torstai 21. maaliskuuta 2013

Matikan yo-koe...

...oli kamalan vaikea! Mulle tuli ongelmia jo ykköstehtävässä, ja muutenkin siinä kokeessa oli tosi vähän tehtäviä mun vahvuusalueista, ja jos niistä jotain oli, niin nekin oli tehty mahdottoman vaikeiksi. .-P Olis vaan pitänyt lukea enemmän.. Pitäisi käydä todella hyvä tuuri, että toi koe menisi läpi, joka kohdassa vaan säädin jotain omiani. .-P Noh, mulla on vielä toivoa, jos saan bilsasta ja äikästä hyvät arvosanat, niin ehkä kompensaatiolla voin selvitä tuosta matikasta. Tai sit vaan ens vuonna uusimaan, jeah. .-P Ei mulla onneksi oo mitään hirveetä masefiilistä, enneminkin iloitsen siitä, että kaikki kirjoitukset on nyt mun osalta ohi! Seuraavaksi sitten pääsykokeisiin valmistautumaan, ennakkotehtäviä tekemään ja yhteishakuvalintoja pohtimaan.. Ja toki ehdin tässä laiskotellakin jonkun verran. ,-)




Hehee, katsokaapas, mikä siinä on! Päätettiin hyvissä ajoin hommata nuo opiskelijakortit, että varmasti saadaan ne ajoissa. Prosessi oli itseasiassa tosi nopea: Maanantaina käytiin viemässä lukiomme kanslistin allekirjoittavaksi lappuset, jotka myöntävät meidät oikeuskelpoisiksi opiskelijakorttiin. Sit koulun jälkeen käppäiltiin edellisenä iltana googletuksen perusteella löytämäämme valokuvauspaikkaan passikuvien ottamista varten. Olin aluksi ajatellut, että kuvausaika pitäisi varata, mutta päästiinkin heti salamavalojen eteen, ja kuvatkin saatiin kätösiimme melkein heti! Olin siinäkin ajatellut, että ne lähettää kuvat postissa joskus viikon päästä, joten nopeus yllätti. .-D Sit tiistaina mentiin linja-autoasemalle tuota korttia pyytämään, eikä niiden värkkäily kestänyt edes viittä minuuttia! Olin netistä lukenut, että kortin teko kestää n. 15 minuuttia, joten taas yllätyin, kun meidän molempien kortit valmistui niin nopeasti. .-D Kuluja ei kertynyt kuin 9 € passikuvan ottamisesta ja 8 € tuohon korttiin lukuvuositarran hankkimisesta. Noissa kuiteissa näkyy aina mun ja Fikun yhteiskulut, kun mä maksoin kummankin passukuvakulut ja Fiku tarrat. .-)

Eiköhän toi kortti maksa itsensä takaisin aika nopeasti, kun nyt saa sitten hoidettua junamatkat puoleen hintaan! Tuo tarra on nyt voimassa vain syyskuuhun asti, mutta kyllä sille käyttöä saadaan! Suunnitelmissa olisi ainakin:

  • TET-matkat
  • Pääsykoe paikkoihin matkustaminen
  • Mahdollinen Aijcan tapaaminen!
  • Mouru-miittiin osallistuminen

Nyt sitten vaan junailemaan!

Ääh, mun pitäisi alkaa väsäillä noita käsikirjoittajakoulutuksen ennakkotehtäviä, mut mun tekisi mieli pelata simssiä nyt. .-D En oo pitkään aikaan LC-perheelläni pelaillutkaan, kun on noihin kirjoituksiin tullut valmistauduttua. Eikai maailma kaadu, jos mä nyt laiskottelen ja menen pelaamaan? Alan työstää niitä ennakkotehtäviä sit myöhemmin tänään. Ois kyllä hyvä saada ne valmiiksi ennen pääsiäislomaa, kun ne pitäisi 3.4 mennessä olla postitettuina perille, niin alkaa tässä jo vähän kiire niiden kanssa tulemaan. .-P Sentään eilen sain sen TET-raportin valmiiksi, tosin melkein kaksi viikkoa myöhässä, huppista. .-D No juu, nyt pelaamaan. ,-D


Kysymys lukijoille:
Omistatko opiskelijakortin?
Vaihtoehto 1: Joo
Vaihtoehto 2: En

6 kommenttia:

Jade Essence kirjoitti...

Haa, muillakin ollut tekemistä tällä vikkolaa :D Itsellänikin olisi ainakin pitänyt olla aika kiirettä, mutta olen ollut lusmu enkä ole ryhtynyt tekemään mitään mitä olisi piänyt ennen kuin tänään iltapäivällä. Ja muistinpahan tulla tännekin hiimailemaan taas :D

Mie en tosiaan opiskelijakorttia omista, asun sen verran syrjässä ettei täällä ole paljon mitään, missä sitä hyödyntäisin.
Saan aina täältä siun blogistasi mukavasti inspiraatiota asioihin, voisi mennä kohta itsekin pelaamaan - ellen taas jumitu kuuntelemaan bäkkäreitä :D Hologram on yksi lempibiiseistäni BBltä, jostakin siun linkeistäsi taisin senkin alunperin löytää ;D

Kasa kirjoitti...

Nyt on tosiaan ollut poikkeuksellisen paljon tuollaisten asioiden hoitamista. Haha, minäkin olen aika lusmuilija. .-D Kivaa, kun tulit. .-) En mäkään tuota korttia muuhun käytä kuin matkoihin, joita tässä keväällä ja kesällä on nyt luvassa, joten vähän halvemmalla selviää sitten niistä. .-) Hihii, mukavaa, että inspistää! Ah, tekisi taas mieli pelaamaan, mutta lupasin itselleni alkaa niitä tehtäviä tekemään puoli seitsemältä.. Ja kello on nyt kymmentä vaille seitsemän, oho. .-D Oi, mukavaa, että pidit biisivalinnastani. ,-) Hyvä biisihän tuo, on hyvinkin mahdollista, että olet sen täältä löytänyt. .-D

anna kirjoitti...

Tule(/tulkaa) vaan piipahtamaan Tampereella, jos uskallatte! Onnea yo-kokeiden osalta! Toivottavasti saat hyvät pojot kokeista =)

Kasa kirjoitti...

Jotain sellaista on tosiaan ollut mielessä. ,-) Kiitos, toivotaan. .-)

Mandariini kirjoitti...

Mä huomasin vasta että oot laittanut mun blogin tohon listaan! Kiitti! :D

Kasa kirjoitti...

Hieno huomio. .-D Hauskaa, että se ilahdutti sinua. .-) Helpompi seurata blogeja, kun niistä on lista jossakin. .-D