torstai 10. syyskuuta 2015

Kai mun...

...vaan täytyy tulla kirjoittamaan vaikka koitan koko ajan keksiä syitä vältellä bloggeria: "Hitsi, FS:n foorumilla ei ole mitään kiinnostavia uusia viestejä, pitää kai mennä blog... Hetkinen, en oo käynyt muutamaan tuntiin Tumblrissa, täytyy siellä poiketa. Noin, nyt oon taas ajantasalla Dashboardini päivityksistä, jos sitte menis sinne blogg... Eiku mä pelaankin ensin jotain, ja voisin muuten käydä myös päiväunilla, ja hei syödäkin pitää, en mä millään ehdi nyt mennä bloggeriin." Kyllä mä siis tykkään blogata ja haluun tallettaa juttujani tänne, mut aloittaminen vaan on niin työlästä. .--D

Voi hitsi, sain just tietää että Måns Zelmerlöw tulee ens kuussa konsertoimaan Suomeen! Mua saattais melkein kiinnostaa, sillä oon pari Månsin levyä kuunnellut läpi ja tykkään kyllä miekkosen musiikista. Liputkin olis tosi edulliset verrattuna Backstreet Boysin keikan lippuihin, mut ääh, mä oikeestaan lupasin itselleni etten tee mitään ylimääräisiä hankintoja ennen kuin oon selvinnyt tosta autokoulusta, rahat nimittäin hupenee tililtä kamalaa vauhtia kun pitää maksaa vuokra ja ajotunnit. .-s Muttamutta, meillä oli tuossa pieni neuvottelu Fikun kanssa asiasta ja oltaisi näillä näkymin ehkä kuitenkin lähdössä Månsin keikalle, katellaan lippujen ostamista paremmin huomenna (ei kai ne nyt yön aikana voi loppua, eihän?). Ohhh, tosi siistiä päästä taas keikkailemaan ja nyt odotustakaan ei ole kuin kuukauden verran (onhan noi liput ollut myynnissä kesäkuusta lähtien mut ei oo aiemmin tullut tää tieto vastaan x-D) että huhhuh, se on jo ihan pian! Mun täytyy kyllä perehtyä paremmin Månsin musiikkiin ennen tota keikkaa, en oo vielä kuunnellut ollenkaan Månsin uusimman Perfectly Damaged -levyn biisejä ja niitä tuolla keikalla todennäköisesti tullaan paljon kuulemaan, joten täytyy valmistautua. .-D Mulla on nyt viimeisimpänä ollut kuuntelussa MZW-albumi, ja tää on ehkäpä lempparini siltä levyltä:


Autokoulu tuli tossa äsken jo sivumennen mainittua, joten siirrytään siihen seuraavaksi. Mulla olisi siis inssi varattuna huomisaamuksi, ja mmm, mä oon 98% varma ettei se tuu menemään hyväksytysti läpi. Joo, tiedän että mulla on asiaan huono asenne, mut jos mä teen jokaisella ajotunnilla kymmeniä ajokokeessa hylkääviä mokia, mikä on todennäköisyys siihen että osaisinkin yhtäkkiä kaiken varsinaisessa ajokokeessa? Mulla ei riitä taito ja mä ihmettelen mitä se opekin ajatteli kun ehdotti että voitaisi varata mulle aika inssiä varten. Tällä viikolla on nyt ollut noita ajotunteja joka päivä, ja open mukaan alkaa mennä vähän paremmin mut mä oon silti surkea. Ajaessa mulla menee melkein kaikki keskittyminen siihen auton hallintaan, ja havainnointi jää sit tosi vähälle, mä en vaan oikeesti näe jalankulkijoita keskellä suojatietä, ja tänään sain kuulla valitusta siitä miten tuun tasa-arvoisiin risteyksiin liian suurilla nopeuksilla.. Ärsyttää kun opet luulee että mä en keskity ajamiseen kun mulle sattuu noita havainnointiongelmia, mut kyllä mä keskityn, mulla vaan saattaa olla huomio jossakin liikennemerkissä tai vauhtimittarissa, ja sit en jotenkin ehdi havainnoida uusia asioita kun edellinen prosessi on kesken. Pysäköiminen mua huolettaa kaikista eniten. Ollaan tällä viikolla paljon harjoiteltu peruuttamista, mut mä en vaan osaa. Mua on sekoittanut kun entisessä autokoulussa se opetettiin eri tavalla, ja tää mun uus ope sit tyrkyttää taas omaa tapaansa mikä ei sovi mulle ollenkaan. Tuntuu tosi nololta mennä näillä taidoilla edes kokeilemaan inssiä, täytyisi nimittäin käydä ihan mahdoton tuuri että kaikki menisi kerralla nappiin. Fiku kannusti että sentään mun biorytmit on nyt kohdillaan: "Tällaisena aikana aloitetuilla asioilla on kantavuutta ja kaikki menestymisen mahdollisuudet. Lisäksi tämä on loistavaa aikaa liikeneuvotteluille, tenteille, ajokokeelle, työpaikkahaastattelulle ja jopa urheilukilpailulle." Miten siinä mainittiinkin ajokoe noin osuvasti. x-D

Koulun kannalta tää viikko on ollut aika laiska. En oo juurikaan saanut tunneilla mitään järkevää aikaan, ja lintsasin yhdeltä tunnilta kun olin vahingossa sopinut sen päälle ajotunnin enkä sit jaksanu perua sitä. .-D Meillä on ollut tällä viikolla parina päivänä sijainen pitämässä tunteja, ja se vaikuttaa kiinnostuneemmalta noista meidän projekteista kuin kurssin opettaja. Se sijainen pitää aina kierroksen kaikkien luona ja tarkkailee miten ollaan edistytty ym, vähän ahdistavaa mut sentään saa jotain palautetta. Mullekin se kertoi kaikkia parannusvinkkejä ja mä sit nyökyttelin vaikka mulla ei oo hajuakaan miten niitä pitäisi toteuttaa. .-D Voishan sitä kysyä mutmuteiuskallalol.

Eiköhän siinä ala olemaan kaikki oleellinen kerrottava tältä kertaa, ja mun täytyy muutenkin alkaa lopetella tätä postausta että pääsen joskus nukkumaan, huomenna on noustava varhain ajokokeeseen.. Mä todennäköisesti infoan ajokoetuloksiani joskus puolen päivän jälkeen tumppiin, joten jos jostain syystä ootte aiheesta kiinnostuneita vilkuilkaa tänne. Noh, kunhan tuosta ajokokeesta selvitään on edessä taas mukava viikonloppu. .-3 Jos kaipaatte Månsin lisäksi jotain muuta musiikkia tähän loppuun ni mä oon tähän biisiin tykästynyt, siinä on ihana rytmi ja siistiä saada Enriquelta välillä espanjaksi laulettuja biisejä!


Kysymys lukijoille:
Seuraatko biorytmiäsi?
Vaihtoehto 1: Joo
Vaihtoehto 2: En

2 kommenttia:

Fiku kirjoitti...

Ei sun tarvii blogiin kirjoitella, jos ei huvita. .-D
Koitetaan ottaa tavoitteeksi päästä eroon autokouluista ennen Månsin keikkaa. .-D Ei tollaset pienet keikkaliput tunnu missään, kun ajotunnit on niin kalliita! Ja mieti miten mahtia meille tulee! <23 Miten musta tuntuu, etten oo ees kuullu tota sun laittamaa Månsin biisiä? .-D
Hei, ja loistavaa että minä ja biorytmit olemme saaneet maininnan. .-D

Kasa kirjoitti...

Sit mä en varmaan jaksais tulla kirjottelemaan oikein koskaan. .---D Ennen Månsin keikkaa -tavoite kuulostaa kohtuulliselta, täytyy nyt taistella. Ehkä meissä kiertää taas jotain yhteistä energiaa meidän ajokoepäivänä ja päästään molemmat läpi (tai sit se menee niin että mokataan molemmat..) .-D No ei kyllä, hitsi, unohdin postauksessa mainita siitä aatteesta että tunnin viettäminen Emmin kanssa maksaa enemmän kuin ilta Månsin keikalla. .-D Jopas oot jäljessä jos et vielä ole kuunnellut, meidän täytyy kyllä treenata hyvin ennen Månsin keikkaa et opitaan biisit. .-D Mitähän biorytmit lupaa ens ajokoepäivälle..?