maanantai 3. joulukuuta 2012

Voi ihme...

...mä sain siitä matikan kokeesta, jonka luulin menneen huonosti, 7! Se vaan on niin outoa, kun koetta tehdessä tuntuu, että ei tule mitään ja ihan randomeja laskukaavoja kehittelee kun ei muista, miten ne kirjassa sanottiin, ja sit suurimmasta osasta tehtävistä oli ihan hyvin pisteitä tullu ja sit lopulta se koe meneeki hyvin. .-D Tosi usein matikassa kun koe tuntuu menneen kökösti numeroksi tulee 7, mut sit kun kokeen jälkeen on olo, et tää meni aika hyvin tuleeki 6 numeroks.. Eli mitä tästä opimme: kannattaa mennä asenteella "en osaa", niin menee paremmin? Wois Wilmasta käydä kattomassa, joko joku muukin kurssi ois arvosteltu.. Ohowau, bioteknologian kurssista on tullu 8, jeij! Mitäs muuta mulla oli viime jaksossa.. aa, ne kaks äikän kurssia! Niistä ei ookaan vielä numeroita tullu. Mut ihan kiva, 2/4 kokeesta ainakin on menny hyvin. .-)

Mitä pidempi vapaa, sitä ikävämpi on palata kouluun, näin menee ainakin mulla. .-P Tai sit tää mun tylsistyneisyys johtuu vaan siitä, et uus jakso alkaa ja saa stressata tän ekan viikon, et on oikeassa paikassa oikeeseen aikaan ja muuta, kun ei vielä muista lukkaria ulkoa. + lisävihaa tuottaa opotunnit, jotka alkaa ens viikolla ja NE MENEE MUN VAPAATUNTIEN PÄÄLLE! .-< Mulla on muutenkin tää jakso ihan ennätys täynnä, kun käyn nyt 5 kurssia, joten vapaatunteja on pelkästään sen takia jo vähän, möhhöh. Sentään tässä jaksossa saatiin kaikki kirjat ajoissa hommattua. .-) Mua huvittaa, kun siellä kirjakaupassa se myyjä jo muistaa mut, Fikun ja isin, kun me tullaan kirjoja tilaamaan/hakemaan. .-D Sen verran usein kyllä ravattiin siellä kirjakaupassa viime jakson alussa sitä bilsan kirjaa kyselemässä, ettei mikään ihmekään. .-D Mut nyt siis on onnellisesti kirjat valmiina, että pääsee heti eläytymään kunnolla opiskeluun, jee.. Onneks ennen joulua on enää vaan kolme viikkoa, joista kaksi on vajaita, eli niissä on < 5 koulupäivää. .-D

Neljän päivän viikonloppuni meni ihan mukavissa merkeissä, paljon pelailin ja jne. .-D Perjantaina tosin oli meillä aamupäivän sähköt pois sen hirveän tuulen takia, mut onneksi nukuin suurimman osan siitä ajasta, ja sit lähdin isin mukaan hakemaan Fikua koulusta, kun me aiottiin kesoon mennä. .-) Täytyyhän robbarin namitarjoukset hyödyntää. ,-> Sit kun me lähdettiin ni isi vaan lastaa mukaan lapion ja harkitsi myös moottorisahan mukaan ottamista tielle kaatuneiden puiden varalta. Jep, tällaisia varusteita tarvii, kun asuu pusikossa metsän keskellä, missä vaarana on tielle kaatuneet puut tai muuten vaan peltojen kohdalla tuuli on kuljettanut hirveesti lunta tielle ja tukkinut sen. .-P Sit vielä pakko kertoa, miten tykkäsin, kun automatkalla radiosta tuli tää biisi:


Mulla on tapana ns. boikotoida artisteja, joita ihkutetaan useammassa blogissa tai muuten vaan telkun tai jonkun kautta on saanut kuvan, että joku on just nyt tosi suosittu suomessa ym, ja samoin kohtelin Jesseä aluksi. Mut sit kun yks päivä satuin Voicea kattelemaan ja tää biisi tuli sieltä, ni Jessen "vihaamiskäyrä" alkoi jo tulemaan positiiviselle puolelle. Sit yhen kerran mulla oli paha mieli ja sattui tää biisi taas soimaan, ni minä aloin itkemään, ja tiedättekö mitä? Jos biisi saa itkemään, sen on oltava hyvä! .-D Että en enää ole Jessen vastainen, vaikka mun mielestä se kaikkien ihkuttama "Vie mut kotiin" ei oo kovin hyvä biisi.

Juu, sit haluan puhua tv-ohjelmista! Mun puhelin on nyt ihan täynnä muistutuksia ohjelmien alkamisesta, ja suuri osa ohjelmista on ihan äskettäin sinne ilmaantunut. Tehdäänpä pieni luettelo:
  • Salkkarit (5 jaksoa / viikko)
  • Käenpesä (2 jaksoa / viikko)
  • Rantavahdit (1 jakso / viikko)
  • Myytinmurtajat (1 jakso / viikko)
  • Pelkokerroin (1 jakso / viikko)
  • Selviytyjät (2 jaksoa / viikko)
  • + viikonloppuiltaisin katsottavat iltaohjelmat DVD:ltä tai tubesta
Et ihan kivasti kateltavaa, tulee isille viha, kun me ollaan telkkari niin usein omimassa. .-D Viime viikolla alkoi uusintana Käenpesä, jota joskus vauvana kattelin, ja hetken mielijohteesta päätettiin alkaa seuraamaan sitä. .-D Salkkareiden tapaan aika hölmö kotimainen sarja, mut kuhan on taas jäänyt tavaksi katsoa, niin minkäs teet. .-D Sit myös Pelkokerroin alkoi viime viikolla, ja päätettiin sitäkin nyt vaan ryhtyä seuraamaan taas vaihteeksi. .-D Ei olla pitkään aikaan kunnolla ohjelmaan perehdytty ja noita vanhojen kausien uusintojahan pyörii jatkuvasti, mut nyt noita uusia jaksoja alettiin kattelemaan. .-) Ja myös Selvityjät alkoi, ja tosi oudolla järjestelmällä, että sekä lauantaina ja sunnuntaina tulee jakso. Ei siinä toki mitään pahaa ole, mielelläni katson usemman jakson viikossa. .-D En oikeen tiiä, kumman heimon puolella olen, sinänsä nuorien, mut toisaalta toivon haasteissa vanhuksilla menevän hyvin, että vielä on vähän hakusessa lempparin valinta. .-D Sinänsä Shannon oli kiva (hyvännäköinen) mut se äänestettiin pois. .-/ No mutta, tylsää ei ainakaan luulisi tulevan tällä ohjelmamäärällä, enemmänkin kiire, kun kaikki pitää ehtiä näkemään. .-D




Puuh, kirjoitan hirveellä vauhdilla, että ehtisin sanoa kaiken, vapaatuntien vähyys kun rajoittaa ilkeästi bloggaamistani. .-P Taisin jopa onnistua, muistaakseni mun ei pitänyt muuta enää kertoakaan. .-D Mulla alkaa tossa 20 minuutin päästä bilsan tunti, hui, vähän jännitän tota kertauskurssia, koska en muista aikasemmilta kursseilta juuri mitään. .-o No, siksihän mä tonne kertaamaan tulinkin! Ja bioteknologiasta pitäisi jotain ainakin muistaa, kun olin sillä kurssilla viime jaksossa + neuvoin Fikulle kakkoskurssin juttuja. .-D Sit mulla on taas kivasti pari matikan kurssia nyt, että varmaan mallikkaasti onnistun taas sotkemaan niiden teoriat keskenään. .-D Sit mentiin huviksemme Fikun kanssa sivistämään itseämme yhteiskuntaopin "kansalaisen lakitieto" -kurssille. .-D Huh, osittain yhteiskuntaopin kakkoskurssista innostuneina tehtiin Mouruun pankki, mikähän oikeustalo sinne tämän kurssin jälkeen tulee. x-D Sit erityiskiva sattuma vielä tähän uuteen jaksoon liittyen on, että mulla ja Fikulla on joka päivä sama ruokailuvuoro! <3 Jee. .-) Mut nyt täytyy lopetella, heips!


Kysymys lukijoille:
Kuuluuko sun seurattaviin tv-ohjelmiin joku tosta mun listasta?
Vaihtoehto 1: Juu
Vaihtoehto 2: Ei / en kato telkkaria

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kui sä et kato emmerdalee??? Paljon yleissivistäbämpi ja enkkua opettava ja miljoonabiljoona kertaa parempi ku joku surkee suomalainen salkkarit!!

Kasa kirjoitti...

Sen uskon, Salkkarit on hölmö ohjelma. .-D Jäänyt vaan tavaksi vauva-ajoilta, niin siksi kai yhä Salkkareita seuraan.. Onneksi mulla ei enää ole enkun kursseja, niin ei tarvii kehittää enkuntaitoja, ei enkkuohjelmista kyllä oo mulle paljoakaan hyötyä oppimisen kannalta ollut. .-P