perjantai 14. elokuuta 2015

Laskin kirkon...

...alttariseinään maalattuja lampaita pitääkseni kyyneleet kurissa mummon hautajaisissa. Se vei hyvin ajatukset muualle ja tulen varmaan muistamaan koko loppuelämäni, että kyseisen kirkon seinässä on 16 lampaan kuvaa. Ja en siis todellakaan väitä etteikö hautajaisissa saisi itkeä, mut en mä halunnut siinä kaikkien ihmisten edessä alkaa parkumaan. Toimin mieluummin niin kuin eläimet ja vetäydyn omaan rauhaan nuolemaan haavojani. Hautajaiset on siitä inhottava tilanne, että suru nostetaan uudelleen pintaan siinä vaiheessa kun on toipunut läheisen menettämisestä ja haluaisi vaan jo jatkaa eteenpäin. En myöskään intoile hirveästi sukulaisten näkemisestä, mä vaan oon hirveän kiusallinen jos joku tulee mulle juttelemaan. .-D Monista sukujuhlista vetäytyneenä sai nyt vaan ihmetellä millaiset lapsikatraat vanhemmilla serkuilla on ja sinänsä tosi sääli ettei ole yhtään ollut kuvioissa mukana, ei sillä että mä pikkulasten kanssa osaisin toimeen tulla sen paremmin. Hautajaisia oli pitämässä mun konfirmaatiopappi, ja mä kyllä vähän hämmennyin kun hän vielä kahdeksan vuotta myöhemmin sanoi muistavansa mut rippikouluajoilta, apua.. .-D 


Mikan uusin albumi toimi matkamusiikkina kun yks päivä päätettiin vaan yhtäkkiä lähteä vähän kauemmas ostoksille. Olihan tuosta ostosreissusta ollut aiemmin puhetta, mutta silti siinä sit arvottiin viime hetkeen asti kannattaako lähteä vai ei. Matkalla isi halusi poiketa jossain traktoriliikkeessä, ja me sit istuskeltiin Fikun kanssa sillä aikaa autossa. Siitä meidän ohi käveli joku mies jolla oli jalassa sellaiset neonkeltaiset räikeät työhousut. Mulle tuli siitä mieleen miten Fikun kaverin autokouluope oli kutsunut heijastinliivejä "huomioliiveiksi", ja totesin siinä sitten voisin ostaa jotkut räikeänvärisiä "huomiovaatteita" itelleni. .-D Kuinka ollakaan löysin alennuksesta neonoranssit shortsit, joten päätin ostaa ne "huomiohousuikseni". Ostin vielä toisetkin farkkushortsit, ja oon ollut niistä nyt tosi innoissani. Mulla ei olekaan vuosiin ollut farkkushortseja edellisten jäätyä pieniksi. Nyt täytyis varmaan hankkia myös polvisukkia, sillä mun sääret ei ole paljaana kovinkaan edustuskelpoiset julkisille paikoille mennessä. .-D Mulla oli aikoinaan tosi paljon polvisukkia, minneköhän ne kaikki on kadonneet..? Shortsit maksoi 10€/kpl. Mä oon vältelyt pitkään shortsien ostamista, sillä tuntuu tyhmältä maksaa iso hinta niin pienestä materiaalimäärästä, mut nuo oli alennuksessa ni raaskin ostaa. Mukaan tarttui vielä pinkit kenkäset, jotka maksoi 6€. Nytpä luulisi kenkien edes hetkeksi riittävän, kun olen tän kesän aikana parit uudet hommannut. .-D


Autokoulu ei tuu varmaan olemaan mun osalta koskaan ohi. Loman alussa suunniteltiin että koitettais saada kortti hommanttua tässä kesän aikana, mut se ei tule todellakaan onnistumaan. Pakolliset ajotunnit on melkeimpä suoritettu, ja silti ollaan Fikun kanssa ihan vajaita kuskeja ja mokaillaan jatkuvasti perusjutuissa, kuten liikkeellelähdössä ja vaihteissa. Mä en myöskään millään malta pysähtyä risteyksiin vaikka olis mun väistämisvelvollisuus, hups. .-D  Mä oon ihan varma et ne autokoulun opet puhuu meistä keskenään jonain "säätösiskoksina", koska me vaan ollaan mahdottoman toivottomia tapauksia. x-D Ope jo leikillään uhkaili että meidän pitää maksaa sille joka kerta euro, jos yritetään lähteä liikkeelle muulla kuin ykkösvaihteella, ja Fiku siihen totesi että sit siitä tulee ihan köyhä. .--D Ei taida olla kovin hyvä merkki kun opettajilta alkaa mennä toivo... Sentään ajotunneista on tullut vähän mukavampia kun nyt on ollut vähemmän sen nipo-open tunteja, nää kaks muuta opettajaa on paljon rennompia ja niiden valitus ei ees kuulosta pahalta siihen nipoon opeen verrattuna. .-D Vähän kyllä mietityttää miksi edes menin autokouluun, koska mua ei hirveästi houkuttele autolla ajo ja muutenkin stressaan hirveästi ajotunteja. Opet aina sanoo ettei mun tarvii jännittää, mut onhan se nyt hyvänen aika pelottavaa lähteä liikenteeseen niin isolla kulkuneuvolla jota ei kunnolla osaa hallita. Musta tuntuu että tuun aina pelkämään autolla ajamista.. Nyt sit kun koulut kohta alkaa niin puheltiin vähän open kanssa että jos jatkaisin ajotunneilla käymistä jossakin opiskelupaikkakuntani autokoulussa, kun jää niin pienestä kiinni et pääsisin ajamaan inssiä. Sinänsä vähän sääli, koska oon jollain tapaa kiintynyt tuon autokoulun opettajiin, jopa siihen nipottajaan. .-D Noo, jos palailen sit suorittamaan syventävää vaihetta samaan kouluun ens kesänä ni saan varmaankin noista opettajista taas tarpeekseni..

Oon aina ollut tosi surkea englannissa, ja moni onkin vinkannut että kannattaa katella englanninkielisiä videoita/ohjelmia ilman tekstitystä, mut mä en oo koskaan nähnyt siinä mitään ideaa, koska en osaa englantia en tajua videoistakaan mitään ilman tekstityksiä. Vähän yli vuosi sitten aloin katsella piirrettyjä englanniksi, koska olin nähnyt samat jaksot suomeksi ja tiesin juonen kulun, jolloin ei haitannut vaikkei kaikkea ymmärtänytkään. Oppimista on nyt ajan kanssa tapahtunut vaivihkaa, ja saatan ihan yhtäkkiä jotain biisiä kuunnellessa ymmärtääkin mistä siinä lauletaan, vaikka kappale olisi ollut ämpällä useamman vuoden ajan enkä aiemmin ollut saanut sen sanomasta mitään tolkkua. .-D Tää on tosi siistiä, ja oonkin miettinyt että jos vielä vuoden treenaan niin pystyisin varmaan katsomaan sujuvasti Kampus Greekiä! Mua on niin harmittanut kun tätä ihanaa sarjaa ei ole näytetty (enkä edes ole nähnyt kuin pari tuotantokautta) vuosiin eikä sitä myydä edes DVD:llä, mut hahhah jos mun kielitaito kohta riittäis ni voisin sit katella Greekiä englanniksi. ,-)


Tämä kielitaidon paraneminen on myös laajentanut maailmankuvaani (mitä mä selitän? .--D) ja ollaan nyt viime aikoina kateltu Fikun kanssa paljon ulkomaisten tubettajien videoita. Maantieteellisesti ei olla lähdetty kovinkaan kauas, ja nyt ollaan pöyritty lähinnä brittiläisissä piireissä. Mun tekee nyt mieli nostaa esille muutama lempparini, vaikka kaikki nää tubettajat on varmaan tunteneet jo kauan aikaa ja mä vasta nyt olen löytänyt heidät. .-D

Ihan ekana päädyttiin katselemaan Danin (danisnotonfire) ja Phillin (AmazingPhil) videoita. Parhaimmillaan tämä kaksikko on tehdessään yhteisvideoita, mut sit soolona tykkään enemmän Danista. Danilla on videoissaan humoristinen ote vaikka aihe olisi vakavampikin, ja videot ovat tiiviitä mutta kuitenkin täynnä asiasisältöä. Ehkä parhainta Danin videoissa ovat näytellyt "havainnoillistavat esimerkit", ja mä jostain syystä tykkään siitä kun Dan esiintyy naisena. .--D Usein Danin videoihin sisältyy jokin positiivinen tai kannustava viesti, ja siksi Danista on tullut mulle jonkinlainen voimaa antava tekijä. .-D Phil on myös hauska persoona ja ööh, en mä tiiä, Phillin videoihin en ole vielä ehtinyt niin paljoa perehtymään että osaisin sanoa niistä jotain hienoa kokonaiskuvaa.. Vaikka nimeänkin Danin lempparikseni tästä kaksikosta oon jostain syystä haaste/kilpailuvideoissa aina Phillin puolella. .-3


Sitte nyt yksi viimeisimmistä huippulöydöistä on Joe (ThatcherJoe), johon mä olen tällä hetkellä ihastunut ihan täysillä. .-D Joe on kova jekuttamaan tuttaviaan, ja varsin usein kiusanteonkohteeksi joutuu Joen kämppis Caspar (Caspar). Haha, mua aina huvittaa kun Caspar huutaa vihaisena "Joe!!" kun hän tajuaa joutuneensa jekutetuksi. .-D Tykkään myös kun Joe tekee yhteisvideoita siskonsa Zoen (Zoella) kanssa, nää on jotenkin tosi ihania yhdessä. .-3 Wää, tää on saanut mut miettimään et olis tosi siistiä jos mulla olis veli, mut en mä Fikua vaihtais kehenkään. En kyllä varmaan kestäis Joea irlissä, mut tälleen etäisesti ruudun takaa tykkään kyllä katella. .-D


Mööh, mun pitäis kai mennä nukkumaan kun aamulla on kahdeksalta ajotunti.. Lomapäivät käy vähiin ja ensi viikolla alkais sit se koulu, enkä ees oo vielä kamalan ahdistunut asiasta. Hyvä kai. .-D Mä yritän nyt sit taas alkaa ahkerammin postailemaan kun pääsen palaamaan arkeen. Mut heippa nyt tältä erää ja hyvää yötä! .-3

Kysymys lukijoille:
Kummat shorsit?
Vaihtoehto 1: Oranssit
Vaihtoehto 2: Vaalea farkkuset

Ei kommentteja: