keskiviikko 8. toukokuuta 2013

Näin viime...

...yönä niin mahtavan unen, että pääsykoekirja saa nyt odottaa, pakko tulla kirjaamaan se uni tänne muistiin. .-D Siinä joku oli siepannut Fikun, ja mä ja Bones-ohjelman Booth oltiin ettimässä sitä. Sit nähtiin, että Fiku ja se sieppaaja oli menossa lentokentälle, joten lähettiin Boothin kanssa perään. Mennessämme jonkun turvatarkastus-homman läpi, huomasin, että myös samaisen ohjelman Sweets (♥) juoksi meidän perään. Booth pinkoi niin lujaa, etten pysynyt vauhdissa mukana, ja siksi Booth laittoi meidät yhteen käsiraudoilla, ettei jouduttaisi eroon toisistamme. .-D Lentokone oli tosi kummallinen, se oli iso neliön muotoinen huone, jossa oli istuimia ihan random-järjestyksessä. Sieppaajan ja Fikun istuuduttua Booth sanoi, ettei kannata vaarantaa kanssamatkustajien matkaa hyökkäämällä nyt, vaan odotettaisi, että sieppari veisi Fikun määränpäähänsä ja vasta sitten iskettäisiin. Niinpä me ihan muina miehinä ja tyttöinä käytiin istumaan siihen niiden viereen. x-D Lentokone heilui tosi paljon lennon aikana, joten Booth ehdotti, että laitetaan meidät yhteen vielä jaloistakin käsiraudoilla, etten mä tippuisi. .--D Sit kun se sieppari ei huomannut, kiinnitettiin Fikukin kiinni Boothin toisen puolen käteen käsiraudoilla. Hetken päästä sinne tuli lipunmyyjä, ja sieppaaja sanoi matkaavansa Turkuun, joten me kaikki muutkin aiottiin sitten ostaa lippu sinne. Unessani opiskelijakorttini kelpasi lentokoneessakin, joten toki halusin taas päästä halvemmalla. .-D Lipunmyyjä kuitenkin sanoi, ettei korttini ole opiskelijakortti. Intin vastaan, mutta hetken päästä huomasin, että joku oli leikellyt korttia ja vaihtanut siihen minusta värikuvan (oikeessa kortissani oli mustavalkokuva). Aloin itkien selittää, että joku on sörkkinyt korttiani, mutta ei lipumyyjä uskonut. Jouduin sitten maksamaan koko hinnan, ja se sieppari virnuili ilkeästi. .-( Tässä kohtaa heräsin, mutta mulla on taito palata takaisin aiempaan uneeni nukahdettuani, ja se toimi nytkin. .-D Uni kuitenkin jatkui eri kohdasta: Nyt me oltiin meidän lukion pihalla Fikun, Boothin ja Sweetsin kanssa, ja isi oli tullut hakemaan meitä. .-D Booth meni etupenkille, ja mä änkeydyin Fikun ja Sweetsin kanssa taakse. Sit (ehkä) koska mä tarkoituksenmukaisesti palasi tuohon uneen, mulla oli jonkin verran päätösvaltaa tekemisiini. Mä sit rupesin tenttaamaan Sweetsiltä, onko se tosissaan Daisyn kanssa, kun ne meni kihloihin meidän viimeksi katsomassa Bones jaksossa. .-D Sit unen loppuvaiheessa mä pyydystin paljain käsin jonkun pupun, ja Booth kehui mun taitoja. .-D Joo, tuollainen, tosi kiva uni oli kyllä, nukuin puoli kahteentoista asti, kun en malttanut jättää unta kesken. .--D Ja tuli hirvee himo katella Bonesia, ae, ehtisköhän tänään illalla/yöllä, kun huomenna on helatorstai eikä Fikun tarvii mennä nukkumaan aikaisin. ,-)

Sweets ja Booth. .-)

Nytpä kertoilen vähän viime viikon torstaina olleesta pelialan pääsykokeesta. Se oli  Kouvolan seudun ammattiopistossa ja kuten tavallista, jännitin tämän kaltaista uutta asiaa taas kovasti. .-D Mitäs, vapun jäljiltä ei ehkä ollut niin kivaa herätä puoli kuudelta aamulla, kun tavalliseen tapaani olin taas mennyt nukkumaan vasta puolenyön jälkeen, mutta junan takia piti olla varhain liikkeellä. Junamatkoista en tällä kertaa sen enempiä pölise, mutta pakko mainita, että mua ahdisti jostain syystä matkustaa InterCityn junilla. .-o Oli jotenkin hirmu vaikea löytää lippuun merkattu paikka, kun noissa lähijunissa saa aina istua minne haluaa, tai sitten mulla vaan huono suuntavaisto. .-D

Olivat lähettäneet pääsykoekutsun yhteydessä kartankin, kilttiä!

Saavuin Kouvolaan n. 20 minuuttia ennen pääsykokeen alkamista, ja nyt jälkeenpäin viisastuneena osaan jatkossa tulla tuntemattomiin kaupunkeihin isommalla eksymisvara-ajalla, sillä vaikka matka näyttikin kartalla lyhyeltä, kesti hetki paikantaa ittensä sinne ja muutenkin sain aika ripeästi kävellä, mutta ehdin onneksi ajoissa paikalle, mitä nyt ne muut oli jo menossa sinne kirjoitussaliin minun vasta kipittäessä ilmoittautumistiskille. .-D

Mulla ei ollut oikein mitään tietoa, mitä pääsykokeeseen sisältyisi, sillä en netistä mitään löytänyt etukäteen. Noh, sitten siinä kokeen alussa kauhistuin, kun kuulin sen sisältävän matematiikkaan, englantiin ja harrastuneisuuteen liittyviä tehtäviä, mun heikkoihin aineisiin tietenkin! Kauhistus kuitenkin helpotti, kun ne tehtävät lopulta sai eteensä, sillä ne oli niin älyhelppoja! Tuon kokeen matikkapuolen ois osannut seiskaluokkalainenkin, tehtävät oli helpoimmillaan tyyliin: "sijoita piste 4,1 koordinaatistoon". Pisteenetäisyystehtäviä en tosin osannut, enkä ole ihan varma kaikista astetehtävistäkään, mutta ne kaikki "loogista päättelykykyä mittaavat tehtävät" ei olleet kovin pahoja. Tai sitten näin pitkän matikan käyneenä tuollainen perusmatikka on tuntuu ylihelpolta. .-D Nyt sit vaan toivotaan, etten tehnyt virheitä päässälaskiessani, laskimien käyttö kun ei ollut sallittua. .-P


Tää biisi liittyykin sitten kokeen enkku-osioon. .-D Aamulla laittaessani ämpän päälle, soi tämä biisi sieltä ekana, ja se jäi sitten jostain syystä soimaan melkein koko päiväksi päähän, ja tätä hyräillessä sain rentoutettua jännittynyttä mieltäni tosi hyvin. No niin, siis, siinä enkku-osiossa oli luetunymmärtäminen, missä oli tosi hauskasti biisin tapaan lueteltu asioita STEP 1, STEP 2 jne tyyliin. .-D Luetunymmärtäminenkin oli ihmeen ymmärrettävä, ja luullakseni tajusin sen perusiden ym. oikein, ainakin niin sopii toivoa. .-D Ja taas lukion englannin kursseilla käyneenä tuollainen yläkoulu-tasoinen englanti tuntui helpommalta. .-D


Viimeisenä oli sitten harrastuneisuustehtävä, jossa sai päättää, piirtääkö pelihahmon vai tekee sellaisen koodaus-tehtävän. Mulla kun ei koodaamisesta ole mitään hajua, oli pakko valita piirrostehtävä. .-D Päädyin lopulta tuollaisen eläinhahmon piirtäiseen, vaikka aluksi suunnittelin suunnittelevani uuden prinsessahahmon Mario-peleihin, mutta se olisi vaatinut liikaa suunnittelua rajalliseen aikaan, joten nopsaan piirsin eläinhahmon. Tuo on vain suunnittelupaperin raakaversio, lopullinen työ poikkeaa tuosta jonkun verran. Ja noi korkokengät piirsin ihan läpällä, ne ei siihen oikeeseen työhön sisälly, ja muutenkin ajattelin tuon olevan miespuoline elukka. .-D En nyt oikein tiedä miten tuota kuvailisi, joku kissan ja ketun risteytys ehkä, ja nyt jälkeenpäin huomaan siinä myös piirteitä muutamasta Pokémonista. .-D

Koeaikaa oli kaksi tuntia, ja vähitellen porukka alkoi liueta paikalta, mut mä päätin istua loppuun asti. Kuuden tunnin ylppärikokeissa istumisen jälkeen tuon ei pitäisi tuntua missään. ,-D Noh, siinä mä sit istuin ja istuin, ja välillä tuli lisäinspis-kohtauksia, mut lopulta ei enää mieleen tullut mitään ja muutenkin tuntui, että onpa pitkä kaksituntinen. Olin varmaan vikana tekemässä sitä koetta, ja vaikka tähyilin ympärilleni, en jostain syystä nähnyt kelloa missään. Lopulta sit vaan palautin sen kokeen valvojalle ja poistuin paikalta. Sit kun kännykästä kelloa katoin, ni se näyttikin jo kahtatoista, vaikka kokeen piti loppua yhdeltätoista. .-o Siinä sit vähän ihmettelin, että miksi ihmeessä se valvoja ei sanonut mitään, mut sainpa ainakin paremman siitä kuvasta. .-D

Kokeen jälkeen ohjelmassa oli ryhmähaastattelut, joista olin lukenut kauhukertomuksia netistä. Olin mm. valmistellut itsestäni lyhyen esittelypuheen ja muuta, mitä toisten ryhmähaastattelukokemuksia luettuani arvelin nytkin tarvitsevan. Koska olin ollut siellä kokeessa yliaikaa, olin vähän pihalla niistä haastattelupaikoista, joten kysäisin asiasta yhdeltä lähistöllä olevalta tytöltä. Hän sit neuvoi, ja tapojeni vastaisesti jäin lisää juttelemaan hänelle, ja lopulta siinä tuli vaihdettua kokemuksia yo-kirjoituksista, kotikaupungeista ja suosikkipeleistä ja monesta muutakin asiasta. .-D Nyt vasta tajusin, miten mahtavia paikkoja jatko-opiskelupaikat ovat, koska ne yhdistää samoista asioista tykkääviä ihmisiä toisin kuin lukio, koska sinne tulee suunnilleen samat tyypit kuin yläasteelle. Varmaan siksi uskalsinkin olla tuolla sosiaalisempi, koska paikalla ei ollut tuttuja, ja saatoin luoda ns. uutta persoonaa itselleni. Ja ehkä tästä lähtien uskallan entistä paremmin mennä juttelemaan vieraille. .-) Toi kokemus oli kyllä päivän kohokohta mulle! .-D

Lopulta sitten pääsin/jouduin siihen haastatteluun. Suureksi helpotuksekseni siellä ei haastateltu kuin kahta henkilöä kerrallaan, joten ei tarvinnut pelätä, että jäisi ilman suunvuoroa suuren haastateltavamäärän vuoksi, jolloin vain nopeimmat olisivat ehtineet vastata kysymyksiin. .-D Haastattelu ei kyllä mun osalta mennyt mitenkään parhaiten. .-P Ekaksi tuli aika tavanomainen kysymys, eli miksi on pelialaa tulossa opiskelemaan. Mä ehdin siihen vaan vastata, että koska pelit kiinnostaa, niin eikös se haastattelija ruvennut puhumaan päälle, että tuo oli varman jo 38. sama vastaus tämän päivän aikana. Joo, mun moka, olisi ehkä kannattanut kertoa ekaksi jotain muuta, sillä nyt en ainakaan erotu tuon sanomani perusteella muista hakioista. .-P Paljoa kysymyksiä ei haastatteluun sisältynyt, ne haastattelijat vaan lähinnä kertoi koulutuksesta ja välillä kyseli, ymmärretäänkö mitä tämä ja tämä termi tarkoittaa ym. Mä en pahemmin peliterminologiasta tiennyt, joten se toinen paikalla olija sai annettua tosi tietävän kuvan itsestään, kun osasi selittää niitä ja mä en. .-D

Nyt tässä on sitten tämä ja ens viikko väliä, ennen kuin noita pääsykokeita alkaa tulla lisää, ja oonkin ollut tosi rennolla mielellä, kun ikävyydet on edessä vasta niin pitkän ajan päästä. .-D Tällä viikolla muistaakseni piti tulla tietoa käsikirjotuksen ja toisen pelipaikan ennakkotehtävistä, jos ne oli oikein suoritettu. Mitään ei ole ainakaan vielä kuulunut, että mahdoinkohan läpäistä kumpiakaan. .-s Niiden kai piti Outokummusta laittaa tekstiviestillä tieto 6.5, eli taisin sit niissä mokata, TAI laitoin väärän puhelinnumeron. .-D Noh, mulla muutenkin oli käsikirjoitus- ja pelipääsykoe samana päivänä, etten molempiin olisi kumminkaan päässyt..

Mä olen tässä nyt viime päivinä lukenut pääsykokeisiin, mut vielä enemmän olen pelannut simssiä! Sit isiä tuli aika ahkerasti auteltua yhtenä päivänä, ja mulla on nyt menossa iso Alfred-innostus! Ehdittiin viime viikolla monena päivänä katella Alfred J. Kwak -jaksoja sekä vanhoilta videokaseteilta että tubesta. .-) Alfred on niin ihana, aina auttamassa muita, ja on valmis lähtemään vaikka kumiveneellä etelänavalle, jos siitä on apua hänen ystävilleen. ♥  Ystävien puolta pidetään myös silloin, vaikka siitä koituisi itselle ongelmia. Ja Alfred suhtautuu ihailtavasti (ehkä jopa liian kiltisti) niihinkin, jotka häntä kiusaavat. Fikulta tuli myös yksi päivä hyvä kommentti siitä, ettei näissä oo ihonväriin liittyvää rasismiakaan, kun Alfredin tyttöystävä on tummaihoinen (vai tummasulkainen, kun linnuista on kyse?) Oispa tuollaisia Alfredin kaltaisia ihmisiä oikeastikin olemassa. .-) Alfred on mun tämän hetken suurin idoli. .-D Suosittelen jo toistamiseen katsomaan, tää on oikeesti kehittävä vauva-ohjelma! Tubesta löytyy jaksoja vaikka kuinka, täältä on hyvä aloittaa. ,-) Ja jos joku tykkää Muumeista (like me) niin lisäkannustimeksi paljastan, että Alfredit on tuottanut sama henkilö, ja se on kyllä havaittavissa, samoja taustaäänitehosteita! Mä oon ihan koukussa kuvakollaasien tekemiseen, joten.. :












































Apua, kello ei voi olla noin paljon! Näin siinä käy, kun tulee koneelle ennen kuin on hoitanut muut velvollisuudet. .-D Pakko vielä ottaa esille tämä juttu, kun Alfred-aihepiirissä liikutaan. .-D Löydettiin yksi yö tuollainen video, jossa on noita Alfredin alkulauluja eri kielillä, ja toi suomen versio on niin nolo noiden komeiden miesäänien joukossa. .--D Ihan söpö laulu yksinään, mut kun noihin muihin vertaa.. x-D Ja ton videon kattomisen jälkeen Alfredin alkka on soinut mun päässä milloin milläkin kielellä. .--D


No huhhuh, johan tulikin megapostaus, kun liitin aiemmin kirjoittamaani pääsykoepostaukseen mukaan viimeisimmät (Alfred-)kuulumiseni. .-D Nyt mulla on tunti ja ½ aikaa ennen kuin Fiku tulee koulusta, ja pahoin pelkään, etten ehdi lukea tälle päivälle varaamaani osuutta ajoissa.. Äh, täytyy kyllä nyt oikeasti lähteä tästä koneelta, ei vaan millään huvittaisi.

Miksi biiseihin kyllästyy? Tääkin on yksi surullinen esimerkki asiasta. .-( Aikoinaan lempparini BSB:ltä, enää ei herätä minkäänlaista kiinnostusta. .-(


Kysymys lukijoille:
Jee, huomenna on...
Vaihtoehto 1: Helatorstai!
Vaihtoehto 2: Melatorstai!

4 kommenttia:

Jade Essence kirjoitti...

Tuo kuulostaa kieltämättä ihan hiiskatin hienolta unelta :D Itse en ole harmikseni nähnyt aikoihin mitään noin eeppistä - tai ainakaan en muista niitä.

"Tässä kohtaa heräsin, mutta mulla on taito palata takaisin aiempaan uneeni nukahdettuani, ja se toimi nytkin. .-D " Tämä lause kuulosti niin tutulta, että oli pakko lainata ;) Tosin itselläni se harvemmin menee ihan noin - pikemminkin unet näyttävät itsestään uusintoja joko seuraava yönä tai seuraavan viikon aikana - tai seuraavan kuukauden :D Mutta siinä on aina se hyöty, että unessa muistan tarkalleen mitä edellisessä ns. "samassa maailmassa" tapahtuneessa unessa on käynyt, ja muistan esim. oikeat ovet labyrinteissa tai jotain sellaista :D

Silloin harvoin kun olen junissa matkustanut, pakko sanoa etä InterCity on ainakin hemostuttavampi kuin Pendolino. Liikaa asemia ja pysähdyksiä, tulee häiritsevä olo :D

Hyvä että kerkesit kuitenkin ajoissa paikalle eikä koekaan ollut niin paha kuin miltä aluksi kuulosti :D Ja paikankin päällä oli ilmeesti ainakin yksi mukava immeinen :D

Hmm, jostakin syystä en nyt millään ilmveellä pysty muistamaan, katsoinko nuorempana Alfredia vai en. Toisaalta tuntuu että kyllä varmasti olen katsonut, mutta toisaalta etten siinä tapauksessa vain muista siitä niin paljoa... Outo tämä miun muistini :D

Biiseihin kyllästymisestä en kyllä osaa sanoa mitään muuta, kuin että sillä ei olisi kyllä mitään tarvetta tapahtua :P Ensin ajattelin että en osaa sanoa mitään biisiä, johon olisin kyllästynyt, mutta sitten mieleeni juolahti että se johtuisi siitä, että olisin sitten unohtanut ne :/
Mutta koetan ajatella sen verran positiivisesti, että ehkä niin käy lopulta vain harvojen kappaleiden kanssa. Ainakin toivokaamme näin :D

Mutta tsemppiä luku-urakkaan, mienkin pitää mennä kirjoittamaan Kambozasta :)

Kasa kirjoitti...

Haha, mulla oli pitkään heräämisenkin jälkeen sellainen jännä olo tuon unen jäljiltä. .-D Mulla on nykyään niin huono unimuisti, että muistan vaan harvat uneni, mut nyt muistamista varmaan helpotti, kun heräsin siinä kesken. .-D Harvemmin mä pystyn noin suoraan palaamaan samaan uneen, mutta tällä kertaa se onneksi toimi, ja niin on kyllä aiemminkin käynyt. .-D Mä nään harvemmin samoja unia uusintana, mut tosi kiinnostavalta kuulostaa nuo sun unikokemukset, varsinkin toi ns. mukautumiskyky takaisin silloiseen unimaailmaan pitemmänkin ajan jälkeen. .-D Jokin siinä InterCityssä tosiaan ahdistaa, omia suosikkejani on Lähijunat. .-D Ajoissa tosiaan ennätin paikalle, ja jos olisin tiennyt etukäteen, miten helppo koe tulee olemaan en olisi jännittänyt sitä varmaan ollenkaan. .-D Jep, ainakin yksi mukava sieltä hakijamerestä löytyi. .-) Kun mä tuossa vuoden alussa rupesin Alfredeja katsomaan, ei mulla ollut paljon mitään muistikuvia ohjelmasta ja tosi moni juttu oli mennyt multa ohi vauvana katsellessa, ja muutenkin meillä on noita jaksoja kasetilla tosi vähän. Parhaiten muistissa oli tuo niiden kumivenematka etelänavalle ja sit muistin jotain random-pätkiä joistain jaksoista. .-) Että voihan olla, että olet katsonut, vaikket paljoa nyt muistaisikaan. .-D Niinpä, julmaa tuollainen kyllästyminen. .-/ Sitä tosiaan unohtaa epätärkeitä asioita, kun niitä ei enää tarvitse muistaa.. .-/ Mut ainakin ämpälle tulee sitten tilaa uusia suosikkeja varten, muuten mä tarvisin vaikka kuinka monta soitinta varmaan. .--D Kiitoksia tsemppauksista ja älymegapitkästä kommentistasi! .-D

Mandariini kirjoitti...

Kiva postaus taas. :3 Onnea luku urakkaan ja toivotaan että pääset jonnekkin sisään.

Kasa kirjoitti...

Hauskaa, että pidit. .-) Kiitoksia, olisi tosiaan ihan suotavaa päästä jonnekin. .-D