keskiviikko 1. maaliskuuta 2017

VUOSI 2016


Aloitetaan postaus tällaisella kivalla kuvakollaasilla, jonka kokosin käyttämällä koneelta löytyneitä kuvia joissa esiinnyn minä, ihanaa. Tässä postauksessa olisi tarkoitus muistella viime vuotta ja koota parhaat palat tänne muistiin. Vuosi 2016 ei ollut mikään kovin ihmeellinen mun näkökulmasta katsottuna mut ehkä aika kultaa muistot ja huomaan joskus ikävöiväni näitä aikoja. Mietin että voitaisi käydä tämän vuoden kohokohtia läpi top 3 -listojen muodossa, joten eiköhän aloiteta:

TOP 3 ASIAT JOISTA OLEN YLPEÄ

1. Koulusta valmistuminen - Mä ehdin melkeinpä koko sen kolme vuotta kestäneen opiskeluajan pelätä etten tule pääsemään datanomikoulutustani läpi koska tuntui koko ajan että olen ihan pihalla enkä osaa mitään, mut tää pelko taisi olla ihan turhaa sillä valmistuin ihan hyvin paperein. Valmistumisen kannalta pakolliset näytöt hoidettiin kaikki tuona viimeisenä keväänä jolloin koulu aiheutti ensimmäistä kertaa kunnollista tekemistä ja työmäärä vähän stressasi. Opettajat antoivat kuitenkin yllätyksekseni ihan hyviä arvosanoja näyttötehtävistä, etten ehkä ollutkaan niin toivoton tapaus kuin olin luullut. En usko että tulen alan töitä tekemään mutta oon ylpeä siitä että suoritin koulun loppuun asti.

2. Ajotaitojen kehitys - Okei, myönnettäköön että oon edelleen vähän epämääräinen kuski, mut ajotaidot on pikkuhiljaa kehittyneet ja isi on viimein päästänyt mut yksin matkaan, aluksihan isin piti aina tulla istumaan etupenkille ja vahtimaan että kaikki sujuu hyvin. .-D Inhoan kyllä yksin ajamista, mut suoriudun juuri ja juuri siitä että ajan yksin kodin ja keskustan välillä. Jotenkin siistiä että nykyään kun täytyy mennä jonnekin pystyykin hoitamaan matkan ajamalla paikanpäälle ihan itse! Alettiin harjoittaa Fikun ja Fikun kaverin kanssa yöajelua ja se on kannustanut tarttumaan rattiin ja kyllähän ajotaidotkin kehittyy pikkuhiljaa ajokilometrien kertyessä. Tänä vuonna en edes kolhinut autoa mihinkään joten parannusta sekin. x-) Lasketaan jonkinmoiseksi ajokokemukseksi vielä sekin että isi opetti mua ajamaan traktoria!

3. Hiustyylin muutos - Mä mietin hirveesti mitä muut ajattelee enkä siksi juuri uskalla tehdä radikaaleja ulkonäkömuutoksia, joten mulle niinkin tavanomainen asia kuin hiusten leikkauttaminen on jännittävä asia. XD Mun hiukset on näyttäneet samalta mooonen vuoden ajan, joten oli kiva saada pääkarvoille uudenlaista ilmettä leikkaamalla lyhyt otsatukka.


TOP 3 EI-NIIN-YLPEÄ -JUTUT

1. Esiintymiskammo - Oon aina inhonnut esiintymistä, mutta olin vähitellen joten kuten sopeutunut luokan edessä olemiseen, kunnes sitten yksi esityskerta meni pieleen ja sen jälkeen päädyin joko lintsaamaan esiintymispäivinä tai väitin opelle että työni on vielä kesken ja vältin näin tekeleideni esittelyn muulle luokalle.

2. Loisiminen - Koulun loputtua oon suoraan sanottuna loisinut puoli vuotta kotona. Kivaahan se on kun saa laiskotella päivästä toiseen, mutta vanhemmat tuskin arvostaa tätä mun elämäntapaa pidemmän päälle... Opiskelu tai töiden etsiminen tuntuu vaan tosi vastenmieliseltä ajatukselta kun en yhtään tiedä mikä olisi mun juttu eikä oikein mikään kiinnosta.

3. Siivouskulut - Tajusin että siivoaminen ei ole mun juttu jo silloin kun katkaisin mopin varren pestessäni lattiaa, joten kuinkas asunnon loppusiivouksen kanssa kävi ennen poismuuttoa opiskelupaikkakunnalta... Mun siivousjälki oli sen verran kehnoa että 2/3 takuuvuokrasta perittiin siivouskuluihin. Tosi ärsyttävää menettää rahaa noin turhan asian takia. .-P



TOP 3 SARJASUOSIKIT

1. Totally Spies - Tää voi olla outo listaykkönen siihen nähden miten oon aina mollannut sarjaa KS-postauksissani, mutta TS:n kaksi ekaa kautta saavat aikaan ihanan nostalgiaolon, koska niitä jaksoja katselin pikkuisena, ja kyllä muihinkin kausiin mahtuu niiden hölmöjen jaksojen sekaan muutama helmi. Totally Spiesiä tuli katsottua oikeestaan ympäri vuoden. Sarjassa kolme lukiolaiskaverusta työskentelevät WOOHP:issa napaten erilaisia rikollisia ja elävät samalla eräänlaista kaksoiselämää pitäessään vakoojaidentiteettejään salassa perheeltä ja ystäviltään.

2. Hannibal - Hannibalia tuli katsottua ihan alkuvuodesta kun sarjan ensimmäisen kauden sai ostettua edullisesti. Uhrinsa syövä kannibalistinen sarjamurhaaja Hannibal työskentelee FBI:n kanssa ja eliminoi ovelasti kaikki uhkatekijänsä. Muutama vuosi sitten Hannibalia näytettiin telkkarista mutta nyt sarja on auennut mulle ihan uudesta näkökulmasta ja ylipäätään koko juoneen pääsi kiinni paremmin. Katselu on välillä suorastaan tuskaista väkivaltaisten ja raakojen tappokohtauksien takia ja katsojaa härnätään ihan tahallaan tekemällä kaikkea odotusten ja toiveiden vastaista.

3. Kadoksissa - Kesällä iski yllättäen mielenkiinto tätä Kadoksissa-sarjaa kohtaan. Oltiin ihan pieniä Fikun kanssa kun tätä sarjaa näytettiin Summerin kylkiäisenä ja silloin tämä sekä inspiroi että traumatisoi meitä pieniä lapsosia. Sarjassa kahdeksan nuorta brittiläistä opiskelijaa lähtee opettajansa kanssa Australian luontoon tekemään ufobongauksia. Heti ensimmäisenä yönä taivaalla välkkyy valoja ja ryhmän jäseniä alkaa katoilla yksi kerrallaan, mutta ovatko alienit kaiken takana? Kadoksissan katselun seurauksena alettiin sitten kuvata taivaalla näkyviä valoilmiöitä ufobongauksina ja uskottiin että alienit yritti olla meihin yhteyksissä kun wii-mikki rätisi yms. .--D

(Ja joo, katselin kyllä fiiliksissä perinteisiä Bonesia ja Havaiji 5-0:aa sekä tosi-tv-sarjasuosikkejani, mutta pyrinkin valitsemaan tuon kolmikon sen mukaan mistä tulee tämä vuosi erityisesti mieleen.)


TOP 3 BIISIT

1. This Song Saved My Life - Ihastuin tähän biisiin kun se soitettiin Simple Planin keikalla. Kappale itsessään ei ole varsinaisesti "pelastanut elämääni", mutta se auttoi tajuamaan että olen onnekas kun elämästäni löytyy kappaleen sanoman mukainen ihana henkilö. <3

2. Tainted Love - Tää biisi arpoutui mun laulettavaksi yks ilta kaksi kertaa, ja sit se jäi soimaan päähän ja yhtäkkiä mulle tuli tarve kuunnella tää biisi joka päivä. Oottelin oikein että koulupäivä loppuisi ja pääsisi asunnolle popittamaan. XD Biisi innostutti perehtymään myös muuhun Soft Cellin tuotantoon.

3. Perfect - Joo, jo toinen biisi Simple Planilta tähän listaan, vuoden aikana tuli vaan kuunneltua paljon musiikkia tältä bändiltä. Välillä vaan tuntuu et tän biisin sanoma on liiankin samaistuttava mun kohdalla. .-P

+ Koska mainitsematta jäisi liian monta hyvää biisiä niin pakko listata tähän loppuun vielä läjä kivoja biisejä jotka löysin tämän vuoden aikana:


TOP 3 PELIT

1. FlirttiStoori - Ihmetelkää vaan mun ykköspeliä. XD Mua ihan hävettää myöntää miten tärkeä tää peli on mulle. Odotan uuden jakson julkaisua niin paljon etten pysty kunnolla nukkumaan, ja pelatetessa oon niin innoissani että kädet vaan tärisee ja täytyy välillä nousta jaloittelemaan purkaakseen fangirlauspatoumia. Saan aina minisydänkohtauksia kun virtuaalipoikaystäväni ilmaantuu ruutuun ja sanoo jotain ihanaa, ja odotan jaksoissa kaikista eniten kahdenkeskisiä hempeilykohtauksia. <3

2. Tomb Raider: Anniversary - Perehdyin Tomb Raider -peleihin tänä vuonna ja epäilin etten pysty valitsemaan suosikkiani Anniversaryn ja Underworldin välillä, mut nyt on kyllä helppo sanoa että pidän enemmän Anniversarysta. Olen pelannut sen läpi useaan kertaan ja mielenkiinto on riittänyt hyvin: ekalla kerralla kaikki keskittyminen meni hengissäpysymiseen ja pelissä etenemiseen, ja toisella ja kolmannella kerralla taitojen karttuessa huomion on voinut kiinnittää piilotettujen keräilyesineiden etsimiseen. Onnistumisfiilis on ihan huikea kun keksii ratkaisun johonkin pelin vaikeaan kohtaan ihan itse!

3. Ascension - Ascensionin kolme osaa tuli pelattua läpi ihan alkuvuodesta. Kiinnostuin pelin henkilöistä ja juonesta, ja kerran jopa harmitti lähteä viikonlopuksi kotiin kun pelitallennus jäi opiskelukämpän koneelle. .-D Pelaaja kontrolloi reipasta Aida-nimistä naishahmoa, joka ystäviensä kanssa päätyy vaarallisiin tilanteisiin, ja Aida saa tietää vähitellen lisää itsestään ja menneisyydestään. Tarinassa etenemisen ohessa päätavoitteena on luoda romanssi jonkun pelin mieshahmon kanssa joka mua tietenkin taas motivoi, ehehe. ,-D


+ Kunniamaininnat myös näille peleille:
  • The Sims 2
  • Kylie Sing & Dance
  • Kaikki wiilaulupelit (We Sing, Let's Sing, Sing It...)
  • Eldarya
TOP 3 KEIKAT

1. Simple Plan (28.5.2016) - Tähän vuoteen mahtui ihan ennätysmäärä keikoilla pyörimistä ja jokainen niistä jäi mieleen mahtavana kokemuksena, mutta tällä listalla ylimmäksi pääsee Simple Plan! Tämä on siinä mielessä jännä valinta että perehdyin kunnolla bändin musiikkiin vasta pari kuukautta ennen keikkaa, eli bändi ei ollut mikään pitkäaikaisin fanituksen kohteeni. Simple Plan osoittautui kuitenkin aivan loistavaksi livebändiksi, ja vaikka kappaleiden sanoja en ulkoa muistanut niin keikalla tuli hypittyä ja heiluttua miten sattui, itkettyä ja karjuttua sekä pidettyä parinsekunnin mittainen katsekontakti bändin laulajan Pierren kanssa. <3

2. Hurts (8.3.2016) - Oon ollut suhteellisen pitkäaikainen Hurts-fani ja olin haaveillut Hurtsin keikalle pääsemisestä jo vuosia, joten oli mahtavaa päästä vihdoin näkemään yhtye livenä! Istumapaikat ovat varsin liikuntarajoitteisia, mutta laulamista ne eivät onneksi estä ja Hurtsin kappaleihin mulla olikin paremmin sanat muistissa. Musta on ihanaa kun sekä Theon että Adamin lemppari livebiisi on Stay, koska kappale on myös mun suosikkibiisi Hurtsilta, ja itkukarjuin kun tämä biisi esitettiin viimeisenä. x'-3

