torstai 14. maaliskuuta 2013

Kivan ajoissa...

...hoitelen taas asioita. Yhteishaku ammatilliseen koulutukseen päättyy huomenna, ja mä vasta nyt aloin katella, että mihin sitä mahdollisesti hakisi. x-P Olihan mulla opon kanssa jotain kateltuna, mut ne oli lähinnä sen opon ideoita, ja ehkä mä kuitenkin ite haluisin päättää, mihin haen.. Oon nyt muutaman tunnin selaillut koulutusopasta ja poiminut pari suht lähellä olevaa pelialan koulutuspaikkaa, joihin varmaan haen. Sit jos laittaa niitä tieto- ja kirjastopalvelun koulutusjuttuja myös mukaan. Onneksi tässä on sit vielä aikaa noihin yliopistoihin ja ammattikorkeisiin hakemisessa, ettei niitä vielä tarvii tietää. .-D Joo, ehkä kannattaisi hoitaa nää jutut ajoissa, mut mulla on joku ongelma tehdä vasta sitten, kun on pakko. .-D

Kirjoituksia varten piti sitten tällä viikolla kouluun pari kertaa mennä. Maanantaina oli äikän esseekoe ja eilen bilsa. Eiköhän molemmat läpi mene, ettei tarvii stressata siitä, niin kuin ruotsin ja terveystiedon kanssa. .-D Äikän koe oli tällainen, ja mä valkkasin tuon kutostehtävän, jossa piti kirjoittaa otsikolla Hyvä, paha yksinäisyys. Suunnitelmavaiheessa olin innoissani ja tuntui, että esseestä tulee hyvä, mut sit kun konseptille aloin kirjoittaa, niin huomasinkin, että tekstiä on liian vähän tulossa, ja hädissäni kehittelin sinne loppuun sitten lisää sanottavaa, että lopetuksesta ei niin tyylikäs tullut. .-P Yllättävän vaikeaa kyllä oli saada neljä sivua teksitä yhdestä aiheesta! Tossa kokeessa oli aika monta ihan kivaa tehtävää, joista olisi voinut kirjoittaa, kuten 1, 4, 8, 11 ja 12, mut päätin sitten ottaa ton kutosen, kun mulla oli aiheesta ihan omakohtaista kokemustakin ym.

Tämän kevään bilsan yo-koe näytti puolestaan tältä. Heti alkuun petyin, kun kokeessa ei kysytty solun rakenteesta mitään, se on aina ollut mun suosikki! Oisin niin halunnut piirtää kuvan solusta ja nimetä sen osat ja kertoa niiden tehtävät, mut en sit saanu. .-P Sit mulla kävi tuuri, kun tuossa muutama päivä ennen koetta satuin kertaamaan meioosin, ja sit siitä tuli ihan kysymys (tehtävä 4)! Kuvien ja tekstin kanssa sain hommasta jopa kolme sivua pitkän, ennätyspitkä yo-vastaus minulta. .-D Myös kolmostehtävään sain ihan hyvin tekstiä syntymään, tulikohan jopa yli kaksi sivua..? En muista enää. .-D Kasitehtävän vastauksiani häpeän vähän, olin mm. sekoittanut antigeenin allergeeniin, ja muutkin kohdat siinä meni vähän kökösti.. Jokeritehtäviinkin kävin käsiksi, mutta aika loppui kesken, enkä usko saavani melko vähillä miettimisilläni kovin hyviä pisteitä niistä. .-P Ei siinä koetta tehdessä ehtinyt paljon edes eväitä syömään, kun koko ajan piti olla kirjoittamassa. .-D Käsikin tuli kipeäksi, mutta on se jo toipunut.

Nyt sitten matikkaan pitää valmistautua, sitten on kaikki kirjoitukset ohi! Tänään pitää kyllä tuon yhteishaun kanssa hommailla ja tet-raporttikin on ihan alussa, sekin pitäisi hoitaa. .-P Puuh, miksi kiireet kasaantuu aina. Mulla on kyllä kiireistä huolimatta melko rento suhtautuminen päällä, esimerksiksi sunnuntai-iltana ennen äikän koetta minä vaan lakkailin kynsiä kokeiden kunniaksi ja katselin hauskoja videoita youtubesta, kun olisi pitänyt kielioppia lukea. .-D Tän hetken hittivideoina on sellaiset pilaversiot muumeista, niille on tullut joka ilta naurettua. .-D Haha, aikoinaan boikotoin kaikkia pilavideoita, mut oon nyt tajunnut niiden hienoiden ja jäänyt koukkuun. .-D Täältä kokoamani soittolistan perästä niitä löytyy, suosittelen. .-D

Napsin nyt noista mainitsemistani lakkauksistakin kuvan, jos ootte innokkaita näkemään.. Nyt seuraa jännittävä hetki, paljastan ensikertaa kuvan itsetäni blogissani! Sormista tosin vain, mutta olen siinäkin minä. .-D

Näkyypäs kynnet sumeina, pahoittelen! Ja perinteiseen(?) tapaan laitoin perään myös kuvan käyttämistäni kynsilakoista. Olen laiska ja kömpelö lakkaaja, eikä tavoitteenani ole tehdä mitään huippuerikoisia lakkauksia, kunhan jotain yritän pitää, kun mun kynnet on niin kamalan näköiset ilman mitään. .-D Lakkasin joka toisen kynnen vaalean punaisella ja keltaisella, kun vaaleanpunainen oli niin vähissä. Päälle sipaisin sitten vielä lisäkiinnikkeeksi tuollaista kimallehilelakkaa, mutta eipä siitäkään hirmusti apua ole ollut, nyt jo lakat on irtoilleet. Noh, eiköhän näillä lakkauksilla taas pari viikkoa pysty elämään. .-D En tiedä, tullaanko lakkauksiani jatkossa näkemään täällä blogissa, tämän kerran nyt kokeeksi laitoin. .-D

Noh, jos minä alan perehtyä tuon nettihaun tekemiseen ja jätän bloggailun tältä viikolta. Ensi viikolla blogini täyttää muuten kaksi vuotta! Jos haluatte, voitte laittaa jotain pieniä toiveita synttäripostausta varten, mutta en lupaa kykeneväni suorittamaan kaikkea. .-D Jos kukaan ei ehdota mitään, laitan varmaan taas jonkin tilastopläjäyksen tältä vuodelta tjms. Noh, moimoi!



Kysymys lukijoille:
Katoitko/aiotko katsoa noita muumivideoita?
Vaihtoehto 1: Joo. .--D
Vaihtoehto 2: En, haluan menettää paljon.

3 kommenttia:

Riina kirjoitti...

Esseekokeessa oli ihan mielenkiintoisia aiheita, oli sinänsä vaikea valita aihetta, mistä ois kirjoittanut :)
Hienot on kynnet, ite en ole lakannut omia kynsiä varmaan sitten viidennen luokan...

Mandariini kirjoitti...

Onnea hakuun! :) Ja toivotaan että saat hyviä numeroita yo-kokeista.

Kasa kirjoitti...

Riina: Jeps. Mulla oisi ollut tosi monesta aiheesta sanottavaa, mutta sit piti miettiä, mistä on kaikista eniten, että saa tarpeeksi pitkän esseen. .-D Kiitos! Haha, minä puolestani sain (vasta) viidennellä luokalla ekaa kertaa väriä kynsiini, ja yhä tulee lakkailtua. .-)

Mandariini: Kiitos, saa nähdä, pääsenkö mihinkään noista. .-D Juu, toivotaan. .-)