sunnuntai 6. joulukuuta 2020

Eldarya: The Origins - Ykköskauden läpipeluufiiliksiä

Oon aina toisinaan suosikkipostauksissa maininnut mietteitäni Eldaryan jaksoista, ja nyt kun koko ykköskausi on pelattu läpi ajattelin vähän esitellä peliä ja muutenkin höpötellä siitä kokonaisuutena.

Eldarya on siis Beemoovin julkaisema fantasiamaailmaan sijoittuva romanssipeli, jonka tarina etenee tekemällä dialogivalintoja. Tarkoituksena on pyrkiä nostamaan kiintymyspisteitä suosikkikundinsa kanssa, ja jos hyvin käy, voi muistoksi saada jaksokuvia. Jaksojen pelaamisen lisäksi pelissä on tarjolla myös muuta ekstraa mm. erilaisten tapahtumien ja kumppanieläinten kanssa puuhastelun parissa.

Juoni

Varoitus, juoniselosteesta tuli hirmuisen pitkä ja se sisältää spoilereita, joten jos harkitset pelaamista en suosittele lukemaan käänteitä etukäteen. Tietty jos haluat aloittaa suoraan kakkoskaudesta voi tästä nopsasti lukaista ykköskauden tapahtumat. Käytin faktojen tarkistamiseen Eldaryan wiki-sivustoa, mutta sinne ei ole päivitetty tietoja joka jaksosta, joten jouduin selittämään jotkin käänteet oman muistini varassa, mikä saattaa tarkoittaa jotain asiavirheitä... Täytyy vielä sanoa että nyt kun pelin tarina tuli kerrattua tätä tiivistelmää kootessa kävivät jotkut käänteet paljon paremmin järkeen, eikä juoni kokonaisuutena ehkä ollutkaan niin outo ja sekava mitä pelatessa välillä tuntui. .-D

Päädyt mystisen sieniringin kautta suuren sinisen kristallin eteen. Tuntuu kuin kristalli kutsuisi sinua, mutta lähestyessäsi sitä paikalle saapuu Elkaartin johtaja Miiko. Nähdessään sinut kristallin luona hän tivaa vihaisena selitystä siitä kuka olet ja mitä teet täällä, mutta ennen kuin ehdit edes kunnolla kertoa tapahtumien kulkua on Miiko käskenyt apuriaan Jamonia viemään sinut vankiselliin. Vastustelustasi huolimatta Jamon kuljettaa sinut kovakouraisesti kellariin ja lukitsee telkien taakse. Pelko ottaa sinusta vallan, ja oltuasi jonkin aikaa tyrmässä paikalle saapuu salaperäinen maskin takana identiteettiään piilotteleva mies. Maskimies avaa sellisi lukon ja katoaa pian tämän jälkeen. Pääset poistumaan vankilasta, ja pakoreittiä etsissäsi saat ensimmäisen mahdollisuuden kohdata deittikolmikon jäsenet: Nevran, Ezarelin ja Valkyonin. Lopulta sinut saadaan kiinni ruokavarastossa, ja Miiko on tietenkin ihmeissään miten olet päässyt vapaaksi ja syyttää sinua samaan syssyyn ruuan varastamisesta ja alkemialaboratorioon murtautumisesta. Kiistät osallisuutesi näihin rikoksiin, ja kertoessasi sellisi oven avanneesta maskimiehestä Miiko vakavoituu ja lähettää välittömästi miehiä tutkimaan asiaa. Saat lopulta mahdollisuuden kertoa saapumisestasi ja pyydät että Miiko antaisi sinun palata takaisin kotiin, mutta valitettavasti sieniringit toimivat vain yhteen suuntaan, ja Miiko julistaa että voit odottaa vankisellissä kunnes he keksivät tavan lähettää sinut kotiin. Tällä kertaa Miiko jättää sinut Keroshanen vastuulle, joka tuumii että jos auttaisit häntä varastettujen ruokien etsimisessä, saattaisi Miiko suhtautua sinuun lempeämmin ja muuttaa mielensä vankilatuomion suhteen. Kuljeskellessanne yhdessä Keroshane kertoo Elkaartin käytännöistä, ja vähitellen sinulle valkenee, että Eldaryassa kaikki sinun maailmassasi legendoina ja satuhahmoina pidetyt olennot ovatkin totista totta. Pian varastettu leipä on toimitettu takaisin ruokavarastoon, ja suuntaatte seuraavaksi etsimään Miikoa kristallisalista, missä on selvästi jokin tilanne päällä. Miiko jututtaa Leiftania, joka selittää hoidelleensa päämajaan tunkeutuneen maskimiehen tapauksen. Miikon huomatessa sinun kuljeskelevan edelleen vapaalla jalalla Kero puolustaa sinua ja ehdottaa että vangitsemisen sijaan voisit liittyä johonkin kaartiin ja olla näin hyödyksi. Leiftan kannattaa tätä ideaa, ja myös Valkyon, Nevra ja Ezarel keksivät enemmän tai vähemmän hyviä syitä sille miksi sinut kannattaa pitää vapaalla jalalla, ja lopulta Miiko hyväksyy ehdotuksen. Pääset liittymään yhteen kolmesta kaartista: Varjokaartiin, Obsidiaanikaartiin tai Absinttikaartiin. Saat myös vastuullesi ensimmäisen kumppanieläimen, joka pääseekin heti hommiin kun autat pientä Mery-nimistä poikaa pyydystämään tälle Crylasmin. Palkkioksi lapsi tarjoaa sinulle löytämänsä kristallinpalasen. 

