tiistai 25. elokuuta 2015

Kerrankin onnistuin...

...jossakin koulussa tehtävässä jutussa. En mä tosin itse mitään hienoa onnistunut luomaan vaan kaikki on kopioitu suoraan valmistutoriaaleista ja open esimerkeistä, mut silti se on hienoa, koska tavallisesti onnistun mokaamaan jotain niissäkin. .-D Jatkettiin tänään viime viikolla aloitettua Flappy Bird -peliä, ja tässä olisi pieni video mun pelailusta:


Tänään meidän ryhmänohjaaja kävi vähän jokaisen kanssa läpi noita käytyjä kursseja. Mulla oli kolme kurssia hylättyjä, mut ope vaan totesi siihen ettei mun tarvi niille mitään tehdä tällä erää. .-D No mikäs siinä jos hommat hoituu näin..

Koulun jälkeen menin kirjastoon, koska mulla oli pari tuntia aikaa ajotunnin alkuun enkä viittiny asunnolle lähteä oottamaan. Muistelen maininneeni jo joskus aiemmin alkaneeni lukemaan Janet Evanovichin kirjasarjaa palkkionmetsästäjä Stephanie Plumista, ja tällä hetkellä on menossa seitsemäs osa: Herttaseiska. Nää pari viimeisintä kirjaa on ollut ehkä vähän tylsempiä, vakiohenkilöitä alkaa olla jotenkin liikaa ja mun arvostamat juonikuviot jäävät ikävästi humoristisuuden alle. Sit oon tällä hetkellä "pulassa" kun en osaa päättää onko suosikkini Stephanien miehistä Ranger vai Morelli. .-D Ranger oli pitkään mun lemppari, mut oon nyt kiinnostunut myös Morellista koska Joe ja italialaistausta. .-D


Tänään mulla oli siis ensimmäinen ajotunti uudessa koulussa. Ei ahdistanut yhtään tunnille meno, ja opettaja oli mukava. Open vaihtuessa on aina jännä lähteä ajelemaan, kun eri opettajat saattaa neuvoa hoitamaan samat asiat eri tavalla, ja se on oivaltavaa. Tänään esimerkiksi ope kommentoi mun ratin pitelyä, eikä siitä oo aiemmin kukaan sanonut mitään, että kiva nyt kun oon pidellyt ratista ihan väärin kiinni koko ajan.. Kovin hyvin mulla ei mennyt ja ope sai olla koko ajan neuvomassa, mut se ei sentään menettänyt hermojaan mun kanssa. .-D Havainnollistava esimerkki mun opettajista:
Vanha ope: "Mitä siellä päässä taas liikkuu, sun pitää keskittyä! Ethän sä voi ajaa päin punaisia!"
Uusi ope: "Jarrutas vähän, valo on punainen."
Sammuttelin autoa muutaman kerran ja meinasin kerran ajaa päin punaisia, mut muuten ajo oli suhteellisen sujuvaa (koska ope neuvoi lähes jokaisen vaihteen vaihdon, kaasupolkimen painamisen ja kaistanvaihtotilanteet). En ees huomannut et ope ois paljoa joutunut koskemaan polkimiin, tai sit se teki sen jotenkin salaa enkä vaan tajunnu. .-D Se auto hämmensi mua, kun siinä oli sellainen start-nappula eikä autoa käynnistettykään avaimella, ihan uutta mulle. .-D Sit pakkivaihteen kääntäminen oli tosi vaikeeta, mun piti vetää sitä vipua kaksin käsin kun se oli niin jäykkä. .---D Mulla ja sillä opella on myös erilaiset käsitykset väreistä:
Ope: "Pysäköi tuon ruskean auton viereen."
Minä: "Missä muka on ruskea auto??!"
Ilmeisesti en kuitenkaan ihan toivoton kuski ollut, kun ope uskalsi kysyä haluaisinko jo varata aikaa ajokokeeseen parin viikon päähän. Mä kuitenkin kieltäydyin, ei vielä, tarviin lisää harjoitusta ennen kuin uskallan lähteä inssiä yrittämään. .-D

Ajotunnin takia pääsin asunnolle vasta puoli viiden aikaan, ja oli tosi outoa kun Fiku oli ehtinyt skypeen ennen mua, yleensä mä oon aikasemmin paikalla. .-D Mulle tuli ihana nostalgiaolo ostamistani nuudeleista, kun se oli sellainen pakkaus jossa on yksi curryn ja kaksi kanan ja naudan makuista pakkausta, ja me syötiin Fikun kanssa pieninä jotain vastaavanlaista settiä. .-D

Mun iltaan ei oo taaskaan mitään kertomisen arvoista kuulunut, joten alan tätä postausta lopetella.. Tänään matkalla asunnolle ämppä lelli Mikaa ja soitti monta biisiä putkeen (piti ihan tarkistaa ettei sekoitus oo mennyt pois päältä, mut ei ollu .-D) ja tässä yksi Mika loppumusaksi:


Kysymys lukijoille:
Kumpi?
Vaihtoehto 1: Ranger
Vaihtoehto 2: Morelli

Ei kommentteja: