torstai 10. lokakuuta 2013

Perinteisen "Hyvää...

...joulua" -toivotuksen sijasta mulle voisi 24.12.2013 sanoa "Hyvää Tinttiä", sillä sitä mun jouluaatto tulee olemaan. .-D Käväisin maanantai-iltana vähän cdon.comissa ja tämmöistä tuli lisättyä ostoskoriin:


Munhan piti alunperin ostaa se kaikki Tintit sisältävä boksi, mutta suunnitelmiin tulikin muutos. Ehdin jo klikkaamaan "varaa"-painiketta, kun sitten huomasin samalla sivulla edulliseen hintaan noita muita Tintti dvd:itä. Olin aiemmin laskenut, että halvimmaksi tulee hommata tuo kokoboksi (32,95 €), mutta nyt sit huomasinkin, että noiden muiden dvd:iden hintoja oli laskettu lisää, ja nyt sainkin säästettyä muutaman euron ostamalla ne noin. .-D Noiden lisäksi tuli myös tilattua isille joululahjaksi Batmania, ja 5 euron alennuskoodin käytön jälkeen ostosten kokonaishinnaksi tuli 36,31 €. Laitoin noi tulemaan kotiosoitteeseen sillä tollainen läjä ei mitenkään mahdu tulemaan postissa tänne, saa sitten nähdä tuoko posti niitä kotiinkaan.. Laitoin tilauksen maanantai-tiistai välisenä yönä, ja melkein koko tiistain niiden statuksena oli "tilausta pakataan" mut sit illalla lopulta oli ilmeisesti saatu homma hoidettua ja paketti lähetettyä eteenpäin. .-) Nyt vaan jännitetään mahtuuko tilaus postilaatikkoon ja ehtiikö se tulla tämän viikon aikana vai meneekö ensi viikkoon. Tuossa on sit mulle kivasti katottavaa jouluksi! Fiku ja isi tulee mahdollisesti lahjan osarahoittajiksi, vaikka oisin mä omakustanteisestikin voinut itselleni joululahjan hankkia. .-D Nyt ainoa huono puoli tässä on se, että mun Tintti innostus on laskussa. .-P Noo, jouluun on vielä aikaa, kyllä tässä varmaan innostus nousee. .-D Noita dvd:itä odotellessa Tintititän itseäni näillä videoilla. .-D



"Kuka siellä?" "Dupound, Dupound ja Dupound." "Tekös siellä olittekin."
"Musta tukka, pienet mustat viikset.."
"Mitä sanot Milou?" "ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ"
"Tulin jo alas. Salas."
"SAS!" *ovi kiinni*
"Ajatella minun laivani on kadonnut, ja kuinka ollakaan minun laivani on kadonnut!"

Höh, miksi kaikista hyvistä videoista on upotus poitettu käytöstä.. Tässä siis vielä toinen, jota tuli jostain syystä viikoloppuna kateltua useemmankin kerran. .-D

Olen melko varma, että toinen mun kämppiksistä on käyttänyt mun hammastahnaa. Se oli aamulla laitettu eri tavalla miten mä muistelen sen eilen illalla laittaneeni. Oon epäillyt sitä aiemminkin mut nyt sain lisätodisteita. Voisin tietty huomauttaa asiasta mut taidan kapinoida asiaa vastaan säilyttämällä jatkossa tahnaa huoneessani, varmuuden vuoksi. Kuitenki oon vaan vainoharhainen eikä kukaan oo koskenutkaan hammastahnaani. .-D Mut ärsyttää tollanen loisiminen ja toisten tavaroihin kajoaminen. Suurimman osan kamoistani mä oonkin täällä omassa huoneessa säilyttänyt enkä pahemmin levittäytynyt tavaroineni tonne yleisiin tiloihin. Just ja just uskallan säilyttää ruokia jääkaapissa ja mulla on käytössä vaan yksi kaappi keittiössä, kun niilla muilla on vaikka kuinka monta. .-D

Muita asioita jotka tässä soluasumisessa välillä ärsyttä: Toisten jälkien siivoaminen. Mä tuotan yksinäni tosi vähän roskia, ja jos asuisin yksin selviäisin varmaan pari kuukautta tyhjentämättä roskista, mut täällä roskat saa viedä useemman kerran viikossa. Me ei olla mistään selkeistä siivousvuoroista kämppisten kanssa sovittu, mut nappaan aina välillä jonkun roskapussin mukaan ulos lähtiessäni. En mä itekään todellakaan ole mikään siisteysintoilija mut tunnun olevan ainut joka vessan lavuaaria ja hellaa pyyhkii. Ja siivousohjeissa mainittiin, että yleisten tilojen lattiat pitäisi luututa ja imuroida kerran viikossa, no täällä ei ole kukaan tehnyt mitään sen asian hyväksi. .-D Mä nyt oon harjalla välillä jotain näkemiäni irtoroskia lakaissut samalla kun oman huoneen lattian lakaisen. Kokeilin myös ekaa kertaa elämässäni vessanpöntön pesua tällä viikolla. .-D Olin ihan varma että taas katkeaa harja mutta ei onneksi. .-D

Sähkön liikakulutus. Mulle on aina ollut ihan itsestään  selvää, että jos en oleskele jossain huoneessa sammutan sieltä valot lähtiessäni, mut kämppikset ei tällä tavalla toimi. Ne jättää melkein aina keittiön valot palamaan, ja meidän huoneita erottavan käytävän valot palaa 24 h vuorokaudessa. Aluksi mä aina sammutin ne mennessäni illalla nukkumaan mut sit joku oli taas laittanut ne päälle eikä viitsinyt sammuttaa mennessään ite nukkumaan. .-s Joo onhan se kiva, että edulliseen vuokraan sisältyy valmiiksi sähkökin, mutta tarviiko niitä lamppuja silti pitää jatkuvasti päällä? Muutenkin mua häiritsee kun oven alta kajastaa valoa kun yritän nukkua..

Nihkeät välit kämppiksiin. Alkuun mä useemmankin kerran juttelin sen toisen kämppiksen kanssa, mut nykyään hän ei enää edes moikkaa mulle kun keittiössä välillä kohdataan. Ei mua sinänsä häiritse ettei mitään sydänystäviä olla, sujuu se yhteiseläminen muutenkin. Toista kämppistä puolestaan kuulee enemmän kuin näkee, sillä hän on suurimman osan päivästä jossain muualla kuin täällä asunnolla. Musiikkia se kuuntelee useinkin niin kovaa että kuuluu seinän läpi, ja ärsyttävintä on kun sen mölykaverit tulee kylään.. Mä satuin kerran olemaan keittiössä kun ne siirtyi kämppiksen huoneesta parvekkeelle, ja oli sellainen lauma väkeä että ihan ihmettelin, miten ne kaikki oli sinne pieneen huoneeseen mahtunut. .-D Mut vaikka täällä herkästi äänet kantautuu seinien läpi ei onneksi oo mitään hirmukovaa melua koskaan ollut et olis vaikka nukkuminen häiriintynyt, että ihan asiallisesti väki täällä on. .-)

Tiskialtaan tukkiminen. Noilla kämppiksillä on tapana jättää likaisia astioita likoamaan tiskialtaaseen. Ei se haittaisi jos ne likoaisi siinä pari tuntia, mutta usein allas on täytettynä koko päivän ja osan seuraavaakin, ja siinä saa sit siirtää niiden astiat pois kun haluaisi itse tiskaamaan tulla. .-P Enkä myöskään panisi pahakseni, jos ne tyhjentäisi tiskit kaapista pois nopeammin.

Vessaruuhkalta on onneksi usein vältytty, vaikka meitä täällä kolme asuukin. Välillä veskiin tosin ehtii just luikahtaa joku kun mä oon ollut aikeissa myös mennä. Ärsyttävintä oli kun mä olisin mennyt harjaamaan hampaat illalla jotta nukkumaan oisin päässyt, niin joku meni sit suihkuun että joutui jonkun aikaa oottamaan.

Vaikka aina valittamista löytyy niin muuten oon kyllä tykännyt täällä asustella etten niin tympääntynyt ole että haluaisin vaihtaa asuntoa tai muuta. .-D

Koulu sujuu ihan hyvin. Wilmaan ei oo tähän mennessä tullut kuin kahdesta aineesta arvosanat, ja ihmeekseni molemmat ovat 3, eli paras arvosana. .-D Täällä vaan tuntuu taso olevan tosi alhainen, ei lukiossa näin pienellä panostuksella olisi saanut yhtä hyviä arvosanoja.. Noo, hiketetään nyt kun kerrankin on siihen mahkuja. ,-D Oon nyt tunneilla onnekseni saanut niitä töitä enemmän tai vähemmän haltuuni ja melko hyvin saan vaaditut hommat suoritettua, vaikka se vaatii multa enemmän aikaa. Vähän kyllä tympii, kun mä työskentelen koko ajan ja ne muut ei, mutta silti ne saa työnsä valmiiksi ennen mua. .-P Tai ku ope varmaan luulee että mä oon myös laiskotellut puolet tunnista kun jään vikaksi sinne tekee niitä töitä. .-< Ja mitäs se Veijareiden kirjoittelu kesken tunnin on jos ei laiskottelua, kröhöm.. .-D Taukoja pitää olla!


Sit pitkitän postausta entisestään lisäämällä perinteisen viikkoraportin Ozzystä. .-D


































Ozzyn mukanaolosta huolimatta heimot on olleet tosi tasaväkisiä kilpailuissa ja heimoneuvostoihin joutuvat vuoron perään väki, että sinänsä Ozzyn taidoista ei ole paljoa apua, kun muu heimo kökköilee kisoissa. .-/ Mut Ozzy sit kirii ja paikkaa niiden töppäilyt. .-D Heimoneuvostokuvia ei ole yhtään, kun Ozzyn joukkue häviää aina lauantaisin, jolloin me katotaan telkkarista mut sunnuntaina on sit voitokasta kun katsomossa ollaan ja kuvataan tapahtumia. .-D

Ozzy köllimässä! Ja toi ylimääräinen käsi pelottaa mua. .---D


Mä oon sit kumminkin vähän huolissani Ozzystä, sillä se luulee olevansa turvassa ja pyörittävänsä peliä, vaikka muu heimo juonii salaa. .-s Ozzyn kerrottua talismaanista (kiitti lissu kun suomensit sen tänään Salkkareissa .-D) yhdelle meni se juoruamaan eteenpäin ja nyt ne saattaa salaa äänestää Ozzyä. .-s Onko Ozzyllä noissa kuvissa muuten ponnareita ranteissa vai mitä noi on? .-D


Mini-naama-kollaasi Ozzystä!

Ozzyllä on pinkki ponnari!!                                          

Näinkin vauhdikkaita kisakuvia saatiin tällä kertaa. .-D Kisaan osallistui vain kolme heimolaista, ja heidän tehtävänsä oli kannatella aina vain painavampaa kuormaa. Ozzy ei sit siihen osallistunut, oli vaan muun heimon kanssa päättämässä kenen lastia kasvatetaan vastapuolen heimosta. Pärjää se heimo ilmeisesti myös ilman Ozzyn apua, sillä voitto tuli tällä kertaa. .-)


Tässä sitten Fiku halusi havainnoillistaa, miten Ozzy on ahkerasti aina liikkeessä ja siksi näkyy välillä kuvissa epämääräisenä pikselilänttinä. .-D Kiva toi Coachin pose!

Ääh, taas olin tällanen laiskempi postaaja tällä viikolla, ja nyt julkaisen koko viikon asiat yhdessä läjässä. Nooh, eipä bloggaamisesta kannata paineita ottaa. Viikonlopuksi ajastan taas yhden Veijareiden osan, mut muuten voi olla vähän hiljaista täällä. Jos kaikki sujuu hyvin mä nimittäin saatan saada tänne ensi viikolla erään vieraan. ,-) Kokeilin tänään pitkästä aikaa tätä peliä ja jäin koukkuun, taidankin siis sen parissa viettää hetken aikaa nyt. ,-) Mukavaa viikonloppua!

Kysymys lukijoille:
O-o-ooo?
Vaihtoehto 1: Ozzy!
Vaihtoehto 2: OneRepublic!

4 kommenttia:

Fiku kirjoitti...

Kun mä olen alkanut lukea sun postauksia, on alkanut tulla emt-vastauksia kysymyksiin. .-D Ah, toi laulu!

