keskiviikko 17. huhtikuuta 2013

Vihdoin ja...

...viimein sain aikaiseksi toteuttaa Annan minulle aikoja sitten langettaman haasteen! Hitaus ei ole johtunut siitä, että olisin pitänyt haastetta jotenkin epämiellyttävänä tai tylsänä (niin kuin yleensä asioiden hoitamisen viivyttely minulla ilmenee) vaan yksinkertaisesti aikapulasta ja siitä, että halusin miettiä huolella vastauksia ja kysymyksiä. Noh kun tämä on kerran valmis, niin enköhän päästä teidät sen pariin! Kerrotaanpa ensin kuitenkin säännöt:

Kerro itsestäsi 11 asiaa.
Vastaa haastajan keksimiin 11 kysymykseen.
Keksi 11 uutta kysymystä seuraaville haastettaville.
Haasta sitten uudet 11 bloggaajaa, joilla on vähemmän kuin 200 lukijaa.
Mainitse myös ketkä kaikki haastoit.
Takaisin ei saa enää haastaa.

PART 1: 11 asiaa minusta:
1. Tulen tahtomattani tosi helposti kateelliseksi toisten iloista.

2. En osaa ylläpitää katsekontaktia tutuille puhuessani, mutta ns. tuntemattomille puhuessa osaan. .-D

3. Lempimakujani ovat "vahvat maut", kirpeä ja suolainen. Mä en ole niin sokerin ystävä. .-P

4. Tykkään kaikista väreistä, paitsi ruskean ja harmaanvihreän sävyistä.

5. Syön paljon epäterveellisiä piilorasva- ja pikaruokia, enkä harrasta liikuntaa, mutta en siitä huolimatta ole lihava. .-o

6. Katselen viikonloppuisin ja lomilla iltaisin ohjelmia koneelta tai netistä iltakatsomiseksi, ja näitä hetkiä odotan aina paljon! .-D

7. En ole suosittu, ja olen lähes koko elämäni kuulunut ns. hyljeksittyihin, alkaen heti päiväkodista.

8. Pidän pillifarkuista, niin omissa kuin muiden jaloissa. .-D

9. Musiikki on mielestäni tosi hieno keksintö! Tykkään surullisena kiduttaa itseäni surullisia biisejä kuunnellessa ja aiheuttaa siten lisää mielipahaa, mutta myös hyvillä hetkillä on mahtia kohottaa mielialaa biletysbiisien tahdissa!

10. Minulla on tosi matala ääni. Puhuminen tekee jopa välillä tosi tiukkaa esim. koulussa, kun ääni on jotenkin... ns. jumissa, ja jännittäessä se madaltuu entisestään. .-D

11. Alan puhua vihaisena kirjakieltä. Se oikeesti kuulostaa aika huvittavalta, kun toiset kiroilee ym. suuttuessaan, ja minä puhun kirjakielellä. x-D Sit saatan kesken riidan revetä vaan yhtäkkiä nauramaan, ja varsinkin Fiku ihmettelee tätä. .-D

PART 2: Annan kysymykset:
1. Mistä asiasta elämässäsi et voisi missään nimessä luopua?
- Fikusta, jos hänet kelpuutetaan asiaksi. .-D Vaikka pikkusiskoissa on ärsyttävätkin puolensa, on Fiku kuitenkin mulle tärkein ihminen. .-) Mä olisin tosi yksinäinen ja mulla olis tylsää ilman Fikua, sillä Fiku omaa hyvät suostuttelutaidot, joiden avulla me ollaan saatu kaikkea kivaa virikettä meidän kotiin, mm. wii, uusi tietokone, simssi... .-D Sit jos oikeasti pitäis valita asia-asia, niin ehkä tietokone, koska sitä voi käyttää niin moniin mulle tärkeisiin tarkoituksiin. .-D

2. Mikä on rumin eläin, jonka tiedät? Miksi?
- Hmm.. En keksi mitään rumaa eläintä. .-D Sanotaan vaikka hevonen, vaikkei ne nyt mikään ällörumia olekaan, muuten vaan en tykkää niistä..

