torstai 17. joulukuuta 2015

Tää viikko...

...on ollut jotenkin tosi epäedustava mun kohdalta. Maanantaina koulussa kaikki alkoi niinkin kivalla (huomatkaa sarkasmi) tehtävällä että meidän piti taas pitää puhe/esitelmä tekemästämme pelistä. Me mentiin jostain syystä toiseen tilaan pitämään ne esitykset, ja sitä varten projektit piti tietysti siirtää  eri koneelle. Mä onnistuin tekemään sen jotenkin väärin unohtamalla yhden oleellisen kansion, eikä se tiedosto toiminut kun tuli mun vuoro esittää, joten mun piti sit vaan suullisesti kertoa mitä olin tehnyt. Tuli siinä sitten jotenkin tosi alaston olo kun ei ollut mitään näytettävää, ja mä menin jotenkin ihan lukkoon koko esitystilanteessa ja tosi kankeesti sain jotain ilmoille. Ärsytti, koska mulla olis oikeesti ollut kerrottavaa työstäni, mut siinä tilanteessa vaan kaikki järkevä katosi mielestä. Tää esitys oli surkeampi kuin lukiossa pitämäni puhe englanniksi (ja se oli todella kamala, hyi XD) ja lähdin tunnin jälkeen itku kurkussa kävelemään asunnolle koska hävetti niin paljon. Turhahan sitä on enää jälkeenpäin miettiä, mut mä oon hirveen itsekriittinen ja saatan ärsyyntyä yhtäkkiä jostain vuosia vanhasta mokasta.

Seuraavan päivän lintsasin, koska en kehdannut näyttää naamaani koulussa sen esityksen takia. No ei sentään. .-D Olin kyllä poissa koulusta, koska olin tarkoituksella "unohtanut" laittaa herätyksen päälle, koska pakoilin yhtä tunnilla tehtävää tehtävää. Päätin sit kuitenkin tulla koululle syömään, ja vaikka saavuin koululle 10 minuuttia ennen odotettua tunnin päättymisajankohtaa, oli meidän luokkalaisilla joku kokous siinä naulakoilla, ja mä sit koitin jotenkin ninjailla siitä ohi etten aiheuttaisi hämmennystä sillä että saavun koululle silloin kun tunnit on jo päättyneet. .-D Muutenkin häiriinnyn aina siitä jos törmään joihinkin puolituttuihin vahingossa. Luokassa luokkalaisten läsnäolo on ok, mut sit jos vaikka ruokalassa joku istuu viereiseen pöytään saatan häiriintyä tästä. Mun lintsaussuunnitelma ei lopulta toiminut, koska se pakoilemani juttu käsiteltiin keskiviikkona, jolloin pahaa aavistamatta olin tullut kouluun. .-D

Tänään oli sit enkun tunti, ja siellä sai tuttuun tapaan häpeillä surkeaa englannintaitoani. En ymmärrä mikä kiire sillä opella oli, kun kuunneltiin, suomennettiin ja tehtiin tehtävät kolmeen eri tekstiin liittyen. Se tahti oli jotenkin ihan liian nopee mulle, ja jäin sit koko ajan jälkeen enkä osannut koskaan vastata mitään kun ope kysyi, koska en ollut ehtinyt tehtävissä sinne asti. Ei sillä että olisin osannut silloinkaan aina vaikka olisin ehtinyt kyseisen tehtävän tehdä.. Lopulta tilanne yltyi siihen, että kaikki muut lähti syömään ja mä jäin kahdestaan open kanssa tekemään tehtäviä niin että ope saneli mulle vastauksia. XD

Käväisin viimeistelemässä joululahjaostoksia Tokmannilla. Mua jotenkin kammottaa käydä Tokmannissa nykyään, koska sen nimen vaihdon jälkeen kaupassa on muutetty hyllyjenkin paikat, ja tää uusi organisointi on jotenkin tosi sekava. Meinaa nousta pieni ahdistus kun yrittää löytää ulos kaupasta, mutta jokaisen hyllyn väliköstä tulee vastaan seinä, ja tuntuu että on ihan saarrettuna sinne kauppaan. Eilen huomasin myös kulkeneeni ympyrää kun yritin löytää kassoille, että hienoa kun yks eksyy pieneen kauppaan. XD Mä oon saanut aika hyvään malliin kaikki joululahjahankinnat, isin lahja vaatii vielä pientä hienosäätöä, mut siitä ei tarvii olla yksin vastuussa ni en stressaa asian takia. Fikun joululahja sai täydennystä Tokmannin karkki- ja kynsilakkavalikoimasta. Aina Fikulle lahjaa hankkiessa ostan niitä Kone Helsinki -kynsilakkoja, ei varmaan tuu yllätyksenä Fikulle. .--D Bongasin myös itselleni kivan kuulokepaketin, joka sisältää kahdet kuulokkeet, ja sit oikeestaan mua eniten kiinnostanut asia oli se, että paketissa oli mukana myös sellainen jatkepalanen (nää mun asianmukaiset termit<3), jonka avulla yhteen kuulokereikään saa kahdet kuulokkeet samalla kertaa. Tulee varmaan käyttöön mun ja Fikun yhteisillä juna- ja miksei myös automatkoilla.


Joululahjoista puheenollen, mä ite en toivo ihmeekseni mitään suurta lahjavuorellista tavaraa, vaan ainoa asiat mitä toivon on Måns Zelmerlöwin Perfectly Damaged -levy ja hammastahnaa. Kyllä, toivon oikeasti hammastahnaa. XD Mun on pitkään pitänyt ostaa uus hammastahna, mut koskaan ei jaksa ja sit aina ärsyttää kun tota nykyistä tuubia saa puristella henkensä edestä jotta sieltä saa jotain ulos. Saa nähdä toteutuuko tämä toive.. Månsin levyn puolestaan tilasinkin jo, ja se pitäisi saada ellei posti kadota pakettia tai jotain muuta julmaa. .-D Toki oon ostellut itselleni kaikkea muutakin joulahjaksi, mut nää kaksi asiaa on ne mitä eniten tällä hetkellä tunnen oikeasti tarvitsevani, muut on sit vaan ekstraa. En tarvitsis ees yhtään karkkia koska mulla on kaappi täynnä karkkipusseja valmiiksi. .-D Ahhhh en kyllä malta odottaa Månsteriani. .-3 You really should go home, I'm waiting. ,-) <3


Kämppisellä oli tällä viikolla hoidossa sellainen ihana pieni utelias koira, jolla oli joku pakkomielle tulla mun huoneeseen aina jos ovi oli raollaan. Muutenkin aina mun liikuskellessa keittiössä yms. muissa yleisissä tiloissa, lähti tää koiruli kämppiksen vastustelusta huolimatta aina juoksemaan mun perässä. .-D Tää hauvis sit saikin mut ja kämppiksen samaan tilaan houkutellessaan meidät vähän jutustelamaan mikä oli ihan jännää vaihtelua siihen että vaan ignoorataan toisiamme. Mä en oikein tiedä mitä se koira loppujen lopuksi musta ajatteli, koska kämppiksen ollessa paikalla se juoksi aina hyppimään mua vasten ja tykkäsi seurata, mut kämppiksen lähdettyä ulos koitin mennä silittelemään koiraa, ja silloin se enemmänkin vältteli mua, et mielenkiintoista. .-D

Jaahas, mulla on tässä nyt n. 40 minuuttia aikaa ennen kuin pitäisi lähteä käppäilemään junalle. Fiku pääsee tänään töistä vasta kuudelta, joten lähdetään kotiin vähän myöhemmällä junalla kuin tavallisesti, ja tulin sen takia viettämään aikaa asunnolle, koska ite pääsin koulusta jo yhdentoista aikaan ja ois vähän kökköä ootella junaa kuusi tuntia keskustassa, varsinkin kun oon kolunnut tyyliin kaikki kaupat läpi viimeisten viikkojen aikana, kun oon joululahjoja ostellut. Joulusta puheenollen mulla alkaa nyt siis jo joululoma, että blogi jää pienelle joulutauolle, että voi hyvinkin olla että menee seuraava kuulumispostaus ensi vuoden puolelle. Tai sitten ei, hmm.. Mukavaa joulua, lomaa ja kaikkea! Loppumusaksi biisi jonka bongasin äsken vahingossa kun se soi mainoksessa katsoessani youtubessa videoita, ja ihan mukavanoloinen biisi:


Kysymys lukijoille:
Oothan jo hoitanut joululahjaostokset?
Vaihtoehto 1: Joo toki
Vaihtoehto 2: Ennnnn...

4 kommenttia:

anna kirjoitti...

Hyvää joululomaa :--)

Kasa kirjoitti...

Hee kiitos! Samaa sulle. .-)

Jade Essence kirjoitti...

Haa, en siis ole ainoa joka eksyy kauppoihin :D Itsekin olen (ihme kyllä) hankkinut ihmisille joululahjoja, pitäisi vain muistaa paketoida jossakin välissä ;)
Haa, olisikin tuollainen soittimen äänenjakaja (tiedä onko sekään mikään oikea nimitys mutta anyways :D), olisi joskus hyödyllinen. Ja hammastahna on hyvää.

P.S. Huomasin, että Originista saa ilmeisesti jonkin aikaa ilmaiseksi pelin nimeltään Jade Empire:
https://www.origin.com/fi-fi/store/free-games/on-the-house
ja muistelin että hänellä taisi olla Origin-tili? :D Itse oli pakko päästä kokeilemaan XD Mutta hyvää joululomaa sinnekin!

Kasa kirjoitti...

Hah, meitä on useampi saman vaivan kanssa. XD Hienoa että sinäkin olet selvinnyt lahjahankinnoista! Mä ennätin Fikun lahjat jo paketoimaankin. .-3 Oon himoinnut tollasta äänenjakajaa (käytetään siun termiäsi .-D) siitä asti kun näin niitä lukion kuvisluokassa, ja viimein tuli sopiva tilaisuus hankkia kun sai parit kuulokkeetkin (joita mun käytössä kuluu aina..) samaan settiin. .-) Heii ja kiva kun jaoit huomiosi tuosta Jade-pelistä! Vaikutti lupaavalta googlailujen perusteella, joten pistin lataukseen itsekin. .-) Nyt tässä sitten jännitän milloin pääsen nukkumaan, kun arvioitu latausajan kesto heittelee 2-4 tunnin välillä. XD