perjantai 26. huhtikuuta 2013

Koska kukaan...

...ei tuntunut ainakaan tämän Gallupin:

Kuva suurenee kummasti tästä klikkaamalla..

 perusteella innostuvan haasteestani, ja ettei mun suurella vaivalla keksimäni kysymykset menisi ihan hukkaan, päätin vastata niihin itse. Vielä ennen kuin aloitan, täytyy tässä ihmetellä, onnistunko koskaan tekemään k-nettiin sellaista gallupia, jota kukaan ei dissaisi. .-D Joo, mut siis nyt ohjelmassa vastailut näihin kysymyksiin, jotka siis vielä (uudestaan) kertaukseksena liittyi tähän haasteeseen. .-)


1. Jos maailmanloppu tulisi kolmen minuutin päästä, mihin käyttäisit nämä viimeiset minuutit?
Mä varmaan kuuntelisin jonkun mulle tärkeän biisin, en tosin osaa sanoa, mikä se varmasti olisi. .-D Jostain syystä mun tekee mieli valita tää kappale. ♥


En tosin voisi kuunnella sitä kokonaan, kun se on noin pitkä. .-D Sit biisiä kuunnellessa mä varmaan googlailisin äkkiä kaikkien lempijulkkisteni kuvia nähdäkseni heidät viimeisen kerran.. Voisin tehdä tätä varten jonkun postauksen tänne, niin olisivat sitten hädän hetkellä kaikkien kuvat yhdessa paikassa helposti katseltavissa. ,-) Sit viimeisen minuutin aikana mä haluaisin kerätä perheeni ympärilleni samaan paikkaan, et me saatais kuolla yhdessä eikä kenenkään tarvitsisi olla yksin. ♥ Ja taas mä eläydyn, rupesin oikeesti itkemään miettiessäni tilannetta todeksi. .-D

2. Kadutko/häpeätkö jotakin, mitä olet paljastanut itsestäsi netissä?
Kyllä, moniakin asioita. Oon esim. paljastanut etunimeni ja asuinpaikkani julkisesti. Näinhän monet muutkin on tehneet, mutta mua häiritsee asia, sillä en kyllä tykkäisi, jos esim. samassa koulussa olevat henkilöt tunnistaisi mut netissä.. Ja sit välillä tekisi ennen postauksen julkaisemista sensuroida joitakin kohtia, kun ne tuntuu musta noloilta kertoa julkisesti, mut oon kumminki pyrkiny antamaan itsestäni ja mieltymyksistäni sellaisen kuvan kuin on asioiden oikea laita. .-D

3. Mitkä ovat suosikkisi tämän vuoden Euroviisu-kappaleista, vai seuraatko Euroviisuja ollenkaan?
Näitä on tullut jo aikaisemminkin paljasteltua, mut ainaskin mua miellyttää seuraavat biisit (ja miehet):



4. Kuinka montaa tv-ohjelmaa seuraat? Myös tauolla olevat lasketaan mukaan!
Noh, laitetaanpa niistä luetteloa, niin nähdään, montako niitä on. .-D
  1. Selviytyjät
  2. Selviytyjät Suomi
  3. Amazing Race
  4. Salatut Elämät
  5. Käenpesä
  6. Rantavahdit
  7. Bones
  8. Havaiji 5-0
  9. Holmes NYC
  10. Diili 
  11. Myytinmurtajat
  12. Pelkokerroin
  13. Kampus Greek
  14. Jonas
  15. + sit jotain vauvaohjelmia, joita en tosin telkasta kato, mut videolta ja netistä ym. .-3
Toivottavasti mitään ei unohtunut, selasn blogini "TV" tunnisteen kokonaan läpi, ilman sitä olisin unohtanut 11. eteenpäin olevat ohjelmat. .-o 





























5. Hetkessä eläminen vs. asioiden suunnittelu etukäteen. Kumpi on sinulle tyypillisempää?
Mä oon aika hetkessä elävä, vaikka en kyllä aina siinä täydellisesti onnistukaan. Vaikka yritän elää "tää on huomisen murhe, ei mun tätä päivää tarvii sen kanssa surra" -asenteella, vaivaa tulevaisuuden ikävyydet mua useita päiviäkin ennemmin. .-P Toki mä oon välillä myös suunnitelmallinen, mut harvemmin. .-D

6. Määritä itsellesi luonne kolmosen luonteenpiirteiden avulla! Piirteitä saa valita max. 5.
Apua, tää on pahempi homma kuin luulinkaan. .-D Keräsin kaikki minua jotenkin kuvaavat piirteet, ja listasta tuli piiitkä:
-herkästi innostuva olen siltä kannalta, että saatan innostua yhtäkkiä tosi paljon jostakin ohjelmasta, biisistä ym.
-neuroottinen mä olen aika useinkin. Aina vessaan mennessä pitää varmistaa useaan kertaan, että ovi on varmasti lukossa tai ennen kouluun lähtöä, että kaikki kirjat on mukana ym.
-sekopää... No välillä musta tuntuu, että tän blogin lukijat saattaa saada musta sellaisen kuvan, vaikken sitä ihan aina olekaan, osaan olla myös järkevä. .-D
-herkkäuninen. Mä herään lähes aina, jos joku tulee häärimään samaan huoneeseen mun nukkuessa siellä. .-D Nyt kun mä lukulomalla olen saanut kotiin jäädä Fikun lähtiessä kouluun, niin oon varmaan vaan kerran ollut heräämättä aamulla Fikun pukeutuessa ja meikatessa. .-D Sit joskus isi tulee käymään aamulla koneella tai tulee tuomaan mulle ja Fikulle evästä lähtiessään päiväksi töihin, niin mä herään melkeimpä aina siihen. .-D Mut sit kuitenkin nukahdan suht nopsasti uudelleen.
-kömpelys. Joo, mä onnistun aina nolaamaan itseni kömpelyydelläni. .-P Multa tippuu tavat kädestä tai sitten kävellessäni osun johonkin ja sen seurauksena tippuu tavaroita. Välillä tuntuu myös, etten osaa kävellä, sen verran monta kertaa on tullut lennettyä nurin kävellessä. .-D
-onnekas mä olen silti huomannut olevani. Mulla on tosi monta kertaa käynyt hyvä tuuri esim. koulussa esitelmiä esittäessä, kun ope on hypännyt mun yli vahingossa tai muuten vaan ei tajunnut, että munkin pitäisi esiintyä. .-D Joku ei ehkä pitäisi tätä onnekkaana, mut esiintymiskammoiselle tää on suurta onnea! ♥
-paljaan pinnan pelko mulla on kyllä jossakin suhteessa. Mun on kiusallista vaihtaa vaatteita esim. ennen liikkatunnin alkua pukuhuoneessa, ja uiminen on jäänyt viimeisinä vuosina kokonaan väliin, sillä en kehtaa mennä julkisille paikoille bikineissä. .-P Tai sitten häpeän vain karvaisia sääriäni. .-D
-pelkurimaisuuden musta varmaan huomaa helposti. .-D Kotona olo on turvallinen, mut sen ulkopuolella alkaa ahdistaa pieniltäkin tuntuvat asiat: kassalla asioiminen, inhokkiaineen oppitunnit, esitystyöt, kokeet...
-sohvaperuna olen siksi, että olen äärimmäisen laiska liikkumaan, ja istunkin suurimman osan vapaa-ajastani. .-D Toisaalta me ollaan alettu jonkin asteen reippailijoiksi Fikun kanssa, sillä ollaan jo mooonen viikon ajan käytä lähes päivittäin n. 20 minuutin kävelyllä ulkona, mut muuten en vapaaehtoisesti liiku!
-huumorintajuton, mulla ei yksinkertaisesti ole huumorintajua. .-D Oon aina ihmetellyt, miksi muut naureskelee vitsikirjoille, ja mä ite vasta huono vitsien kertoja olen. .-D TV-ohjelmienkaan vitsit ei muhun uppoa, ja olen meidän perheestä ainut, joka ei räkätä ohjelmien vitseille.
