keskiviikko 3. huhtikuuta 2013

Sori, oon...

...ollut laiska postaamaan viimeisten parin viikon sisällä, koska olen ollut simssin pelaamiseen niin koukussa, että siihen olen käyttänyt paljon vapaa-aikaani. .-D Nyt kun yo-kokeet on ohi, on voinut huoletta hyvällä omalla tunnolla pelailla.. Laiskottelulle on kyllä tulossa jonkinlainen loppu, sillä:


Kävin eilen kirjastosta lainaamassa pääsykoekirjan, joka olis tarkoitus päntätä hyvin, mikäli mielin Tampereen yliopistoon päästä pelialaa opiskelemaan. .-D Vaikka pääsykoe on vasta toukokuun lopussa, mun täytyy lukea toi kirja pian, sillä kun se on kirjastosta lainattu, ja joku voi varata sen enkä saisi uusia lainaa. Uskon nimittäin, etten ole ainoa, joka haluaa päästä halvalla, ja kirjaston käytännöstä riippuen maksaa kirjasta mieluummin pienen varausmaksun kuin ostaa 40 eurolla kirjakaupasta. Multa perittiin julmasti varausmaksun yhteydessä kaikki muutkin maksamattomat laskut, joita on kertynyt huonomuistisuuden takia, kun on unohtanut uusia lainoja ajoissa, mutta onneksi oli rahaa mukana. Kuittiin jäi yhä lukemaan, etten muka olisi laskujani maksanut, mutta kirjastotäti suttasi sen. .-D

Nyt sitten vaan lukemaan tuota 348 sivua sisältävää opusta ja yrittää sisäistää siitä kaikki tieto.. Muistiinpanoja toki teen, että pystyn sitten ennen pääsykoetta vähän kertaamaan ilman kirjaakin, ja muutenkin olen havainnut, että itse tehdyt muistiinpanot tukee mun oppimista. .-D Laadin sitten tuollaisen lukusuunnitelman, jossa pienten laskujen perusteella selvisi, että mun pitäisi lukea 12 sivua joka päivä, jotta saisin koko kirjan luettua ajoissa. Oon huono pitämään kiinni suunnitelmistani ja eilenkin jäin sivun verran tappiolle, mut mä voin jonkin verran joustaa tuossa päivittäisessä sivumäärässä, kunhan suunnilleen pysyisin viikottaisessa 84 sivun lukemisessa mukana. .-D Vaikka toi 12 sivua kuulostaa tosi pieneltä päivittäiseltä luku-urakalta, meni mulla ainakin eilen kaksi tuntia siihen. Kun huolella lukee ja muistiinpanot tekee, menee siinä aikaa. .-D

Pääsykokeita lukuunottamatta yhteishakurumpa alkaa olla mun osalta ohi. Yliopistohaut tein eilen, ja sinne laitoin valinnoikseni tuon informaatiotutkimuksen, biologian ja kirjallisuuden. Ammattikorkeeseen puolestaan hain myöskin pelialalle ja sit siihen käsikirjoitukseen ja Amishauissa on pelialaa ja tieto- ja kirjastopalvelua. En sitten vaan oikein tiedä, kun mulla olisi toi biologian ja käsikirjoituksen pääsykoe samana päivänä, mut laitoin ton bilsan kuitenkin varmuudeksi, jos en jostain syystä saakaan kutsua käsikirjoituksen pääsykokeisiin, sen verran kökösti ne ennakkotehtävät tuntui menneen. .-P Vähän jännittää ja mietityttää, missä mahdollisesti vuoden päästä on opiskelemassa pääsenkö ollenkaan mihinkään, mutta eiköhän se vielä selviä..


Pääsiäisen perinteet on vuosien aikoina meidän perheessä vähentyneet, ainoa mikä on pysynyt on suklaamunat. .-D Kaikkia turhakkeita niiden mukana tulee, mutta mitään ei olla koskaan heitetty pois ja suklaa ainakin on hyvää. .-D Toi angry birdsi on tuolla laatikon vankina, koska en saanut sitä sieltä pois vaikka yritin. x-D Muuten sitten vietettiin pääsiäistä, toisin sanoen neljän päivän viikonloppua, samalla kaavalla kuin normaalia lomaa, eli simssiä pelattiin päivällä ja illalla/yöllä kateltiin ohjelmia. .-) Fikun piti kyllä kokeisiin lukea koeviikkonsa takia, mut ehdittiin me silti yhdessä välillä huvitellakin. ,-)


Tuli kynnet lakattua tuota eilistä kirjastossa käyntiä varten uudelleen, joten aattelin taas laittaa vähän kuvaa..-D Pohjalle laitoin oranssia lakkaa, (joka tosin kuvassa näyttää ihan keltaiselta) ja päälle tuollaista liilaa kiiltelevää lakkaa, mikä lopulta osoittautui ehkä virheeksi, sillä se peitti ollaan olevan oranssin lähes kokonaan. .-P Ois pitäny laittaa ohuempi kerros. Mutta vaikka lakkaus ei onnistunein ollutkaan, voitte ihailla pitkiksi kasvaneita kynsiäni! Nimettömän ja pikkusormen kynnet mulla aina kasvaa hyvin, mut tuota keskari-sormesta oon ylpeä, mulla on usein kova kiusaus repiä sitä, etusormea ja peukalon kynttä. .-D Täytyy vielä mainostaa, että nuo kone-lakat on mun mielestä tosi hyviä ja riittoisia hintaansa nähden, ja niillä on tosi monipuolinen lakkavalikoima. Suosittelen, ite oon ainakin tykänny. .->

Ja niin sitä on taas jo kolme tuntia istuttu koneella postausta kirjoittamassa. .-D Fiku tulee kohta koulusta, mun ehkä kanttis vähän lueskella tota pääsykoekirjaa.. Tänään täytyy yrittää saada ainakin se 12 sivua luettua. .-D Ääh, mulla on paljonkin kaikkia ideoita tän blogini suhteen, mutten koskaan ehdi toteuttaa niitä, kun kaikki aika menee vaan näiden kuulumisten kertomiseen.. Mulla olis yksi haaste tehtävänä, levyarvostelu mielessä ja uusia suunnitelmia ulkoasuun liittyen. No, eiköhän niiden aika vielä tule. .-D Heippa sitten taas tältä erää, koitan viimeistään ensi viikolla postata. .-)


Kysymys lukijoille:
Onko sulla pääsykokeita edessä tänä keväänä?
Vaihtoehto 1: Jep..
Vaihtoehto 2: Ei.

4 kommenttia:

Riina kirjoitti...

Pikakommentti ennen töihin menoa:
Mielelläni itekin viettäisin päivät simssiä pelatessa (sain sen toimimaan! Pääsee taas aloittaa tarinoita... :D), kun ihmisille lehtiä kaupitellessa... -.-

Ite oottelen noita materiaaleja nettiin pääsykokeita varten, tässä huhtikussa kai niiden pitäisi tulla.

Joten onnea vaan lukemiseen :)

Kasa kirjoitti...

Mukavaahan simssiä on päivät pitkät pelata, mutta nyt oon enemmän aikaa viettänyt tuon pääsykoekirjan kanssa. .-) Hienoa, että sait simssin toimimaan, ilmoittele ihmeessä, jos jotain tarinaa jossain vaiheessa aloittelet! Isi uhkasi mullekin jotain työtä katsoa, etten vaan kaikkia päiviä turhaan kotona hengaa. .-x Odottele rauhassa, se onkin se mukavin vaihe. .-D Kiitos, onnea itsellesi, kunhan ne matskut saat ulottuvillesi. ,-)

Mesinen kirjoitti...

Onnea vain pääsykoe kirjallisuuden kanssa! Ne on sitten inhottavia, kun kysymykset voi olla todella pikkutarkkoja tai sitten vähän laajempia. Vaikein koe koko opiskelu-uralla... Tai no kai mulle oli vaikeampi toi virkamiesruotsi, jota tahkoin uusinnoissa uudestaan ja uudestaan.. Ei nyt, kolmannella meni läpi ;) !

Ootko katsonu muuten netistä löytyykö kyseisten aineiden vanhoja kysymyksiä mistään?
Joihinkin aineisiin löytyy, toisiin taas ei...

Ei se kuitenkaan ole maailmanloppu, jos ei opiskelemaan pääsekään ekalla yrittämällä... Mullakin oli välivuosi lukion jälkeen ja kyllä nyt on ehtinyt opiskella ihan tarpeeksi.. Kunhan töihin joskus pääsis!

Eikös Fiku voi tehdä varauksen siitä kirjasta niin, sit se olis sulla käytössä toisenkin 4 viikkoa pientä varausmaksua vastaan?

Onnea ja innostusta lukuihin!
Itse menen vääntämään luentopäiväkirjaa sähköisen hallinnon ja palvelurakenteiden -kurssiin.. Yäk ;) !

Kasa kirjoitti...

Kiitos! Mä pelkään jo valmiiksi niitä pääsykokeita. .-D Aina vaan hankaloituu, ensin yo-kokeet tuntui mahdottomilta, ja nyt on uusi mahdottomuus edessä. .-D Hyh, mä en osaa edes arvata, montako kertaa joudun mahdolliset kielikokeet uusimaan. .-P Toivoa kuitenkin tuo se, että sinäkin olet selvinnyt. .-D En ole yhtään ehtinyt katella netistä vanhoja kokeita, vaikka mielessä on ollutkin. Täytyypä tutkailla asiaa, nyt kun taas muistutit. .-D No juu, mua oikeestaan enemmän houkuttelisi yksi ylimääräinen "laiskotteluvuosi", mut tois pientä varmuutta tulevaisuudesta, jos johonki pääsis opiskelemaan. Epäilen kyllä suuresti, tulenko edes pääsemään mihinkään. .-D Muuten tosi hyvä tuo varausideasi, mutta Fikulla ei ole omaa kirjastokorttia, kun ollaan tuolla mun yhdessä lainailtu kirjastosta kirjoja. Pitäis käydäkin kattomassa, oisko vielä mahdollista ottaa lisälainaa tolle kirjalle, niin saisi palautuspäivää vähän lykättyä. ,-) Kiitos, innostus välillä on kateissa, mutta yritän kuitenkin pitää lukusuunnitelmasta kiinni. .-D Voimia sullekin hommiisi! Ite juuri tulin koneelle taukoilemaan kirjoitettuani muistiinpanoja putkeen kaksi tuntia. .-D Käsi ihan uupunut ja sormeen näyttäisi tulevan rakko. .-o