Ihii, iloinen Tintti-kokoelma. .-> Juu, voidaan maksella. Isi just kysyi joku päivä multa, mitä me halutaan jouluks, kun lesosin, et me ollaan jo sille mietitty. .-)

Kaikki Womanizerit ja Yön Tintit katoin, vaikka tota enkkua pitäis vääntää. .-s Voi moska, miten pottua lukio on. LOL. Siinä aineessakin kirjoitin, että oon oivaltanut vihaavani lukiota. .-D Lol, pitäis mennä nukkuunki, koska en huomen muuten pääse ylös. Mun pitäis kattoo kuvisjuttuja. LOL. Alkuun aattelin jättää Yön Tintin kattomatta, mutta otteet oli niin koukuttavia, että katoin sitte. .-D

Höh, ärsyttää tollaset nolot tuhlaajalissut. Lol, ootte vammasia. Jee, ja minä oon taas positiivisena. .---D Mun tekis mieli surkutella niiden tyhmyyttä, mut koitan epätoivoisesti säästää aikaa. .-SS

Ozteri-Ozzy. Tykkään naama-kollaasista. .-> Jes, Counting Stars, en ees muista, oliko noin. Kiva se silti on. .-)

Kasa kirjoitti...

Haha, ei noihin aina välttis keksi vastausta kun vaihtoehtoja on niin vähän, tai silleen. .-D Jep, hyvä biisi! Thih, me saadaan kyl mahti Tinttikokoelma, kun noi tulee. .-) Haha, lesoilu on kivaa. .-D Voi kun sä kaiken niin tunnollisesti katselet vaikka olet kiireinen. .-( Hauskaa että otteet innoittivat. .--D Hienoa, että sait pottuilla aineessa. ,-) Munkin pitäis olla nukkumassa, piti olla jo tunti sitten. Hups. Tuhlaajalissut. .---D Säästä vaan aikaa, voidaan sit potuta niitä sit kun tuut käymään. .-D Hauskaa, että naama-kollaasi miellytti. .--) Oikein näytit kirjoittaneen Counting Starsit. ,-)

Riina kirjoitti...

Oi Tinttejä. Katoin ite niitä viimeks joskus pienempänä, äiti nauhoitteli niitä videolle. Nyt on vaan muutama DVD:llä, joten enemmänkin on tullut luettu Tintti-sarjakuvia :D Niitä on kotona ihan kiva kasa...

Joskus tulee hyvät kämppikset, joskus ei sit niin kivoja. Sit jos tollanen pidempään jatkuu, niin voithan yrittää ottaa asian puheeks niiden kanssa? Ehdottaa jotain siivous vuoroja tai näin...?
Koska pidemmälle katsottuna ei toi tunnu reilulta. Tai alat siivota kerran viikossa kunnolla ja yrität aiheuttaa niille huonon omatunnon, jotta ne alkais siivota.

Kasa kirjoitti...

Mäkin tutustuin Tinttiin joskus 9 vuotta sitten, kun niitä telkasta (viimeksi?) suomeksi näytettiin. .-D Ja mulla on kans noita nauhotettuna vhs-kasetille, ja ekan DVD:n jo omistankin, mut nyt sit aattelin hommata kaikki DVD:lle kun tekisi mieli taas katella mutta kyseiset vhs-kasetit on kadoksissa muiden satojen kasettien joukossa ja DVD:itä saa kateltua missa vaan, ettei kaikki oo pelkän vanhan vhs-nauhurin varassa. .-D Mäkin oon noita sarjakuvia jokusen kirjastosta välillä lainannut. .-) Kyllä noiden kämppisten kanssa asumaan pystyy mut toki siivousvuorot helpottais. Silloin ku meitä oli vasta kaksi ni sovittiin että mietitään siivousvuoroja sit sen kolmannen tulon jälkeen mut eipä nyt kukaan oo tehnyt alotetta sen asian suhteen. .-P Muahan ei sotku sinänsä häiritse, mut olis hyvä pitää kämppä edes jonkinlaisessa kunnossa, ettei sit tuu nipotusta vuokranantajalta. .-D Kattoo nyt alkaako noi toisetkin siivoilla enemmän..