-kärttyyden musta on varmaan monet huomanneetkin. Saatan pahastua ihan olemattomasta asiasta, ja tulkitsen viestit netissä negatiivisiksi, jos niisssä ei ole käytetty hymynaamoja. .-D
-poikkeava. Kerran yläasteella meidän luokka pelasi sellaista, että toisten pitää kuvailla muita adjektiiveilla, ja mua kuvailtiin sanalla outo, mutta luulen, että täsmäävämpi sana olisi poikkeava. Mä en sinänsä erotu massasta ulkonäöllisesti, vaan oon enemmän huomaamattomampi, mut luonteeltani ja käytökseltäni poikkean sitäkin enemmän. Tai niin ainakin luulen..
-vaikeasti tavoiteltava en ole tarkoituksella, mut ujous tekee musta sellaisen.
-yksinäinen susi on jollain tasolla ollut aina. Väenpaljous ahdistaa ja vain läheisten kanssa osaan olla luontevasti. Mä myös valitsen usein yksintyöskentelyn ryhmätöitä mieluummin.
-kalannarraaja olen ollut pienestä pitäen. .-D Isi on mua aina kyydinnyt merelle kalaan ja mulla on aika läjä pilkkikisapalkintoja ansaittuna. .-D Jostain syystä kalat vaan tarttuu mun koukkuun, ja usein kun ollaan perheen kanssa porukalla kalaan lähdetty, on mulla isoin saalis takaisin tullessa mukana. .-D
 -kleptomaaniksi oon ryhtynyt usein koulun kuvisluokassa. .-D Jokunen kynä on tullut sieltä itelle pöllittyä, ja kerran vein yhden lehden, jossa oli juttua Jonas Brothersista. .--D
-lapsenmielinen, mikäpä mua paremmin kuvaisikaan. .-D Tämä ilmenee minussa esimerkiksi lastenohjelmien katselemisessa ja Bratz-leikeissä. x-D
-perhekeskeinen oon siinä mielessä, että viihdyn kotona, eikä mulla oikein perheen lisäksi muuta seuraa olekaan.
-säästeliäs olen aina, kun siihen on mahdollisuus. Aina on valittava se halvin vaihtoehto, ja vaateostoksilla kierran aina läpi pelkät ale-tangot. .-D Mä en muutenkaan ole kovin ahkera shoppailija, joten rahaa säästyy jo siltäkin kannalta. Lisäksi mulla on ainakin omasta mielestä aika hyvät säästöt: käteistä n. 600 €, tilillä yli 2000 €. .-D
-ulkoilunvihaaja mä en sinänsä ole, kesäisin ainakaan. .-D Sisällä on vaan kivempaa tekemistä, ja siksi tuo ulkoilu on vähemmälle jäänyt...
-ylitunteellinen taidan toisinaan olla, kun välillä reagoin turhan voimakkaasti asioihin.. Suutun myös tosi helposti, mut oon onneksi oppinut vähitellen pitämään äreän mielen poissa itse ärsytyksen kohteesta ja angstaan asiasta mieluummin vaikka Fikulle. .-D
-kissaystävä (vai mikä se lemmikkilisärin piirre nyt olikaaan?) Oon aina pitänyt kissoista, ja pienenä oisin tosi paljon halunnut meillekin sellaisen, mut nyt on kissakuume vähän helpottanut. Aw, on ne kisut vaan niin ihania, joskus täytyy kyllä hommata itelle sellanen siliteltäväksi. .-3

Ja, jos nyt noista koitan ne 5 piirrettä valkata, niin... no, nää ne vaikka olisi: herkästi innostuva, pelkuri, yksinäinen susi, lapsenmielinen ja säästeliäs.

7. Mikä saa sinut nauramaan?
Mä oon hirveä, mutta nauran toisten mokille. .-D Ja omillenikin toki. No sit mua huvittaa myös, jos esim. jostain ohjelmasta ym. löytyy jokin mun ja Fikun sisäpiirivitsi erilaisessa tarkoituksessa. .-D Ja viime aikoina oon jaksanu naureskella erilaisille pilavideoille..

8. Mitä teet, jos et saa yöllä unta?
Käännän kylkeä. .-D Yleensä auttaa. Joskus kylkeä saa tosin kääntää useammankin kerran, ennen kuin uni lopulta tulee..

9. Milloin ihastuit ensimmäisen kerran ja millainen ihastuksenkohteesi oli?
Ekalla luokalla ihastuin vuotta vanhempaan Jussiin. Meillä opiskeli ykköset ja kakkoset samassa luokassa, joten sain kyyliä ihastustani usein. ,-) Ja millainen hän oli? Ihan söpö, hassu ja urheilullinen. Me taidettiin joka vuosi olla maastojuoksukisoissa edustamassa meidän kouluakin, vaikea uskoa, että mä silloin lähdin moisiin mukaan. .-D Sit kakkosella vuotta nuoremman kaverini kanssa molemmat tykättiin Jussista, ja yhdessä suunniteltiin kaikkea hölmöä. .-D Muistan myös yhden tositosi vanhan unen, jonka näin ehkä kolmannella luokalla... .--D Siinä mä istuin taksissa, ja Jussi pelasi jalkapalloa. Sit se pallo osui taksin ikkunaan, sirpaleita lensi Jussin silmiin ja se sokeutui. .-( Onneksi se oli vaan unta! Me jopa keskusteltiin YHDEN kerran:
JUSSI: Hei Ka*******, mun kumi putosi sun reppuun. Saanko mä nostaa sen?
MÄ: Joo.
Jep, eikös ollutkin pitkä keskustelu? x-D Sit oltiin kerran jopa samalla laivaristeilyllä, ja se antoi mulle karkin. .-D Harmi, etten enää siinä vaiheessa ollut Jussiin ihastunut.. ainakaan paljon. .-D

10. Mitkä ovat olleet elämäsi parhaat synttärit?
Mä en ole koskaan ollut kovin innoissani synttäreistä.Yleensä silloin vanhemmat kutsuu meille kylään sukulaisia tai kavereitaan, eikä mulle ole ollut oikein mitään päätösvaltaa. Mut kolmannella luokalla sain järjestää ihan omat kaverijuhlat. Valmistauduin hyvissä ajoin, ja pidin viikon verran hiuksissa lettejä, jotta mulla olisi kiharat sit juhlapäivänä. .-D  Vieraita sain kutsua neljä, joten meitä oli sit yhteensä 6, kun Fikukin tuli mukaan. Kaikki kutsutut jopa pääsi paikalle ja meillä oli paljon herkkuja ja muuta kivaa. Ohjelmaan kuului erilaisia leikkejä, kuten kissanhäntä (=sama asia kuin aasin häntä, mut hännätettiinki kissaa), tavaranpiilotusta, yhden lautapelin pelaamista ja sit järjestettiin vielä vanhemmille pieni lauluesitys, kun ne tuli lapsiaan hakemaan. .-D Ilta päättyi isin järjestämään pieneen ilotulitukseen. Ne oli kyllä mun parhaat synttärit. .-)

11. Vastaa haastetuillesi kehittelemiin kysymyksiin!
Enkös mä juuri niin tehnyt? ,-)

NOIN, sellaisia tarinoita syntyi. .-D Mulla on tässä nyt aika hyvä fiilis, selvittiin Tamperella käymisestä Fikun kanssa ja mulla on jo viimeinenkin tet paikka katottuna, eikä ees tarvii sen takia matkustaa toiseen kaupunkiin. ,-) Voisin tehdä tosta Tampereen tetistä jonkun erillisen postauksen myöhemmin, jos innostais. Nyt tässä on sitten viikonloppu edessä ja muuta mukavaa. .-) Moikka!


Kysymys lukijoille:
Ootko kavereita.netissä?
Vaihtoehto 1: Olen.
Vaihtoehto 2: En ole.

2 kommenttia:

Riina kirjoitti...

Tätä oli aikas kiva lukea :) Ja löysin noista listaamistasi piirteistä myös pari sellaista, jotka sopisivat itseenikin :D

Kasa kirjoitti...

Kiva! .-) Heh, meissä on jotain yhteistä!