torstai 3. joulukuuta 2015

Sunnuntaina lähdettiin...

...Fikun kanssa ajelemaan kahdestaan keskustaan. Radion iskelmäkanavien kuuntelun sijaan päätettiin ottaa matkamusaksi levy, joka "ei ole liian hyvä et häiritsisi keskittymistä ajamiseen", ja tähän tarkoitukseen valkattiin sitten lopulta Joe Jonasin Fastlife. Isi sanoi lähtevänsä tiekokoukseen, ja mitäpä siitä nyt ajatteli, tyyliin että kaikki lähitienoon miehet kokoontuu jonnekin kahville puhumaan muka tärkeistä asioista. .-D Noh, lähdettiin sit ajamaan, ja vähän matkan päästä sit tuli vastaan se tiekokous, joka oli siis ihan kirjaimellisesti TIEKOKOUS: Väki seisoi keskellä ajotietä. Siinä sit kaikki vilkutteli meille kun ajettiin ohi. XD Fikun piti päästä hyödyntämään yksi Robbarin (tai Tokmannihan se nykyään on mut mä kutsun sitä kauppaa varmaan ikuisesti Robbariksi .--D) lankatarjous, ja kun kerran päästiin kerrankin liikkeelle ilman isiä, päätettiin miettiä myös sille joululahjaa. Jännää matkasta teki se, ettei kumpikaan meistä kunnolla tiennyt missä meidän kotipaikkakunnan Robbari sijaitsee, ja sit pelättiin koko ajan et ajetaan vahingossa siitä ohi kovilla maantienopeuksilla. .-D Löydettiin sentään ilman eksymisiä perille, ja koska Fiku ajoi osuttiin myös parkkiruutuun. .-D Isille ostettiin sukkia, Fiku sai lankansa, ja lisäksi löydettiin kummallekin uudet kengät. Mun piti katella talvikenkiä, mut jostain syystä mukaan tarttui vaan pinkit tennarit, että juu, nyt on ehjät kengät kevääksi mut entäs nää talvikelit. .--D Pari tuntia myöhemmin oltiin sit ajelemassa takaisin päin, ja se tiekokous oli pystyssä edelleen. Tiekokous oli oikeesti sunnuntain vitsi, ja naurettiin asialle aina kun joku mainitsi sanan. .-D 

Meillä alkoi koulussa uus jakso, ja mua vähän tympii se että joka aamu täytyy nousta aikasin seitsemältä, ja siitä sit seuraa jatkuva väsymys. Päiväunethan siihen auttaa, mut vaikka mä torkun iltapäivällä vain parikymmentä minuuttia, aiheuttaa se sit sen ettei illalla saa unta, ja pyörin sit vaan sängyssä yli puolisen tuntia ennen kuin nukahdan, mikä on ärsyttävää. .-P Sentään koulu loppuu melkein joka päivä jo puoliltapäivin, ettei sen puolesta oo erityisen rankka jakso. .-D Maanantai on vähän pidempi päivä, ja huhhuh, pikkasen uuvutti istua +6 tuntia ja yrittää keskittyä koulujuttuihin niin pitkän aikaa, tarviin totuttelua tällaisiin pitkiin päiviin kaiken löysäilyn jälkeen. .-D Tää jakso vaikuttaa kaikesta huolimatta ihan kivalta, ja yllättävän hyvillä fiiliksillä oon tällä hetkellä koulun suhteen, yleensä mulla menee ainakin kolme viikkoa totutella uuteen jaksoon. .-D Jouluun asti on suunnitelmat aika selvillä, ettei sen puolesta tarvii stressata. .-3

Enkun kurssista en tosin vielä tiedä.. Kaikki alkoi ainakin ärsyttävästi, kun ope ilmoitti päivää ennen kurssin alkua et sinne tarvis joku kirja hankkia, et joo hyvin aikaa olikin kun viestin huomasin ilta kymmeneltä. Tunnille meidän luokkalaisia jaksoi vaivautua vain viisi, että aktiivista porukkaa. XD Meitä oli siellä useampi lukion käynyt, ja saatiin sit tehdä sellainen koe, ja jos se menee läpi niin saadaan kurssi suoraan hyväksytyksi. Oon mielestäni kehittynyt viimeisen vuoden aikana paljon englannissa, mutta kun sen koepaperin sain eteeni en osannut paljon mitään, että se siitä kehityksestä. XD Tai siis, osaan kääntää tosi hyvin englantia suomeksi, mut kun kokeessa oli esim. sellainen tehtävä missä piti täydentää tekstiin sanoja suomenkielisten ohjeiden mukaan, en saanut yhtäkään sanaa päähäni, vaikka ymmärsin koko muun tekstin ihan sujuvasti. Varmasti oisin osannut kääntää ne samat sanat englannista suomeksi, mut suomesta englanniksi ei vaan ollenkaan luonnistu. Sit muutenkin jos kokeen teemasanasto on joku sellainen mitä ei ole opiskellut niin... En tiiä oliko mulla jotenkin tosi epätoivoinen ilme vai mitä ihmettä, kun ope tuli kesken kokeen mun luo kuiskimaan, et jos tuo koe ei nyt mene läpi niin voidaan kattoa mulle joku muu tapa suorittaa kurssi. .-D Ei mua sinänsä haittaisi tunneillakaan käydä, koska amisenglanti on semihelppoa, mut jos oon tyyliin ainoa joka ei läpäise sitä koetta niin tuskin ope mulle järjestäisi yksityisiä tuntejakaan. .-D

Ollaan taas jo päästy joulukuuhun asti! Mä en vielä mitenkään erityisemmin intoile joulusta, mut onhan tässä pientä jouluhälyä ollut jo läsnä mm. seuraavien juttujen ansiosta:

  • Joululahjahankinnat - Niiden isin sukkien lisäksi oon sit myöskin jo ostellut itserakkaasti itselleni lahjoja. .-D Tuli eilen laitettua taas tilausta cdon.comiin, ja sieltä olisi nyt tulossa kaipaamani Månsin levy, Bonesia, Hannibalia ja Wii-peli + salainen tuote jonka olisi tarkoitus olla osa Fikun joululahjaa. .-D Mulla on kauhee pakkomielle koko ajan stalkata milloin tuotteet postitetaan, vaikka eihän tässä mikään kiire ole jos ne otetaan vasta jouluna käyttöön. Kaupoissa en oo vielä pahemmin ehtinyt kierrellä, mut nythän tässä on loistavasti aikaa kun on niin lyhyitä koulupäiviä, kun ei vaan olis aina niin suuri kiusaus kiiruhtaa asunnolle piileskelemään omaan huoneeseen. .-P
  • Joulukalenterit - YouTubeen tulee taas paljon jouluaisia videoita ja joulukalenteri-vlogmaseja, ei tosin yhtä paljon kuin viime vuonna. Sit on näitä muita digitaalisia joulukalentereita, kuten FS ja stalkin myös varovasti cdon.comin kalenteria vaikka just tilasin sieltä. .-D Oikeen toivon et tulis tylsiä tarjouksia ettei sit harmittais ku menin jo tilaamaan. .-D Näiden ruudun kautta tuijotettavien kalenterien lisäksi mulla on sit myös ihan näitä perinteisiä kädessä hypisteltäviä kalentereita. Täällä asunnolla mulla on joku säästöpankin köyhä kuvakalenteri, ja kotona on sit vissiinkin oottamassa pari suklaakalenteria. Fiku just kertoi et isi oli ilmeisesti ostanut meille jotkut My Little Pony -joulukalenterit, apua. XD
  • Jouluaiheisten pelien pelaaminen - Jälleen kerran hyvä syy pelailla kestosuosikkiani Deep Freezeä! Aattelin et haastaisin itteni läpäisemään pelin 50 kertaa joulukuun aikana, mut kun koitin äsken pitkän tauon jälkeen pelailla niin en päässyt lähellekään pelin loppua, et voi olla mahdoton haaste. .--D Myös tää peli on jostain syystä kovassa käytössä joulun aikoihin.
  • Joulubiisien kuuntelu - Fiku huomautti mulle eilen että nyt saan taas oikein luvan kanssa kuunnella tätä BSB:n joulubiisiä, joten mähän kuuntelen! 


Nooooooin. Miks mulla menee postausten kirjoittelu aina ihan yöhön täällä opiskelupaikkakunnalla, noi aikasemmat torstai-postaukset kirjoittelin kotona mut täällä ei jostain syystä onnistu samalla tavalla. .-D Mä aattelin vielä ennen nukkumaan menoa katella pari Danin ja Philin yhteisvideota, joihin mulla on tällä viikolla ollut kamala riippuvuus PINOF7 julkaisun jälkeen. .--D Hmm, pitäis varmaan vuokrakin maksaa tänään, mut junalipun ehdin ehkä ostaa huomenna vasta asemalta. En kyllä tykkää perjantain ruuhkajunista, oli paljon kivempi tulla kotiin jo keskiviikkoisin viime jaksossa.. Hei sitten ja mukavaa joulukuun alkua. .-3

Kysymys lukijoille:
Kumpi?
Vaihtoehto 1: suomesta englanniksi
Vaihtoehto 2: englannista suomeksi

Ei kommentteja: