jotenkin korjattua. .-D Kivahan se juu oli. ,-> Hihi, kivaa, että menet pelailemaan! .-)