torstai 24. tammikuuta 2013

Koulun aiheuttamista...

... kiireistä huolimatta en malta olla uhraamatta aikaa blogilleni. .-D Hommailin mä vähän ton opo-tehtävän parissa, siitä on vamiina ehkä n. 60% .-) Tällä viikolla mulla menee kauheesti vapaatuntien päälle kaikkea muuta koulun toimintaa, joten aattelin kirjoittaa tätä postausta aina niillä vähillä vapaatunneilla mitä mulla on ja julkaista viikon lopussa koko höskän. Ei siitä paljon iloa olisi, jos mä joka päivälle vaan jonkun minipostauksen saisin aikaan. .-D

Koeviikon alku lähestyy, onneksi tällä viikolla ei oo muuta kuin yksi kertaustunti, ja koeläjät odottaa vasta seuraavalla, et tässä ehtii ihan hyvin valmistautua, jos vaan jaksaisi. .-D Ollaan me Fikun kanssa yhteiskuntaoppia vähän luettu, muuten mä en sit ookaan vielä lukenu.. Siinä mielessä mulla asennoituu tää koeviikko tosi kivasti, et yp:tä on aikaa lukea tää viikonloppu, sit mulle tulee kaksi kokeetonta päivää, minkä ansiosta saan olla kotona! Sit ens viikon lopussa mulla kaksi matikan koetta, joihin täytyykin urakalla lukea ja varoa, etten sotke niiden kurssien asioita toisiinsa.. Sit tuleeki taas viikonloppu, jolloin mulla on aikaa lukea viimeiseen kokeeseen, biologiaan, jossa koealue on melko lyhyt, kun ehdittiin käymään niin vähän asioita tolla kertauskurssilla. .-D Ja ton koeviikon jälkeenhän mulla alkaa lukuloma, mut kauan siinä ei kyllä ehdi bilettää, kun äikän tekstitaidon koe on jo 8.2. .-s Loput yo-kokeet on onneksi vasta maaliskuun puolella. .-> Jos nyt sais jonkun järkevän lukusuunnitelman aikaseksi, mutta epäilen, että taas jää lukeminen viime tippaan. .-D Nyt homma on sit vielä rankempi, kun useempaan kokeeseen pitää lukea... Mut eiköhän noista sit jotenkin selvitä. .-)

Arh, neljättä vuotta peräkkäin saan viettää syntymäpäivääni kesken koeviikon, se jotenkin latistaa aina mieltä. .-P Sit melkeen aina meidän tilaama Demi-lehti tulee kesken koeviikon, ni arvatkaa vaan, lukeeko siinä mitään koulukirjoja... Taas Demi tulee tällä viikolla, juuri sopivasti häiritsemään kokeeseen lukemista. .-D Mutta niin, synttäreistä mulla oli tarkoitus vielä puhua. Ne on siis 27. päivä, ja minä vanhus täytän jo 20 vuotta, hui! Olo ei ole kyllä yhtään niin aikuinen kuin ikä antaa ymmärtää, olen mieleltäni vielä ihan lapsi. .-D Se näkyy mm. seuraavista puuhistani..:
  • Katselen melkein päivittäin lastenohjelmia
  • Asun kotona vanhempien elätettävänä
  • Tarvitsen unilelun nukahtaakseni .-D
  • Muutenkin sänky on kaikkia pehmoleluja täynnä..
  • Leikin Bratzeilla .----D
  • En osaa varata mitään hammaslääkäri ym aikoja, joten isi hoitaa sen puolestani
  • En ole koskaan tehnyt palkallista työtä (ellei isin auttamista lasketa)
  • ym..
Odotan kuitenkin synttäreitä tällä hetkellä innolla, isi nimittäin lupasi ostaa mulle Mikan uuden levyn lahjaksi! Iloisesti se saatiin tilattua cdon.comista puoleen hintaan! Vaikka alkuarvosteluni Mikan uudesta levystä oli vähän nipo, olen tällä hetkellä tosi innoissani ja tykkään niistä biiseistäkin enemmän. .-) Nyt vaan toivotaan, että tilaus saapuu tämän viikon aikana, ikävät kokemukset viime vuodesta, jolloin cdon.comin väki jumitti sen tilauksen kanssa ikuisuuden. .-P Laskun maksupäiväkin ole ehtinyt mennä ohi ennen kuin ees saatiin sitä, että sen olisi ehtinyt maksaa.. Mut ehkä mä oon oppinu jo kärsivällisemmäksi odottajaksi. .-)

Tää on yks mun suosikki siltä uudelta levyltä! ♥

Maanantaina muutenkin innostuksissamme keräiltiin biisilinkkejä, et voi taas ladata musaa joku päivä. Siinä sit tosin iski jokin moraali vastaan, ja alettiin miettiä, onko oikein ladata ilmaiseksi musiikkia, kun ne musiikin tekijät eivät saa tuloja silloin. Olis hienoa tukea lempiartisteja ja bändejä, mut sit toisaalta lataamalla pääsee halvemmalla.. Muutenkin suomessa ei ees myydä paljon missään niitä levyjä joita haluisi ostaa. Tuolta cdon.comista toki sais jotain, mut nykyään tullut niin nirsoksi, että pitää venata hintojen laskemista, ennen kuin voi ostaa. .-D En sit tiiä, onko alennushinnalla ostettu levykään parhainta musiikin tekijän tukemista.. Sit muutenkin, jos tykkää vaan muutamasta artistin biisistä, tuntuu turhalta ostaa koko levy. Ja toi lataaminen säästää luontoa! Joo, tosi köyhät perustelut, mutta kumminkin.. Mikaa oon kuitenkin aina uskollisesti tukenut ja ostanut kaikki sen levyt. .-) Musta Mika ansaitsee sen, koska oliko se nyt joulukuun Demissä, kun Mikasta oli juttua, jossa kerrottiin hänen aloittaneen musiikin teon tosi pienellä omaisuudella ja perhe yhdessä auttoi ja kaikkea, jotta rahat saatiin kasaan. .-) Jonas Brothersejakin ollaan jonkun verran tuettu, ei tosin kaikkia levyjä olla hankittu. Ja Fiku on Adam Lambertin levyjä keräillyt! Bäkkäreiltä on pari levyä hommattuna, mut suurin osa niiden biiseistä on netistä ladattu.. Toisaalta se on kyllä ihana tunne, kun saa hypistellä sitä levyä ja ihan oikeesti omistaa sen ja silleen. .-D Mut toi Mikan levy on nyt sit tulossa, ja innolla sitä odotan!


Viime viikonloppuna Selviytyjät loppui ja nyt ollaan ihan huolissamme Fikun kanssa, mitä katsottavaa keksitään viikonlopulle! Kohtahan vissiin ainakin alkaa se Suomen versio selviytyjistä, mut ei vielä olla päätetty, aletaanko sit seuraamaan.. Meillä on joku boikotointi ohjelmien suomalaisia versioita vastaan. .-D Voishan sitä kokeeksi katsoa.. Mut ainakin lauantaina on onneksi vielä tulossa tolta selviytyjien kaudelta sellanen muistelujakso, ni jotain katottavaa. .-) Grr, mä ihastuin Fabion uuteen hiustyyliin siinä "live"-kohdassa! Usein mua on häirinny niiden kilpailijoiden muodonmuutos siinä lopussa, mut Fabio näytti paljon paremmalta noin! Hoho, mä oikeen nousin tuijottamaan kuvaruutua paremmin Fabion ilmestyttyä siihen. x-D Harmi, ettei se näyttänyt alunperin tuolta, mähän oisin saattanu vaikka kannustaa sitä.. Usein hiukset ei tee muhun vaikutusta, mut aina sitä vaan löytää uusia asioita joihin ihastua. .-D

Grr..

Sit vielä voisin kertoilla vähän siitä, mitä koulun ohjelmaa mulla nyt on noiden menetettyjen vapaatuntien tilalla ollut. Maanantaina meidän koululle tuli kansanedustaja Jani Toivola pitämään yhteistilaisuuden, jossa hän kertoi mielipiteitään ja lapsuuden/nuoruuren kokemuksiaan + muutakin. Aluksi olin nyreissäni siitä, että tällainen tilaisuus järjestetään just mun vapaatunnin kohdalle, mut tilaisuuden jälkeen olin iloinen siitä, että menin kuuntelemaan! Jani Toivola on elävä esimerkki siitä, että koulukiusattu ja muutenkin ihonvärin perusteella kummeksuttu voi menestyä! Hän kannusti kaikkia olemaan oma itsensä ja kertoi esimerkin, jossa joku peittelee jatkuvasti itseään ja esittää muuta kuin oikeasti on, kun toinen taas on avoimesti oma itsensä. Löysin itsestäni tuon piirteen, että piilotan muilta omat näkemykseni ym. Mä oon aina ajatellut, että mitä se muille kuuluu, mitä teen vapaa-ajallani tai pitänyt jotenkin nolona kiinnostuksen kohteitani, enkä ole halunnut kertoa niitä muille. Painostavaa on myös esimerkiksi se, jos loman jälkeen ope käskee kaikkia kertomaan, mitä teki ym. Tää blogi onkin juuri antanut mulle mahdollisuuden avata niitä salaisempiakin ajatuksia, joista en mielellään suoraan puhuisi kenellekään, vaikka teksti yhä melko sensuroitua onkin. Päätin kuitenkin, että tästä lähtien pyrin olemaan entistä avoimempi sekä blogissani että myös ihan oikeassa elämässä. .-) Kiitokset Jani Toivolalle hienosta puheesta! ♥


Keskiviikkona meidän yp-ryhmä teki vierailun käräjäoikeuteen, joka sattui juuri menemään kahden vapaatuntini päälle. .-D Miten voi oikeesti olla näin huono tuuri, että vapaatunnit menee mutta oppitunnut säästyy..? No, siellä sit päästiin seuraamaan paria asian käsittelyä, ja lopuksi se tuomari ja syyttäjä jäi kertomaan meille vähän työtehtävistään ja koulutuksestaan ym. Ihan kiva vierailu silleen, ainakin bussimatkoilla oli mahtia kuunnella ämppää. .-D Hui, huomenna saadaan takaisin meidän yp-osakokeet! Ope eilen vihjailikin mulle ja Fikulle siellä vierailulla, että ootteko harkinneet tällaista työtä, kun tuli ihan hyviä pisteitä osakokeesta. .-D Ei mulla kyllä lakiin ole innostusta, kunhan tultiin Fikun kanssa tuonne lakitietokurssille sen takia, että saadaan Iloliemiin asiantuntevampaa kerrontaa esimerkiksi mahdollista avioeroista tai perinnönjaosta. Onhan sekin syy tulla kurssille. .-D Ens viikko alkaakin sitten mahtavasti yp:n kokeella, onneksi mulla ja Fikulla on jo lukeminen melko hyvässä vaiheessa, kun alotettiin jo viime viikonloppuna. ,-) Kumma, miten kaverin kanssa samalla kurssilla oleminen lisää opiskelumotivaatiota, kun voi yhdessä lukea, ja jos toista laiskottaa niin toinen voi sitten patistaa hommiin. .-D Mä oon yleensä se laiskempi osapuoli, joten ilman Fikua mä en varmaan olis vielä aloittanutkaan kokeeseen lukemista. .-D

Mitähän mä nyt taas unohdin kertoa.. No, se jääkööt sitten myöhempään postaukseen. Nyt mulla tosiaan alkaa tuo koeviikko, ja silloin en paljoa ehdi bloggaamaan. Katellaan, jos mä kuitenkin saisin jotain taas ajastettua julkaistumaan tuohon seuraavalle viikolle, ettei ihan tyhjäksi jää blogi viikko kausiksi. .-) Bilsan tunnille täytyy tästä kohta suunnata, joten heippa ja mukavaa viikonloppua!


Kysymys lukijoille:
Biisien laiton lataaminen?
Vaihtoehto 1: +
Vaihtoehto 2: -

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ite oon tottunu lataa biisejä netistä ku mulla menee musan kuuntelu kausittain ja kaikkia kappaleita esim. animemeiden kappaleita ja alku- ja loppulauluja ei myydä täällä päin. Lisäksi ei ne artistit saa levyistä ku tosi pienen osan, et enemmän menee kaupalle rahaa et joo .-D ja syy miksi tiedän on se että meillä oli kerran tota juttua äidinkielen tehtävässä.

Riina kirjoitti...

Kyllä iteki tulee ladattua musaa netistä, yksin kertaisesti ku kaikkia levyjä ei ole niin helposti saatavilla, eikä sen yhen kappaleen takia viiti maksaa koko levyä... :D

Ja itelläkin on vähän tuo, etten kovin innoissani oo kertomassa muille omia mielipiteitä asioista, varsinkaan isolle joukolle. Kyllä se sit blogissa onnistuu :D

Jaksamisia kokeisiin lukemiseen ja onne niihin :))

Kasa kirjoitti...

Ciesse: Totta, kaikkia kappaleita ja levyjä ei tosiaan ole edes myynnissä, että hyvähän silloin on ostaa. .-D No juu, kaupathan siinä hyötyy kanssa, mut eiks levyjä paineta (vai mitä sanaa siitä nyt käytetään? .-D) lisää jos niillä on iso menekki, niin artistikin hyötyisi siinä. Mut kevensit kyllä mieltäni, kun en kaikkia musan tekijöiden leipärahoja vie itsekyydelläni. .-D

Riina: Jeps, samoilla syillä mäkin selitän netistä lataamisen "oikeuteni". .-D Haha, kirjoittaminen on varmaan helpompi tapa ilmaista itseään, ja sanoja saa harkita pidempään ym. Ja kun mäkin melko anonyymisti nimimerkin takaa puhelen, en silleen oikeasti joudu vastuuseen sanoistani, kun oikeaa henkilöllisyyttäni ei tiedetä tai jotain. .-D Blogissa kaikki onnistuu. .-D Kiitos, tämän päivän yhteiskuntaopin kokeen hirveyden jälkeen inhottaa ajatuskin muista kokeista, yh. .-c