tiistai 15. tammikuuta 2013

Lopultakin pääsin...

...blogini kimppuun! Mä ahersin koko eilisen päivän niin tunnollisesti, että tänään päätin antaa itselleni luvan blogata koko vapaatunnin, vaikka opotöitä tuli eilen lisää tehtäväksi ja kaikkea, mutta pakoilen niiden tekemistä vielä jonkin aikaa..

Viikonloppu meni sairastellessa, perjantai oli pahin päivä, kun silloin räkää tuli ja tuli, ja nenukka meni aivan nahattomaksi niistämisestä. .-< Mut nyt on pahin onneksi jo ohi, vaivana on lähinnä kurkussa roikkuva limaklöntti, joka ei irtoa nielemällä eikä yskimällä, ja se saa mun puheen kuulostamaan "räkäseltä". Jos nyt sit sais taas olla muutaman kuukauden terveenä, kun tää tauti menee ohi.

Mulla yleensä esiintyy flunssan kanssa pientä päänsärkyä, ja ajattelinkin tehdä pienen vinkkilistan, miten kyseisestä vaivasta pääsee eroon ilman särkylääkkeitä, mä en oikeen välitä sellaisia käyttää, ja kun mun pää on muutenkin tosi harvoin kipeenä, selviää niistä harvoista hetkistä yleensä joko sietämällä särkyä tai lievittämällä sitä näillä keinoilla. Ja vielä korostan, että nää auttaa sellaiseen pienehköön särkyyn mulla ainakin, kaikilla ei varmaankaan. Ja sit just jonkun migreenistä kärsivän kannattaa lääkkeitä käyttää, en usko näiden vinkkien sitä poistavan. .-P No juu:

Top 3 päänsäryn karkottajat
  1. Musiikin kuuntelu, toimii parhaiten, jos kuuntelee kuulokkeilla. Tän olen tosi moneen kertaan todennut toimivaksi! Musiikkia kuunnellessa huomio kipuun katoaa ja mulla tää tapa usein poistaa päänsäryn ainakin hetkellisesti kokonaan!
  2. Otsahieronta: Nojaa kyynärpäät pöytää vasten ja pyörittele otsan ihoa sormillasi (kuulostipa epämääräseltä). Tee tätä n. minuutti. Tämän jälkeen hieromasi alueen pitäisi alkaa tuntua hiukan puutuneelta/pistelevältä. Se vie jälleen huomion pois kivusta, ja hyvällä tuurilla jopa poistaa säryn! Testattu mulla ja Fikulla, ja toimi molemmilla! .-D
  3. Nukkuminen poistaa usein kivut, myös päänsäryn. Ite olen huomannut, että kyljellään nukkuminen on tehokkaampaa, selällään nukkuessa kipu ei välttämättä häviä. Ei kuitenkaan voi soveltaa esim. koulussa.
Huh, meinasi alkaa itellä taas päätä särkemään,
kun etsin googlesta tunnelmakuvaa. .-D

En onneksi vuodelepoon joutunut taudista huolimatta, vaan ihan kykenin simssiä pelaamaan Fikun kanssa. .-D Tarinoita on tullut vähän laiskasti kuvattua, mut viikonloppuna ladattiin viimeinkin Gadwin, joten tarinakuvailun pitäisi pian kiihtyä. .-D Ongelmitta sekään ei toki sujunut, vanhalla koneella Gadwin ja simssi pelasi ajoittain yhdessä hyvin, mutta tolla uudella koneella se otti pelistä pelkkiä mustia kuvia. .-P Hetken aikaa harkittiin jonkun muun kuvankaappausohjelman lataamista, mut sit keksittiin, että Gadwin toimii, jos simssiä pelaa ikkunatilassa. Vähän outoa se ikkunatilassa pelaaminen aluksi oli, mut eiköhän siihen totu, simssi tuntui toimivan niin jopa nopeammin! Ylimääräistä kuvienmuokkausvaivaa siitä sit toki kertyy, kun pitää kaikki turhat jutut poistaa kuvista, mut eiköhän sen kestä. .-) Ton uuden koneen kanssa kaikki oli sujunut niin hyvin, joten mä odotinkin jo, että johonkin joutuu pettymään, ja se oli nyt toi gadwin, mutta onneksi juttu saatiin ratkaistua. .->

Sit vielä tarinoihin liittyen täytyy lesota, miten saatiin Fikun kanssa Camp Rock valmiiksi! Kauan siinä meni, mutta uurastuksemme palkittiin. .-) Ollaan nyt viime päivät vaan hoettu toisillemme "vitsi, me oikeesti saatiin se valmiiksi, jes!" Jos yhtään kiinnostaa, käykää tuota meidän blogia kurkkimassa! Sit aletaankin heti tästä eroon päästyämme valmistella uutta tarinaa, ei sitä vaan osaa ottaa löysemmin noiden tarinoiden kanssa, joku pakkomielle ylläpitää mahdollisimman montaa sivua, mistä on seurauksena hidas päivitystahti joka sivulle. .-D

Peggeli bilettää!

Haha, eilen Salkkareissa repesin, kun Lari sanoi Eliaksen näyttävän Tintiltä! .---D ♥ Ei se kyllä ilman töyhtöä mitään Tintiltä näytä, mutta Allun ja Eliaksen yhdennäköisyys on uskomaton... ♥ Joo, oon nyt koukussa näihin Alt-sydämiin, kun opin niitä tekemään. .-D Mur, mä niin olen vihainen Salkkareiden Talelle, se ei välitä muusta kuin omasta maineestaan ja on valmis pilaamaan ystäviensä elämän. >.-/ Kököt, sit kun se jättää ne Eliaksen ja Larin yhteiskuvat jonnekin kaikkien nähtäville, syyttää Lari varmana Eliasta siitä, vaikka se on syytön. .-< Nyyh, ja minä eläydyn taas liian täysillä joihinkin Salkkareihin. x-D Ja nyt arvon tässä mielessäni, laitanko kuvan Tintistä, Eliaksesta vai Allusta. .-D Tällä hetkellä näistä kolmesta kivoin on ehkäpä...:

Hihii, Elias voitti. ♥

Voi ihme, ei mulla taida tällä hetkellä ollä mitään muuta akuuttia kerrottavaa. .-D Huomiselle suunnittelin ehkä taas levyarvostelun tekeväni, mut kattoo nyt, ennätänkö sitä kaksoisvapaatunnista huolimatta tekemään. Sit loppuviikosta ois kai niiden opotöiden pariin vähetellen siirryttävä, kun ens viikolla alkaa jo se koeviikkokin ja kaikkea epämukavaa.. Ajatella, lukion viimeinen koeviikko on mulla edessä! Se tosin ei tunnu hienolta, koska YO-kokeet painaa sit helmi-maaliskuussa jo päälle. .-P Niihin YO-kokeisiinkin lukemista voisi alkaa jo vähitellen aloitella. .-D No juu, mut nyt minä lopetan tähän, moikka, postailen vielä tällä viikolla. ,-)


Kysymys lukijoille:
Ootko joskus saanut simstarinan loppuun asti tehtyä?
Vaihtoehto 1: Jep. .-)
Vaihtoehto 2: En

Ei kommentteja: