maanantai 27. toukokuuta 2013

Iso kivi...

...vierähti sydämeltäni saadessani tämän viestin sähköpostiin hetki sitten:


Mä kun en siis omista mitään passia tai ajokorttia, ja kuvallinen henkilötodistus vaaditaan noihin korkeemman asteen paikoissa, joten mä sit kysyin, voinko todistaa henkilöllisyyteni kuvattomalla kelakortilla ja kuvallisella opiskelijakortilla. Olin ihan varma, ettei ne antais lupaa sellaiseen, ja nukuinkin koko viime yön tosi huonosti jännittäessäni, mitä ne mun sähköpostiviestiin vastaa. .-D Puuh, eli ei tarvii nyt tässä kolmea päivää ennen koetta ruveta mitään passia hommaamaan, huh! Paremmalla mielelläkin oon nyt taas raahautuessani tän viikon torstaina tonne pääsykokeeseen. .-)

Mulla onkin tälle viikolle useempi tärkeä meno:
30.5. on siis tuo pääsykoe
31.5. pitää raahautua koululle lakitusharjotuksiin tai jotain semmosta
1.6. on sitten se real lakitus + juhlat

Vaikea ajatella, että viikon päästä olen lopullisesti päättänyt lukion. .-D Mua ei kyllä yhtään noi juhlat kiinnosta, mieluummin olisin ilman. .-P Vanhemmat kutsuu sinne vaan kavereitaan, ja sit kaikki sukulaiset varmaan utelee, minne nyt oon hakemassa ja mitä niistä yo-kokeista tulikaan ja kaikkea muuta rasittavaa, jotka pitäisin mieluummin omana tietonani. .-P Inhoan olla juhlien keskipisteenä. .-D Sit kun täällä pitäisi siivotakin, mut minä potut en ainakaan aio mitään siivota ennen kuin noi pääsykokeet on ohi, ni en sit tiiä, kuka meinaa siivouksen hoitaa, kun ei kukaan oo mitään alottanut. Äiti vaan jo kutsui väkeä kylään ja tarjoiluja suunnitteli, mut se siivoaminenkin pitäisi jonkun hoitaa, täällä on meinaan aika sotkusta. Noh, jos nyt yritän kestää nämä "hirveydet", pian on pääsykokeet ohi (viimeinen 6.6.) ja pääsen kunnon lomalle. .-D


Tänään en sit olekaan saanut muuta aikaan kuin tämän postauksen ja tuon kuvan. Suutun, jos joku valittaa, ettei saa selvää, vahvistin nimittäin rajat ylimääräisen kerran, jotta kuva erottuisi paremmin.. Ja koska mun lempikynästä on lyijy loppu jouduin käyttämään lyijykynää, syytän sitä mahdollisesta huonosta laadusta, en osaa käsitellä lyijykyniä. .-P  Kuva on tarkoitus tulla mun Fikulle tekemääni lehteen, ja aina Fikun ollessa koulussa tulen koneelta katsomaan mallia joitakin piirroksia varten. .-D Mallia tohon kuvaan hain mm. täältä ja yritän samalla saada teidät lukemaan sivulla olevan esittelyn/arvostelun Alfred J. Kwak -ohjelmasta, jos vaikka katsomaan innostuisitte. .-D

Mut mun kai pitäisi olla pänttäämässä nyt siihen pääsykokeeseen hyvillä mielin.. Onhan sinne Tampereelle yli tunnin kestävällä junamatkalla aikaa lukea myös, mutta ei pidä jättää kaikkea sen varaan.. Tää alkaa olla viimeisiä postauksia ennen kesää, en oikein keksi, mistä enää kunnolla saisin revittyä bloggausaikaa. .-P Joten blogin perinteinen kesä-tauko lähestyy...


Tuli nyt tosta Allusta mieleen, että viime yönä näin unta, että oli riparilla ja Allu tuli esiintymään meille sinne. .-D

Kysymys lukijoille:
Alfreeed .-3
Vaihtoehto 1: ♥
Vaihtoehto 2: Joo voisit jo lopettaa...

5 kommenttia:

anna kirjoitti...

Hei mulla on samana päivänä vika pääsykoe, sillä tänään (ihan puol tuntii sit) selvis et pääsin matikan kokeesta läpi!!! Ihan mahtava tunne! Oot ekoja ihmisiä, joille kerron! =D Paljon tsemmpiä sulle pääsykokeisiin, hyvin ne menee =) Tsempataan toisiamme lujaa sit!

Kasa kirjoitti...

Vau, mahtia, että matikan kokeesi meni läpi! Oi, kiitos tästä kunniasta kuulua ensimmäisten joukkoon, jotka asiasta saivat tietää. .-D Megasuperisot tsempit sullekin tulevaa koitostasi varten! ♥ Mä koitan pidellä peukkuja pystyssä sulle sit tuona pääsykoepäivänä ahkerasti. .-D

Riina kirjoitti...

tsemppiä pääsykokeisiin, itelläni ekat ja ainota ovat vasta ensi viikolla.
Eikä täälläkään olla aloitettu vielä tuota siivoamista... :D
Piiloudut jonnekin niiden juhlien ajaks, niin mäki varmaan teen serkkuni kans, kuten jokaisessa juhlissa, mihin suku kokoontuu :D

Jade Essence kirjoitti...

Hyvä että hyväksyvät tuon toisenkin toidistamistavan, ei trvi sitten mitään ylimääräisiä hermoilla :)
Itse luin jostakin että päässä soiva musiikki on vähän kuin palvelunumeroiden jonotusmusiikki - tämä varmaan selittää sen, miksi juuri loppuneen historiankokeen aikana miulla soi päässä Sonata Arctican Tallulah. Olin ihan ulalla, mutta ajattelin kyllä muutenkin uusia tuon ens vuonna, joten en jaksa stressata asiasta :D Enää enkunkoe jäjellä ja sitten miekin karkaan kesälaitumille. Onnea siulle pääsykokeeseen, mie päästän itseni pihalle lusmuilemaan ;)

Kasa kirjoitti...

Riina: Kiitos, tsemppiä sullekin! Mä päätin, että saa toi jäädän mun osalta sittenkin vikaksi pääsykokeeksi, kun tuli vasta nyt kartalta kateltua, miten kaukana Kajaani onkaan, ja mun pitäisi jo edellisen päivän iltana lähteä matkaan päästäkseni ajoissa perille... Niin sitä vaan tuli vähemmän pääsykokeita, kun en ennakkotehtäviä pidemmälle päässyt parissa koulussa ja sit muutamaan vähemmän kiinnostavan alan pääsykokeisiin jätin vaan menemättä. .-D Hohoo, kun sais ees ton olohuoneen siistiks... Muuten vois piiloutua, mut täällä ei oikein ole hyviä paikkoja, kun meidän huoneessa ei ole edes ovea, mut kyllä mä juhlahumusta koitan pysytellä syrjässä. .-D

Jade Essence: Jeps, onneksi löytyi vaihtoehto minun kaltaiselleni saamattomalle, joka ei ajokorttia ole hommannut ja passikin puuttuu. .-D Oon kyllä paljon paremmalla mielellä nyt lähdössä sinne Tampereelle, kun tuli selväksi toi. .-) Nyt sitten vaan tarvii jännittää niitä junan vaihtoja matkan aikana... .-D Jee, ihana asenne sinulla: Ensi vuoden murheeksi vaan. ,-D Voimia enkun kokeeseen, Fikullakin on se viimeisenä kokeena. Ah, tänään oli kyllä niin nätti sää, että mekin käytiin tupla-kävelyllä Fikun kanssa. .-) Ja nyt minä siirryn simssiä pelaamaan, latasi jo muutama minuutti sitten valmiiksi. .-)