perjantai 13. toukokuuta 2016

Päästyäni eroon...

...kammoksumastani polkkatukasta mun hiukset on näyttäneet melkeimpä samalta viimeisten kymmenen vuoden ajan, mut nyt sit on tapahtunut muutos. Fiku tuli kylään saksien kanssa, ja kun radiosta pärähti soimaan Hansonin MMMBop-kappale, jossa puhutaan hiuksien menettämisestä (syynä tosin vanhuus eikä sakset) päätettiin vähän karsia mun hiuksia. Pituutta lähti jonkin verran, ja jonkin kolmen sekunnin harkinta-ajan jälkeen päätin myös että haluan otsatukan ja nyt mulla on sit sellainen on. .-D Aluksi kauhistelin kun etuhiukset pyrki takaisin keskijakauksen mukaiseen asentoon jättäen otsan kohdalle paljastavan kolmion, mut ekan hiusten pesun jälkeen otsis on asettunut nätimmin. Vähän jännitin sopiiko otsatukka mun pallonaamalle, mut ihan kivalta tää näyttää ja mukavaa saada pientä vaihtelua. Tykkään kun tukka näyttää vähän tuuheammalta, ja otsahiusten taakse on kiva piiloutua. Että näin sitä tuli palattua takaisin polkahtavampaan tyyliin vuosien jälkeen. .-D



Niin, Fiku siis tuli käväisemään mun luona helatorstain pyhinä. Pyörittiin eka kaupoilla, ja koska oli ihana + 20 lämpöinen päivä, ostettiin puikkojäätelöitä kävelyevääksi useaan kertaan. Petollista kun en hirveesti edes pidä jäätelöstä, mut kyllä se tuolla helteessä maistui. Oltiin suunniteltu et kuvattais videota ja muuta jännää, mut loppujen lopuksi päivä tuli vietettyä vaan koneella lagien, käytiin me tosin ulkonakin pari kertaa kun piti käydä ostamassa ruokaa. .-D Lisäksi osallistuttiin HP-kannettavan arvontaan, pelattiin FlirttiStooria ja Kullankaivajaa, naurettiin kaikelle randomille (mm. Thanggggg XD) ja mä luulen koukuttaneeni Fikun jollain tasolla Deatan videoihin.

Työssäoppimisjaksoa on nyt ollut kuukauden verran, ja mä oon ollut niinkin ahkera että olen yhden jutun saanut valmiiksi, miten hienoa. XD Ei tosta meidän tyhmästä tosin oikein kukaan ole viimeisinä viikkoina tehnyt kunnolla hommia, että sentään en laiskottelullani eroa joukosta. .-D Tällä viikolla oon ollut vähän ahkerampi kun saatiin ope tänne "lapsenvahdiksi", ja pakko yrittää jotenkin työtä edistää kun ope tulee kyylimään selän taakse.. Myönnän hidastelevani, mut välillä työtä on vaikee edistää ihan vaan osaamattomuuden vuoksi kun aina jonkun muutoksen tekemisen jälkeen täytyy klikata "kumoa" ja miettiä miten asian voisi hoitaa toisella tavalla. Ens viikolla täytyy sit kuulemma asiakkaalle kertoa miksi on tehnyt niin vähän... Mihin sitten olen käyttänyt nämä kahdeksan tunnin työpäivät jos en kerran tee koulujuttuja? Noh, tässä muutama aktiviteettini:

  • Viime keväänä tein koulussa Mikan Boum Boum Boum kappaleeseen Alfred-videon, ja nyt tämä jostain syystä toistui siinä mielessä että tällä kertaa toteutin videon käyttämällä Tintti-materiaalia. .-D Kattokaa ensin alkuperäinen video ja sen jälkeen tämä:

  • Täällä blogin puolella varmaan näkyvin edistykseni on ollut Veijareiden kirjoittelu. Mallintelun välissä voi aina kirjoittaa kuvatekstin tai pari, joka lopulta äityy siihen että mallinnus jää syrjään ja kirjoitan vaan osaa.. .-D
  • Oon mä siis vähän mallinnellutkin, vaikka se ei olekaan etusijalla tekemisissäni (vaikka pitäisi olla). Kuvatodiste siitä että olen tehnyt jotain:


  • YouTubesta saa onneksi viihdykettä pitkiin päiviin. Oon kuunnellut paljon läpi albumeita, ja oon nyt muutamana päivänä laittanut taustalle pyörimään storytime-videoita, jotka ehkä jollain tapaa tukee mun työskentelyä: jotta videoon voi keskittyä ei voi kirjoittaa/lukea mitään, joten siinä sit ei jää juuri muuta vaihtoehtoa kuin mallintaa. .-D Pakko jakaa muutamia artisti/bändi suosituksia:
    ♫ Jamiroquai - Tämän albumin tahtiin on jotenki mukavan rentoa tehdä koulutöitä, kokeilkaa vaikka!
    ♫ Scissor Sisters - Oon päättänyt että kuuntelen tämän videon kokonaan läpi, ja oon jo ylittänyt puolivälin. .--D
    Simple Plan - Tää uusin albumi sisältää tasapuolisemmin sekä positiivisia että valitusbiisejä, mutta jos on angstimielellä kannattaa kuunnella bändin vanhempaa tuotantoa.
    Enrique Iglesias - Enriquen 2010-luvun radiohitit ei oo suuremmin kiinnostustani herättäneet, mutta täältä löytyi muutama kiva uudempikin biisi!
  • Mun käydyimpien sivujen lista varmaan kertoo parhaiten mitä kaikki päivät koulussa teen. Varmaan randomein juttu on Miss Trendin huutokaupan jatkuva vahtaaminen. XD 
Mun täytyy nyt varmaan hiljentyä täällä blogin puolella tältä erää, näppäimistö kolisee sen verran kovalla äänellä ettei kenelläkään täällä ole epäselvää että kirjoitan jotakin ja laiskailen koulutöistä. .-D Viikonlopulta odottelen paljon Euroviisuja, kirjottelen sit ens kerralla niistä! Tajusin muuten just että mulla on jossain luonnoksissa edellisen vuoden viisubiiseistä postaus, oonko vähän jäänyt jälkeen sen kanssa? XD Tämän vuoden Euroviisuhömppäsepustuksiani voi vilkuilla Tumblrin puolelta jos sattuu kiinnostamaan. Loppumusaksi Månsin uusi biisi, joka ois kiva kuulla huomisessa Euroviisujen finaalilähetyksessä. .-3


Kysymys lukijoille:
Pystytkö sinä päättämään?
Vaihtoehto 1: I Can't Decide
Vaihtoehto 2: No joo joo

2 kommenttia:

Jade Essence kirjoitti...

Jei, otsatukka! :D Itse en itselleni enää otsista uskaltaisi leikata, meni sen verran kauan aikaa kasvattaa se pois kun jossakin vaiheessa kyllästyin ;D Pyhinä oli tosiaan hyvä ilma, nyt tuolla ulkona olisi jokseenkin harmaata... Noh, en miekään ole mitään koulujuttuja edistänyt, niitä varten pitäisi etsiä latausjohto tuolle koneelle jossa on toimivat ohjelmat ja ain't nobody got time for that ;)

Hmm, pitääkin laittaa tuo video katselulistalle (miten niin siellä on jo valmiiksi katsomattomia videoita). Muah, I can't decide leviää :D *hieroo käsiään yhteen tyytyväisenä*
Itse olen kiinnittänyt tämän vuoden viisuihin tasan sen verran huomiota, että ehdin kiinnostua Viron biisitä - sitten se putosi jatkosta ja olin vain: "No niin, se siitä". XD

Kasa kirjoitti...

Jeij jeij, hurray! Joo, otsatukan poiskasvatus on kyllä oma prosessinsa + sitä saa nyt lyhyenä olla karsimassa ettei näkökenttä hävii, saa nähdä millaiseen muotoon hiukset lähtee vääntymään seuraavaksi, mut hetken nyt näin. .-D Harmaata on mutta onneksi myös vihreää, ja vieläpä tuulista jolloin täytyy kaulaa koko ajan varjella. Haha, älä suotta kiirehdi sen latausjohdon kanssa. .--D On taas ollut koulutöiden osalta saamaton maanantai, ehheh.. .-D Vai Jadella on oikein katselulista, tulee mieleen simsaikojen lukujonot. XD SE LEVIÄÄ! Hienoa että olet tyytyväinen. ,-D Virolle kävi tosiaan köpelösti, sääli koska biisi oli kiva. Nyt onkin sit viisut ohi ja silti oon yhä Euriviisuhuumassa. .--D