3. Måns Zelmerlöw (5.2.2016) - Månsin keikka vuonna 2015 oli parasta mitä mulle oli pitkään aikaan tapahtunut, joten ehdottomasti oli mentävä katsomaan miekkosta uudelleen livenä kun siihen tarjoutui tilaisuus. Vaikka tästä kerrasta ei jäänyt yhtä huikea fiilis kuin Månsin ekasta keikasta niin huippua oli silti! Päästiin yllätykseksemme Fikun kanssa eturiviin ja oltiin ihan kosketusetäisyyden päässä Månsista. <3

Lisää keikka-asiaa voi lukea tästä aiemmasta postauksesta.


"Koitan saada vuosipostauksen julki ennen tammikuun loppua", no kuule epäonnistuit koska nyt on jo maaliskuu. .-D No jaa, onko sillä niin väliä vaikka tulisi myöhässä kunhan tulee edes joskus, vai onko tää vaan mun "elämänkatsomus"? XD Noita top 3 -lista-aiheita olisi voinut keksiä enemmänkin, mutta aattelin että tää saa riittää ettei mulla veny tämän postauksen julkaisu kesään asti. Voisin tietty listailla enemmänkin asiaa viime vuodelta, joten jos jokin oleellinen asia jäi mielestäsi puuttumaan tästä postauksesta niin lista-aiheita saa ehdotella. .-> Blogin synttäritkin lähestyy, joten jos sitä varten tulee mieleen jotain spesiaalia niin otan ehdotuksia vastaan. Nyt kun tämä postaus on valmis niin on teidän vuoro puhua: Kertokaa joku hyvä muisto vuodesta 2016 kommentissa!

Kysymys lukijoille:
Oonko vähän jäljessä kun suurin osa postauksessa mainitsemistani biiseistä EI ole vuodelta 2016? (no mut löysin ne kaikki sen vuoden aikana, joten ne oli minulle siinä mielessä uusia seliseli...)

Vaihtoehto 1: Joo...
Vaihtoehto 2: Joo, mut ei se mitään .-D

2 kommenttia:

Fiku kirjoitti...

Hyvä vuosi 2016! Valmistuttiin, päästiin pois koulusta. Se on hyvä saavutus. .-D Sopii kanssa olla iloinen, että nyt 9 vuoden kokonaisuus on takana, ja tänä vuonna alkaa uus kierros, uudet mahdollisuudet!! .-DD Jonain päivänä me osataan ajaa. .-) Ja ei kantsii välittää, mitä muut aattelee. Se tekee niille vaan hyvää, jos saat niitä vähän järkytettyä sitä tarkoittamatta. .-D Ja sit kun vaan tekee jotain uutta ja yllättävää, voi huomata että muut ei reagoinukaan siihen mitenkään ihmeellisesti. Sä voit tehdä ihan mitä vain. .--)

Ja hei, ei se mitään, vaikka kaikesta ei oiskaan niin ylpeä. Meidät on heitetty tänne maailmaan oppimaan asioista. .-) Jos joku kiskoo sut alas, kokoa itsesi uudestaan ja näytä maailmalle! Puol vuotta on lopulta aika lyhyt loisimisaika kumminkin, ja joskus täytyy loisiakin. .-D Mut sitä ei tiiä, mitä ihanaa jossain odottaakaan, jos vaan loisii eikä pääse kohtaamaan niitä. .-) Ens kerralla voit olla viisaampi siivousjuttujen kanssa. .-D

Nostalgia on upeaa. Olihan ne Totally Spies -jaksot hyviä. .-) Hannibal on upea. Se kakkoskausi oli niin hyvä, ja katoin sitä jotenkin niin uteliaana, että nyt tota ykköskauttakin olen alkanut katsomaan tarkemmin! Tykkään kun Hannibal näyttää aina kierolla tavalla ylpeältä, kun hän on saanut syötettyä ystäveille ihmislihaa. .-D Kadoksissa on hieno innoittaja.

Ja nam noita biisejä. .-> <3 Mä rakastan Simple Planin "Perfectly Perfectiä", hmm. kirjotetaankohan ees noin? Tietty "Any Other Way" on upea, ah. Ketä sinä odotat, mulla oli niin pakkomielle siihen silloin joulukuussa. .-o Ja Neljän Ruusun upeat upeat viisaat sanoitukset. Anna Erikson on kans hyvä! Hyvää musaa oot listannu, mut nää puuttu. .-DD Ja mä ite unohdin kaikki. Ja sä oot ihana. <3

Miten mä en oo tienny, että sun Flirttistoori-riippuvuus on noin paha? .--D Ootpa sä hauska. <3 Kunnia Kylielle!

Ah, noi keikat oli kaikki niin ainutlaatuisia ja hienoja, etten vaan pysty laittamaan niitä kivuusjärjestykseen. .-D Oi, sä sait katsekontaktin Pierren kans! <3<3 Simple Plan on kyl ihan paras. Jokanen sanotus on niin samaistuttava. .-OO Hurtsin uus levy on loistava. Ihanaa että tulee uus levy ja siitä seuraa meille uus keikka!! Ja Måns on kyllä ihme mies. Loistava.

Saa myöhästyä. Sama kai se on, vaikka muistelis viime vuotta tammikuussa vaiko nyt. .-D

Kasa kirjoitti...

Joo, aika jännä et valmistuttiin kumpikin nyt samana vuonna vaikka alotettiin koulut eri aikaan. .-D Toivottavasti tää alkava yhdeksän vuoden kokonaisuus on parempi kuin edellinen, nyt ku rupee miettimään ni kaikki vammaisuus alkoi yläasteella tuolloin yhdeksän vuotta sitten. .-o Mä mieluummin oisin järkyttämättä mut no jaa, minkäs sille enää voi eikä tapahtunutta kannata jäädä vatvomaan (ja silti aina jään, don't stay!). Sulla on aina niin viisaita sanoja. <3
Totally Spies on kyl kova, musta vaan tuntui että innostuneisuuden sijaan keksin aina jotain huonoa sanottavaa siitä KS-postauksiini. Mut varsinki ekat kaudet on ah. <3 Hannibal on loistava, varsinkin ennennäkemätöntä kakkoskautta oli kiinnostavaa kattoa kun sen tapahtumia ei tiennyt, mut on toi ykkönenkin hyvä vaikka siinä ei juuri mitään jännittämistä enää ole mut silti. .-D Innoittaja tosiaan. .----D
Mun piti karsia musalistaa mut Perfectly Perfect on kyl ihana, ja Any Other Way on kanssa hyvä biisi. <3 Anna Erikssonit ja Neljät Ruusut jätin pois koska ne oli "vanhoja uusia" eikä niiden löytäminen varsinaisesti liittynyt tähän vuoteen. Oli kyl kova ku musakansion alkupää oli täynnä iskelmää ja sit sai hävetä kun sieltä lähti joku tududududu soimaan kavereiden kuullen + Niin Se Käy. XD
Mä peittelen innostustani niinku Mira. XD Tai sit sun kanssa ei vaan tule FS-asiat puheeksi. .-D Katonhan mä aina kun sä pelaat mut oon silloin hillitymmin ku oon jo kerran pelannut jakson ja tiedän mitä käy eikä tarvii jännittää. .--D Iso kunnia Kylielle!
Mulla toi keikkakivuusjärjestys tulee jotenkin ihan luonnostaan vaikka huippua oli kaikilla noilla keikoilla. <3 Niin mä ainakin väitän itselleni saaneeni katsekontaktin, vähän sama asia kuin se et me uskottiin Theon heittäneen sitä ruusua meitä varten sinne istumapaikoille Hurtstin keikalla. .-D Simple Planin sanoitukset on huippuja, niistä saa oikeesti asiaa irti ja niihin on helppo samaistua kun asiat sanotaan suoraan eikä epämääräisten kielikuvien kautta. Hurtsin levyä odotellessa, ne ei onneksi ainakaan skippaa Suomea lähtiessään kiertueelle. <3 Ihmemies Måns saisi hankkiutua keikkailemaan Suomeen tänäkin vuonna!!!
Kiitos pitkästä kommentista ja hienoista sanoista. <3