sunnuntai 2. lokakuuta 2022

Parhaat kortit

Ehkä vähän randompostausaihe, mutta tänään listaan kymmenen lemppari korttini SteamWorld Quest Hand of Gilgamech -pelissä. .-D Nämä ovat usein aktiivisessa käytössä korttipakassani, aloin nyt tosin miettiä pitäisikö joskus listata myös hylkimäni kortit ja antaa niille mahdollisuus ottamalla ne käyttöön jos vaikka yllättyisin. Nojoo, nyt kumminkin esitellään se pakan parhaimmisto:

10. Suosin pahiksia pitkällä aikavälillä rasittavia kortteja, joiden käytöstä jää jokin vaurio muutaman kierroksen ajaksi. Tämä öljyvuoto on kätevä varsinkin silloin kun pahis heittää kehään useamman kortin samassa erässä, sillä jokaisesta toiminnosta seuraa pieni vahingoittuminen. Tää Orikin kortti on tosin ollut nyttemmin hieman harvemmassa käytössä, sillä tykkään myös vastaavan vaurion aiheuttavasta Armillyn erikoiskortista, mutten ottanut niitä huomioon tällä listalla.

9. Nukutuskortti on kätevä apu silloin kun vastassa on useampi pahis yhtä aikaa, sillä siinä säästää paljon omien hahmojen terveyttä kun isoimman ryökäleen saa muutamaksi kierrokseksi pois pelistä. Harmi vaan että kortti on kertakäyttöinen ja sen teho lakkaa jos pahis saa muita iskuja.

8. Tykkään kun Armillyn pakasta löytyy ryhmähenkeä kohottavia kortteja ja varsinkin nää sen terveyskortit on hyviä! Elossahan ne ei riitä ketään pitämään yksinään, mutta kortin hyöty piileekin enemmän sen kyvyssä poistattaa kohteelta kaikki haitalliset efektit, joten näitä kortteja on hyvä pitää pakassa mukana kaiken varalta. Minust tää kortti on myös ulkoasullisesti tosi symppis yläpeukutus. .-3

7. Tämä kortti tarjoaa tosi tehokkaan iskun suhteellisen pienellä maksulla (2 "mutteria") ja plussaa tulee myös vastuksen myrkyttävästä vaikutuksesta! Myrkky on ylipäätään yksi suosikkiaseeni ja käytän paljon Galleon versiota, vaikkei se päässyt tälle listalle mukaan.

6. Oon pelatessa aika "tylsä varautuja", joka pyrkii vastuksien nopean jyräämisen sijasta pitämään huolen myös omien joukkojen terveydentilasta (siinä usein onnistumatta lol xD), ja tää Copernican maanasuoja on kiva kun sen saa heitettyä ekstraksi myös täyden terveyspalkin ylle!

5. Terveydestä puheen ollen Galleon tehokkain terveyskortti kuuluu tiukasti vakiokalustoon!

4. Näkymättömyyssuojan tarjoaminen koko tiimille on niin kätevä kortti etten ymmärrä miten se voi olla tarjolla ilmaiseksi. Eihän se aina toimi, mutta moni varma liiskautuminen on vältetty tämän ansiosta!

3. Kerran olin saanut koko tiimin kuolemaan Copernicaa lukuun ottamatta ja luulin pelin päättyvän siihen paikkaan, mutta sitten yksinään tämä kortti sai Cocon pohjalukemissa olleen terveystarpeen kokoamaan täyteen ja hän sai voimia hoidella erän loppuun itsekseen ja olin vaikuttunut. .-D Harmi että kortti toimii tosin vain rajallisissa tilanteissa elementti-iskuihin, muuten käyttäisin tätä aina.

 
2. Kaksosten mystiset voimat ovat vaikuttavia ja sokeutusefekti on hyödyllinen lisä, jälleen maino konsti vaikeuttaa vastustajien toimia. Kortista saa vieläpä reilusti voimakkaamman kun siihen yhdistää muutaman mielivoimia vahvistavan tekijän.

1. Tää kortti on ykkösenä lähinnä siitä syystä että sen sai käyttöön aika traagisessa kohtauksessa </3 ja olin vaikuttunut siitä, mutta siis hyödyllinen kortti ja yksi Armillyn vahvimmista iskuista. Kortti aiheuttaa uhrille myös masennuksen, mikä on kätevä ominaisuus kun pahis ei pysty parantelemaan itseään.

Tähän listaan on varmaan hauska palata myöhemmin ja vertailla, ovatko suosikkini pysyneet samoina! Ja sit jatkamaan pelailua mooi -->

Ei kommentteja: