torstai 13. helmikuuta 2014

Työssäoppimista on...

...pian parin viikon verran ollut. Pitkät päivät ja matkat aiheuttaa huomattavaa uupumusta, ja nukkumaan olen nyt koko viikon mennyt ennen puoltayötä yksinkertaisesti sen takia että väsyttää. Eli ehkä tää on jopa ihan hyvä juttu unirytmin kannalta..? Jalat oli aluksi ihan rakoilla, mut ne on vähitellen alkanut tottua näihin pidempiin matkoihin, tai sit mä olen tottunut kipuun, hmm.. Mulla on jo pidemmän aikaa ollut jotain häikkää vasemmassa jalassa. Usein kun lähtee ulos kävelemään tulee siihen sellainen ärsyttävä tunne. En tiedä onko vika kengissä vai reagoiko jalka rasitukseen... Järkevä perehtyisi bussiaikatauluihin, mutta mä olen epäjärkevä säästelijä ilmeisesti. .-D Viime aikojen ongelma on olleet tiellä olevat hiekotuskivet, jotka jotenkin mystisesti kulkeutuvat KORKEAvartisten kenkieni sisälle, ja niitä saa olla koko ajan tyhjentämässä ellei halua kivien hiertävän kengän sisällä.. Tänään jotenkin meni hermot kun kenkään lensi joku lumiklöntti ja kasteli kaiken, ihan niin kuin pitkät kävelymatkat ei olisi tarpeeksi ikävä rasite, huohh.

Oon kyllä huomannut kehittyneeni kävelyssä. Jaksan melko pitkiäkin matkoja suhteellisen reippaasti köpötellä, ja usein jalkakäytävällä kiidän kaikkien muiden ohi. .-D Matkaan lähtiessä kävelyä ei saa aloittaa liian rauhallisesti, vaan pitää heti lähteä ripeästi liikkeelle. Tällöin matka sujuu nopeammin, eikä ehdi edes uupua pahasti. Tai kun mä ainakin oon huomannut, että mitä pidempään matka kestää (vaikka sen kävelisi hitaasti) sitä enemmän väsyy. Kumminkin mulla on sit usein niin, että kävelin sitten hitaasti tai nopeasti, oon perillä suunnilleen samaan aikaan, outoa.. Oon rakastunut liikennevaloihin! Punaiset jalankulkijan valot määrää pakollisen pysähdyksen, mikä tuo mukavan lepohetken varsinkin pidemmillä matkoilla, kun on jo vähän uuvuksissa, muttei kehtaa pitää taukoa. Liikennevaloissa voi rauhassa pysähtyä, eikä kukaan pidä heikkona. Välillä hidastelen tahallani, jotta valo ehtisi muuttua punaiseksi. .-D Tietty sit liikennevalot on ahdistavia jos on kiire ja ne ihan kiusallaan punastuu juuri silloin kun olisi suojatien kohdalle pääsemässä..

Pattereita kuluu monta viikossa, kun ämppää pidän mukana matkoja varten. Musiikin tahdissa kävely on mukavaa, ja välillä asetan itselleni pieniä välitavoitteita, esim: "Tän laulun loppuessa mun pitää ehtiä tohon mutkaan", ja tällöin lähtee ripeämmin kävelemään, jos biisi meinaa loppua liian aikaisin. .-D Tietty tuolla liikennemelussa kuuluvuus ei ole parhain, mut sit jossain syrjäteillä kulkiessa on ihanan hiljaista. .-D Tää Backstreet Boysin biisi on viime aikoina ollut sellanen kiva kävelymusa, askeleet tuntuu jotenkin kevyemmiltä ton tahtiin kävellessä. .-)


Muut työntekijät on ihan mukavia! Jonkun verran on tullut juteltua kaikkien kanssa, enimmäkseen ton toisen harjoittelijan, kun me ollaan yleensä aamulla ekoina paikalla. Kutsun sitä nimellä Simo. Toista työntekijää kutsun Adamiksi, se näyttää mun mielestä vähän Myytinmurtajien Adamilta. .-DD Sit tolle kolmanne tyypille en oo mitään omaa kutsumanimeä vetänyt.. Noi on neuvonu vähän käytännönasioissa ja paikkoihin tutustuttanu, pomo kun ei moisien asioiden esittelyä ilmeisesti pitänyt oleellisena.. Muutenki pomon kanssa oon sit ollu vähemmän juttusissa, se lähinnä aamulla kirjaa mut sisälle koneelle ja loppuajan oon itsenäisesti saanu puuhastella ilman valvontaa mitä huvittaa. .-D Vähän niin kuin koulussa siis, en vaan näillä työpaikan yleisillä koneilla oo uskaltanu mennä kaikille noloille sivuilleni, koska ne sit näkyy täältä kaikille.. Mut blogiin kirjoitus käy kätevästi tauoilla, vaikkei täällä perjaatteessa mitään taukoja ole, mutta no... .-D Nuo muutki työntekijät on sanonu, et netissä voi välillä vapaasti puuhastella mitä haluu. .-D

Työpäivät on olleet melko tylsiä, tähän asti oon saanut tuijottaa kaiken aikaa Photoshopin käyttöön liittyviä tutoriaaleja. Alkaa niitä kattoessa aina hirveesti väsyttää ja keskittyminen heikkenee muutenkin, kun se videotyyppi jää välillä selittämään kamalan pitkäksi aikaa, miksi tekee mitäkin, ja sit ku en sen jutuista paljoa ymmärrä.. huoh. On videoissa silti ollut pari itseäkin kiinnostavaa aihetta, ja lisähupia tutoriaalien katseluun sain siitä kun tajusin, että se videon selostaja näyttää vähän Salkkareiden Kristolta. .---D

Kristo takaisin Salkkareihin!!

Hmm, nyt kun ton Kriston tohon avasi huomaan miten vähän niillä oikeastaan on yhdennäköisyyttä.. No, kumminkin. .--D Kokeilin myös ite matkia videoiden juttuja, mut jostain syystä mulla ne toiminnot aiheuttaa ihan päinvastasia reaktioita. .-D Tai ku esim. siirsin yhtä käyrää niin kuin videossa, meni mun kuva tummemmaksi vaikka videohepulla vaaleni.. .-D Ja kuvatkin on samoja, koska siinä videossa oli latauslinkki kyseiseen kuvaan, et en sit tiiä, johtuisko käyttöjärjestelmästä näitä eroja. Tai sit mut on tuomittu epäonnisuman Photoshopin kanssa. .-D No ei, kyllä mä oon välillä jopa onnistunut jossakin! Oon myös kokeillu tehdä parannuksia meidän simstarinoiden kuviin, mut en siinä oikein onnistu.. Kröhöm, mitäs mä sellasia puuhailen työajalla... .-D Jos nyt jotain tosta Photoshopista oppisi, voisi sit vaikka koulussa välillä kuvia muokata meidän simsjuttuihin, jeee. .-D

Tänään oli jotenkin tosi turha päivä töissä eikä oikein mikään edennyt.. Väsyttikin jotenkin normaalia enemmän ja harkitsin jo lähteväni vessaan nukkumaan pikapäikkärit, mut en sit kuitenkaa menny, kumminki oisin jääny sinne useemmaksi tunniksi uinumaan. .-D Kattelin päivän uusia tutoriaalivideoita ja kirjoitin Veijareita. .-D Pomon piti mulle jotain kuviakin antaa muokattavaks, mut en sit tiiä unohtiko se asian vai mitä, kun en mitään kuvia lopulta saanut. .-P Sillä oli sit kaikkea muuta puuhaa iltapäivällä, enkä viittiny mennä keskeyttämään. Saa sit nähä saanko ne kuvat huomennaah.. Koululla syömässä käydessäni törmäsin pariin opettajaan ja toinen niistä vähän työssäoppimisesta kyseli. .-D Törmäsin matkalla myös kämppikseeni kun tämä pyörällä meni ohi, ja ihmettelen nyt mitä se teki näin kaukana asunnolta. .-o Iltapäivällä paistoi jopa aurinko, mikä oli ihanaa vaihtelua sadesumussa kävelyyn. Mulle tuli jostain syystä mieleen ala-asteen liikkatunnit jolloin oli hiihtoa. .-o

Mut 2/8 työviikosta on pian suoritettu, huomennahan on jo perjantai! Odotan varsinkin pidempiä yöunia, vaikka oon pyrkiny ainakin seitsemän tuntia joka yö nukkumaan, tuntuu sekin olevan liian vähän. .-P En tajua miten jaksoin joskus pari vuotta sitten 5-6 tunnin yöunilla. .--D Asunnolle oon täksi viikonlopuksi jäämässä, se on helpompi noiden töiden kannalta, kun kotoa ei junalla ajoissa kerkeä. Et ei mulle mitään tämän ihmeellisempää, oottelen tässä töiden loppumista, sen jälkeen pitää talsia ruskeassa loskassa tunnin verran ja sit vihdoin pääsee syömään, aaahh. Ruokailut on päiväni parhaita hetkiä. ,-D Hauskaa viikonloppua ja hyvää ystävänpäivää, sehän on huomenna! Loppumusaksi saatte tämän hetken radiobiisin..


Kysymys lukijoille:
KRISTO!
Vaihtoehto 1:
Vaihtoehto 2: lol

2 kommenttia:

Fiku kirjoitti...

Hyh, mua ällöttää toi Nuori ja kaunis! Mutta pakko kuunnella kun laitoit. .-D

Tosi surullista toi kävely. .-( Onneksi olet kuitenkin tavalla tai toisella sopeutunut. .--D Voimia! <23 Haha, tuli tosta kävelyripeytys biiseistä mieleen, kun kässässä aattelin, että mun piti neuloa mahd. paljon jonkin laulun soidessa. .-D Musiikki tuo paljon iloa kävelyyn. .-)

Jes, noi omat Patrickit ja Patrickin näköiset tuo paljon iloa. .--D Se on jännää, miten jotkut ihmiset oikeesti näyttävät just vaikka Adamilta! Toi pomo on kyllä tyhmä. Läppä toi Kristo-juttu! .---------DDD Kuuntelin Backstreet Boysia ja Kristoa yhtä aikaa. .--D Photoshop on pimeää teknologiaa, eikä sitä voi ymmärtää. .-D

Väsyneenä on ihan kamala olla. .-( Sen on tajunnut, kun viime aikoina on saanut nukkua pidempään, ja sit jonain päivänä pitää lähtee aikasin kouluun vähillä unilla.

Voimia työssäoppimisen (mitä siellä muka oppii?) loppuunsuoritukseen. .-)

Kasa kirjoitti...

Mullaki on ikäviä muistoja tosta biisitä, ärsyttävää ku radiosta tulee niin paljon suomalaista musiikkia..

Niih, kävelyä sait toki vähän vähennettyä jos toisi työpaikalle omat eväät mut ihan sama, meneepä työaikaa siihen ku kävelen koululle. .---D Aika hyvä toi sun neulominen, musiikki tehostaa työskentelyä!

Niinpä, jotkut ihmiset vaan muistuttaa tosi paljon toisiaan ulkonäöllisesti! Haha, mua huvittaa toi että kuuntelit Backstreet Boysia ja Kristoa yhtä aikaa. .----D Photoshop on kyllä jotenkin vaikeesti koottu, voisi kuvanmuokkausta helpomminkin tehdä.. Mut oon nyt saanu ton Photoshopin ansiosta parempaa ymmärrystä Gimpistä. .-D

Nii, täytyis vaan mennä nukkumaan aikasemmin mutku ei ehdi. .--D Nyt viikonloppuna on onneksi aikaa nukkua. .-) Onneksi sulla on nyt lukulomaa ni ei usein tarvii koululle mennä. .-D

Kiitos voimista ja kommentista!