3. Mikä on kivoin vaatekappale, jonka omistat?
-Päätinpä ottaa kuvan kyseisestä vaatteesta:


Tuollainen paituli. En jaksanut alkaa rajailla turhia juttuja pois taustalta, joten samalla näkyy vähän mun ja Fikun huonettakin. .-D Ja just sopivasti pää piilossa.. ,-) Mut niin, tuo vaate, muistaakseni n. 20€ ostettu Seppälästä jokunen vuosi sitten. Tykkään tuon paidan rennosta olemuksesta ja yksityiskohdista, joista suosikkini on hihoissa olevat reiät peukalolle. Oon myös innostunut leveäkauluksisista paidoista, ja tuon kanssa kelpaa vilautella olkapäitä. ,-) Mulla on useampikin näitä saman sarjan paitoja, mut tää on suosikkini niistä. .->

4. Jos saisit minkä tahansa supervoiman, mikä se olisi?
- Haluaisin voida lukea toisten ajatuksia. .-D Siinä vois toki olla huonotkin puolensa, jos vahingossa saisi selville jotain.. epäsopivaa. .-D

5. Minne haluaisit ehdottomasti joskus matkustaa?
- Kiinaan, Japaniin tai Thaimaahan. Siellä on kauniita ihmisiä, ja oon aina haaveillut kiinalaisesta miehestä. .-D Olisi kyllä parempi tyytyä suomalaiseen puolisoon, mun kielitaidoilla ulkomaisen puolison kanssa tulisi aika köyhät keskustelut. .-D

6. Millä viidellä adjektiivilla kuvailisit itseäsi positiivisesti?
- Äh, oon huono näissä! Välillä tykkää toisista piirteistään, välillä taas niitä inhoaa. .-D Sit kun vaihteleekin melko usein, välillä aherran paljon ja toisinaan olen kauhea laiskimus. .-D No, mennään vaikka sillä tuntumalla, mikä nyt on: hauska, nätti, rento, hetkessä elävä, hyvä

7. Entäs negatiivisesti?
- Laiska, epäluotettava, vähä-älyinen, itsekäs ja stressaava

8. Jos saisit syödä vain yhtä ruokalajia lopun elämääsi, mikä se olisi?
- Olen syönyt koko elämäni pelkkää perunaa, joten jos jatketaan samalla linjalla. .-D Sitä paitsi perunasta saa tehtyä paljon kaikenlaista, kuten sipsejä, ranskiksia ym.

9. Mihin tosi-tv-ohjelmaan lähtisit mieluiten mukaan, jos olisi pakko?
-Amazing Racea kattoessa oon usein miettinyt, et miten mä ja Fiku hoidettaisi ne tehtävät, jos oltaisi siellä kilpailemassa. .-D Tarvisin kyllä jonkun suomi-version siitä ohjelmasta ennen kuin voisin osallistua, meillä kaatuisi kisa muuten siihen, kun ei ymmärrettäisi ekaa vihjettä. .-D

10. Jos kirjoittaisit kirjan, mikä sen nimi olisi ja mistä se kertoisi?
-Nimestä en osaa sanoa, mut oon vauvana lukenut Anni Polvan Tiina-sarjaa, ja oon miettinyt, että ois kiva tehdä saman tyylinen kirjasarja itsekin. .-) Kirjassani siis seikkailisi nuori tyttö, jonka elämään ottaisin mallia omastani ym. .-D

11. Oletko mielestäsi henkisesti samanikäinen kuin oikea ikäsi? Miksi?
-En, mä olen henkisesti ihan lapsi, vaikka äsken vietettiin 20-vuotis synttäreitä.. .-D Kattelen lastenohjelmia, en ota vastuuta elämästäni, en osaa tehdä itselleni ruokaa ja muutenkin elän varmaan ihan erilaista elämää kuin muut ikäiseni.. .-D

PART 3: Kysymykset haastetuilleni:
1. Jos maailmanloppu tulisi kolmen minuutin päästä, mihin käyttäisit nämä viimeiset minuutit? (oon julma ja varastin kysymyksen Rantavahdeista. .-D)
2. Kadutko/häpeätkö jotakin, mitä olet paljastanut itsestäsi netissä?
3. Mitkä ovat suosikkisi tämän vuoden Euroviisu-kappaleista, vai seuraatko Euroviisuja ollenkaan?
4. Kuinka montaa tv-ohjelmaa seuraat? Myös tauolla olevat lasketaan mukaan!
5. Hetkessä eläminen vs. asioiden suunnittelu etukäteen. Kumpi on sinulle tyypillisempää?
6. Määritä itsellesi luonne kolmosen luonteenpiirteiden avulla! Piirteitä saa valita max. 5. Jos tiedät muiden lisäreiden mukana tulleita luonteenpiirteitä, joita tuossa ei mainita, saat käyttää niitäkin.
7. Mikä saa sinut nauramaan?
8. Mitä teet, jos et saa yöllä unta?
9. Milloin ihastuit ensimmäisen kerran ja millainen ihastuksenkohteesi oli?
10. Mitkä ovat olleet elämäsi parhaat synttärit?
11. Vastaa haastetuillesi kehittelemiin kysymyksiin! (Nää kysymyksethän laaditaan pääasiassa itselle, tai ainakin minä teen niin, joten nyt saat vastata niihin oikeen luvan kanssa. .-D)

PART 4: Ja haastan..:
Tää on aina se vaikein kohta. .-P Mä haastoin jo suurimman osan seuraamistani bloggaajista tähän samaiseen haasteeseen silloin alkuvuodesta, enkä viittisi uudelleenkaan samoille tyrkyttää. .-P Muutenkin kun tää haaste on pöyrinyt jo useampaan kertaan seuraamissani blogeissa, ei kaikki ihmiset ota tätä enää tosissaan ja välillä tuntuu, että ne ajattelee tämmöiset jutut enemmän taakkana kuin hupina. Siispä päätin laittaa Kavereita.nettiin gallupin, jossa mainostaisin tätä haastetta, jolloin sellaiset jotka oikeesti haluu tän tehdä saisi vapaasta tahdostaan hommaan ryhtyä eikä mun pakottamana. Ja toki jos halukkaita löytyy teidän lukijoiden joukosta, niin ilmoitappa mulle niin pääset mukaan listalle. ,-) Mutta siis, nyt tuo haastettujen lista on vielä tyhjillään..

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.

Enpä mä sit tällä kertaa taida tähän postaukseen enempää asiaa tunkeakaan, menkööt tämä haaste omana kokonaisuutenaan. Mulla on koko alkuviikko ollut vaan tylsää ankeaa opiskelua, mut jos nyt viikolla on ahkera, saa viikonloppuna löysäillä. ,-)

Kysymys lukijoille:
Seuraatko Amazin Racea?
Vaihtoehto 1: Joo
Vaihtoehto 2: En

2 kommenttia:

anna kirjoitti...

Hei, kiva kun teit tän! En taida kuitenkaan ite ilmottautua haastettavien listalle, kun kerran ton väsäsin ite aikasemmin =D Mun piti alkaa seuraamaan kans Amazing Racea, mutta oon unohtanut... Pienenä kyllä katoin sitä tosi innolla. Laitoin muuten sulle sähköpostia =)

Kasa kirjoitti...

Jep, sähän mut jo haastoit, eikä takaisin saanut antaa. .-D Höh, harmi, että unohdit. .-( Mäkin aloitin sen seuraamisen jo pienenä. .-D Oo, täytyy muistaa käydä katsomassa sähkäriä. .-)