torstai 26. marraskuuta 2015

Vielä pari...

...viikkoa sitten sain ylpeillä autokoulun opelleni siitä miten hyvin "itsenäinen" ajelu (en oo muuten koskaan lähtenyt minnekään ajelemaan yksin, aina on ollut isi tai vähintään Fiku mukana) on sujunut, mut nyt sit onnistuin ajamaan ekan kolarin. Kolari tosin kuulostaa jotenkin turhan dramaattiselta sanavalinnalta koska kukaan ei loukkaantunut ja näin, mitä nyt onnistuin kolhaisemaan toista autoa aseman parkkialueella. Sen verran oli kuitenkin vauhtia että meidän auto meni vähän ruttuun, toisesta autosta lähti onneksi vaan lähinnä maalia. Mua harmittaa että tästä tulee isille ylimääräistä vaivaa kun sen täytyy sopia korvauksista yms. sen toisen auton omistajan kanssa mun säätöjen takia, ja kylhän ton auton korjaaminenkin jotain maksaa. Ei isi kuitenkaan mulle asiasta ole juurikaan vihoitellut, mitä nyt sunnuntaina kun oltiin porukalla lähdössä keskustaan isi tokaisi että "Kasan täytyy vissiin tulla harjoittelemaan lisää ajamista kun ei se osaa." Saa nähdä antaako isi mun ajaa vielä sen jälkeen kun auto on korjattu. Tietysti mua tää asia harmittaa, mut oon iloinen siitä ettei käynyt mitään pahempaa, koska kun mä istun ratin takana niin mikä vain on mahdollista...

Keskiviikkona meidän täytyi pitää jakson päättymisen kunniaksi pieni esitelmä pelitekeleistämme. Se poikkesikin vähän aiemmista kerroista, koska nyt meidän piti valmistaa powerpoint-esitykset, eikä meidän puhetta tullut kuuntelemaan kuin yksi ope, ettei koko luokalle tarvinnut näyttää töitään. Ton oli tarkoitus olla vakuuttava myyntipuhe, mut mä aika hiljaisesti mutisin ja tuijotin tietokoneen näyttöä läpi esityksen, että se siitä. x-D Eniten ope kritisoi mun ujoa esiintymistä, mut muuten se sit vaikutti ihan tykänneen mun tekeleistä ja tälleen. Toivoi että siirtyisin seuraavaksi miettimään koodauspuolta, mut ähh, ei musta taida olla siihen. Tuli nyt tuota powerpoint-esitytä varten napsittua jonkin verran kuvia, joten näytetään nyt teillekin mitä oon hommaillut tohon joulupeliprojektiini:


Mä ehdin näkemään ensilumet tuossa viikonlopun aikana, ja tän viikon alku ehti olla kivan talvinen pikkupakkasineen. Siis oikeesti, voiko olla mitään kauniimpaa luonnonilmiötä kuin kimalteleva pakkaslumi? <3 Pakkanen piti myös tiet kuivina, joten selvisin pitkästä aikaa kuivin jaloin kouluun. Ämppä ei kyllä tykkää yhtään, ja se protestoi kylmyyttä vastaan sammuilemalla ilkeästi kesken kaiken, ja akkukin kuluu normaalia nopeammin.. Mun täytyis varmaan keksiä pikku-ämpälle lämpöisempi säilytyspaikka koulumatkojen ajaksi. Täällä etelässä lumet ehti jo suurimmaksi osaksi taas sulaa, sais tulla takaisin koska tuolla ulkona on niin ruskeaa ja rumaa. Mua ei haittais että joulukuuksi saataisi pysyvä lumipeite tännekin.

Ei mulla taida ollakaan enempää kerrottavaa tällä kertaa, vähän lyhkäsempi postaus siis. Loppumusaksi tarjoilen Hurtsia. .-3


Kysymys lukijoille:
Tuhotaan joulu!!!
Vaihtoehto 1: Ei .-(
Vaihtoehto 2: Hähää >.-)

2 kommenttia:

Riina kirjoitti...

Mulla soitin tekee vähän samaa, akku kuluu nopeammin. Siks oonkin usein pistänyt soittimen lapasen sisään ja yritän kädellä pitää sen lämpimänä. Joskus onnistuu, joskus ei :D
Mulle sanottiin kortin saannin jälkeen, et tuun vielä lunastaa autokoulumaksut = Ajan ojaan. Sä tosin nyt ajoit pienen kolarin, mut älä murehdi, jokainen kolhaisee autoa jollain lailla.

Kasa kirjoitti...

Mua aina pelottaa kantaa ämppää lapasessa, aattelen et jos kaadun ja ämppä jää käden alle niin se varmaan hajoaisi.. Täytyis ottaa mun isommat talvilapaset käyttöön ni siellä ois paremmin ämpälle tilaa. .-3 Joo, isin tuskin kannattaa maksaa kaikkia mun ajotuntikuluja takaisin, koska mä tuun todennäköisesti turmelemaan autoa jatkossakin, et menkööt ne rahat siihen.