torstai 19. helmikuuta 2015

Inhoan kirjastoja...

...veroja ja laskuja, sillä ne käyttävät törkeästi hyväkseen huonomuistisia vaatimalla maksua myöhästymisestä. Tai en mä itse asiassa mitään unohtanut, vaan mä en tiennyt että mun olisi pitänyt hoitaa maksuasioita. Mä sain joskus vuosi sitten mummolta niin ison rahalahjoituksen, että siitä piti maksaa lahjaveroa. Katoin postissa tulleen paperin alareunasta, että eräpäivä on joskus maaliskuussa ja päätin maksaa laskun myöhemmin. Mä en kuitenkaan ollut tajunnut, että se lahjavero piti maksaa kahdessa erässä, ja ensimmäisen erän eräpäivä olikin jo tammikuussa. Verotoimisto laittoi sitten kirjeen myöhästyneestä laskusta korkoprosentin kera, mutta koska mä olen laiska avaamaan postia jäi tämä kirje kokonaan huomaamatta, ja kun se nyt tuli avattua sunnuntaina oli senkin laskun eräpäivä jo mennyt viikko sitten, ja seuraavaksi olisi ollut edessä ulosotto.. Maksoin sit sen laskun myöhässä, mut ei siitä vissiinkään tule onneksi sen enempää ongelmia, kun isi soitti sinne ja selitti tilanteen. Muutaman euron lisämaksu ei kovin pahalta tuntunut, mut aion kyllä maksaa ajallaan sen toisen erän, heti kun vaan jaksan..

Koulun kanssa menee nyt erittäin laiskasti. Raahaudun joka päivä koululle, mutten juurikaan tee koulutehtäviä. Kyllä mulla on ne koko ajan esillä jotta voin leväyttää ne näytölle open tehdessä tarkistuskierrosta, mutten muuten oikein jaksa niihin koskea edistääkseni niitä. Mulla perjaatteessa on syy tähän, mutta se on outo. Mua nimittäin ahdistaa, jos joku näkee mitä teen. TOP:issa mulla oli oma rauhallinen nurkkaus, mutta täällä koulussa joutuu olemaan ihmispaljouden keskellä, ja se häiritsee. Mietin liikaa mitä muut ajattelee tekemisistäni, vaikka kukaan tuskin kiinnittää muhun mitään huomiota. Ope antaa meille suhteellisen vapaat kädet tehtävien suorittamiseen, ja tällöin joudun ottamaan omia kiinnostuksenkohteita mukaan, ja sit täytyy koko ajan varoa, ettei kukaan näe millaisilla kuvilla harjoittelen kuvanmuokkausta ym. Olisi helpompaa, jos kaikilla olisi opettajan määräämä sama kuva. Siksi koodaustunneilla työskentelyni on paljon parempaa, sillä pitää vain kopioida open taululle tekemä koodirimpsu ja yrittää saada se toimimaan (missä onnistun erittäin harvoin). Toisaalta tää laiskahko asennoituminen kouluun voi johtua myös ensi viikolla olevasta lomasta, eikä oikein jaksa tehdä mitään kun odottaa vaan sitä lomaa.

Tänään mulla oli terveystarkastus, ja mun on pakko kirjoittaa painoni ylös ettei se unohdu! Mua ärsyttää kun ihmiset tietää aina pituutensa ja painonsa, mut mä en ikinä, joten nyt tiedän sentään toisen niistä (kyllä mun pituuskin katottiin, mutta unohdin jo paljonko se oli..). Tämä maaginen luku on siis 54,3, mikä oli kuulemma pituuden kanssa sopivassa tasapainossa. Mua vaan aina huvittaa se, että oon tällaisessa "ihannetilassa" yksipuolisen ja epäterveellisen ruokavalioni ansiosta, enkä harrasta liikuntaa ollenkaan, mut eipä se haittaakaan että pääsen helpolla. .-D Sain myös jonkun rokotuksen, kun mulla oli ehtinyt mennä vanhaksi. Puhuttiin sit koulusta ja muusta, ja terveydenhoitaja ei ollut kovin innoissaan siitä että vietän kaiken vapaa-aikani yksin koneella. Koska mulla ei täällä opiskelupaikkakunnalla ole kavereita, ehdotti terveydenhoitaja osallistumista johonkin nuorille suunnattuun ohjelmaa, josta saisin jonkun "kaverin" jonka kanssa voisin vapaa-ajalla vähän kierrellä kaupunkia ja puuhastella jotakin. En mä hirveästi innostunut mutta lupasin että mut saa ilmoittaa mukaan. Voihan sitä kokeilla. Sain myös taas "masennuskyselystä" sen verran korkeat pisteet että terveydenhoitaja kehotti menemään koulupsykologin puheille. Oon kyllä itse asiassa harkinnut asiaa muutenkin, sillä noh, tuntuu välillä vaan siltä etten jaksa ton koulun kanssa ja sen takia on ollut mieli vähän maassa. Vähän kyllä epäilen onko siitä taaskaan apua, sillä en osaa avautua tuntemattomille ja saatan vähätellä tilaani. Olis helpompaa jos voisin jotenkin siirtää mun mielen sille psykologille, ja se saisi sitten analysoida mun tuntemukset ilman että tarvis ite kertoa. .-D

Lähdin sitten terveydenhoitajakäynnin jälkeen suoraan asunnolle, vaikka koulua olisi ollut vielä yksi tunti, mutta ei kiinnostanut. .-P Laitan poissaolon syyksi vaikka rokotuksesta aiheutuneen heikotuksen tai jotain, vaikka oikeesti siitä tuli käsi vaan vähän kipeäksi. .-D Sit oikeen ihanasti kun olin laskeutumassa portaita tuli muutama luokkalainen vastaan, että oikein näkivät kun häivyin. .---D Noh, ajatelkoot mitä haluavat. Käväisin Robbarissa makaroni- ja suklaatarjouksen takia, mutta jouduin tyytymään pelkkiin makaroneihin, sillä suklaat oli jo loppunut. En mä toisaalta suklaata ois tarvinnutkaan, sillä mulla on vielä varastossa edellisestä alennusmyynnistä hamstraamani herkut, ja sit kotona on vaikka kuinka joulu- ja synttärilahjasuklaita, että niitä kyllä riittää, mut alennuksia ois kiva hyödyntää..

Mä oon tällä viikolla katellut "en jaksa tehdä mitään juuri nyt" -hetkillä Larias-videoita. Vaikka oon lopettanut Salkkareiden katsomisen mua salaa kiinnostaa mitä Eliakselle kuuluu, ja nuo videot onkin käteviä kun siellä näkee kaiken oleellisen ilman että on turhia ismoseppo-kohtauksia koko ajan välissä. En tiiä miks mutta jostain syystä mun mielestä on miellyttävää katsoa kun kaksi miespuolista henkilöä on läheisessä kontaktissa. Eikä tähän tarvita mitään seksuaalista, vaan ihan kaverillinen hali tai taputus olalle miesten kesken saa mussa sellasen awww-reaktion. .-D


Toinen tällä viikolla kiinnostanut asia on ollut Euroviisut, ja oon pitkin viikkoa katellut kaikenlaisia top-listoja Euroviisubiiseistä. Niiden inspiroimana aattelin itekin tehdä jonkinlaisen oman listan, ja ehkä enemmänkin jos on aikaa. Sit kun Euroviisut tulee ajankohtaisemmaksi aiheeksi voisin sitten postailla niitä listoja, jos nyt kiinnostus säilyy ja jaksan niitä tehdä. .-D Kumman aikaisin tänä vuonna alkoi Euroviisuhehkutus mun kohdalla. Laitankin loppumusaksi vähän Marco Mengonia, on koko illan tehnyt mieli kuunnella tää kappale ja tässähän se käy nyt hyvin samalla. ,-D


Hei mut mulla alkaakin nyt sit hiihtoloma, että ensi viikolla en postaile, koittakaa kestää. ,-D Ihan hullua, loman jälkeen helmikuu on ohi, miten nää kuukaudet kuluu tällaisella nopeudella.. Mut moimoi!

Kysymys lukijoille:
Kumpi?
Vaihtoehto 1: Elias
Vaihtoehto 2: Lari

Ei kommentteja: