torstai 23. helmikuuta 2017

KS: Vauvasta mummoksi

KS = Kuukauden suosikit
Tuttuun tapaan on taas aika pölistä kaikkea turhanpäiväistä tämän hetken lempiasioistani. ,-D

🎮 Pelit:

🎮 FlirttiStoori - Eventit tuo kummasti piristystä ja saa innostumaan pelistä ja nyt meneillään oleva ystävänpäivätapahtuma on kiva. Päivittäisistä tehtävistä suoriutuu suhteellisen nopeasti vaikka mulla onkin viisi tiliä. .-D Näiden tehtävien ansiosta tulee myös pelailtua pikkuhiljaa eteenpäin muuallakin kuin pelkästään Suomessa. Tammikuussa SockerFlirt lopetettiin virallisesti ja pyysin luvattua tilisiirtoa ranskaan, koska no, sen ylläpitoa ei ainakaan olla lopettamassa. .-D Oon erityisen innoissani nyt tuosta ruotsi/ranska tilistäni, joka on alkulagien jälkeen taas toimintakuntoinen!



🎮 Tomb Raider - Tästä olikin jo aiemmin puhetta, mutta siis hankin kokeeksi PC-version vuonna 2013 julkaistusta Tomb Raider pelistä, ja vaikka vanhahko kone vähän kapinoi vastaan oon ihan hyvin päässyt pelailemaan. Pelissä Laran tutkimusmatkaseurueen laiva haaksirikkoutuu myrskyssä salaperäiselle saarelle, jossa ryhmä joutuu kamppailemaan pysyäkseen hengissä. Peli sijoittuu Laran nuoruuteen ja Lara onkin vielä varsin kokematon, mutta tarvittavat selviytymis- ja ampumistaidot häneltä kyllä löytyvät. Visuaalisesti peli on tosi hieno mutta itse pelattavuuteen kaipaisin enemmän vaihtelua.


🎮 Sonic Colours - Pelituntienmäärä on lähes puolittunut sitten viime suosikkipostauksen, eli joo, edelleen tulee vietettyä aikaa tämän pelin parissa. Mulla on nyt tavoitteena saada kaikkiin kenttiin rankiksi S ja kerätä kaikki punaiset rinkulat, sen jälkeen aion aloittaa alusta ja katsoa miten paljon nopeammin saan tehtyä samat jutut uudestaan kokeneempana pelaajana. Kyllä, mun elämä on mielenkiintoista. XD


🎮 Eldarya - Myös Eldaryassa oli ystävänpäiväksi järjestetty uudenlaista tekemistä. Sääli ettei tää tapahtuma keskittynyt niin paljoa tutkimusmatkoihin koska mä olin varautunut kumppanien vaihtoon ja muihin lisäenergiahyötyihin, mutta ihan kivaa on näinkin ja kerrankin tapahtuma-asuista saa yhdistettyä järkeviä kokonaisuuksia kun lunastetut tuotteet saa valita mieleisissään väreissä. Mulla ja Fikulla ehti myös olla muutaman vuorokauden mittainen tiivis minipeliputki, jolloin pelattiin minipelejä tasan kuuden tunnin välein niin että mä laitoin aamuksi herätyksen ja Fiku valvoi yöllä pidempään. .-D


🎮 Just Dance (2015) - Kylie on jäänyt ihan unholaan, nykyään pelataan vain Just Dancea! Liikkeissä on vielä aika paljon hiomista ja kaiken maailman fitness-versiot on ylirankkoja, mut eiköhän näitäkin vähitellen opi. Tää peli on kivan monipuolinen ryhmätansseineen kun samoihin kappaleisiin löytyy useita eri koreografioita. Pelaamisesta tulee entistä hauskempaa isommalla porukalla, ja ollaankin välillä pelattu kolmisteen Fikun kaverin kanssa.


🎮 The Sims 2 - Simssin peluu on parasta silloin kun on aikaa vetää useamman tunnin mittainen simsmaraton, mulla ei nimittäin ehdi välttämättä kunnon mielenkiinto nousta jos peliaikaa on vaikka vain pari tuntia. Veijareiden tarinaperheellä on tullut paljon pelailtua viime päivinä, ja voin luvata että sen verran kiinnostavia käänteitä on luvassa että haluaisin vaan suoraan päästä julkaisemaan niihin liittyviä juttuja..! Tässä on maistiaisiksi vähän materiaalia Veijareiden perijälinjan yhdeksännestä (hui kun ollaan jo lähellä loppua!) sukupolvesta:


🎶 Musiikki:

Mmmm, mulla on taas varsin yksipuolisia musakuulumisia, ääh kun haluaisin löytää enemmän uusia biisejä (otan vastaan suosituksia!). No mutta, ostamani Måns Zelmerlöwin Chameleon-albumi on tullut muutaman kerran kuunneltua läpi ja tykästyn aina vaan enemmän levyn kappaleisiin! Lisäksi yhtä Mika-projektiani varten tuli kaiveltua YouTubea ja löysin pari ennen kuulematonta bonusbiisiä joita mun hankkimalla levyllä ei ollut. Täytyy vaan ihmetellä miks Mikan parhaat biisit on aina bonuskappaleita yms, mitkä ei sisälly siihen levyyn minkä mä hankin (esim. Ring Ring, Kick Ass, Boum Boum Boum...) vai kiinnostunko näistä kappaleista juuri sen takia ettei ne ole mun saatavilla. .-D Tässäpä muutama maininnan arvoinen biisi tältä kuulta:

🎶 Måns Zelmerlöw - Glorious
🎶 Måns Zelmerlöw - Hanging On To Nothing
🎶 Mika - Porcelain
🎶 Mika - Promiseland
🎶 Måns Zelmerlöw - Renegades
🎶 Måns Zelmerlöw - Round Round
🎶 Måns Zelmerlöw - Wrong Decision



📺 TV-sarjat:

📺 Bones - Bonesin kymppikausi on kohta katsottu loppuun. Mä vaan yks ilta ääneen ihmettelin et miks mokakooste on laitettu kolmannelle levylle johon Fiku sit totes et tää on jo vika levy ja mä en tahtonut millään uskoa, miten toi kausi meni niin hujauksessa? .-D Tää kymmenes kausi on nyt toisella läpikatselukerralla ollut ihan jees ja oon tykästynyt tähän ehkä vähän enemmän, ärsyttää vaan kun muistan jostain syystä tosi hyvin joidenkin jaksojen juonet niin ei juuri tule yllätyksiä. Tälle kaudelle on kehitetty enemmän parisuhdedraamaa, ja musta on hienoa että ns. toimintasankareillakin on heikkouksia ja oon varsinkin innoissani Boothin peliriippuvuuskäänteestä. Joo oon reilu. XD


📺 Winx Club - Winx Clubin katselu jatkuu ja mä tykästyn aina vaan enemmän sarjaan, pitäiskö huolestua? XD Ollaan aloiteltu kakkoskauden katselua ja tää on jopa parempi kuin muistin, tosin jotkin useamman jakson kestävät kokonaisuudet tuntuvat välillä turhan pitkiltä. Mukaan tulleet uudet henkilöt ovat kivoja ja Layla sopii hyvin tiimin jatkoksi. Pixiet ovat tosin vähän turhia mutta no jaa, .-D




📺 Hannibal - Kivasti tähän Winxien perään ihan päinvastainen sarjasuosikki. .-D Hannibalin eka kausi oli mahtava, mutta toinen kausi oli ihan huippu ja nyt harmittaa hirveesti kun toka kausi tuli katsottua loppuun, toivottavasta Liviltä tulis pian myös kolmas kausi koska I want MORE! Heti kauden ekassa jaksossa näytettiin katkelma Hannibalin ja Jackin tappelusta, ja oli mielenkiintoista seurata läpi kauden miten tähän tilanteeseen lopulta päädyttiin. Tykkäsin erityisesti siitä miten ekan kauden lopputilannetta setvittiin useamman jakson verran tämän kauden alussa, yleensähän sarjoissa ratkotaan kaikki edellisen kauden vikan jakson kriisit heti seuraavan kauden ekassa jaksossa ja kaikki palaa taas normaaliksi. Hannibalin ja Willin suhteen kehitystä sai seurata välillä pyörällä päästään kun ei voinut olla varma siitä mikä näiden kahden välillä on totta ja mikä teeskentelyä. Aikaa tuli myös vietettyä sarjan uuteen lempparihahmooni Chiltoniin liittyviä HC:ita lueskellen, ehee. ,-> Ää, täytyy äkkiä hankkia toi kausi DVD:nä et pääsee katsomaan läpi uudestaan!


📺 Havaiji 5-0 - Havaijin katselussa on nyt edetty neljänteen kauteen, ja yllätyin miten hyviä jaksoja tällä kaudella on. Oikeestaan Havaiji etenee aina silleen että kausien ekat jaksot on hyviä, sit tulee muutama tylsempi jakso ja välillä saattaa olla taas yksittäisiä kiinnostavampia jaksoja, nythän mä tän yhtälön ratkaisin. .-D Täytyy nyt nauttia näistä jaksoista kun tiimi on vielä alkuperäisessä kokoonpanossaan.


▶ Youtube:

Splay Suomi - Splayn kanavan sisältö ei mua juuri miellytä, mutta viimeisimmät aamuskabat Eetun ja Teemun välillä olivat ihan viihdyttäviä. Lopetin Eetun videoiden seuraamisen muutama vuosi sitten kiinnostuksen lopahdettua, mut nyt melkeen vois mennä kattelemaan millaista sisältöä Eetun kanavilla on nykyään. Jos vaan jaksais. .-D

Iiro - Edesmenneen(?) Kroupin Iiro perusti oman kanavan jokin aika sitten, ja vasta nyt tuli perehdyttyä hänen videoihin kunnolla. Sääli ettei tälle kanavalle ole eksynyt aiemmin, Iirolla on ihanan omaperäisiä videoita joita on pakko katsoa innostuksissaan jopa useampi putkeen!


ℛ Random:

ℛ Neulominen - Kaiken lapseilun vastapainoksi mun on hyvä mummoillakin välillä. .-D Joululahjaksi saamani lankakerät innostivat kaivamaan sukkapuikot esiin ja mun neulontaprojektina on nyt näin aluksi saada aikaan ihan perus säärystimet, en uskaltanut tälleen kylmiltään lähteä mitään haastavampaa tekemään. En ole neulonut sitten yläasteen käsityötuntien, mut Fiku osaa onneksi neuvoa ja noukkia kaikki pudottamani silmukat. .-D Olin kyllä aika avuton saadessani nyt pitkän tauon jälkeen puikot käteeni, ja Fiku olikin ikuistamassa tilanteen kameroineen:



Kysymys lukijoille:
Lara Croft ?

Vaihtoehto 1: +
Vaihtoehto 2: -

2 kommenttia:

Jade Essence kirjoitti...

Oo, kurkistus Veijareiden elämään! *tiiraa kuvia oikein läheltä* Itsekin tuli pelailtua aavistus Garpeilla, mutta läheskään niin pitkällä ei olla kuin sie Veijareissa :D

Ja vai että musiikkia saa suositella? *hieroskelee käsiään yhteen* Mikaa olen tosin miekin kuunnellut, mutta viime viikolla popitin melkein tauotta Panic! at The Discon Death Of A Bachelor -levyä. Ja jos se on liian tuttu, niin KT Tunstall, Vanessa Carlton ja Fallulah ovat sellaisia miun mieleeni olleita naisartisteja ;)

Ja en kyllä muista itse neuloneeni edes siellä yläasteen kässäntunneilla, mutta säärystimille on varmasti käyttöä näillä keleillä :D *nostaa peukkua* Kerran muistan virkanneeni, lopputulos oli sellainen surullinen kämmenselänlämmitin ;3

Ja ai niin, Marraskuun tarinoissa on olemassa kuvaekstra ;)

Kasa kirjoitti...

Pientä todistusaineistoa että Veijarit ovat yhä elossa vaikkei osia ole tullut kirjoiteltua. .-D Tuo kuva kätkee itseasiassa aika paljonkin tietoa, se ei vaan välttämättä välity jos ei tiedä pelikuvioista mitään. .-D Noo, hiljaa hyvä tulee, Veijareillakin on ollut pitkä jumitus tuossa yhdeksännessä sukupolvessa erään pienen ongelman vuoksi...
Kiitokset musasuosituksista, täytyy jossain vaiheessa kuunnella! Tuolta Panic! At The Discon levyltä olenkin muutaman biisin kuunnellut Fikun kautta, mutta vois kyllä ihan koko levynkin kahlata läpi. ,-) Mä oon tosi huono kuuntelemaan naisartisteja mutta vaihtelu tekee hyvää!
Mitäs te sitten teitte kässäntunneilla? .-D Mulla neulominen oli ainoa asia mitä kässässä osasin ja teinkin sit vaan sukkia ja lapasia kaikki kässäntunnit ja koitin vältellä ompelukonetta. .-D Säärystimet oli itseasiassa jo kerran käytössä kun tuolla ulkosalla käväisin, vaikka en oo vielä päätellyt niitä ja koristetupsutkin on kiinnittämättä. Lämmittivät kyllä! Mä en saanut koskaan virkkuukoukun kanssa mitään järkevää aikaiseksi, muistan kun ala-asteella piti virkata joku pussukka mut mun työstä tuli muodoltaan enemmän pöytäliina. XD
Mä koitan muistaa kurkkia kuvaekstran, tajusin juuri että joulukalenteriakin jäi monta luukkua lukematta, hups. .-x
Kiitos kommentistasi!!