torstai 20. marraskuuta 2014

Hähhähhää, mullapa...

...ei ollutkaan tänään koulua. ,-) Tai itse asiassa olisi ollut, mutta en jaksanut mennä kouluun iltapäivätunneille, kun aamutuunit oli peruttu. Wilmassa oottaa varmaan taas selvittämättömiä poissaoloja, enkä uskalla mennä katsomaan. .-D Tää onkin eka kerta tänä syksynä nyt koulujen alkamisen jälkeen kun vietän koko päivän asunnolla. Oon tähän mennessä matkannut joka viikonlopuksi kotiin, joten "jännää" vaihtelua.

Etätehtäviä koitin tänään tehdä, mut niitä varten piti katsoa englanninkielistä videota enkä ymmärtänyt oikein mitään. Koitin kääntäjällä suomentaa vaikeita sanoja, mut valitettavasti englannissa sanoilla on eri kirjoitus- ja ääntämisasu, joten jos siitä sanasta ei saanut selvää ei sitä saanut myöskään käännettyä ja muuta vaikeaa. En edes tiennyt, mitä videossa olevat suomeksi kääntämäni käsitteet tarkoittavat, mikä vaikeutti entisestään tehtävien tekemistä. Keskittyminen ei ehkä ollut kaikista parhaimmillaan, mutta pakko oli ne tehtävät nyt tehdä kun palautuspäivä on huomenna. Ärsyttää kun tuo ope nipottaa tunneillakin, että "onpas teillä huono kielitaito kun ette tätä ymmärrä, olen huolissani". Joo, niin on, tiedän sen. Sit varsinkin kun alan sanasto ei oo oikein hallussa on entistä vaikeampi ymmärtää.. Toivottavasti ope vähän selittäisi noita asioista ensi viikolla ennen koetta, mulla nimittäin meni ainakin ihan ohi koko homma nyt. .-/

Tämmöisinä päivinä jolloin vapaa-aikaa on enemmän mä jumahdan usein katselemaan vlogi-videoita tubesta. Nyt parin päivän sisällä on tullut kulutettua erityisesti Pihlaja DeAuroran kanavaa. Joskus joulun aikoihin tuli katseltua muutama video häneltä, ja muistan miten jätettiin joku vlogilista taustalle pyörimään koneella puuhastellessamme. Erityisesti tää video on musta tosi kiva, ja sen katsottuani olen kummasti alkanut arvostaa juurikin tuota Pihlan mainitsemaa lapsuusvaihetta 90-luvulla. Tosin tuntuu vähän siltä, että vaikka syntyisinkin nyt niin tuskin silti olisin pahemmin päässyt tekemisiin noiden uusimpien elektroniikkavempaimien kanssa, sillä aikoinaan meille hankittiin eka läppäri mun ja Fikun pyynnöstä, tuskin kivikautiset vanhemmat olisi moista kapistusta edes tajunneet kaivata. .-D Ja mitään älypelinta tai muuta isonäyttöistä minivekotinta en ole koskaan edes pitänyt kädessäni, vaan mulla on vanha onneton puhelin yhä käytössä. Mun täytyy joskus omistaa joku postaus tälle jälkeenjääneisyydelleni ja kertoa muutenkin ajoista ennen kuin meille tuli netti, sillä nyt jälkeenpäin miettiessä oon tajunnu että meidän entisaikojen vapaa-ajan aktiviteetit oli välillä melko kummallisia. .-D

Enää ens viikko ja sitten alkaakin työssäoppimisjakso! Mä en ole vielä mitään paikkaa kylläkään onnistunut hankkimaan, että tässä alkaa olla kiirus. .-s Laitoin alkuviikosta kuuteen mainostoimistoon hakemusta. Laiskuuttani en jaksanut lähettää viestiä kaikille erikseen vaan listasin vaan kaikkien yritysten sähköpostit siihen lähettäjien joukkoon, ja sit klikkasin lähetä. Sen jälkeen sitten tuli näytölle viesti, että "yhden tai useamman viestin lähetys epäonnistui"  ni pikkasen ärsytti. En kehdannut lähettää perään mitään "hei saittehan äsken laittamani hakemuksen" yms. Ois vaan pitänyt jaksaa laittaa kaikille oma viesti, ni ois ainakin tienny mikä epäonnistui jos epäonnistui. Yhdestä paikasta vastasivat ettei käy, ja muualta ei ookaan kuulunu mitään vielä. .-P Mietin pitäiskö laittaa uus viesti, koska täs on nyt kuitenkin enää viikko aikaa ja ois hyvä saada vaikka sitten se kieltäväkin vastaus jotta tietäisi että pitää jatkaa hakemusten lähettelyä. Haluisin kuitenkin jonnekin työpaikalle päästä ettei tarvisi jäädä koululle.

Ollaan taas jo viikonlopun kynnyksellä, ja oonkin ootellut kotiin pääsyä erityisesti sen takia, että pääsee katsomaan Batmania. .-D Me ollaan tultu isin ja Fikun kanssa taas aktiivisemmiksi Batmanin katsojiksi! Oltiin pitkään katsottu Batmista vaan juhlapäivinä spesiaaliohjelmana, mut nyt viime viikonloppuna pakotettiin isi taas katsomaan. .-D Paitsi että noille 1960-luvulla tehdyille huvittaville erikoistehosteille saa nauraa, ovat jotkut jaksot myös juonellisesti miellyttävää katsottavaa. Ja sit tietenkin tämä mun suosikki, pahiskaarti on aivan omaa luokkaansa, ja Batman onkin niitä harvoja ohjelmia, joissa mä olen pahisten puolella. .-D Whihii, sunnuntaina alettiin katsoa tuohon sarjaan perustuvaa elokuvaa (ei voitu katsoa kokonaan koska isi ei jaksanut katsoa niin pitkään) ja oon siitä niiiin innoissani koska Arvuuttajaa esittävä Frank Gorshin on ihana. .-3


Eli huomenna olisin taas lähdössä kotia kohti. Vähän kyllä ärsyttää, sillä olen vihainen VR:lle. Viime viikolla menin ostamaan lippua aseman lipunmyynnistä, sillä automaatti tai verkkokauppa ei anna mun valita itse vaihtojunaani, ja sellaisen yhteislipun ostaminen on paljon halvempaa kuin kahden erillisen lipun hankkiminen IC-junissa. Noh, lipunmyynnistä sit ilmoitettiin ettei sille "mun" reitille myydäkään enää lippuja, ja mun olisi pitänyt ostaa kaksi erillistä lippua joka tapauksessa. Mulla oli jo valmiiksi huono mieli yhden koulussa tapahtuneen jutun takia, ja tää oli sit viimeinen pisara ja mulle tuli suuri viha VR:ää kohtaan tuon jälkeen. Se on muutenkin kamala rahastaja aina vain nousevilla junalippuhinnoilla, ja nyt ne yrittää korottaa mun matkustuskuluja yhdeksästä eurosta viiteentoista asti. Okei, ei mikään maailman pahin hinta ja saanhan mä jo opiskelija-alennuksen ansiosta puolet pois lippukuluista, mut ärsyttää silti. Päätin sitten etten osta kallista lippua, enkä potenut huonoa omaatuntoa matkatessani pummina. Nytkin aiheuttaa päänvaivaa huominen kotiintulo, kun Fiku ei tarkalleen tiedä kauanko sillä menee koulussa ja noi iltapäivän junat on niin täynnä et lippu ois ostettava jo nyt ettei sit jää ilman. Potun VR.


^Loppubiisi taas vaihteeksi, radiosta kyseinen kappale bongattu. Noin, nyt on junahommat saatu huomista varten kuntoon, että lähden tästä kohta nukkumaan. Hyvää yötä eikun viikonloppua siis. .-D Noh, käyhän tuo hyvänyöntoivotustkin jos joku postauksen ehtii lukea vielä tämän illan aikana. .-D

Kysymys lukijoille:
Kumpi Arvuuttajan asuista on hienompi?
Vaihtoehto 1: Vasemmanpuoleinen, kokonaan kysymysmerkkien peitossa oleva puku
Vaihtoehto 2: Oikeanpuoleinen, pinkein asustein somistettu (.-D) "haalari"

Ei kommentteja: