maanantai 28. huhtikuuta 2014

Kaikki muuttuu...

...hirveesti jos ei käy pariin päivään ulkona. Ankean värisen kuivahkon nurmikon seasta pilkottaa uusia vihreitä korsia, ja pensaat alkaa vähitellen saada lehtiä. Aamulla koitin arvioida lämpötilaa heiluttamalla kättä ikkunasta, ja päädyin vielä vetämään takin päälle, mutta luovuin siitä melko pian kun ulos astuin. Huh, ihan sairaan lämmintä, ihanaa! Oli kyllä kiva kävellä koulumatkat ja ihailla kesäistyvää ympäristöä, vaikka kuuma tulikin. Mut mieluummin kuuma kuin kylmä! Ah, tasan kuukauden päästä alkaakin kesäloma, sitä odotellessa.. ♥

Koulupäivä oli ihan ok. Tehtiin hirveesti tehtäviä joista en saanut todellakaan kaikkia valmiiksi, ja ne pitäisi kai huomiseen mennessä olla tehtynä.. En tiedä jaksanko vaivautua. .-D Mut ei sentään tehty mitään pelottavaa, oon kauhistellut alusta asti kun ope kertoi, että tuolla kurssilla tullaan purkamaan ja kokoamaan tietokoneita.. Mä oikeesti pelkään tietokoneita, oon ihan pulassa jos näyttö ei jostain syystä menekään päälle tai muuta tuollaista, sillä oon elänyt surimman osan elämästäni läppäreiden kanssa, ja näissä ei paljoakaan tarvitse pulailla erilaisten johtojen kanssa.. Mut muuten tuo kurssi on ollut mun mielestä tosi kiinnostava, ja oon alkanut ymmärtää levyneheytyksiä ja tietokoneen pimahtelua aivan uudesta näkökulmasta. Haha, nää asiat on varmaan noille muille ryhmäläisille ihan itsestään selvyyksiä, ja mä oon ainut tyhmä. x-D Kotimatkalla oli erityismahtavanihanaa tämän biisin soidessa ämpältä. <23


Katoin eilen Miisan vlogin, jossa hän kertoi oudoista tavoistaan, ja pystyin samaistumaan yllättävän moneen kohtaan, joskin hieman eri tavalla. Nyt tästä idean saaneena/matkijana aattelin tehdä postauksen omista oudoista tai muuten vaan hölmöistä tavoistani. .-D

Miisan mainitsemaa kilpailua tajusin itsekin harjoittavani. En tosin aiemmin ollut pitänyt sitä mitenkään outona, mut yhtäkkiä alkoi tuntua siltä, että jotkut puuhani ovat kyllä vähän vajaita tähän liittyen. .-D Myös esimerkiksi peleissä asetan itselleni pieniä tavoitteita, jotka "täytyy" suorittaa ennen pelaamisen lopettamista (ja jos tässä ei onnistu tulee hirveä angsti).
  • Ehdinkö juosta viemään roskat ulos ja palata ennen kuin liedelle jättämäni ruoka kuohuu kattilasta yli? Onnistuuko lattian lakaisu siinä ajassa kun ruoka valmistuu?
  • Haluan ehtiä kävellä koulumatkan max. kahdeksan ämpältä tulevan laulun aikana. Se onkin sitten haasteellisempaa, jos arpoutuu kaikki lyhkäsimmät biisit..
  • En voi lopettaa Mario Party ysin pelaamista ennen kuin olen voittanut Garden Battlen.
  • jne...
Sitten on näitä neuroosi-juttuja useampikin:

  • Minun on tarkitettava aina ennen oven lukitsemista että avain on varmasti laukussa, vaikka tiedän sen olevan siellä, koska en avainta koskaan säilytä missään muualla kuin laukussa. Joskus tarkistus on tehtävä jopa kahteen kertaan. Hölmöä. .-D
  • Junaan istuessa tulee yhtäkkiä hirveä paniikki, että mitä jos meninkin väärään junaan. Ei siitä sit kehtaa paikalta enää nousta ja mennä tarkistamaan, jolloin joutuu olemaan ahdistuneena niin kauan kunnes juna lähtee ja tulee ne kuulutukset.
  • Ruuan tekemisen jälkeen käyn istumaan koneen äärelle valmiina katsomaan ohjelmaa, mutta eihän siitä mitään tule kun rupeaa huolestuttamaan, tuliko se uuni nyt varmasti laitettua pois päältä. Vaikka vipua kääntäessä mietin itsekseni "nyt sammutan tämän" niin ei sitä sit halua hetken päästä enää uskoa. .-P

Mun uusin outo tapa on se, että olen alkanut ottaa koulun vessasta mukaani muutaman ylimääräisen vessapaperiarkin, jotta kotona säästyy vessapaperi. .--D Mut tää oikeesti on hyödyksi ollut, oon käyttänyt vessapaperin hankkimiseen näiden viimeisten kahden kuukauden aikana vain kaksi euroa. .-D Tosin usein olen loisinut myös kämppisten papereilla..

