perjantai 13. tammikuuta 2012

Eilinen ei...

...sittenkään lopulta ollut niin kurja kuin aluksi näytti. .-) Ruotsin tunnista selvisin hyvin, kun me tarkistettiin sitä monistetta silleen, että ope näytti vastaukset tai saneli suoraan, ja ei tarvinny järjestyksessä sanoa vastauksia tai mitään, ni ei ope huomannu, ettei mulla ollut sitä monistetta. ,-) Sit se läksymäärä, josta valitin, ei ollutkaan niin ylivomainen kuin aluksi luulin. Enkun tiivistelmä oli nopeesti tehty, enkä ottanut sen tekoa niin vakavasti, kun ymmärtääkseni sitä ei ees annetan opelle arvosteluun tai muute, ni ei pieni kökköys haittaa. .-D Terveystiedon pistariin sain luettua ihan hyvin, vaikeutta tuottaa vain niiden termien opettelu. .-P Muistan melko hyvin niiden tarkitukset, mutten tiedä, mikä termi on kyseessä. .-D Kohta aattelin vähän niitä kertailla... Ruotsin kirjoitelmakaan ei jäänyt kotiin tehtäväksi, koska se ope lupasi, että kaikki ehtivät hyvin tekemään sen tunnilla, ni toivon nyt sitten, että kanssa ehdin tekemään sen. .-D Voisin siihenkin kirjoittaa pari lausetta lisää nyt tässä vapaatunnin aikana, ni sit ei jäisi tunnille niin paljon tehtävää. .-) Oon nyt kirjottanu 39/100 sanaa, melkein puolessa välissä menossa. .-D Sit on nykyään oppinyt hyödyntämään google kääntäjää kielitöiden kanssa, tosin en sit tiiä, onko se kovin järkevää, kun siinä ei paljoa opi, mut ainakin saan tehtävät tehtyä nopeesti, jos on kiire. .-D

Okei, ja sit tulee eilisen kohokohta: Me ollaan kotimatkalla, ja mä nukun, enkä jaksa olla kiinnostunut edes postista, kun tiedän, ettei se cdon.com lähetys voi tulla, kun ei oltu menty sitä varmistusviestiä katsomaan. Sitten tapahtui ihme: postilaatikossa oli paketti, jonka lähettäjänä oli cdon.com!! .-o Olin ihan hämmästynyt, miten se voi olla siellä, kun sitä viestiä ei oltu käyty katsomassa? .-D Niinhän se yleensä on, että jotain tapahtuu silloin kun sitä vähiten odottaa. .-D Nooh, minä sit ihan innoissani halailin sitä Tintti-dvd koteloa. .-3 Ei vielä eilen päästy katsomaan, mutta tänään varmaankin. ,-)  Nyt mulla sitten on kaikki Tintti-jaksot hallussani, paitsi yhdestä jaksosta puuttuu osa, kun sen päälle nauhotettiin vahingossa jotain muuta. .-P Noita kuvassa olevaa kahta ekaa mulla ei ole eikä ihan viimeistä, kun niistä ei kai ? ole tehty kuin sarjakuvaversio. Oon oon Tintti-sarjakuviakin lukenut, mut ne on jotenkin vaikeasti ymmärrettäviä, tossa piirretyssä on jätetty kaikki turhat kohdat pois ja muutenkin selkeämmin saa juonesta selkoa. .-D

Awsaws. .-3

Mukana tullutta Joe Jonasin levyä tuli kyllä kuunneltua, ja jostain syystä mun päässä soi koko illan "Just In Love" -biisi. ,-3 Päällisin puolin levy vaikutti mukavalta, mut harmittaa, kun siihen ei oltu laitettu yhdenkään biisin sanoja mukaan. .-P Ärsyttää, kun melkeeen ketkään ei enää nykyään laita, kun mun on vaikea ymmärtää niiden laulujen ideaa, jos en sanoja seuraa samalla. .-< Näkeehän ne netistäkin, mut kivempi olis, kun sen vihkosen kanssa tulis sanat. .-D Sit harmitti myös, ettei Joe ollut ymmärtääkseni paljoakaan itse ollut niitä biisejä tekemässä. .-/ Kun Yleensä JB kirjottaa itse kappaleensa, mut Joe ei sooloillessaan ilmeisesti niin tee. .-/ Ainakin Joen soololevy on parempi kuin Nickin (sori Nick! .-<). .-D En vielä kunnolla ehtinyt niihin kappaleisin tutustua, mut pidin Just In Loven lisäksi myös tästä biisistä:

Toivottavasti on hyvä versio, en nyt voi kuunnella kokeeksi. .-P Aah, odotan jo kotiin pääsyä ja iltaa, jolloin me luultavasti aletaan katella Tinttejää. .-3 Toisaalta mä haluisin kattoa ne kaikki heti, mut toisaalta haluisin säästellä niitä ja katella hitaammin tai silleen. .-D Kun se on maailman kamalin tunne, kun tietää nähneensä kaikki jaksot, eikä niitä tule enää lisää. .-< Onneksi on vielä se uusi versio siitä Yksisarvisesta, ni sen aion vielä katella. ,-> Tuli muuten eilen viesti cdon.comista mun sähköpostiin, et se olisi nyt varattavissa. .-DD Isi ei kyllä suostu vielä varmaan ostamaan, kun just tuli tilaus, mut ehkä sit myöhemmin.. .-) Kun ne ei vaan loppuisi, sitä pelkään. .-< Kyllähän toi varmaan tulis joskus vuosien päästä telkastakin, mutta kuka jaksaa odottaa. .-DDD Sitä paitti kivempi saada dvd:lle, kun ne säilyy paremmin kuin videokasetit. .-) Aw, mahassa tuntuu jo jännitys, pääsispä jo katsomaan. .-3

Huijui, jopas kello on paljon, mun piti kirjottaa tota ruotsin ainetta eteenpäin ja terveystietoakin kerrata.. Apuva. .-P Vähän huolettaa, saanko ton aineen valmiiksi, oon nimittäin aika paljon heikompi ruotsissa kuin ne muut siellä ryhmässä, ja voi hyvinkin olla, etten saa valmiiksi. .-P Noh, on mulla jo suunnitelma sitä varten valmiina, joten se ehkä nopeuttaa työskentelyä. .-) Aiheena on, että pitää kirjoittaa puhe, ja mä valkkasin sellaisen tehtävän, että pitää kirjoittaa onnittelupuhe ystävän häihin. .-D Jos mä nyt luottaisin siihen, et saisin tunnilla ton tehtyä, ni nyt voisi lukea terveystietoa..

Sori, kun eilen valitin aika lailla turhasta asiasta, itse kokemuksesta tiedän, ettei toisten angstailua ole kivaa lukea. .-P Mut toisaalta, tää on mun blogi, ja minä saan angstata niin paljon kuin haluan, ja te omalla vastuulla luette. ,-) Minkä minä sille voin, että alan ärjyä helposti pienistäkin asioista, sellainen nyt vain olen. Hui, silmät jotenkin sumeni äsken. .-o Taidan tästä nyt mennä, heippaa, ja maanantaina taas palailen blogini pariin. <3

Kysymys lukijoille:
Tintti?
Vaihtoehto 1: <3
Vaihtoehto 2: .-P

4 kommenttia:

Jade Essence kirjoitti...

Ii, miekin tahdon Tinttejä♥ Pitäis joskus yrittää keretä sinne kirjastoon lainaamaan vaikka niitä sarjakuvia, voisi lukea vaikka bussissa niitä sen sijaan että koomailen koko matkan. Lisäksi kun muistin vastikään tykkääväni Haddockista :D
Mietäkin harmittaa toi, jos siitä levyn kansiläpyskästä ei löydy sanoja :P Onneksi netistä (yleensä) löytää ne ja yllensä ne on oikeinkin.
DVDt kyllä säilyy pidempään kuin videot, mutta jostakin syystä olen videokasettifani♥ Ovat vain niin nostalgisen näköisiä, vaikka DVDt ovat näppärämpiäkin. Pidän myös vinyylilevyistä ja C-kaseteista :D
Mienkin pitäisi läksyjä tehdä, mutta kai tässä vielä ehtii...
Olet oikeassa, omaan blogiin saa kirjoittaa mitä vain haluaa ;) Kuulumisiin, mie spämmin vielä yhden suomibiisin siulle:
http://www.youtube.com/watch?v=89WOlVwyTnA

Kasa kirjoitti...

Hah, kukaan ei ole halunnut pahoittaa mieltäni tuon kyselyn kanssa, kun ei ole yhtään kakkosvastausta, kiitos lukijat. <3

Jade: Hih, kannattaa. .-) Jos teillä on hyväkin kirjasto, sieltä voi löytyä noita dvd:itäkin. .-D Meidänkin kirjastossa on, tosin ne on aina jollain lainassa, ni helpommin ne näkee ostamalla ite. .-D Ja mä inhoan kirjastoa tällä hetkellä, kun unohdan aina mennä uusimaan ne lainat, ja olen nyt veloissa sinne.. .-P Haha, minä ja kaverini leikittiin vauvoina Tintti (öööh? x-D) ja kamu vei minulta Tintin roolin, joten oli kapteeni, ja siinä innoistuin hänestä enemmän. .-D Kyllä sanat pitäisi olla, pöh. .-P Netistä sentään löytyy. .-> Hahah, mäkin tykkään videokaseteista, meillä onkin niitä aika paljon. .-D dvd:itä alettiin hankkia vasta muutama vuosi sitten. .-) Eikä meillä edes ole toimivaa dvd-laitetta, niin joutuu koneelta katsomaan ne, niin se on vähän hölmöä, mut siinä samallahan se menee, kun muutekin teen kaiken koneella. .-) Ah, mullakin olisi mukavasti huomiselle läksyä, mutta taidan jättää ne kotiin, ei nyt huvita. .-D Kuuntelin tuon suomibiisisi tätä kommenttia kirjoittaessani. .-D <3

Mantsu kirjoitti...

Noniin, piristyihän se päivä! :--)
No mutta mikäs se sellainen tiivistelmä on, jota ei anneta opelle? Vai onko se itseään varten :--o
Jännitys tiivistyy...... JIHIIII! Uu, tuo kyllä käy tähän tilanteeseen hyvin (jotain tapahtuu kun sitä vähiten odottaa) :--D
Uii, voisin itse joskus katsoa kaikki kerralla putkeen (joskus...) ja ihkuttaa että katsoin kaikki :--D Mutta sitten en muistaisi niistä mitään, koska kaikki menisi heti perään ja sekoittaisin tapahtumat :--/ Joten ehkä muutan suunnitelmia. Pyh, tuo kappale ehti loppua. Noo, uusiksi vaan!

Tuossa Salaperäinen tähti - dvd:ssä oleva sienitatti oli siellä Kukunorissa tilattavissa, siis sellaisena avaimenperänä. Ajattelin että ehkä saattaisin sen tilata 8--) Kun se on niin söppänä..
Mie en ite ota koskaan selvää, kuka on sanat tehnyt :--D
Ekan kerran kun kuuntelin tuon kappaleen laatu oli aika kökkö, mutta nyt se on parempi :--)
Nääw, kolmas kerta kun tämän kuuntelen. Olen kai niin hidas kirjoittamaan, että kappale ehtii mennä.. Ja se on vieläpä 3 minuuttia pitkä! :--o
Joo, katson kommenttini pituuden sen mukaan kuinka monta kertaan kuuntelen kappaleen :--D
Ruotsi on vaikea aine, se aiheuttaa miulle paineita jotenkin.. Se ois pitäny aloittaa jo viitosella, muuten sitä ei opi kunnolla - 3 vuotta vain aikaa! Jos verrataan esimerkiksi englantiin, joka meidän koulussa aloitettiin kolmosella.
Kaikki angstailut ei ole tylsiä, esim. sellaiset joissa valitetaan ulkonäöstä, siitä kuinka vammainen oma elämänsä on jne on ärsyttäviä.

Moimoi, minä siirryn itse tästä seuraavaan postaukseen ♥

Kasa kirjoitti...

Jep, piristyi. <3 En mäkään oikein ymmärtänyt, mikä into se tiivistelmä on tehdä, jos sitä ei edes anneta opelle. .-P Kai se just oli joku itselle harjoitus tai jotain. .-) Usein tosiaan tapahtuu asioita silloin kun sitä vähiten odottaa. .-D Huhhuh, sinullapa on suunnitelmat. .-DD Minä en edes pystyisi katsomaan putkeen, kun niitä on nauhoitetu ihan sekalaisille kaseteille, ja välissä on kaikkia muitan ohjelmia, niin vaikea metsästää niitä Tintti-jaksoja sieltä väliköstä. .-/ cdon.comissa kyllä olisi tilattavissa sellainenkin dvd-hommelil, jossa olisi ne kaikki Tintti jaksot samassa. .-D Haaveilin aluksi siitä, mutta Fiku kielsi. .-< Joo, mäkin näin sen tatti-avaimenperän siellä toisella sivulla. .-D Oij, tilaa toki. .-3 Mä aina tylsistyksissäni luen jok'ikisen tekstipätkän joka paikasta. .-D Ärn, täytyisi mun esikuunnella nuo biisit ennen tänne laittamista, mut sit se menisi vaikeaksi, kun pitäisi vaihdella ämpän ja koneen välillä kuulokkeita.. Joo, tosi vaikeaa. x--D Hah, jos sims-tarinoiden osiin on laitettu osan lukumusiikkia, niin minäkin lasken siinä, kuinka monta kertaa kappale tulee kuunneltua. .-D Ruotsi on kyllä kökkö aine. .-/ Minusta oli vain hyvä, että ruotsi alkoi seiskalla, koska silloin olin jo vanha ja viisas, ja ymmärsin, että jotta oppisin kieltä, pitää opiskella. .-D Englannin kanssa kävi niin, etten lukenut sitä paljon yhtään, koska olin tyhmä vauva, joten ei mikään ihme, etten oppinut. .-D Itseäni kyllä yleensä ärsyttää toisten angstailu, toisaalta joskus alkaa myös naurattaa ne angstien aiheet. .-D Minäkin siirryn seuraavan kommenttisi kimppuun. ,-)