keskiviikko 4. helmikuuta 2015

Hyvää huomenta!

Mitä nyt olen YouTubesta katellut erilaisia aamurutiini-videoita, tuntuu ns. tavanomainen aamu ainakin tytöillä etenevän aikalailla tällä tavalla. Mun alkoi tehdä mieli esitellä aamutoimiani, sillä mulla ne poikkeaa tosi paljon noista videoista, joten tässä postauksessa olisi aiheena minun perinteinen aamuni. .-D Tämä nyt kuvastaa arkiaamujani, viikonloppuisin on tietenkin ihan erilaiset meiningit. Tunnelmamusiikkia:


Herään tosi usein 5-40 minuuttia ennen kellon soimista, mut mä sit jään köllöttelemään ja yritän nukkua hyödyntääkseni kaiken uniajan. Joskus saatan havahtua hereille vasta kellon soidessa, mut tää on harvinaista. Heräämisaika vaihtelee aika paljon riippuen siitä mitä aikaa koulu alkaa. Nyt kun mulla on toi työssäoppiminen on herätys 8:15. Herätysäänenä mulla on puhelimessa se perus "piip...pipipipipiip...jne" mikä on aika tylsä, mut en oo jaksanu vaihtaa sitä. Painan herätyksen pois päältä, ja joskus saatan mennä laittamaan torkkuhälyytyksen 30 minuutin päähän, sillä kerran mun puhelin alkoi piipittää ollessani vessassa, enkä haluu et enää käy niin. .--D Nousen heti ylös sillä jos jäisin köllimään nukahtaisin varmaan vahingossa. Käyn laittamassa valot ja sit silmiä siristellen puen jalkaan sukat, jotka on sängyn vieressä olevalla tuolilla. Mulla ei ole yöpöytää, joten siirrän aina tuolin yöksi sängyn viereen ja säilytän siinä puhelinta ja sukkia.

Seuraavaksi nappaan hammasharjan, -tahnan, mukin ja vessapaperin mukaani ja lähden vessaan. Älkää kysykö miksi säilytän näitä tavaroita omassa huoneessa, sillä mulla ei ole siihen kunnollista vastausta. .-D Käyn vessassa, pesen hampaat, ja lisäksi puhdistan aina aamuisin kynsien välit hammastikulla. Mulla on tosi pitkät kynnet nykyään, ja niiden alle kertyy aina kaikkea moskaa. Tän kynsiputsauksen takia mulla kestää yleensä 15-20 min vessassa aamulla.

Palattuani huoneeseeni säntään käynnistämään radion jotta ehdin kuunnella puoli yhdeksän uutiset, sillä tykkään NRJ:n "uutis-Lassen" käheästä äänestä. <3 Siinä radion pauhatessa hoidan pukeutumisen. Mä valitsen vaatteet aika erikoisella tavalla, nimittäin arpomalla. .-D Fiku aina nauraa kun näkee mut arpomassa silmät kiinni mikä vaate tarttuu käteen. .--D Aloitan housuista, ja otan käteen yhden puntin kaikista housuista ja sekoittelen niitä siinä hetken ennen kuin kiskaisen yhdestä puntista. Paitoja mulla on enemmän joten niitä valitessa työnnän vaan käden paitahyllylle ja tarraan johonkin vaatekappaleeseen. Mä en siis juurikaan katso vaatteiden yhteensopivuutta, mut mun melkein kaikki vaatteet on aika samanlaisia, joten ne mätsää suhthyvin yhteen miten vaan, ettei kamalan järkyttäviä yhdistelmiä pysty saamaan aikaan. Ainakaan mun mielestä. .-D

Pukeutumisen jälkeen suuntaan peilin eteen hiusharjan kanssa. Mä en laita hiuksia koskaan yhtään mitenkään, vaan vedän tyynyn asetteleman jakauksen suoraksi sille puolelle päätä minne se parhaiten asettuu (yleensä keskijakaus) ja jätän hiukset vaan auki. Sit mulle saattaa jäädä luppoaikaa joku viitisen minuuttia, ni yleensä köllöttelen sängyssä ja kuuntelen radiota.

8:45 aikaan alan kiskoa ulkovaatteita päälle ja valmistautua lähtöön. Tarkistan ainakin kahteen kertaan että avaimet ovat laukussani ennen kuin uskallan lukita oven. .-D Sitten vaan lähden köpöttelemään tällä hetkellä aika lumiselle pihalle enemmän tai vähemmän valmiina tulevaan päivään.


Semmoinen olisi mun aamu. Multa siis jää pois kaikki kauniisti lautaselle asetellut hedelmäpainotteiset aamupalat, meikkaaminen ja kännykän räplääminen, mikä noiden videoiden perusteella tuntuu olevan erittäin ominaista. Mietin kuinka paljon ennen lähtöä nää joutuu heräämään kun puhelinta on aikaa torkuttaa ja räplätä ennen nousemista. .-D Mä ite oon varannu aamutoimille aikaa puol tuntia.. Ei muuta tällä kertaa, hyvää päivän jatkoa!

Kysymys lukijoille:
Kumpi?
Vaihtoehto 1: Aamu
Vaihtoehto 2: Ilta

2 kommenttia:

Jade Essence kirjoitti...

Vilkaisinpa miekin tuon videon, mutta ajatuksiini jäi vain se että sen lopussa soi aivan pieni pätkä Foster The Peoplen Pumped Up Kicksiä, jonka olin itse tuon videon ajaksi pausettanut omalta soittolistaltani :D

Mutta hei, hauskaa kuulla etten ole ainoa joka havatuu ennen kellon soimista ja sitten miettii, että saiskohan tässä virlä nukuttua ns. "luvallisesti". Yleensä kyllä en enää sitten nukahda :P

*käy tässä välissä hakemassa uunista sinne polttamansa pitsan*

Hienoa että olet saanut pidettyä itselläsi pitkiä kynsiä ja pitänyt niistä huoltakin, itse olen onnistunut katkomaan kuusi omista kynsistäni joten eiku alusta :"D Vaatteiden arpominen kuulostaa hauskalta! Itse nykyään olen opetellut katsomaan lämpötilan ennen pellolle läksimistä ja ainakin yrittänyt vähän sen mukaan kampetta.
Aamuisin en yleensä jaksa harjata hiuksiani, otan vaisn hiusharjan mukaani ajatellen, että kyllä se sitten ja yleensä unohdan koko jutun :3

Kiva postaus! Ja huomasin vasta nyt että olimme postanneet samoina päivinä, sie aamulla ja mie illalla. Hauskaa :D

Kasa kirjoitti...

Hehe, hauska biisiyhteensattuma. .--D Herään kyllä harmillisen usein ennen kelloa, tai sinänsä se on hyvä kun ehtii "valmistautumaan" muutaman minuutin päästä olevaan heräämiseen. Ärsyttävää vaan on, jos herää pirteänä mutta jää siihen vielä silmät kiinni makoilemaan, niin kellon soidessa väsyttää ihan järkyttävästi. .--D Pitäisi vaan nousta silloin on virkeä olo.. Mut harvemmin tosiaan nukahtaa enää uudelleen. Mäkin ihmettelen tätä kynsien huimaa kasvua, Fikulla on kaikkia vahvistuslakkoja ja muuta mutta mun kynnet kasvaa vaan pidemmäksi ilman mitään. .-D Paljon vaikutusta on ollut sillä etten enää stressaa niin paljon asioita, sillä ennen aloin aina ahdistuksissani repiä kynsiä mut nyt en ees raaski koskea kynsiin kun ne on niin nätit. .-D ♥ Tsemppiä sulle kynsiprojektiin, harmillista tuollainen katkeilu. .-/ Lämpötilan katsominen on viisasta! Munkin pitäisi varmaan hankkia lämpömittari, sillä meidän kämpässä on vaan yksi ja se on kämppiksen huoneessa, joten en siitä juurikaan hyödy. Mut yleensä ei tule pahempia ongelmia tarkenemisen kanssa, enemmän ylipukeudun ja sit saa viilentyäkseen ottaa vaatetta pois. .-D Eipä munkaan hiusharjausprosessi ole sen kummoisempi, parilla harjanvedolla varmistaa että jakaus on suorassa ja loput jääköt miten on. .-D Heh, mulla on myös hätäkampa repussa jolla vois siistiä hiukset pipon jäljiltä, mutta harvemmin sitä tulee käytettyä. .--D Wiiih, hauskaa että tykkäsit. .-3 Ja hauska sattuma, täytyy yrittää lukaista se sinun osasi tässä joskus kun lukujonoa alkaa vähitellen purkamaan.. .-3