keskiviikko 25. tammikuuta 2012

Ämpästä loppui...

...äsken akku, joten ei muuta kuin youtubeen ---> Hitsi mä rakastin tätä biisiä muutama vuos sitten. .''--3
3.33 -> noi silmät on pelottavat .-o
Kuuntelen siksi youtubesta, että patteri-ämppä kestäis automatkan ajan. .-> Hitsit, meinaan koko ajan etsiä käsiini kaiuttimen äänensäätö nappulaa, en enää osaa muuttaa äänenvoimaakkuutta hiirellä klikkaamalla, kun kotona oon tottunu eri tavalla. .-D

Joo, mut siis, tunnit on taas ohi tältä päivältä. .-> Tykkään keskiviikossa siitä, kun tunnit on aamulla ja iltapäivällä voi sit ottaa rennosti ja bilettää blogin kanssa. .-D Tänään täytyy tosin tehdä sitä enkun suullista esitelmää. .-P Äsken enkun ope kysyi multa tunnilla, haittaako mua, jos sitä mun esitystä tulee katsomaan pari muutakin tyyppiä, ja lupasin yrittää selvitä niinkin isosta yleisöstä. .-D Tavallaan ihan helpottavaa, että paikalla on vähän useempi, ettei koko ajan tarvii pitää katsekontaktia pelkästään yhdessä henkilössä. .-D Ei ne muidenkaan esitykset olleet mitenkään kummoisia, niin ei mua enää edes jännitä mitenkään hirveesti, kun ei oo paineita, et siitä olis tultava älyhyvä. .-D Eniten kyllä huolettaa, miten pystyn muodostamaan lauseita, kun siinä saa pitää vain muutamaa tukisanaa paperilla eikä valmiita lauseita. .-/ Että ulkoa olisi opeteltava...

I'm sorry, I can't be perfect

Oon ennenkin jakanut tuosta samaisesta biisitä tämän samaisen lausahduksen, mutkun pidän siitä. .-3 Oon suunitellut joskus tekeväni jonkun postauksen, johon keräilen eri biiseistä jotain lausahduksia. .-> Mut juu, kirjoittelen tässä nyt enste jotain "tärkeitä" juttuja ja koitan sit saada sitä enkun esitelmää etenemään... Onneksi mulla on vielä huominenkin aikaa, kun silloinkin on kaksi vapaatuntia, mut käyttäisin huomisen ennemmin matikan kertaamiseen, kun koe on perjantaina.. Oon kyllä mielestäni tosi hyvin pysynyt mukana tolla matikan kurssilla, joten tällä kertaa ei tarvitse pelätä nelosta siitä. .-> Sen sijaan olen huolissani enkusta ja ruotsista... Eilen aloin vähän lukemaan terveystietoa, ja meni koko ilta, kun luin yhden kappaleen huolella läpi... Eli jos hidas tahti jatkuu, tulee vähän kiire. Onneksi tässä on vielä viikonloppu välissä. .-)

Vitsi mua ärsyttää matkiminen ja toisten tekeleiden kopiointi ja väittäminen niitä itse tekemikseen, vaikka selvästi on kopioinut... Eilen paljastui, että taas joku nolo hoitola oli kopioinut juttuja Mouruposkesta, ja vieläpä ihan suoraan. >.-/ Seuraavaksi kopioija väittää, ettei ole kopioinut tavaroita Mouruposkesta, mutta mitenkä se sitten on mahdollista, että joidenkin kuvien url-osoitteissa lukee Mouruposki?? Ja hän sanoi kopivansa juttuja siksi aikaa, kunnes saa tehtyä omat tilalle. Miksi minun on vaikea uskoa sitä? Varmana aikoi varastaa Mouruposkesta kaikkia ideoita ja luuli, ettei kukaan huomaisi... Hitsi, mun kädet alkaa täristä kun suutun. .-D Ärsyttää vaan potusti tollainen toiminta. .-/ Mutta se siitä asiasta tällä kertaa, katotaan, luovuttaako tuo nyt suosiolla, vai piinaanko sitä niin kauan, että se luovuttaa. .-D

Byääh, olis kai välillä koitettava sitä suullista esitelmää jatkaa... Onneksi mä teen yksin, ja silloin tarvii tehdä vaan joku kahden minuutin mittainen puhe, kun muiden piti tehdä viiden minan mittanen. ,-D Toisaalta, kenenkään puhe ei tainnut viittä minuuttia kestää... Mäkin voisin selvitä vaan parilla lauseella, kun lukis ne toooooooosi hitaaaaasti. .-D No ei, aina, kun hermostun, ni rupeen puhumaan hirveen nopeesti ja epäselvästi ja sönkötän helposti ja.... Joo. .-D Ääh, ei tätä välkkää oo jäljellä enää kuin 10 minuuttia, eihän siinä ajassa ehdi mitään tehdä, eihän? .-3 Hyvä, ei, joten annan vielä olla tuon esitelmän. ,-> Meidän siis piti tehdä ne esitelmät jostain taideteoksesta ja sitten pitää siitä kertoa + taiteilijasta, ja mun aiheena olis tämän näköinen kuva:

Oon jo suunnitellut pari ensimmäistä lausetta, miten aion ne sanoa, mut vielä olisi opeteltavaa, en esim muista, mikä sen taiteilija nimi oli. .-DD Hoh, otan vaan suoraan wikipediasta kaiken, ni eiköhän hyvin mene... Koitan kyllä tehdä vähän erilaisia lauseita ja helpommin sanottavia, esim vaihdan kaikki haasteellisen näköisesti lausuttavat sanat helpommin lausuttaviin synonyymeihin ja jotain. .-> Ja luotan tietenkin tyhmänä sata prosenttisesti googlekääntään... ,-> Aah, tavallaan haluisin mennä esittämään sen puheen, mut tavallaan se tuntuu liian haastavalta.. Noh, jos jokin sit menee pieleen, niin en sentään nolaa itseäni niin suuren yleisön edessä. .-D Ja saanpa sit naureskella asialle myöhemmin. <3 Oon onneksi oppinut nauramaan mokille, ennen ne jäi aina kummittelemaan mieleen ja ärsyttämään pitkäksi aikaa, mut I'm sorry, I can't be perfect. ,-) Mut nyt kohta puoleen rupeen tota esitelmää väsäämään...

Ääh, tää on vaikeeta! En löydä oikein mitään juttua tosta maalauksesta.. Kun ton googlaa, tulee hakutuloksiksi vaan jotain kauppoja, joista ton voisi ostaa... Oon n. puol tuntia koittanut etsiä tietoa tosta kuvasta, ja ainoa, mitä oon saanut selville on se, että se on tehty vuonna 1905. .-P No sit pottu sanon, etten löytänyt kuvasta mitään tietoa mistään, uskokoot tai ei. .-P Tyhmää, mutta pidän nyt tauon, en jaksa pohtia tuota esitelmää nyt..

Jee, tänään tulee Salkkarit, Rantavahdit ja Myytinmurtajat. <3 Ihanaa, kun on paljon katottavaa, hyviä tekosyitä jättää läksyjen teko kesken. ,-) Toivottavasti tän päivänen Myytinmurtaja jakso olis parempi kuin viime viikolla, silloin oli tylsää, kun Grantia ei näytetty yhtään ja ne selvitti koko jakson ajan vaan yhtä myyttiä. .-P Rantavahteja taas odotan innolla, koska oon uuden suosikin keksinyt sieltä. <3 Harmillista vaan, etten löydä siitä kuvaa mistään, ni en voi näyttää. .-< Jos kokeilis vielä. ,-) Nooh, löysin kyllä jotain, mut.. Ihan sama. .-D  Lol, mua ärsyttää, kun tossa viereisellä koneella tyyppi kattoo äänet päällä jotain, ja mä en kuule Allun Suomea hyvin. .-< <3 Onneksi Allusta löytyy aina kuvia. ,-)


Noou, kello on liian paljon. .-s Oisin ton esitelmän halunnut saada valmiiksi tänään, mutta kun ei niin ei... Huomenna uus yritys. .-P Toivottavasti sit huomenna ehdin lukee matikkaa ja opetella tota esitelmää. Täytyy alkaa sitten lopetella, heippa taas. .->

Kysymys lukijoille:
Onks ihku toi maalaus vai mikä lie onkaan. .-D Tuo mun esitelmäkuva siis. ,->?
Vaihtoehto 1: Joo, tosi
Vaihtoehto 2: Eii

2 kommenttia:

Mantsu kirjoitti...

Mantsu ei rakasta kyseistä kappaletta, mutta kivalta kuulostaa. Musiikkivideo taas ei innosta, mutta tuo autokohtaus on aika jännä ;--o Oikeestaan pelottava..
Kiva että sait iltapäivällä bilettää :--D
Sellainen postaus olisi kyllä tosi kiva, jossa laittelet lausahduksia kappaleista ^^
Oletko saanut matikan kurssista nelosen? :--o Toivottavasti et, vaikka minulle tuli sellainen kuva "joten _tällä_ kertaa ei tarvitse pelätä nelosta siitä" tuosta tällä sanasta, että olisit saanut sen.

Matkiminen on kyllä törkeää ja tyhmää. Itse vielä viime vuonna ajattelin, että matkimisen voisi ajatella ihailuna mutta se on silti törkeää. Itse muistan, kun aina piilottelin kädelläni piirrustuksiani ettei kaverini vain näkisi niitä ja kopioisi jotain, esimerkiksi silmiä (joita hän hyvinkin usein kopioi).
Oi, sinäpäs reagoit 'voimakkaasti' (ei sarkasmilla) matkimiseen :--o Joka on ihan hyvä juttu!
Kyllä siinä kymmenessä minuuttissa ehtisit vaikka mitä tehdä ;--) Esimerkiksi opetella muutama lause ulkoa siihen esitelmään..
Aikas jännä tuo kuva o.O Koiruleita ja kisuja siellä <3

Jos et itse löytänyt maalauksesta tietoa ja sanot siitä opeille, ja he sanovat että kyllä siitä löytyy, kysyppäs mistä :-->
Ja sano että näyttävät, mistä ja miten.
Aivan, kuvat korvaa (joskus) musiikin <3

Kasa kirjoitti...

Harmi, ettei innosta. .-/ Jee, kivaa, että olet innoissasi lausahdus-postauksestani. .-D Pitäisi alkaa niitä keräillä talteen. .-) Olenhan minä saanut matikan kursseista nelosia, mutta nykyään on parempi ope ja olen vähän viisaampi, niin ei ole nelosvaaroja niin usein. .-) Pienimuotoinen matkiminen voikin olla ihailua, mutta törkeää viedä kokonaan toisen tekeleitä ja väittää niitä omakseen. >.-/ Minuakin ärsytti vauvana, kun kaverini matki minulta leikkejä ym. Matkin minäkin tietysti häntä, mutta... .-D Pakko mennä vähän räyhäämään matkijoille, jotta he tajuavat lopettaa typerän toimintansa. ,-) Jep, kyllähän kymmenessä minuutissa ehtii vaikka mitä, jos haluaa. .-D Minäkin otin äsken kovan loppukirin koetta tehdessäni, kun oli vain 10 minaa aikaa. .-D Jep, hyvien kuvien katselu ilahduttaa musiikin tavoin. .-) <3