∼ Juoni ∼


Ensimmäinen vastuullesi laitettu missio vie sinut kauas merten taa Jaderannikolle, jonne sinun tulee toimittaa päämajan lähiseudun metsästä löydetty eksynyt Kappa-lapsi, ja saat matkakumppaniksesi nuoren varjokaartilaisen Chromen. Kaikki ei kuitenkaan mene suunnitelmien mukaan, sillä rantauduttuanne Jaderannikolle joku varastaa veneenne, ja paluumatkalla koet varsin erikoisen uintireissun merenneidoksi muuntautuneena. Pyrstö ja kidukset eivät kuitenkaan tee sinusta luontaista uimaria, ja voimavarasi hiipuvat aivan viime metreillä, mutta onneksi suosikkikundisi kiskoo sinut takaisin pinnalle. Käydessäsi lähellä hukkumista saat kammon vettä kohtaan.

Päämajan lähistöllä olevassa metsässä alkaa tapahtua kummia, kun retkeilijöitä ja varsinkin lapsia katoaa teille tietämättömille, ja Miiko laittaa sinut ja kundit tutkimaan asiaa. Syvältä metsästä löytyy erikoinen elävä puu / Hamadryad olento, joka onnistuu houkuttelemaan sinut luokseen ja yrittää tappaa sinut, mutta suosikkikundisi saapuu viime hetkellä paikalle. Todisteet osoittavat että kyseinen Hamadryad on ravinnut itseään metsässä kohtaamillaan kulkureilla, ja kaarti päättää hankkiutua tästä eroon polttamalla puun. Toimenpiteen jälkeen tuhkan seasta löytyy kristallin palanen, ja ilmeisesti sen päätyminen Hamadryadin elimistöön oli lopulta muuttanut puun vaaralliseksi verenhimoiseksi olennoksi. Hamadryadin tapaus koskettaa sinua syvästi, ja vaikka kyseessä olikin kimppuusi hyökännyt paha olento olisit toivonut että tilanteen olisi voinut ratkaista jotenkin muuten kuin toisen hengen riistämisellä. Synkistelylle ei kuitenkaan ole aikaa, sillä päämajassa aletaan valmistella kaukaa Fenghuan temppeleiltä kotoisin olevan Huang Huan saapumista. Vastuullesi nakitetaan tämän kunniavieraan viihdyttäminen, sillä hän on erityisesti kiinnostunut tapaamaan harvinaisen maasta saapuneen ihmisen, ja muutaman päivän kestävän Huang Huan vierailun aikana teistä tulee ystäviä.
Seuraava missio vie sinut metsän takana olevaan pieneen kylään, jonka asukkaita vaivaavat oudot myrkytystapaukset. Myrkyn lähteeksi selviää läheisen luolan uumenissa asustavan sienikansan jäsenet, joskaan nämä eivät ole tarkoituksella tehneet kyläläisille pahaa. Myös sinä saat oireita myrkystä, mutta löytämäsi myrkkynäytteen ansiosta toipuminen on nopeaa. Herättyäsi saat kuulla, että tajuttomana ollessasi kyläläisten ja Myconide-sienien välillä oleva eripura on johtanut siihen että sienet ovat vetäytyneet syvälle luolan uumeniin välttyäkseen kyläläisten vihamielisyydeltä heitä kohtaan. Tilanteen kärjistyminen tähän ikävään pisteeseen tekee olosi kurjaksi, ja koti-ikäväsi vain kasvaa kasvamistaan. Kaarti on huolissaan sinusta, mutta sen sijaan että he toteuttaisivat toiveesi ja päästäisivät sinut palaamaan kotiin Miiko ja kundit juonittelevat sinut juomaan taikajuoman, joka pyyhkii olemassaolosi ja entisen elämäsi perheenjäseniesi ja läheistesi muistista: Ihan kuin et olisi koskaan ollutkaan olemassa. Unohtamisen myötä juoma takaa sen etteivät läheisesi ole huolissaan katoamisesi vuoksi, joten linkki kotimaahasi katkaistaan eikä sinulla ole enää varsinaista syytä lähteä Eldaryasta. Asian valjetessa sinulle olet erittäin katkera kaartin johtoportaalle ja koet tulleesi pahemman kerran petetyksi. Luottamuksesi horjuessa maskimies lähestyy sinua ja lupaa auttaa sinut takaisin kotiin jos lupaat pysyä vaiti tapaamisestanne, ja sinulle annetaan mahdollisuus joko pitää tämän kaartin vihollisen vierailu salassa tai kertoa asiasta muille.
Vankilan vartijan kimppuun hyökätään, ja syylliseksi paljastuu merenneito, joka on erään kaartilaisen, Alajean, kadoksissa ollut sisko. Pelkäätte että kaartin johto aikoo hankkiutua hänestä eroon samalla tavalla kuin häiriökäytöksinen Hamadryadkin hoideltiin aiemmin, ja sinä jos kuka tiedät ettei Miiko mieti muiden tunteita vaikka kyseessä olisi hänen perheenjäsenensä. Järjestätte salaisen pelastusmission päästääksenne vangitun merenneidon vapaaksi, mutta kuljettaessanne tätä rannalle jäätte kuitenkin kiinni. Uhkaat ase ojossa Miikoa ja muita perääntymään, ja konfliktin myötä myös aiempi "potion-fiasko" nousee julkiseksi keskustelun aiheeksi, ja monet kaartilaiset ovat järkyttyneitä kuullessaan mitä kaartin johtoporras on tehnyt sinulle. Saatte onneksi tietää ettei Alajean siskoa ollut tarkoitus tappaa, sillä kaartin tohtori Ewelein uskoo Alajean siskon aggressiivisen käytöksen olleen itsepuolustusta, ja rauhoituttuaan tämä tuskin olisi muille vaaraksi. Sinulle juoman juottanut kundi pahoittelee viimein käytöstään ja lupaa korjata virheensä.
Balenvialaisten ja Myconide-kommuunin välillä oleva erimielisyydentila on jäänyt yhä vaivaamaan sinua, ja päätät jatkaa asian hoitamista. Luolaan palaaminen ei kuitenkaan tule kuuloonkaan siellä olevan myrkyn vuoksi, mutta keksintösi hengitysteiden suojaavan maskin käytöstä mahdollistaa luolan tutkimisen ilman vaaraa myrkylle altistumisesta. Kundit ja Huang Hua lähtevät matkakumppaneiksesi. Luolan sokkeloissa vaellellessanne kohtaatte vilaukselta myös maskimiehen, jolla on käytössään tismalleen samanlainen kasvosuojain kuin teilläkin; maskimiehellä täytyy olla liittolaisia päämajassa, sillä hän on saanut käsiinsä maskin piirustukset.


Kristalli aiheuttaa maanjäristyksen, ja Oraakkeli ilmestyy sinulle pyytäen apua ja varoittaa Daemonin läsnäolosta, muttet ymmärrä viestiä koska Oraakkeli käyttää sinulle tuntematonta kieltä. Saadaksenne kristallin kuntoon suuntaatte Huang Huanin kotipaikkaan Fenghuan-temppelille noutamaan taikahuilua. Temppelivierailun aikana alat nähdä painajaisia ja aistit kristallin hädän kipuna kehossasi, aivan kuin välillänne olisi jokin yhteys. Keskellä yötä Naytili ja maskimies hyökkäävät temppeliin, ja päädyt kaksintaisteluun Naytilin kanssa. Naytili haavoittaa sinua, ja tämän nähdessään Leiftan ryntää paikalle ja tappaa Naytilin kostoksi sinuun kajoamisesta. Menetät puukotuksen myötä paljon verta, mutta onneksi veresi on yhteensopivaa Leiftanin kanssa, ja toivut nopeasti saamasi verensiirron myötä. Palaatte pikimmiten päämajalle ja kristalli saadaan kuntoon.
Keskityt seuraavaksi mystisiin lapsien katoamistapauksiin, ja tutkimukset vievät sinut Kappojen saarelle. Löydät rantahiekasta rintaneulan, jonka Ezarel tunnistaa kotipaikkansa Lund'Mulhingarin jäsenelle kuuluvaksi. Pääsette viimein sieppaajan jäljille tämän viedessä mukanaan päämajan lapsia Memoria-saarelle, jossa teitä on vastassa ulkonäöltään eriskummallinen olento; Käy ilmi, että tämä on tappanut eri kumppanieläimiä ja faery-olentoja ja siirtänyt kehoonsa näiden verta, jolloin hänelle on alkanut muodostua eri olennoille tyypillisiä piirteitä. Saatte pelastettua sienilapsi-Milon, mutta sieppaaja tappaa Meryn silmienne edessä. Nainen käyttäytyy erityisen tuttavallisesti Ezarelia kohtaan, ja selviää että heillä onkin yhteinen historia: Naisen nimi on Mary-Anne, ja tämä oli alun perin ihminen. Mary-Anne saadaan lopulta telkien taakse, mutta päädytte takaisin Memoriaan koettuasi kummallisen näyn.




Tajuat viimein Leiftanin olevan Oraakkelia ahdistellut Daemon, ja kerrottuasi muille havainnosta Leiftan joutuu telkien taakse. Yritätte kuulustella Leiftania, mutta hän on tehnyt aiemmin loitsun, joka estää häntä ja viholliskumppaniaan (=Lance) vasikoimaan toisistaan. Leiftan haluaa kuitenkin näyttää olevansa sinun ja kaartin puolella ja kertoo Lancen kaulassa olevasta heikosta kohdasta, johon Valkyonin tulisi iskeä lohikäärmemuodossa. Puheensa jälkeen Leiftan muuntautuu Daemoniksi juuri ennen kuolemaansa, ja kädellesi pudonnut musta sulka muuttuu valkoiseksi.

Jokainen tiedostaa että on vain ajan kysymys milloin Lance palaa ja sota Eldaryan puolesta käynnistyy, ja käytätte kaiken ajan viimeiseen taisteluun valmistautumiseen. Sota alkaa, ja Valkyon ja Lance kamppailevat lohikäärmemuodoissaan, mikä johtaa Valkyonin kuolemaan. Jotta rauha saapuisi maailmaan sinä ja Leiftan, kaksi Aengelia, uhraudutte toisten vuoksi astumalla kristalliin. Saat vielä myöhemmin mahdollisuuden käydä viimeisen kerran hyvästelemässä läheisesi, ja näet mm. miten poikaystäväsi on jatkanut eloa poismenosi jälkeen ja tapaat myös Valkyonin henkiolentona.
∼ Ajatuksiani tarinasta ∼
Ekat jaksot eivät olleet kovinkaan mielenkiintoisia, ja Crylasmijahti, patjan perään itkeminen, eka missio Kappojen luokse, makaronien keittäminen yms. eivät olleet kovinkaan päätähuimaavia käänteitä. Hahmon tutustuttamista Eldaryan käytäntöihin ei tehty kovinkaan kiinnostavasti, ja harmitti kun suurin osa vastaan tulevista henkilöistä tuntui väheksyvän uutta tulokasta tai muuten vaan suhtautuvan tähän ikävästi, päädeittikolmikko mukaan lukien.
Hamadryadin tapaus nostatti ensimmäistä kertaa kunnolla kiinnostustani ja näytti samalla, että peli käsittelee hiukan synkempiäkin aiheita, joita kyllä riitti: Kuolemantapauksia ja murhia tapahtui useampikin, sentään jokunen onnettomuus päättyi läheltä piti -tilenteeseen. Itteä kiehtoo että juoneen sisältyy myös henkilöiden kuolemia, mutta kökötti miten huonosti niistä oli välillä kirjoitettu, eikä menehtyneiden puolesta kokenus edes suurempaa surua. Joskus myös tuntui että koko jakson sisältö oli hutaistu, ja se oltiin lopussa yritetty paikata tekemällä jokin traaginen käänne jonka oli tarkoitus viedä kaikki huomio. Ja vaikka ollaankin fantasiamaailmassa niin kuolleistaheräämiset menee jo vähän yli...
Pysäyttävin käänne oli ehdottomasti se hetki, kun Leiftanin "pimeä puoli" paljastettiin ensikertaa. Tämä nosti heti Leiftanin kiinnostavuutta, sillä olin siihen asti kokenut hänet melko mitäänsanomattomaksi henkilöksi. Kiinnostus muuttui kyllä nopeasti enemmän kauhuksi, sillä Leiftanin yksipuolinen ihastus hahmoa kohtaan ja puheet sielunkumppanuudesta ahdisti, ja pelkäsin koko ajan että hän tekisi mustasukkaisuuspuuskissaan jotain hahmon poikkikselle. Lopulta jäi oikeastaan vähän tulkinnanvaraiseksi oliko Leiftan hyvä vai paha; toki tämä aiheutti monta verilöylyä ja toimi kaikkien seläntakana, mutta toisaalta hän siirtyi lopputaistelussa takaisin hyvien puolelle. En kuitenkaan tykännyt siitä miten Leiftanin Daemon-olomuoto tuotiin esille: Oli tosi hölmöä kohdata Leiftania jatkossa kun pelaaja tiesi hänen todellisen olemuksensa mutta hahmo ei.
Maskimiehen paljastaminen tehtiin valitettavasti ihan samalla kaavalla. Silloin kun tämän henkilölisyydestä ei vielä tiedetty varmuudella mitään leikittelin ajatuksella että maskin takaa paljastuisi lopulta meidän oma poikaystävä, joka olisi kaiken aikaa elänyt kaksoiselämää ja työskennellyt salaa kaartia vastaan, mutta sentään moisilta draamoilta vältyttiin ja tämän tyyppinen juoni seurasi vain Leiftanin reitillä. Lance on kuvottava hahmo ja suorastaan ihmettelen millä perusteella hänestä ollaan tekemässä virallista deittiä kakkoskaudelle... Vaikken Lancesta pidäkään hänen hahmonsa oli kirjoitettu tosi hyvin; Lance säilytti armottoman ja hivenen salaperäisen luonteensa läpi koko pelin.
Leiftania ja Lancea olisi voitu hyödyntää paremminkin, ja olisi ollut siistiä jos pelaaja olisi saanut valita puolensa "hyvisten ja pahisten" väliltä. Oikeastaan ihmettelen ettei tätä hyödynnetty, sillä pitkin peliä sai tehdä valintoja kaartin puolesta tai sitä vastaan, ja kun kerran hahmolle oli mahdollisuus aktivoida myös Daemonin voimat olisi sitä voinut käyttää pahistiimissä. Toisaalta tämä ei olisi käynyt yksiin pelin loppuratkaisun kanssa, tai ainakin pahisreitille olisi pitänyt keksiä erilainen päätös.
Mut vaikka kaikki juonenkäänteet eivät olleet mieleisiäni viihdyin pelin parissa jo pelkästään Ezarelin takia, ja hän on kaikista deittailemistani virtuaaliukkeleista ehdoton ykkönen. ♥
Tässä on vielä tumppiblogini puolelle kirjoittamiani yksityiskohtaisempia jaksoraportteja mikäli joku on kiinnostunut lukemaan: Jakso 5 -- Jakso 6 -- Jakso 14 -- Jakso 16 -- Jakso 17 -- Jakso 18 -- Jakso 19 -- Jakso 20 -- Jakso 21 -- Jakso 22 -- Jakso 23 -- Jakso 24 -- Jakso 25 -- Jakso 26 -- Jakso 27 -- Jakso 28 -- Jakso 29
∼ Deitin valinta ∼

Ennakkorekisteröitymisvaiheessa ehdin hyvän tovin pällistellä etusivulla näkyvää pelin kundivalikoimaa ja ihastua ulkonäön perusteella niin Nevraan, Valkyoniin, Ezareliin kuin Leiftaniinkin ja ajattelin etten millään pysty päättämään kenet heistä ottaisi kohteeksi, mutta kuinkas sitten kävikään... Ekojen kohtaamisten perusteella pääkolmikosta ei miellyttänyt kukaan, sillä kaikki tuntuivat suhtautuvan enemmän tai vähemmän nihkeästi tähän uuteen tulokkaaseen, ja useiden jaksojen ajan tuntui suorastaan mahdottomalta kaavailla romanssia kenenkään kanssa. Paritinkin hahmoani pitkään Keroshanen kanssa ihan vaan siitä syystä että hän oli ystävällinen. Deitti piti kuitenkin valita, ja koska satuin saamaan kakkosjaksosta valintojeni perusteella Ezarelin kuvan päädyin sitten ottamaan hänet kohteekseni, vaikka hän oli vitsailevan/kiusoittelevan luonteensa vuoksi kolmikosta juuri se, kenen kanssa tulin huonoiten toimeen enkä voisi irl sietää hänen kaltaisiaan ihmisiä. Muutaman jakson ajan Ezarelin seura oli yhtä kidutusta, kunnes sitten tapahtui tämä:
Kyllää, juuri tämä kyseinen hetki sai ekan kerran perhoset tuntumaan vatsassa, ja hauskasti hahmo tajusi tarinassa samoihin aikoihin olevansan vähän ihastunut Ezareliin, joten pelaamiseen tuli ihan uutta intoa kun oltiin hahmon kanssa samalla aaltopituudella. .-D Ruutuaika Ezarelin kanssa oli ihanaa, ja yhtäkkiä huomasin suorastaan odottavan hänen ärsyttävää vitsailuaan:
Tuo hämy translatekäännös on tarkoittavinaan jotain tyyliin:
∼ Eldarya-minigallup ∼
- Kaarti:
- Deitti: Ezarel
- Lempparini pelin henkilöistä: Valkyon, Alajéa, Eweleïn, Keroshane, Chrome, Karenn, Feng Zifu, Yvoni
- Kivoimmat (käytössä olleet) kumppanieläimet: Becola, Liclion, Poulpatata, Rowtsya, Xylvra, Corko, Lovigis, O'oluray
- Parhaat tapahtumat: Halloween 2017 & 2019, Summer 2018, Valentine's Day 2019
- Kiinnostavimmat jaksot: 9, 10, 15, 16, 17, 20, 23, 26, 28
- Hienoimmat jakso- ja tapahtumakuvat:









Ei kommentteja:
Lähetä kommentti