Päätät näyttää kristallin muille, ja samassa kristallin ruumillistuma, Oraakkeliksi kutsuttu olento, ilmestyy ja osoittaa sinua sormellaan yrittäen selvästi kertoa jotakin. Näky saa kaikki ymmälleen, sillä Oraakkeli näyttäytyy erittäin harvoin, ja Miiko alkaa epäillä josko sinussa voisi virrata faeryn verta. Asia saadaan varmistettua testillä, joka tosiaan näyttää positiivisen tuloksen, muttei kuitenkaan kerro tarkemmin, minkälainen taikahahmo sinussa piileekään. 

Ensimmäinen vastuullesi laitettu missio vie sinut kauas merten taa Jaderannikolle, jonne sinun tulee toimittaa päämajan lähiseudun metsästä löydetty eksynyt Kappa-lapsi, ja saat matkakumppaniksesi nuoren varjokaartilaisen Chromen. Kaikki ei kuitenkaan mene suunnitelmien mukaan, sillä rantauduttuanne Jaderannikolle joku varastaa veneenne, ja paluumatkalla koet varsin erikoisen uintireissun merenneidoksi muuntautuneena. Pyrstö ja kidukset eivät kuitenkaan tee sinusta luontaista uimaria, ja voimavarasi hiipuvat aivan viime metreillä, mutta onneksi suosikkikundisi kiskoo sinut takaisin pinnalle. Käydessäsi lähellä hukkumista saat kammon vettä kohtaan.

Eräänä iltana huomaat maskimiehen hiippailemassa pihalla, ja päätät seurata tätä. Et oikein tiedä miten suhtautuisit tähän mystiseen mieheen, sillä hän on auttanut sinua aiemmin, mutta muulla päämajan väellä tuntuu olevan jotain häntä vastaan. Tällä kertaa maskimies on juttutuulella ja paljastaa Miikon ja muiden valehdelleen sinulle: He tietävät kyllä tavan avata portaalin maahasi, mutta heillä ei ole aikomustakaan antaa sinun palata kotiin. Suuntaat pikimmiten Miikon juttusille, joka myöntää portaalien olemassaolon, mutta selittää niiden avaamiseen vaadittavan niin paljon resursseja, ettei heillä ole mahdollisuutta kuljeskella eri maailmojen välillä päivittäin.

Päämajan lähistöllä olevassa metsässä alkaa tapahtua kummia, kun retkeilijöitä ja varsinkin lapsia katoaa teille tietämättömille, ja Miiko laittaa sinut ja kundit tutkimaan asiaa. Syvältä metsästä löytyy erikoinen elävä puu / Hamadryad olento, joka onnistuu houkuttelemaan sinut luokseen ja yrittää tappaa sinut, mutta suosikkikundisi saapuu viime hetkellä paikalle. Todisteet osoittavat että kyseinen Hamadryad on ravinnut itseään metsässä kohtaamillaan kulkureilla, ja kaarti päättää hankkiutua tästä eroon polttamalla puun. Toimenpiteen jälkeen tuhkan seasta löytyy kristallin palanen, ja ilmeisesti sen päätyminen Hamadryadin elimistöön oli lopulta muuttanut puun vaaralliseksi verenhimoiseksi olennoksi. Hamadryadin tapaus koskettaa sinua syvästi, ja vaikka kyseessä olikin kimppuusi hyökännyt paha olento olisit toivonut että tilanteen olisi voinut ratkaista jotenkin muuten kuin toisen hengen riistämisellä. Synkistelylle ei kuitenkaan ole aikaa, sillä päämajassa aletaan valmistella kaukaa Fenghuan temppeleiltä kotoisin olevan Huang Huan saapumista. Vastuullesi nakitetaan tämän kunniavieraan viihdyttäminen, sillä hän on erityisesti kiinnostunut tapaamaan harvinaisen maasta saapuneen ihmisen, ja muutaman päivän kestävän Huang Huan vierailun aikana teistä tulee ystäviä.

Seuraava missio vie sinut metsän takana olevaan pieneen kylään, jonka asukkaita vaivaavat oudot myrkytystapaukset. Myrkyn lähteeksi selviää läheisen luolan uumenissa asustavan sienikansan jäsenet, joskaan nämä eivät ole tarkoituksella tehneet kyläläisille pahaa. Myös sinä saat oireita myrkystä, mutta löytämäsi myrkkynäytteen ansiosta toipuminen on nopeaa. Herättyäsi saat kuulla, että tajuttomana ollessasi kyläläisten ja Myconide-sienien välillä oleva eripura on johtanut siihen että sienet ovat vetäytyneet syvälle luolan uumeniin välttyäkseen kyläläisten vihamielisyydeltä heitä kohtaan. Tilanteen kärjistyminen tähän ikävään pisteeseen tekee olosi kurjaksi, ja koti-ikäväsi vain kasvaa kasvamistaan. Kaarti on huolissaan sinusta, mutta sen sijaan että he toteuttaisivat toiveesi ja päästäisivät sinut palaamaan kotiin Miiko ja kundit juonittelevat sinut juomaan taikajuoman, joka pyyhkii olemassaolosi ja entisen elämäsi perheenjäseniesi ja läheistesi muistista: Ihan kuin et olisi koskaan ollutkaan olemassa. Unohtamisen myötä juoma takaa sen etteivät läheisesi ole huolissaan katoamisesi vuoksi, joten linkki kotimaahasi katkaistaan eikä sinulla ole enää varsinaista syytä lähteä Eldaryasta. Asian valjetessa sinulle olet erittäin katkera kaartin johtoportaalle ja koet tulleesi pahemman kerran petetyksi. Luottamuksesi horjuessa maskimies lähestyy sinua ja lupaa auttaa sinut takaisin kotiin jos lupaat pysyä vaiti tapaamisestanne, ja sinulle annetaan mahdollisuus joko pitää tämän kaartin vihollisen vierailu salassa tai kertoa asiasta muille. 

Vankilan vartijan kimppuun hyökätään, ja syylliseksi paljastuu merenneito, joka on erään kaartilaisen, Alajean, kadoksissa ollut sisko. Pelkäätte että kaartin johto aikoo hankkiutua hänestä eroon samalla tavalla kuin häiriökäytöksinen Hamadryadkin hoideltiin aiemmin, ja sinä jos kuka tiedät ettei Miiko mieti muiden tunteita vaikka kyseessä olisi hänen perheenjäsenensä. Järjestätte salaisen pelastusmission päästääksenne vangitun merenneidon vapaaksi, mutta kuljettaessanne tätä rannalle jäätte kuitenkin kiinni. Uhkaat ase ojossa Miikoa ja muita perääntymään, ja konfliktin myötä myös aiempi "potion-fiasko" nousee julkiseksi keskustelun aiheeksi, ja monet kaartilaiset ovat järkyttyneitä kuullessaan mitä kaartin johtoporras on tehnyt sinulle. Saatte onneksi tietää ettei Alajean siskoa ollut tarkoitus tappaa, sillä kaartin tohtori Ewelein uskoo Alajean siskon aggressiivisen käytöksen olleen itsepuolustusta, ja rauhoituttuaan tämä tuskin olisi muille vaaraksi. Sinulle juoman juottanut kundi pahoittelee viimein käytöstään ja lupaa korjata virheensä.

Balenvialaisten ja Myconide-kommuunin välillä oleva erimielisyydentila on jäänyt yhä vaivaamaan sinua, ja päätät jatkaa asian hoitamista. Luolaan palaaminen ei kuitenkaan tule kuuloonkaan siellä olevan myrkyn vuoksi, mutta keksintösi hengitysteiden suojaavan maskin käytöstä mahdollistaa luolan tutkimisen ilman vaaraa myrkylle altistumisesta. Kundit ja Huang Hua lähtevät matkakumppaneiksesi. Luolan sokkeloissa vaellellessanne kohtaatte vilaukselta myös maskimiehen, jolla on käytössään tismalleen samanlainen kasvosuojain kuin teilläkin; maskimiehellä täytyy olla liittolaisia päämajassa, sillä hän on saanut käsiinsä maskin piirustukset.

