perjantai 21. helmikuuta 2014

Eiköhän olisi...

...aika tulla taas raportoimaan kuulumisista, kun edellisestä postauksesta on jo viikko kulunut. Oon ilmeisesti alkanut vihdoin rutinoitua näihin pitempiin työpäiviin. Iltaisin mulle saattaa tulla yhtäkkiä sellaisia hetkiä ettei ole mitään tekemistä. Siinä ihan huolestuu kun vähästä vapaa-ajasta huolimatta tuntuu sitä "liikaa" olevan. Tai sit olen unohtanut jonkun jokapäiväisen tehtäväni, en tiedä. .-D Vielä kun nukkumaan ehtisi aikaisemmin, pieni väsymys vaivaa välillä, mutta vaikka olisin päättänyt mennä aikaisin nukkumaan, viivästyy homma jostain syystä..

"Töissä" on ollut viime aikoina tosi laiskaa. Joko mulla ei ole tehtävää tai sit en jaksa tehdä mitä pitäisi. .-D Joo, asenne ei ole paras mutta yritän motivoitua enemmän.. kohta. Tällä viikolla työaikaa olen mm käyttänyt FlirttiStooriin liittyvän fanficin kirjoittamiseen, miten mä sellaistakin päädyin tekemään.. .-D Saatan ehkä julkaista sen täällä, ei sillä että ketään kiinnostaisi. .-D Eka osa olisi valmis, tosin aattelin kuvittaa sen vielä. Lisäksi iltapäivän kolmelle viimeiselle tunnille saan Skypessä Fikusta seuraa, vaikka opet nimenomaan kielsi yhteydenpidon kavereihin työaikana, eheh. Olen joku kauhea rebel ilmeisesti. .-D


Varsinaisissa työtehtävissä olen viime päivinä perehtynyt clipping path -kuvanmuokkaukseen ja syvennysten tekemiseen. Ne jotka ymmärsi: upeaa! Ne jotka eivät ymmärtäneet, niin selkokielellä kyseisiä toimintoja käytetään kuvien rajaamiseen/irrottamiseen niiden taustasta. En ole hommassa kovinkaan hyvä, ja alkuun ahdisti kun tuo pomo yhden kuvan antoi mistä mun piti taikoa tausta pois. .-D YouTubesta löytyy onneksi tutoriaalivideoita, joissa tosin neuvotaan eri tavalla kuin pomo käski tehdä, mut sama lopputulos, eikö se ole pääasia? .-D Vaikka kuvanmuokkaushommat ei varsinaisesti alaani liity, tykkään kumminkin siitä että oon päässyt perehtymään paremmin Photoshopin käyttöön ja kuvanmuokkaukseen ylipäätänsä!

Tuli yksi aamu juteltua taas enemmän tuon toisen harjoittelijan kanssa. Keskusteltiin hiihtolomasta (jonka mä olen päättänyt pitää viikolla 11) ja mainitsin sit siinä samalla että oon Backstreet Boysin keikalle menossa. .-D Joo päivän kohokohta kun sai kertoa ilosanomaani eteenpäin. .-D Toisella harjoittelijalla on hiihtoloma ensi viikolla, ni mietin että voisin laittaa herätyksen muutamaa minuuttia myöhemmäksi, turha mun on aamulla ajoissa töihin tulla kun harvemmin täällä paikalla on silloin ketään enkä pääse tänne lukittuun toimistoon. Toisaalta nykyään aamutoimet hoituu jotenkin hirmu hitaasti ja lähden aamulla jotain 10 minuuttia myöhemmin kävelemään kuin pitäisi. .-D Vähän kyllä huolettaa tän paikkakunnan hiihtolomaviikko, koululta ei nimittäin taida saada ruokaa silloin, et mitenhän mä hoidan ruokailun silloin.. Ei mitään eväitäkään viittis kanniskella, pitää kai mennä jonnekin muualle syömään. Noh, onneksi tässä työmatkoilla on tullut tutustuttua enempi paikkakunnan kauppoihin ja sellaisiin, ja jokusen ruokapaikanki oon bongannu. Vois joka päivä käydä Hesessä vetämässä ranskikset. .--D Ihan mielenkiinnosta tekis mieli hankkia vaaka nähdäkseni mikä vaikutus sillä painoon olisi, jos rasvaruokaa yhden viikon kouluruuan sijaan söisi. .-D En mä rasvaa tai lisäkiloja pelkää, oon varmaan muutenki laihtunu lisääntyneen liikunnan ja säästelijään syömisen takia muutettuani pois kotoa.

Koska läppäri on nyt puolikuollut (sain sen yksi päivä jopa auki, mut ylikuumenemista ei voi estää...), enkä siis voi katsoa Katsomo-ohjelmia (= Salkkarit, Selviytyjät, Myytinmurtajat) tai DVD:itä, ja melkein kaikki Ruudusta tulleet ohjelmat (= Havaiji 5-0, Hannibal) on jääneet tauolle, oon alkanut katella YouTubesta enemmän lastenpiirrettyjä, ja nyt mulla riittääkin niiden ansiosta hyvin katsottavaa. .-D Ihan uusikin ohjelmia oon alkanut seurata, mutta kirjoitan niistä joskus myöhemmin jotain esittelyntapaista. Enimmäkseen kuitenkin on tullut katsottua lapsuuden suosikkipiirrettyjä Pokémonia ja Arttua englanniksi, ja Areenasta näkee kivasti Muumeja, kun niiden uusintakierros taas ilokseni alkoi! Näkeehän suurimman osan (ellei kaikki?) Muumijaksot YouTubestakin, mutta paljon hienompaa katsoa Areenasta tai jotain, ei tätä taas ymmärrä. .-D Ja se on laillistakin. ,-) Joo ja hyvähän tässä on siihen perustella kun noita muita ohjelmia katson laittomasti..


"Väärä" kieli varmaan häiritsee katselutunnelmaa, sillä samanlaisia ilofiiliksiä noita katsoessa ei tule kuin ennen tai sit oon vihdoin tulossa liian vanhaksi lastenohjelmien katseluun. Ymmärrän kumminkin puheista suurimman osan ja toivon kehittyväni vielä lisää englannissa noita katsellessa. .-D

Aloin miettiä, että lastenohjelmien tekijät tekee ohjelmien lapsista liian älykkäitä, jolloin vauvojen on ehkä vaikea ymmärtää henkilöitä. Ohjelmissa on kyllä hienoja opetuksia, mutta lapsihahmot tuntuvat välillä liian viisailta ikäisikseen.. Vai olinko minä vain tyhmä pienenä..? Myös tuo Pokémonin idea on ihan hämärä: Kuka 10-vuotias oikeasti päästettäisiin yksinään tuollaiselle matkalle? Oikeasti järkytyin kun sain tietää Ashin olevan niin nuori. .-DD Suomidubbaus on useimmiten ihan onnistunutta, mutta kun vertaa noihin enkkupuheisiin, on siinä lapsille saatu hyvät "lapsiäänet", mikä tuo paremmin esille sitä, että kyseessä todellakin on lapsia.

Onnistumisiakin lapsihahmoissa toki on, ja Artun pikkusisko D.W on hyvä esimerkki tästä. Hän ymmärtää söpösti asioita väärin, leikkii mielikuvitusystävänsä kanssa, uskoo kaiken mitä hänelle sanotaan ja nolaa veljensä tunkemalla tämän mukaan kun Artun kavereita on paikalla. D.W on myös sopivalla lapsenomaisella tavalla vähä-älyinen ja tietämätön asioista. Seuraavat puheet eivät ole sanatarkkaan oikein, enkä edes muista oliko D.W:n linnun nimi Polli, nojaa. .-D

"Isä, Polli ei herää!"
"Ymh, se taisi kuolla..."
"No, koska se lakkaa kuolemasta, sen pitää juoda teensä!"
---
"Isä, jos viikkaan vaatteeni nätisti kaappiin ja syön kaikki kasvikset mukisematta, tuleeko Polli takaisin?"

Mulle kävi muutama yö sitten sellanen outo juttu, et heräsin joskus kahden aikaan yöllä ja luulin kuulleeni herätyksen ja sammuttaneeni sen. Olin siinä sit lähössä hampaita harjaamaan, kunnes huomasin mitä kello on oikeasti. En kuitenkaan tahtonut uskoa kelloa ja tarkistin moneen kertaan ettei se ollut vielä puoli seitsemän. Kävin jopa keittiön seinäkelloa katsomassa, kun en luottanut kännykkääni. Meinasin alkaa avata konetta, jos Fiku vaikka olisi ollut skypessä ja olisin voinut kysyä siltä kelloa. .-D Lopulta sit vaan kävin takaisin nukkumaan, vaikka ahdistikin tosi paljon ajatus siitä, että kello olikin soinut ja myöhästyisin töistä. Sama toistui vielä uudelleen joskus viiden aikaan herätessäni taas ennen kelloa, mut sillä kertaa uskoin nopeammin, ettei vielä tarvii nousta. .-D Ihminen on joskus hölmö herätessään...

Viikonloppu häämöttää, ja aikeena ois kotiin mennä, kun viime käynnistä on taas se pari viikkoa kulunut. Fiku vaan epäili olevansa kipeäksi tulossa, että saa sit nähdä, saanko mäkin tartunnan.. Mä en ookaan ollut kipeä sen viime vuoden toukokuussa olleen mahataudin jälkeen, ei edes perus flunssaa ole ollut tai mitään, mitä ihmettelen suuresti. .-o No nyt kun lesosin tässä terveyttäni ni varmaan heti sairastun. .---D No mut mieluummin sairastun nyt ennen keikkaa, siihen on enää tasan KAKSI VIIKKOA, uu! Joulukuun alussa ostetuista lipuista asti on oottanu ja lähellä jo ollaan. .-3 Sit tässä alkaa toinen kolmen kuukauden mittainen odottaminen niin ollaankin jo kesälomassa, mahtia! Tosi nopeesti menny tää lukuvuosi, tosin ei varmaan vielä kannata mitään sanoa, kumminki vikat kuukaudet sit matelee.. No mut niin, hyvää viikonloppua! Loppumusaksi radiosta soiva biisi:


Kysymys lukijoille:
Katteletko Muumeja kun niitä nyt telkasta tulee? .-3
Vaihtoehto 1: Joo
Vaihtoehto 2: En

2 kommenttia:

Jade Essence kirjoitti...

Muodikkaasti myöhässä, moi.

Ihan ensiksi pitää näyttää ficcipeukkua, olenhan itsekin sellaisia välillä väännellyt :D
Hyvä että olet saanut hommia tehtyä, vaikka eri tavallakin. Itse en luultavasti tänä vuonna mene edes kesätöihin, tuli viime kesänä köhittyä paperipölyä silppurin (joka on valitttavasti ihan tavallinen toimistopaperisilppuri eikä Turtles-pahis) kanssa ihan tarpeeksi, ja vielä sillä ainokaisella aurinkoisella viikolla. XD

Ja ei se youtubesta katseleminen ole laitonta, eri asia jos itse niitä sinne latailisi. ;D Nimimerkki nytkin ainakin neljä sarjaa odottaa tuupikatseluaan. Jokin aika sitten tiirasin sieltä minkäkin noita pokemoneja, taisin päästä sinne "törppö omistaja dumppaa charmanderin sateeseen" -jaksoon ennen kuin unohdin.
Itse taisin joskus niin ajatella, että lapsia ei haittaa ne asiat joita eivät tajua omissa ohjelmissaan, ja samalla niissä on jotakin joka viihdyttää myös niitä mahdollisesti meitä vähemmän nuoria aikuisia kun joutuvat vaikka vahtimaan kersoja kun ne katsovat telkkaa tai jotakin :D
(Vaikka pienenä en pitänytkään Artusta, durr)

Haa, en sis ole ainoa joka heräilee omituisiin aikoihin ja luulee että on aamu!

Kommentoimisiin ;P

Kasa kirjoitti...

Eipä mitään, saa näihin vanhoihin postauksiin kommentoida! Mulla on nyt ton fanficin kirjoittaminen jäänyt, se innostus laski nopeasti. .-D Tai on mulla suunnitelmia mut ei oikein koskaan sellasta sopivaa aikaa jatkaa kirjottamista tai jotain. Mä tein kyllä melkein kaikki mulle annetut tehtävät tossa työssäoppimisessa omalla tavallani enkä niin kuin neuvottiin. .--D Kannatan kesätyötöntä kesää (hyi mua)! En oikeastaan edes ymmärrä miksi jotkut käyttää lomansa moiseen, tai sit vaan oon ite joku laiskimus. .-D Tekisi hirveesti mieli lykätä autokouluakin vielä ainakin yhdellä kesällä.. Voi höh, eipä kovin hohdokkaalta sinun kesätyö. .-P

Niin joo, ehkä jotain tuollaista yritin ajaa takaa mutta selitin muuten jotain randomia. .-D Rasittavaa kyllä sitten kun noita tekijänoikeusrikkomuksisia videoita poistetaan youtubesta, vaikka toisaaltahan se on oikein mutta.. No jaa. .-D Koita katella äkkiä, ite nyt oon huomannu että noita aika tiuhaan tahtiin poistetaan youtubesta (mut myös melko pian ne joku taas lataa takaisin. .-D) Mulla on vielä kans Pokémonin eka tuotantokausi kesken, edistyn hitaaasti. No niin, toi on kyllä totta jos ei jotain tajua niin siihen ei loppujen lopuksi kiinnitä edes huomiota. .-D Nyt vaan vanhempana noita ohjelmia kattoessa kauhistelee omaa tyhmyyttään kun ei kaikki vitsit auenneet, mut ehkä se ei sit ollut tarpeenkaan. Ja jaksaa tosiaan viihdyttää nyt samat ohjelmat kun niistä tajuaa uusia asioita. .-D Hah, taas tänäänkin aamulla heräsin puolisen tuntia ennen kellon soimista ja sit joka viides minuutti piti tarkistaa kello etten nuku liikaa. .-D