keskiviikko 9. huhtikuuta 2014

Mun mielestä...

...kurssit joista saa pelkän suoritusmerkinnän eikä numeroa on epäreiluja. Tänäänkin sellaisella tunnilla mua ärsytti, kun jotkut vaan laiskottelee suurimman osan tunnista eikä tehnyt tehtäviä oikeen yhtään, ja sit kurssin loputtua ne saa samanarvoisen tuloksen kuin tunnolliset oppilaat. Mä ite työskentelin melkein (ehe ehe, hyvähän tässä on saarnata kun en itsekään täydellinen ole .-DD) koko tunnin, ja ärsytti kun ope ei sanonut mitään, kun kesken kaiken iso tyttöporukka lähti yhtä aikaa "vessaan". Mitä järkeä tässä on niitä tehtäviä niin hulluna tehdä kun vähempikin panostus riittäisi suoritusmerkinnän saamiseen? No kun ne tehtävät on niin kivoja, että tykkään tehdä niitä. .-DD Ei mut oikeesti, oon harkinnu että mäkin voisin joskus vaan jättää tulematta tunnille, koska ei sillä ole paljoakaan merkitystä. Ja hyihyi, ei sais olla tällaista asennetta..

Tässä jaksossa meillä on hirveästi sellaisia kursseja, jotka ei liity pelialaan mitenkään, kootaan vaan tietokoneita ja harjotellaan kymmensormijärjestelmää.. Nyt meillä on myös enemmän ollu ns. tuntikohtaisia tehtäviä (ei siis sellaisia, että niitä on aikaa työstää monta viikkoa niin kuin yleensä), ja mä olen vähän hitaampi/laiskempi suorittamaan tällaisia, joten mulle on nyt kertynyt näiden parin viikon aikana hirveesti rästitehtäviä, jotka pitäis saada joskus hoidettua huoh. Tunneilla ei jaksa keskittyä ja vapaa-aikaa ei raaski käyttää kouluhommiin, että olenpa mäkin aika laiska opiskelija. .-D Hmm, koska nyt ollaan kouluaiheessa niin julkaisen tähän pari näyttökuvaa CADS-piirto-ohjelman kurssilta,  ei sillä että niistä näkyisi kunnolla jotain. .-D


Viikko viikolta kevennän vaatetusta, ja tällä kertaa jätin talvikenkäni kotiin ja nappasin maanantaina taas opiskelupaikkakunnalle matkatessa tennarit jalkaan. Ja niiden takia mulla on nyt pohkeet ihan kipeinä. .-P Liian ohuet pohjat kengissä, ni iskeytyy sit jalkapohjat ja erityisesti kantapäät jotenki liian kovaa asfalttiin ni siitä tulee jotain häiriötä. Uudet kengät olisi siis järkevä hankinta, ja se olisi hyvä hoitaa ennen seuraavaa sadepäivää, nuo kengät nimittäin vuotaa. Talvitakista luovuin jo aikaisemmin, mut pipo ja hanskat pysyy visusti käytössä, täytyy nyt noita korvia suojata ettei viime viikkoinen särky toistu. Ja muutenkin kun on pidempi kävelymatka koululle ehtii tulla helpommin viileä kuin niillä lellikeillä, jotka saavat vanhemmilta kyydin kotiovelta koulun pihalle. Toi kuulosti nyt vähän pahalta, mut oon salaa katkera, kun joku porukka koulussa kommentoi muutama viikko sitten mun vieressä kovaan ääneen, miten ulkona on niin lämmin ja tarkenee ohuilla vaatteilla, kun mä olin vetämässä talvitakkia ylle. Huoh, en oikeesti ymmärrä vaan sitä, miksi ihmiset kulkee talvisinkin ulkona takki auki kaula paljaana tuulessa, yrh.. Tai sit mä vaan palelen herkästi.

Mä oon katellut melko aktiivisesti viime aikoina vlogeja, ja viimeiset kolme viikkoa olen päivittäin tuijotellut aika tiiviisti FromTheBushes-kanavan poikien videoita. Joukkiolla on ihan perus vlogikanava, mutta pääkanavalle tulee lyhyitä sketsivideoita jotka on myös hyviä! Oon kattonu jo kaikki videot kertaalleen ja uusintakierros on menossa, pelottavaa jäädä johonkin koukkuun tälleen. .-D Mun on ollut tarkoitus tehdä joku vlogien esittelypostaus tulevaisuudessa, mut oli pakko ottaa FTB esille jo nyt. x-3 Lempparivideo ois kiva esitellä, mut koska haluan pitää asian vielä salassa Fikulta (juttu paljastuu lehdessä!!) laitan vaan randomilla yhden videon näytille, katelkaa poikien kanavalta lisää jos kiinnostaa!


Toisten vlogeja katellessa on alkanu tehdä itekin mieli kuvailla videopostausta, mutta taitaa olla parempi jättää suosiolla se tekemättä. Ensinnäkin, jos pelkään jo pelkän kuvani julkaisemista blogissa, miten voisin julkaista itsestäni videoita? .-D Oon myös aika sönkkö, vaikka editoinnilla tällaset on helppo piilottaa ym, mut silti. Mä myös siedän huonosti kritiikkiä, ja ottasin varmaan pahasti itseeni mahdolliset haukkumakommentit, mitä tuolla YouTubessa näkee aika paljonkin.. Ja muistakaamme se todellisuus, etten omista edes videokameraa. .-D Että vloggaaminen ei ehkä ole mun juttu, mutta Fiku ehkä kuulemma suunnittelee saavansa ylioppilaslahjaksi videokameran, että ei sitten tiedä mitä noloa sillä vielä kuvataan ja julkaistaan, ää. Ciesse itse asiassa ehdotti mulle tähän asiaan, että tekisin äänipostauksen, eikä idea edes ole kovin paha, vaikkei mulla oikeen oo mahkuja sellaista äänittää, kun kämppikset on häiriönä eikä mulla oo ees mikkiä, ni tulis varmaan kehnolaatuinen ääni.. No juu, mä nyt kuitenkin oon jatkamassa ihan tälleen kirjallisesti näitä postauksia. .-D

Maanantaina tuli kuluneeksi kuukausi Backstreet Boysin Suomen keikasta, ja mä nostatin keikkafiiliksiä uudelleen pinnalle ettimällä muiden kirjoittamia keikkapostauksia (1, 2, 3, 4, 5...) ja nyt avasin taustalle soimaan Bäkkäreiden biisejä, aah. <23 Meinaa taas itku tulla, ikävä poikiaa. .-/ <23 Backstreet's back, alright!


Oon täksi viikonlopuksi jäämässä taas asunnolle, ja mietin, että voisin silloin tehdä pitkästä aikaa biisiarvosteluja. Levyarvostelua oon aatellu tehdä Cody Simpsonin levystä, mut sit kävi mielessä myös, että ajankohtainen aihe olisi nuo Euroviisubiisit. Aattelinkin nyt teiltä lukijoilta kysäistä, kumpi kiinnostaa (vai kiinnostaako kumpikaan)?

Kysymys lukijoille:
^
Vaihtoehto 1: Cody Simpsonin levyn (jonka nimeä en muista) arvostelu
Vaihtoehto 2: Mietteitäni Euroviisubiiseistä

4 kommenttia:

anna kirjoitti...

Mäkin oon lähiaikoina kattellu paljon vlogeja. En kyllä ikinä aijo ainakaan omasta naamastani tehdä videota, sen oon päättänyt =DD Tässä tosi hieno ja taiteellinen video sulle katottavaksi:
https://www.youtube.com/watch?v=zQVzylAosug

Tää on ihan kauhee=DDDD

Kasa kirjoitti...

Oo jännää. .-D Hieno päätös, mäkin olen samoissa aatoksissa toistaiseksi. .-D Jopas olikin video, katoin sen kaksi kertaa putkeen. .-DD lol

Fiku kirjoitti...

No sanos muuta! Siis Saguliinillekin sanoin, ettei oo mitään väliä, miten ne opotehtävät edes tekee, kun kumminkin tulee kurssisuoritukseksi vain S. Vielä noin tyhmä kirjain. Ei niitä tehtäviä jaksa tehdä edes kunnolla. Enkä tajua tuota amiksen meininkiä. Siellä oikeen opetetaan, että pitää olla laiska. Hyvähän on juu sanoa, kun en itse ole käynyt. .--D

Joo, tollaset ns. lisätietokurssit on vähän turhia. Mutta kai se on parempi tietää liikaa kuin liian vähän. .-) Toivottavasti sulla ei oo kauheesti noita keskeneräisiä juttuja. .-( Ettei sunkin mielenterveys ole kohta vaarassa! Jopas on viivoja ja pelottavan näköisiä ohjelmia.

Hah, minä olen tuollainen lellikki. .--D Ei tarvii edes koskaan oikeen oottaa, kun isi on heti viemässä pois!

Ääk, From the bushes on ihan paras! <23<23<23 Niihin videoihin jää niin koukkuun. .---D Ja ihan sika hauskoja ihmisiä! Vai videoita? Keskeydyin enkä enää muista, mitä mun piti kirjoittaa. .--D

Kyllähän sä voit kokeilla tolla web-kameralla kuvaamista eka, ja laittaa sen vaikka yksityisellä linkillä tänne blogiin, niin ei randomit pääse haukkumaan. .-) Sais ensin vähän kokeilla. Voishan sellasen mikrofoninkin hankkia. .-) Äänipostauksessa pitäis vaan olla sellainen mielenkiintoinen katseltava tai moniuloitteinen ääni, jotta sitä jaksaisi katsella/kuunnella.

Ääk, pitäis varmaan lukea noita bsb-keikkapostauksia, nami. .--> Ahahaa, Everybody! <23

Kasa kirjoitti...

Niinpä, vois oikeesti olla pois sen vappua edeltävän päivän tunnin sit parin viikon päästä.. .-D Hahaha, aika läppä toi S-kirjaimen tyhmyys. .-----D Mikähän ois kiva kirjain? Nyt tuli vaan mieleen miten Wilmassa oli JB se joku jälki-istuntomerkki. .---D Jep, laiska koulu, mulla varsinkin kun ei tarvi käydä edes kaikilla tunneilla..

No nii, eipä kai tollanen lisätietokaan ihan hukkaan mee, oikeestaan oli ihan mielenkiintoista kun käytiin läpi mitä osia tarvii koneen kokoamiseen, kohta voidaan oikeesti perustaa se meidän tehomyllykonetehdas. x-D Ei niitä tehtäviä nyt kauheesti ole ja ne sais varmaan aika äkkiä tehtyä ku vaan ryhtyis hommiin + moni tehtävä on myös mun parin vastuulla, en tosin tiiä miten niitä enää yhdessä jatkettais.. Mut ei tässä siis mikään hätä ole (vielä), mulla on muutenkin liikaa vapaa-aikaa.. Ja on isompiaki murheita. .-D

Haha jep, oli kyl kivaa kun isi vei kouluun eikä tarvinnu kulkea bussilla. .-D Nauti nyt kun isi kyyditsee vielä. .--D

FTB <23 En oo tänään varmaan kattonu mitään niiden videoita. .-o

Toi videoiden yksityiseksi laittaminen oli aika hyvä! En sit tiedä olisko mitenkään kiinnostavampaa kattoa samasta kuvakulmasta kuvattua videota kuin pysähdyskuvaa. .-D Pitäis testaa vähän millasta laatua se wed-kamera tekee... Joo, Ciesse jo suunnitteli mulle että laittasin siihen äänipostaukseen Allun kuvia. .---D

Lue vaan, harmittaa kun löysin silloin aikasemmin yhden hyvän mut nyt en enää. .-( BSB <23<23