Ämpän kuuntelua ei saa lopettaa kesken laulun! Tää tarttui mulle aikoinaan Fikulta. .-D Nyt kun mulla on vielä tää vanha ämppä taas käytössä niin tulee sit aina hirveä hoppu sammuttaa soitin ettei vaan ensisävelet ehdi soida uudesta laulusta.

Lasken asioita suihkukäyntien avulla. Saatan esimerkiksi miettiä "Enää kolme suihkua ennen kotiin lähtöä." Miksen vaan voi miettiä, montako päivää kotiinlähtöön on, mitä ne suihkut siihen liittyy? .-D

En raaski pestä uusia vaatteita, sillä ne tuntuvat niin ihanan pehmeiltä päällä. Tällä hetkellä päälläni oleva paita on ostettu melkein puoli vuotta sitten, mutten ole vienyt sitä pesuun kertaakaan. .-D Ja tiedän, että vaatteet pitäisi pestä ennen käyttöä, sillä niihin on kaikkia kemikaaleja käytetty jotta ne näyttäisi myynnissä hyvältä, ja nyt ne ilmeytyy mun ihoon mutta en välitä. .-D

En tiedä olisiko näitä enemmänkin mutta tässä nyt tämän kerran pohdinnat. .-D Mä oon tosiaan lähdössä vähän pidemmäksi aikaa taas kotosalle, joten musta ei täällä kuulla mitään ainakaan viikkoon. Tumpista en osaa sanoa, sinne ehkä voisi jotain nopeaa joskus ehtiä kirjoitella, mutta en tiedä. Mukavaa vappua, leikkikää ilmapalloilla. .-) Loppumusaksi toinen ihana biisi kotimatkalta:

Kysymys lukijoille:
Oonko nyt ihan yliouto?
Vaihtoehto 1: No joo..
Vaihtoehto 2: Et .-)

2 kommenttia:

Fiku kirjoitti...

Odotan nyt, että tulet kotiin. Oon täällä ihan yksin ja soitatin tosi kovalla Permanent Stainia. .--D En tienny, että ton Mikan laulun nimi on Heroes, kun mulla ei lue niitä nimiä ämpällä ton levyn kappaleissa. .-D

Eipä kyllä kuulosta mukavalta ajatukselta alkaa irrottamaan koneen osia. Yrittää niitä sitten vaan laittaa paikoilleen. .-D Mutta kiva, että opit kaikkea kiinnostavaa uutta. .-D

Haha, se Miisan etukäteen puhuminen musiikkia kuunnellessa. .--D Sullapa on tollasia kilpailuja. Niillä kuitenkin säästää aikaa! .-D Noi neuroosit on kauheita! Eilen kun lähetin kaksi kirjettä, aloin äsken hermoilla, että laitoinko ne varmasti oikeisiin kuoriin. Jos ne meni vääriin, niin sit en ainakaan pääse minnekään opiskelemaan. .-( Kunpa vois vaan tarkistaa. .-D

Toi vessapaperijuttu on niin hyvä. .--D On se kumma, miten noi oudot tavat siirtyy ystävyksiltä toisille. .-D Ja noi suihkukäynnit. .-----D Musta mun uudet vaatteet ei ees likaannu samalla tavalla kuin jotkut vanhat. .-o Tai ne vaan tuntuu puhtaalta, vaikka oisin pitänyt jo iäisyyden. Ja tämä tieto ei varsinaisesti liittynyt mihinkään. .--s Tein tällasen hymiön vahingossa: .-a

Jee, sä tuut tänne! .-) <23

Kasa kirjoitti...

Sielläpä odotat. ,-) Kivaa kun voi täysillä kuunnella musaa! Hahaa, nytpä sivistin sinua ja ehkä tästä lähin muistat Mikan Heroesin. .-D

No joo, hyi pelottaa jo nyt mitä siitä koneen osien kanssa säätämisestä tulee, mut toisaalta oon innoissani kun sit ehkä opin ite kokoomaan koneen joskus. .-D

Jep, mäkin muuten välillä puhelen etukäteen laulujen sanoja, mut mieluummin kyllä samassa tahdissa. .-D Jep, on tehokkaampaa ja kaikkea kilpaillessa. .-D Ei nuo neuroosit onneksi pahemmin häiriöksi ole, mut silloin keikkalippujen tarkistelu tais mennä vähän yli. .--D Eiköhän ne oikein menny, mut ahistavaa kyllä jos ei pääse varmistamaan asiaa. .-s

Mä oon ottanu tosi paljon vaikutteita sulta. .---D Mut ns. pienemmässä mittakaavassa. Ne uudet vaatteet on ehkä pesty ja silitetty jotenkin likaa hylkivästi, ni ne säilyy pidempään puhtaina. Kiva hymiö. .-a

Jee, mä oon täällä!!