perjantai 17. toukokuuta 2013

Joo-o, uusi...

...ulkka, mutta nyt ei puhuta siitä (teen aiheesta postauksen myöhemmin). Olen ollut tämän viikon kateissa täältä, joten kertoilen vähän, miksi.. Uskotteko te, että 13. päivä voi olla epäonninen, vaikka se ei sijoittuisikaan perjantaille? No, minulla niin ainakin oli. Tää alku kuulostaa paljon traagisemmalta mitä oikeasti on. .--D

Ensin mummo sairastui mahatautiin, ja muutaman päivän päästä se oli tarttunut isiinkin, joka mummoa hoiti. Siinä vaiheessa oli melko varmaa, että me Fikunkin kanssa sairastuttaisi, koska isi "kokkaa" meillä (lämmittää valmisruokia) ja muutenkin oltiin isin kanssa hengattu. Mä kammoan mahatautia ja erityisesti oksentamista, joten siinä sit toivottomasti yritin tehostaa käsihygieniaa. Kaikki oli hyvin, kunnes puolen yön jälkeen tuona 13. päivänä alkoi mahassa tuntua, ettei sillä ole kaikki ok. Vähitellen siinä sit tajusi, että se munkin kammoama tehtävä olisi edessä... Koitin välttää vessaan menemistä viimeiseen asti ja varmaan tunnin istuin vain paikoillani nenä kattoa kohti, koska mä ainakin saan sillä tavalla suun kautta ulos pyrkivän kaman pysymään aisoissa vähän pidempään. Lopulta sit vaan oli sinne vessaan mentävä, vaikka jalat tärisi pelosta ja muutenkin kammotti koko homma: Suu auki, silmät kiinni ja pää pönttöön.

Oksentamisen jälkeen tuli sit tosi energinen ja hyvä olo. .-D Ei se ollut niin kamalaa, kuin muistelin. Siinä sit Fikun kanssa nauretaan vanhoille oksennuskokemuksille ja muulle, ja isikin ilmaantui paikalle pahoittelemaan tartuttaessaan mullekin mahataudin. Valvoin vielä hetken, mutta koska olo oli hyvä, aattelin, että yrjömishommat oli siinä, kun isikin mainitsi joutuneensa vain kerran oksentamaan.

Siinä vaiheessa ei sitten enää naurattanut, kun olin joutunut pari kertaa lisää ravaamaan vessaan uusimaan äskeinen operaatio, ja lopulta päätin sit suosiolla majoittua vessaan, kunnes maha rauhoittuisi. Mulla oli joku "biologinen kello" kai päällä, kun tavaraa tuli ulos tasan puolen tunnin välein. .-D Oikeesti, aina kellon lyödessä sai asettua pöntön eteen. Aika kului ja kun siinä alkoi jo vähän väsyttääkin ja tuli moneen kertaan harmiteltua, miksi kaikki ei vaan voi tulla ulos kerralla eikä sellaisissa pienissä erissä..

Isi sit yllättyi löytäessään mut aamulla kuuden aikaan vessan lattialta makaamasta. Nukkunut en ollut ollenkaan sinä yönä, ja alkoi muutenkin jo tympiä, kun aina vaan löytyi mahan pohjalta jatkuvasti jotain. Isi sit kehotti mua tulemaan siihen vessan ulkopuolelle, kun siellä oli lämpimämpää. Olin avannut vessan ikkunan ilmaa raikastaakseni, joten pikkasen kylmä siellä olikin tullut. .-D Isi sit luovutti sänkypaikkansa mulle, koska se oli lähimpänä vessaa. Siinä sit pehmeellä alustalla kölliessä ehdin nukahtaakin lopulta. Aamuseitsemän jälkeen myrsky mahassakin lopulta tyyntyi, ja pääsin nukkumaan kunnonnolla öistä univelkaa pois.

Maanantain ja tiistain sit vietin melkein kokonaan vaan peiton alla, kun väsytti niin paljon ja muutenkin oli voimaton olo. Telkkarin eteen jaksoi toki aina ryömiä, kun sieltä ohjelmaa tuli. .-D  Ja voimat ei tietenkään palannut, kun en uskaltanut syödä paljon mitään. Fiku se vaan terveenä pysyi ja sai koulussakin ihan normaalisti käytyä. Outoa, koska Fiku vietti kuitenkin suht paljon aikaa mun ja isin kanssa. .-D Sairastelun kohokohta oli kyllä, kun keksin pyytää Fikua laittamaan Tintti dvd:n pyörimään koneelle, kun mun sängystä on hyvä näköyhteys siihen. .-D Varmaan vuoden tauon jälkeen tuli noita piirrettyjä Tinttejä kateltua, ja kivaa oli! Yksi jakso jäi jopa kattomatta kun paranin niin pian. .-< Saa nähdä, tuleeko se katsottua myös tässä lähipäivinä. .-)

Keksiikö kukaan kuvien perusteella, mikä jakso on kysymyksessä?

Nyt oon tässä pari päivää jaksanut hyvin olla jalkeilla. Ruokahalu ei ole vielä ihan ennallaan ja ähky olo tulee pienemmistä annoksista kuin normaalisti, mut eiköhän se tästä. Mun osalta siis. Fiku-parka sai viime yönä ravata vuorostaan vessassa, ja mä valvoin kaverina. Normaalisti mä en pystyis hengaamaan mahatautisen kanssa, mutkun ite sairastin jo.. Mä sit tänään oon palvellut Fikua, toivottavasti silläkin menisi toi tauti ohi parissa päivässä niin kuin mulla, ettei mee viikonloppu sairastellessa. .-P

Mä nyt sit tän taudin vahvistamana päätin, etten siihen ensi viikolla olevaan bilsan kokeeseen mene, kun en kerran ehtinyt lukemaankaan. Sit muutenkin huomasin, että sillä mun kirjastosta lainassa olleella pääsykoekirjalla on huomenna eräpäivä, joten sain sit kiireellä lukea sen loppuun. .-D Ehdin onneksi, ja isi lupaili huomenna palauttaa sen kirjastoon, etten taas saisi myöhästyneestä palautuksesta laskua. .-D Että nyt tässä on kaksi viikkoa aikaa päntätä se valtava muistiinpanomäärä ulkoa.. Onneksi tuli nyt sairasteltua, ettei pahemmin pääsykokeiden päälle mennyt.

Mä alan varmaan lähteä tästä nukkumaan, viime yönä tuli nukuttua vaan kolme tuntia, että eiköhän uni tule vähän aikaisemminkin. .-D Ah, mutta niin kiire mulla ei ole, ettenkö ehdi esitellä uusinta huipputulostani Kullankaivajassa, jonka tässä illan aikana pelailin. ,-) Ei mahatauti ainakaan poistanut pelitaitojani. .-D


Mut katellaan, missä kunnossa Fiku huomenna on, saatan huomenna ehtiä ehkä postaamaan lisää, ja vähän miellyttävämmästä aiheesta. .-D Mulla ei nyt taaskaan soi musaa, mut laitan tähän loppuun pari videoita, joille on viime aikoina eniten Fikun kanssa naurettu. .-D



Kysymys lukijoille:
Tinttiä piitkästä aikaa!
Vaihtoehto 1: Jes!
Vaihtoehto 2: Huoh.

4 kommenttia:

Riina kirjoitti...

ush, oksennustaudit on inhottavia. Ite sairastin sitä viimeks helmikuussa ja vessassa sai ravata vartin välein pahimmillaan... :(
Hyvä kuitenkin, jos oot jo alkanu parantua. Kipeenä on aina hyvä katsoa erilaisia lastenohjelmia, ite katon yleensä eniten muumeja :D

Kasa kirjoitti...

Jeps, inhottavin tauti ikinä. Eipä iloiselta kuulosta sunkaan kokemukset, nyt oma tauti alkoi kuulostaa kevyemmältä. Hahaa, mä nyt muuutenkin kattelen lastenohjelmia melkein päivittäin. .--D Muumit tuli tuossa kesän aikana kateltua kaikki läpi, voishan niiden kattelun taas alusta alottaa. .-3

anna kirjoitti...

Hyi ja voi =( Onneksi jo helpottaa toi tauti! Tunnistin muuten monta tuttua ohjelmaa tosta uudesta yläkuvasta =D Lisäksi oon jotenkin onnistunut lähiaikoika kattomaan noita samoja youtubevideoita kuin sinä D= Aika pelottavaa!

Kasa kirjoitti...

Tosiaan hyi, mut nyt oon jo paremmassa kunnossa. .-) Jee, hauskaa, että tuttuja ohjelmia löytyi! Hahaha, aika hyvin, että ollaan samoja videoita kateltu. .---D