torstai 8. lokakuuta 2015

Mulla on...

...kamala simsriippuvuus. Kotona ollessa on pakko pelata aina kun saa vähänkin omaa aikaa, ja sitä olikin viime viikolla ihan kiitettävästi, kun Fiku neuloi, nukkui tai oli kaverillaan. Ehkä ihan hyvä ettei mulla oo opiskelupaikkakunnalla simssiä pyörittävää konetta, koska muuten varmaan pelaisin ihan koko ajan. .--D Latausajoilla mahtuu kivasti vähän jaloittelemaan, kun ei olla (vielä) täytetty mummolan yläkerran lattioita samalla tavalla kuin omaa huonettamme. Fiku onkin kadehtinut mun "huimia" käsilläseisomistaitoja. En mä siis muuhun pysty kuin kannattelemaan itseäni muutaman sekunnin käsieni varassa, ja ai että miten rasitinkin käsilihakset kipeiksi. .--D Eteentaivutus on mun mielestä maailman kuvottavin venytys ja oonkin aina ollut siinä tosi huono, mut oon sitäkin aina välillä pitkästä aikaa treenannut. Olin joskus vuosia sitten fysioterapiassa ja siellä käskettiin sitä paljon tekemään ni olinkin siihen aikaan tosi notkee, mut nyt pystyn tuskin istumaan lattialla jalat suorana kun jo pelkästään se tuntuu polvitaipeessa. .-D Joo, et tämmöstä simssijumppaa mä harrastan nykyään kotona.

Viikonloppuna tuli taas myös ajeltua, ja istuin ekaa kertaa Fikun kyydissä. .-D Tai siis, olinhan mä Fikun kyydissä joskus kun meillä oli yhteinen ajotunti, mut se oli todellakin eri asia. Nyt mua pelotti että me pudotaan tieltä kun Fiku huristeli satasta maantiellä. .-D Takapenkillä istuessa vauhti tuntuu kummasti kovemmalta kuin itse ajaessa.. Fiku sit parkkeerasi silleen, että mun piti lähteä liikkeelle peruuttamalla ylämäkeen, ja oli jotenkin tosi hassua kun peruuttaessa piti painaa kaasua, en tiiä, se vaan tuntui niin luonnonvastaiselta tai jotain. Sit siitä ylämäestä auto lähti vaan valumaan eteenpäin vaikka mulla oli pakki päällä, se oli jotenkin huvittavaa. .--D Isi-parka siinä vieressä haukottelee mutta eihän se luota mun ajotaitoihin vielä niin paljon että uskaltaisi torkkua mun ollessa ratissa. .-D Isi joutuu siis yhä istumaan usein kyydissä meidän ajellessa, mut ei se mua haittaa, hyvä vaan kun saa neuvoja miten toimia jos kapealla hiekkatiellä tulee vastaan megakokoinen puimuri yms. Musta on tyhmää, ettei autokoulussa ajotunnin jälkeen tarvinnut ottaa avaimia mukaan, koska nyt niin hölmöltä kuin tää kuulostaakin, mulle ei tule auton parkkeeraamisen jälkeen mieleenkään ottaa avaimia mukaan autosta poistuessani, ja oisinkin vaan jättänyt avaimet virtalukkoon ellei isi olisi asiasta huomauttanut. Tuskin tuolla pusikossa meidän talon lähettyvillä paljon autovarkaita valppaina liikkuu, mut se on sit pahempi jos joskus yksinäni kesossa unohdan asian. .-D Eilen oltiin sit Fikun kanssa ekaa kertaa kahdestaan autolla liikenteessä, kun Fiku kyyditsi kavereitaan asemalle ja mä ajoin sit takaisin kotiin. Kuunneltiin matkalla radiota, ja ihan yhtäkkiä siellä alettiin puhua joskus täällä meidän kotipaikkakunnalla sattuneesta mopojonnekuolonkolarista, ja sen jälkeen toivoteltiin "rauhallista ja turvallista ajoa Mäntsälään", ni oltiin siihen vaan että kiitos kiitos. .--D

Koulussa on viime aikoina saanut ylittää itsensä melkein joka päivä. Opet patistelee meitä yhtäkkiä esittelemään jatkuvasti (jatkuvasti ja jatkuvasti, tällaisia tilanteita on ollut ehkä neljä kertaa tänä vuonna) tekeleitämme tai ideoitamme muulle luokalle, ja ainahan se vähän ahdistaa mutta nykyään ei joudu pakenemaan ulos luokasta ennen esiintymisvuoroani tai lintsaamaan koulusta esityspäivinä. Jostain syystä mun puheenvuorojen jälkeen oon saanut nyt pariin kertaan semi-innokkaat aplodit, ja en tiiä kuvittelenko vaan mutta tulkitsen sen jonkinlaiseksi kannustukseksi muilta luokkalaisilta. Ensin sönklään kaikkien kuullen, mut sit porukka taputtaa silleen "hyvinhän se meni" -tyylillä. Tai sit kaikille taputetaan samalla tavalla ja mä vaan luulen omiani. .-D Me alettiin nyt tällä viikolla tekemään koulussa koko luokka yhteistäprojektia, ja siitä jaettiin kaikille jotain pientä tekemistä. Mä menin sitten taas ilmoittautumaan vapaaehtoiseksi sellaiseen tehtävään minkä toteutuksesta en oikeen kunnolla tiedä, mut eikai sillä niin väliä kun pari muutakin tekee kanssani samaa asiaa, ni voidaan sit käyttää heidän tekeleitä jos mä en saa mitään aikaan..

Mua jäi vaivaamaan kun en viikko sitten päässyt tilailemaan mitään cdon.comista sen Månsin takia, joten päätin katella jotain muuta ostettavaa. Olin jo aiemmin katellut että Eric Saaden levyjä olisi myynnissä halvalla, ja aattelin että voisi niihin perehtyä ja kattoa kiinnostaisko ostella. Mut sit mä aloin miettiä, että tilaus kannattaa tehdä heti, niin ehtisin kyllä perehtyä levyjen biiseihin tilausta odotellessa + levyt kuului 5,95 € hintaisten levyjen kampanjaan, joten siinä sai säästettyä huimat kolme euroa (jotka tosin meni postikulujen kustannukseen), ja ei 4 levyä hintaan 23,80 € oo kovin paha hinta. Eric Saaden musiikki on kuitenkin mun korvaan perushyvää, joten tuskin mikään levy pettymykseksi paljastuu vaikken kaikkia ole edes etukäteen kuunnellut. Fiku kaipaili mukaan vielä yhtä Batmanleffaa (Yön Ritari) ja tuli sit myös ennakkotilattua Hurtsin uus levy, vaikka vähän mietitytti onko sillä niin kiire mut suhtedullisesti sai sen ihan uutena ja joskus se joka tapauksessa tulisi ostettua, niin miksei sitten nyt heti. Tein tilauksen maanantaina, ja tiistaina oli laitettu osa tuotteista postiin, ja nyt äsken huomasin että myös Hurts on postitettu. Jännittää ehtiikö tulla perille perjantaiksi, yleensä cdon.comin "2-5 arkipäivän toimitusaika" ei päde meillä, menee helpostikin kuudeksi tai jopa seitsemäksi arkipäiväksi, et voi olla että joutuu ensi viikkoon asti odottamaan, mut mä aion kyllä toiveikkaana mennä perjantaina kurkkimaan postilaatikkoon jos jotain olisi ehtinyt tulla. Ja varmaan samalla pettymään kun mitään ei ole kuitenkaan tullut. .-D


Mä oon nyt siis tosiaan kotosalla vaikka on vasta torstai, koska mulla on hyväksilukujen ansiosta vapaata to-pe, ni voin nykyään jo keskiviikkona tulla kotiin. .-D Vähän kyl huolettaa alkaako Kela nipottaa asiasta.. Viime postauksessa mainitsemani asumistukiasia saatiin kuntoon, mut Kelalta tuli kirje että he aikoo periä elokuun tuen takaisin, koska silloin oli niin vähän koulua (meillä tais alkaa lukuvuosi vasta 17. päivä) etet, jos ne saa tietää tästä mun vähäisestä tuntimäärästä niin vähänkö lähtee tuet. Oli mulla tosin ekanakin vuonna jonkin verran vapaapäiviä keskellä viikkoa ja tuet kulki silloin normaalisti. Vaikka mun vuokra kohtuullinen onkin tyhjenee käyttötili äkkiä jos Kelalta ei saa tukea.

Mä taidan seuraavaksi rientää ruokkimaan simsriippuvuuttani ja mennä pelailemaan, on koko päivä aikaa kun Fiku on koulussa, muahaha..! Mulla olis tähän loppuun parikin biisiä joita oon tällä viikolla paljon kuunnellut, noppa päättäkööt kumpi pääsee loppumusaksi. .-D *heittää noppaa* Joo, eli tähän Eric Saaden biisiin oon tykästynyt. Täähän julkaistiin jo viime keväänä mut ei silloin oikein napannut, mut nyt tää on välillä radiosta tullut ni oon vaivihkaa kiinnostunut kappaleesta. Vaikka paljon Eric Saaden levyjä tilasin ei kyseinen biisi valitettavasti löydy miltään niistä, pitäisköhän ladata ilmaiseksi.. .-D


Kysymys lukijoille:
Hui ajoin autoa!
Vaihtoehto 1: Hyvähyvä!
Vaihtoehto 2: Saisit tulla pois sieltä liikennettä vaarantamasta..

2 kommenttia:

Riina kirjoitti...

Sims riippuvuutta on näköjään liikkeellä, itekin innostuin pelaamaan viime viikonloppuna simsiä pitkästä aikaa :D
Ja kyllä se autolla ajaminen lähtee sujumaan ja saat lisää varmuutta, kun vaan ajelet paljon :D

Kasa kirjoitti...

Jopas nyt, tää riippuvuus leviää. .--D Ite just jouduin lopettamaan pelaamisen kun tuli virhe sovelluksen toiminnassa.. Jeps, täytyis koittaa vaan lisää ajella. .-D