Seikkaillessanne luolassa kompastut ja maskisi hajoaa. Ennen kuin ehdit altistua myrkylle yksi kundeista luopuu vuoksesi maskistaan. Luola tuntuu muuttuneen sitten viime käyntisi jälkeen, ja sienikommuunikin on huonossa kunnossa. Alat etsiä tälle syytä, ja välillä eteesi ilmaantuva Oraakkeli johdattaa sinut oikealle reitille. Luolan seinämästä löytyy kristallinsiruja, jotka poistettuasi ympäristö palaa normaaliksi ja vaara on ohi. Balenvian päällikkö ja Myconiden patriarkka kohtaavat rauhan sopimista varten, mutta yksi yleisössä ollut kyläläinen nousee vastarintaan ja haavoittaa vahingossa päällikköä, joka kuolee saamiinsa vammoihin.

Elo on hetken aikaa leppoisampaa ja pääset syventämään suhdetta suosikkikundisi kanssa, mutta kesken treffien Naytili hyökkää päämajaan. Hänellä on käytössään korruptoitunut kristallinsiru, jonka avulla hän on saanut hallintaansa Fenrisulfrin ja kaksi Black Dog -kumppania ja määrää pedot taistelemaan rinnallaan. Miiko ja muut arvelevat että heillä on paremmat mahdollisuudet Naytilia vastaan mikäli he vapautttaisivat ensiksi eläimet Naytilin luomasta transsista, ja tätä varten heidän heidän on selvitettävä Naytilin käyttämät daemon-nimet. Miiko ja Huang Hua opettavat sinulle mielimatkailun taidon, ja Naytilin tehdessä hyökkäyksen kristallisaliin sukellat hänen ajatuksiinsa etsimään tietoja. Suunnitelma toimii ja Naytili saadaan vangittua. Myöhemmin maskimies tulee tapaamaan Naytilia yhdessä liittolaisensa, Leiftanin kanssa, jonka todelliseksi luonnoksi paljastuu tummanpuhuva Daemon-olemus. Pahiskaksikko päästää Naytilin vapaaksi ja saa tästä uuden liittolaisen.

Kristalli aiheuttaa maanjäristyksen, ja Oraakkeli ilmestyy sinulle pyytäen apua ja varoittaa Daemonin läsnäolosta, muttet ymmärrä viestiä koska Oraakkeli käyttää sinulle tuntematonta kieltä. Saadaksenne kristallin kuntoon suuntaatte Huang Huanin kotipaikkaan Fenghuan-temppelille noutamaan taikahuilua. Temppelivierailun aikana alat nähdä painajaisia ja aistit kristallin hädän kipuna kehossasi, aivan kuin välillänne olisi jokin yhteys. Keskellä yötä Naytili ja maskimies hyökkäävät temppeliin, ja päädyt kaksintaisteluun Naytilin kanssa. Naytili haavoittaa sinua, ja tämän nähdessään Leiftan ryntää paikalle ja tappaa Naytilin kostoksi sinuun kajoamisesta. Menetät puukotuksen myötä paljon verta, mutta onneksi veresi on yhteensopivaa Leiftanin kanssa, ja toivut nopeasti saamasi verensiirron myötä. Palaatte pikimmiten päämajalle ja kristalli saadaan kuntoon.

Keskityt seuraavaksi mystisiin lapsien katoamistapauksiin, ja tutkimukset vievät sinut Kappojen saarelle. Löydät rantahiekasta rintaneulan, jonka Ezarel tunnistaa kotipaikkansa Lund'Mulhingarin jäsenelle kuuluvaksi. Pääsette viimein sieppaajan jäljille tämän viedessä mukanaan päämajan lapsia Memoria-saarelle, jossa teitä on vastassa ulkonäöltään eriskummallinen olento; Käy ilmi, että tämä on tappanut eri kumppanieläimiä ja faery-olentoja ja siirtänyt kehoonsa näiden verta, jolloin hänelle on alkanut muodostua eri olennoille tyypillisiä piirteitä. Saatte pelastettua sienilapsi-Milon, mutta sieppaaja tappaa Meryn silmienne edessä. Nainen käyttäytyy erityisen tuttavallisesti Ezarelia kohtaan, ja selviää että heillä onkin yhteinen historia: Naisen nimi on Mary-Anne, ja tämä oli alun perin ihminen. Mary-Anne saadaan lopulta telkien taakse, mutta päädytte takaisin Memoriaan koettuasi kummallisen näyn.

Fafnir-niminen lohikäärme järjestää sinulle kolme testiä, joissa joudut kohtaamaan aiemmin käydyissä taisteluissa menehtyneitä henkilöitä. Suoriuduttuasi testeistä hyväksytysti olet ansainnut Fafnirin luottamuksen ja hän kutsuu sinut ja Valkyonin pyhään paikkaan, jonne pääsevät vain lohikäärmeet ja Oraakelin valitsemat henkilöt. Sinä olet ilmiselvästi jälkimmäistä sarjaa, mutta saat myös tietää Valkyonin olevan oikeasti lohikäärme - hän on pitänyt todellista luontoaan salassa kaikilta, sillä Eldaryassa on yleisesti oltu siinä uskossa ettei lohikäärmeitä ole enää jäljellä. Fafnir paljastaa myös lopulta sinunkin voimasi: Olet Aengel, joka on ikään kuin käänteinen muoto Daemonille. Fafnir painottaa myös että sinulla tulee olemaan merkittävä rooli Eldaryan pelastamisessa.

Maskimies tekee hyökkäyksen päämajaan ja suuntaa kohti kristallia tarkoituksenaan tuhota se. Säntäätte Miikon kanssa paikalle, mutta maskimies tyrmää Miikon helposti. Yrität luoda kristallin ympärille suojakilven voimillasi, muttet mahda mitään maskimiehelle, ja kristallin särkyessä menetät tajuntasi. Herättyäsi koko päämaja vaikuttaa olevan tyhjillään kunnes eteesi astelee kuollut Mery: Käy ilmi, että olet joutunut pois elävienkirjoista ja olet nyt "elämän ja kuoleman välitilassa".

Voimasi alkavat hiipua ja luulet jo kuolevasi, kunnes Leiftan saapuu luoksesi. Hän on laatinut loitsun, joka puolittaa hänen elinvoimansa ja siirtää sinulle, jotta henkiin heräämisesi olisi mahdollista. Loitsu takaa myös sen että välillenne muodostuu ikuinen sielunkumppanuus, ja mikäli jompi kumpi kuolee, menehtyy toinenkin samalla. Heräät hetkeä myöhemmin ja saat kuulla viimeisimmät tapahtumat: Kristalli on pahoin vaurioitunut, ja maskimies on edelleen vapaalla jalalla. Kristallin särkyminen heikensi myös maskimiehen vointia, ja onnistutte lopulta nappaamaan hänet. Kun maski poistetaan tämän mysteerimiehen kasvoilta kaikki järkyttyvät: Kyseessä on Lance, Valkyonin kuolleeksi luultu veli. 

Lance otetaan kuulusteluihin, mutta hän ei suostu puhumaan, ja lopulta sovitte diilin missä sinä ja Lance kysytte vuorotellen toisiltanne kysymyksiä. Kysyessäsi Lancen liittolaisista tämä puhuu niin hiljaa että joudut ottamaan askeleen lähemmäksi kuullaksesi paremmin, ja samassa Lance on nostanut veitsen kurkullesi. Lance pakenee päämajasta pitäen sinua panttivankinaan, ja suuntaa rannalla olevalle veneelle, jonka tunnistat samaksi veneeksi joka katosi aiemmalla reissulla Jaderannikolla. Poikaystäväsi syöksyy veteen ja lähtee uimaan peräänne, mutta vesipeto käy hänen kimppuunsa ja joudut seuraamaan kauhunäytelmää voimatta tehdä mitään. 

Seilaatte Memoriaan, ja Lance määrää sinut johdattamaan hänet Fafnirin luokse. Fafnir kertoo Lancelle hänen ja Valkyonin vanhemmista, jotka uhrautuivat muiden lohikäärmeiden tapaan Blue Sacrifacen aikana, jonka tarkoituksena oli luoda turvallinen tulevaisuus. Myös Aengeleita pyydettiin uhrautumaan, mutta nämä kieltäytyivät, minkä seurauksena osa lajin edustajista muuttui itsekkäiksi ja pahoiksi Daemoneiksi. Pelastajasi saapuvat, ja Lance suostuu päästämään sinut vapaaksi sillä ehdolla että Valkyon tulee tilallesi. Diiliin suostutaan, ja veljekset lentävät pois saarelta lohikäärme-olomuodossaan, ja muut palaavat takaisin päämajalle laatimaan suunnitelmaa Valkyonin pelastamiseksi.

Saatte lopulta vihjeen, jonka mukaan lohikäärmeveljekset on nähty Kapparannan seuduilla, joten suuntaatte jälleen vesille. Matkalla vesipeto-Kraken yrittää upottaa aluksenne, ja valinnastasi riippuen saat aktivoida käyttöösi joko aengel- tai daemon-voimat. Saapuessanne Kappakylään kohtaatte traagisen näyn joka puolella ollessa Kappojen ruumiita Lancen ja tämän liittolaisten käsittelyn jäljiltä. Kohtaatte lopulta myös lohikäärmeveljekset ja Valkyon saadaan takaisin joukkoihinne, mutta Lance pakenee paikalta.


Tajuat viimein Leiftanin olevan Oraakkelia ahdistellut Daemon, ja kerrottuasi muille havainnosta Leiftan joutuu telkien taakse. Yritätte kuulustella Leiftania, mutta hän on tehnyt aiemmin loitsun, joka estää häntä ja viholliskumppaniaan (=Lance) vasikoimaan toisistaan. Leiftan haluaa kuitenkin näyttää olevansa sinun ja kaartin puolella ja kertoo Lancen kaulassa olevasta heikosta kohdasta, johon Valkyonin tulisi iskeä lohikäärmemuodossa. Puheensa jälkeen Leiftan muuntautuu Daemoniksi juuri ennen kuolemaansa, ja kädellesi pudonnut musta sulka muuttuu valkoiseksi. 

Leiftanin menetettyä tajuntansa sinäkin alat voida huonosti Leiftanin aiemman sielunkumppanuusloitsun myötä, ja tällä kertaa on sinun vuorosi johdattaa Leiftan pois kuolleista, jotta te molemmat selviätte hengissä.

Jokainen tiedostaa että on vain ajan kysymys milloin Lance palaa ja sota Eldaryan puolesta käynnistyy, ja käytätte kaiken ajan viimeiseen taisteluun valmistautumiseen. Sota alkaa, ja Valkyon ja Lance kamppailevat lohikäärmemuodoissaan, mikä johtaa Valkyonin kuolemaan. Jotta rauha saapuisi maailmaan sinä ja Leiftan, kaksi Aengelia, uhraudutte toisten vuoksi astumalla kristalliin. Saat vielä myöhemmin mahdollisuuden käydä viimeisen kerran hyvästelemässä läheisesi, ja näet mm. miten poikaystäväsi on jatkanut eloa poismenosi jälkeen ja tapaat myös Valkyonin henkiolentona.


Ajatuksiani tarinasta ∼

Ekat jaksot eivät olleet kovinkaan mielenkiintoisia, ja Crylasmijahti, patjan perään itkeminen, eka missio Kappojen luokse, makaronien keittäminen yms. eivät olleet kovinkaan päätähuimaavia käänteitä. Hahmon tutustuttamista Eldaryan käytäntöihin ei tehty kovinkaan kiinnostavasti, ja harmitti kun suurin osa vastaan tulevista henkilöistä tuntui väheksyvän uutta tulokasta tai muuten vaan suhtautuvan tähän ikävästi, päädeittikolmikko mukaan lukien.

Hamadryadin tapaus nostatti ensimmäistä kertaa kunnolla kiinnostustani ja näytti samalla, että peli käsittelee hiukan synkempiäkin aiheita, joita kyllä riitti: Kuolemantapauksia ja murhia tapahtui useampikin, sentään jokunen onnettomuus päättyi läheltä piti -tilenteeseen. Itteä kiehtoo että juoneen sisältyy myös henkilöiden kuolemia, mutta kökötti miten huonosti niistä oli välillä kirjoitettu, eikä menehtyneiden puolesta kokenus edes suurempaa surua. Joskus myös tuntui että koko jakson sisältö oli hutaistu, ja se oltiin lopussa yritetty paikata tekemällä jokin traaginen käänne jonka oli tarkoitus viedä kaikki huomio. Ja vaikka ollaankin fantasiamaailmassa niin kuolleistaheräämiset menee jo vähän yli...

Pysäyttävin käänne oli ehdottomasti se hetki, kun Leiftanin "pimeä puoli" paljastettiin ensikertaa. Tämä nosti heti Leiftanin kiinnostavuutta, sillä olin siihen asti kokenut hänet melko mitäänsanomattomaksi henkilöksi. Kiinnostus muuttui kyllä nopeasti enemmän kauhuksi, sillä Leiftanin yksipuolinen ihastus hahmoa kohtaan ja puheet sielunkumppanuudesta ahdisti, ja pelkäsin koko ajan että hän tekisi mustasukkaisuuspuuskissaan jotain hahmon poikkikselle. Lopulta jäi oikeastaan vähän tulkinnanvaraiseksi oliko Leiftan hyvä vai paha; toki tämä aiheutti monta verilöylyä ja toimi kaikkien seläntakana, mutta toisaalta hän siirtyi lopputaistelussa takaisin hyvien puolelle. En kuitenkaan tykännyt siitä miten Leiftanin Daemon-olomuoto tuotiin esille: Oli tosi hölmöä kohdata Leiftania jatkossa kun pelaaja tiesi hänen todellisen olemuksensa mutta hahmo ei. 

Maskimiehen paljastaminen tehtiin valitettavasti ihan samalla kaavalla. Silloin kun tämän henkilölisyydestä ei vielä tiedetty varmuudella mitään leikittelin ajatuksella että maskin takaa paljastuisi lopulta meidän oma poikaystävä, joka olisi kaiken aikaa elänyt kaksoiselämää ja työskennellyt salaa kaartia vastaan, mutta sentään moisilta draamoilta vältyttiin ja tämän tyyppinen juoni seurasi vain Leiftanin reitillä. Lance on kuvottava hahmo ja suorastaan ihmettelen millä perusteella hänestä ollaan tekemässä virallista deittiä kakkoskaudelle... Vaikken Lancesta pidäkään hänen hahmonsa oli kirjoitettu tosi hyvin; Lance säilytti armottoman ja hivenen salaperäisen luonteensa läpi koko pelin.

Leiftania ja Lancea olisi voitu hyödyntää paremminkin, ja olisi ollut siistiä jos pelaaja olisi saanut valita puolensa "hyvisten ja pahisten" väliltä. Oikeastaan ihmettelen ettei tätä hyödynnetty, sillä pitkin peliä sai tehdä valintoja kaartin puolesta tai sitä vastaan, ja kun kerran hahmolle oli mahdollisuus aktivoida myös Daemonin voimat olisi sitä voinut käyttää pahistiimissä. Toisaalta tämä ei olisi käynyt yksiin pelin loppuratkaisun kanssa, tai ainakin pahisreitille olisi pitänyt keksiä erilainen päätös.

Mut vaikka kaikki juonenkäänteet eivät olleet mieleisiäni viihdyin pelin parissa jo pelkästään Ezarelin takia, ja hän on kaikista deittailemistani virtuaaliukkeleista ehdoton ykkönen. ♥

Tässä on vielä tumppiblogini puolelle kirjoittamiani yksityiskohtaisempia jaksoraportteja mikäli joku on kiinnostunut lukemaan: Jakso 5 -- Jakso 6 -- Jakso 14 -- Jakso 16 -- Jakso 17 -- Jakso 18 -- Jakso 19 -- Jakso 20 -- Jakso 21 -- Jakso 22 -- Jakso 23 -- Jakso 24 -- Jakso 25 -- Jakso 26 -- Jakso 27 -- Jakso 28 -- Jakso 29

∼ Deitin valinta ∼

Ennakkorekisteröitymisvaiheessa ehdin hyvän tovin pällistellä etusivulla näkyvää pelin kundivalikoimaa ja ihastua ulkonäön perusteella niin Nevraan, Valkyoniin, Ezareliin kuin Leiftaniinkin ja ajattelin etten millään pysty päättämään kenet heistä ottaisi kohteeksi, mutta kuinkas sitten kävikään... Ekojen kohtaamisten perusteella pääkolmikosta ei miellyttänyt kukaan, sillä kaikki tuntuivat suhtautuvan enemmän tai vähemmän nihkeästi tähän uuteen tulokkaaseen, ja useiden jaksojen ajan tuntui suorastaan mahdottomalta kaavailla romanssia kenenkään kanssa. Paritinkin hahmoani pitkään Keroshanen kanssa ihan vaan siitä syystä että hän oli ystävällinen. Deitti piti kuitenkin valita, ja koska satuin saamaan kakkosjaksosta valintojeni perusteella Ezarelin kuvan päädyin sitten ottamaan hänet kohteekseni, vaikka hän oli vitsailevan/kiusoittelevan luonteensa vuoksi kolmikosta juuri se, kenen kanssa tulin huonoiten toimeen enkä voisi irl sietää hänen kaltaisiaan ihmisiä. Muutaman jakson ajan Ezarelin seura oli yhtä kidutusta, kunnes sitten tapahtui tämä:

Kyllää, juuri tämä kyseinen hetki sai ekan kerran perhoset tuntumaan vatsassa, ja hauskasti hahmo tajusi tarinassa samoihin aikoihin olevansan vähän ihastunut Ezareliin, joten pelaamiseen tuli ihan uutta intoa kun oltiin hahmon kanssa samalla aaltopituudella. .-D Ruutuaika Ezarelin kanssa oli ihanaa, ja yhtäkkiä huomasin suorastaan odottavan hänen ärsyttävää vitsailuaan:

Tuo hämy translatekäännös on tarkoittavinaan jotain tyyliin: 
"Haluatko siis tietää olenko kiinnostunut jostakin tietystä tytöstä, vai kiinnostatko juuri sinä minua?"

Pelaajat johdettiin kuitenkin pahemman kerran harhaan, kun yhtä itse valitsemaansa kundia (eli ihastusta of course) pyydettiin avustamaan taikajuoman valmistuksessa, joka paljastui lopulta unohdusjuomaksi, ja jos kieltäytyi juomasta kyseinen deitti pakotti litkun hahmon kurkusta alas suudelman välityksellä. Monet pelaajat järkyttyivät tästä "törkeästä seksuaalisesta hyväksikäytöstä", mut ite olisin ollut vaikka heti valmis antamaan anteeksi, mutta anteeksipyyntöä tapahtuman tiimoilta jouduttiin odottamaan parin jakson verran.

Kun suudelmajuomadraama oli viimein käsitelty seurasi muutaman seuraavan jakson ajan ihania hetkiä romanssin kehittymisestä, ja jaksot 16-20 olivatkin mielestäni Eldaryan kivointa aikaa, ylipäätään ihastuksen seura näissä peleissä on paljon kivempaa ennen seurustelun virallistamista. Ezarelilla oli ekoissa jaksoissa jostain syystä kosketuskammo joka sit mystisesti hävisi ilman syytä(?), ja sen jälkeen roikuinkin hänessä kiinni jatkuvasti:   
En ollut niinkään turhan hätiköidyn "seksin kautta parisuhteeseen" -käänteen fani mutnojaa, ainakin heidän eka kerta oli kirjoitettu hyvin:    .-D

Ezarelin kanssa seurustelusta ei draamaa puuttunut ja meno oli yhtä soutamista ja huopaamista kun miekkonen ehti pariinkin otteeseen pistää meidän jutun poikki, mukana oli "kilpakosijoita" (jos Eweleinin ja Marie-Annen voi sellaisiksi laskea) ja kun jaksossa 26 hahmo putosi kalliolta uppeluksiin veden alle niin mitä tekee Ezarel? -> Hyppää perässä ja on valmis hukuttautumaan rakkaansa mukana, hullu! Loppujen lopuksi Ezarelin töpeksintä ei kuitenkaan haitannut, sillä anteeksipyyntödialogit oli aina ihania. <3 Ikävä kyllä kauden loppua kohden romanssipuoli tunnuttiin unohtavan pelistä ja nyt meidän juttu on sit lopullisesti ohi kun Ezarel ei tee paluuta kakkoskaudelle. .-(

∼ Eldarya-minigallup ∼

  • Kaarti:
  • Deitti: Ezarel
  • Lempparini pelin henkilöistä: Valkyon, Alajéa, Eweleïn, Keroshane, Chrome, Karenn, Feng Zifu, Yvoni
  • Kivoimmat (käytössä olleet) kumppanieläimet: Becola, Liclion, Poulpatata, Rowtsya, Xylvra, Corko, Lovigis, O'oluray
  • Parhaat tapahtumat: Halloween 2017 & 2019, Summer 2018, Valentine's Day 2019
  • Kiinnostavimmat jaksot: 9, 10, 15, 16, 17, 20, 23, 26, 28
  • Hienoimmat jakso- ja tapahtumakuvat:


Jos kiinnostuit niin kokeile ihmeessä peliä, se on ilmainen (joskin maksua vastaan voi edetä nopeammin). Kakkoskausi (A New Era) starttasi juuri, joten halutessasi voit aloittaa pelaamisen suoraan siitä! Huomaa että jotkin Eldaryan jaksot sisältävät väkivaltaa, paljasta pintaa ja traagisia kuolemantapauksia, joten sen sisältö ei sovi nuorimmille/herkimmille. Ja mikäli tänne eksyy muitakin Eldaryan pelaajia nii voit kertoa omia mietteitäsi tai vaikka vastata tuon minigallupin kysymyksiin kommenteissa. c-,

Ei kommentteja: