torstai 5. marraskuuta 2015

Vaikka mä...

...viihdyn mielelläni yksin kotona neljän seinän sisällä, päätin lähteä ihan vaihtelun vuoksi pyhäinpäivän kirkkoon, kun isi mua mukaan pyysi. Kirkon jälkeen pidettiin nimittäin viimeisen vuoden aikana kuolleille ns. muistotilaisuus, jossa lueteltiin kuolleiden henkilöiden nimet ja sytytettiin jokaista kohden kynttilä + lisäksi tapahtumaan sisältyi kahvitarjoilu, mikä varmaan isiä eniten houkutteli lähtemään. .-D Päätettiin siis siellä käväistä mummon nimi kuuntelemassa. Tää voi kuulostaa oudolta ja tiedän itekin ettei näkemäni pidä paikkaansa, mutta kirkossa siihen meidän eteen kävi istumaan ihan mummon näköinen vanhus. Molemmat jalat sillä oli paikoillaan eikä hiukset olleet niin haalistuneet kuin mummon viimeisinä elinvuosina, mut tämä vanhus näytti tosi paljon sellaiselta kuin mummo viitisen vuotta sitten. Tietysti se oli vaan joku ihan randomhenkilö, mut jollain tapaa musta on siistiä ajatella et mummo olisi tullut näyttäytymään. .-D Tunkaistaanpa tähän väliin yksi ihana biisi kun se on sopivasti aiheeseen liittyen pyhäinpäivän mukaan nimetty.


Myös auton ratin taakse istuminen saattoi houkutella mua lähtemään. Ajaminen on kivaa vaikka vieläkin tuntuu enemmän siltä että auto vie mua enkä mä sitä. .-D Nyt on tullut ajeltua paljon hämärässä kun illat pimenee niin nopeasti. Pimeässä ajaminen on helpompaa kuin olin ajatellut, vaikka mä en jotenkin yhtään tykkää siitä kaukovalojen rämpyttämisestä, tekis mieli vaan ajaa koko ajan lähivaloilla ni ei tarvis tehdä mitään vastaantulijoiden kohdalla. Tässä on ollut nyt useempi tilanne että olen kyydinnyt molempia vanhempia samaan aikaan (normaalisti siis vaan isi on mukana) ja siinä on sit vähän öö-olo kun kummatkin rupeaa neuvomaan eri tavalla. .-D Yhtenä päivänä mulla ehti olla myös ensimmäinen parin minuutin mittainen sooloajo, kun isi nukahti siihen etupenkille ja mä tajusin että hui, nyt mun pitää olla ihan itse kaikesta vastuussa. Mä en jostain syystä havaitse kunnolla jalankulkijoita, eilenkin olisin vaan ajanut tyytyväisesti jonkun yli ellei isi olisi käskenyt pysäyttää.. Että suosittelen jalankulkijoita varomaan jos mä olen lähettyvillä. x-D

Halloweenkin ehti mennä. Mä en ole koskaan juhlinut Halloweenia, tai no, meillä taisi olla joku kummitusjuhla päiväkodissa, mut muuten Halloween ei ole mulle mitenkään tavallisuudesta poikkeavaa aikaa. Järjestettiin kuitenkin Fikun kanssa pientä jännitystä/halloweentunnelmaa katselemalla Danin & Philin kauhupelivideoita, kun niitä nyt Halloweenin alla paljon ilmaantui. Mä harvemmin säikyn pelien tapahtumia, pelottavampaa on kun Dan ja Phil (tai Fiku) alkaa yhtäkkiä kiljumaan. .--D


Mä alan vähitellen taas sopeutua kouluun ja tähän uuteen jaksoon silleen et ei hirveemmin stressaa ja kouluun tulo aamulla ei ahdista. Eihän tähän tasapainon löytämiseen mennyt kuin kuukausi, eli puolet jaksosta. .--D Tällä viikolla alotettiin taas uutta projektia, jota nyt olisi tarkoitus työstää jouluun asti. Mä tulin maanantaina paikalle myöhässä junan takia, ja ryhmät oli ehditty sillä välin jo jakaa. Ope sit totesi että mua on nyt vaikea sijoittaa mihinkään ryhmään (?????) ni sain alkaa tekemään hommaa yksin. Mä en ihan tajunnu miksei mua muka voinut lisätä mihinkään porukkaan, mut ei haittaa, yksintyskentely on mulle mielekäämpää. Tiistaina sitten kouluun ilmaantui muutama opiskelija jotka eivät olleet maanantaina koulussa, ja ope kehotti heitä etsimään itselleen ryhmän. Kukaan ei tehnyt mitään jolloin ope sanoi, että Kasan kanssa ainakin voisi mennä pari tekemään. Ja sen ehdotuksen jälkeen nää opiskelijat kiirehti ryhmäytymään välttääkseen mun kanssa työskentelyn. .-D  Mut ihan sama, mieluummin teen yksin.

Ope oli listannut erilaisia teemoja, joista sai valita jonkun pelilleen, ja joulu kutsui mua, joten mä oon nyt tekemässä joulupeliä. Aluksi aattelin että jee teen pelin jossa pukki jakaa lahjoja ja kaikki on iloisia jee, mut sit aloin miettiä et mitä jos pelin ideana olisikin murhata joulupukki, että semmoista on nyt luvassa. .--D Älkää nyt käsittäkö mua väärin, joulu on ihanaa aikaa ja rakastan joulutunnelmaa, mutta vastapainoksi jännää vaihtelua tehdä peli joulun tuhoamisesta. .-D  Mä ehdin tän viikon aikana jo piirrellä tontun ja pukin, mut hitsi kun en tajunnut ottaa kuvaa niistä.. No, näätte sit ens viikolla varmaankin mun aikaansaannoksia projektiin liittyen.

Huh mulle tuli nälkä, voisin käydä tuon isin jättämän sipsipussin kimppuun kohta. ,-) Ei mulla varmaan sit enää muuta, heips! Tää biisi soi just Mediaplayerissa niin laitan sen loppumusaksi:


Kysymys lukijoille:
Pelottavaa miten hyvin koulu ja joulu rimmaa..
Vaihtoehto 1: No joo!
Vaihtoehto 2: ymmmh..?

2 kommenttia:

Riina kirjoitti...

Peli jossa pitää murhata joulupukki? Vähän siisti, haluun pelata sitä XD Todella erilainen idea ja vaihtelunvuoks just hyvä :D

Ja hyvä juttu, jos koulukaan ei enää ahista niin paljon, mut aika jännä et sua ei voitu lisätä mihkään ryhmään, mut muut pystyi...? :o

Kasa kirjoitti...

Haha, kiva kun kiinnostuit. .---D Mitä nyt salaa kuuntelin / satuin kuulemaan niin moni muukin ryhmä on tekemässä jotain ei-niin-iloisia joulupelejä, että semmosta. .--D No joo, mä en oikein tajunnu sen open logiikkaa..