perjantai 7. lokakuuta 2016

Syytän tämän...

...postauksen hitaasta valmistumisesta Fikua, joka ei siirtänyt kamerastaan blogiini tarvitsemia kuvia koneelle moneen viikkoon. No ei, on tässä vähän muutakin ollut, olin mm. kipeänä ja tietysti mua vaivaa se iänikuinen saamattomuus. .--D Tähän on nyt sitten kerrytettynä mun "tärkeitä" kuulumisia viimeisen kuukauden ajalta, oon välillä jopa joutunut muokkaamaan tekstejäni koska informaatio on ehtinyt vanhentua. .-D Joihinkin asioihin saattoi saada pientä pintaraapaisua edellisestä KS-postauksestani, mutta nyt selitän kaikkea turhaa ekstratietoa.

Yöajelu on nykyään mun ja Fikun uusi harrastus, ja ollaan useana lauantai-iltana lähdetty Fikun ja sen yhden kaverin kanssa ajelemaan kolmistaan. Tietysti meidän ensimmäiselle yöajokerralle osui sadesää, ja kun isi edellisenä iltana uhkaili huonosta säästä mun ois oikeastaan tehnyt mieli perua homma, koska mä mieluummin keskittyisin ajaessa ihan vaan siihen ajamiseen ilman että lisäriesana on pyyhkimien säätely tai tuulilasin huurtuminen mut ei sit kuitenkaan viittiny viikkoja aiemmin sovittua menoa alkaa muutella. Helpotti kyllä kun ennen matkaanlähtöä käytiin isin kanssa vähän niitä auton nappuloita läpi, mulle ei nimittäin ennestään ollut selvillä miten tuulilasin ilmastointi toimii vaikka mulla on kortti ollut kohta vuoden. XD Toi ajo stressasi vielä ekstrapaljon, koska lähdin ensimmäistä kertaa liikkeelle auton kanssa ihan omillani kun Fiku piti noutaa asemalta niin mun piti ajaa alkumatka yksinäni. Hyvinhän se ajo silti meni, mitä nyt takanani tuleva auto joutui viiden kilometrin matkan ajan olemaan takanani minun körötellessä hitaasti kapealla hiekkatiellä jossa ei mahdu ohittamaan.. Mua alkaa aina ahistaa kun taakse kertyy autoja mun hidastellessa, mut yritin olla välittämättä asiasta ja säätämällä musiikkia kovemmalle. Meidän autossa ei ole musiikin toistoon muuta mahdollisuutta kuin radio tai cd-soitin, onneksi tykkään hamstrata cd-levyjä vielä näin 2010-luvulla. ,-> Tiesittekö että melkein poikkeuksetta levyn eka kappale on ajofiilistä nostattava, silleen sopivalla tavalla menevä että saa innostumaan. Tai siltä musta ainakin tuntuu. .-D Tässä muutamia ajoon sopivia biisejä:

Backstreet Boys - As Long As You Love Me
Eric Saade - Backseat
Eric Saade - Crashed On The Dancefloor
Anna Eriksson - Ei se mennyt niin
Backstreet Boys - Everybody
Adam Lambert - For Your Entertainment
Anna Eriksson - Lintu
Mika - Love Today
Eric Saade - Manboy
Eric Saade - Masquerade
Mika - My Interpretation
Fall Out Boy - My Songs Know What You Did In The Dark
Måns Zelmerlöw - Run For Your Life
Hurts - Some Kind Of Heaven
Anna Eriksson - Turhaa
Eric Saade - Winning Ground
Simple Plan - Your Love Is A Lie

Noudan aina ekaksi Fikun juna-asemalta, ja tulee oikeestaan hyvä fiilis siitä ettei isi tunge aina "apukuskiksi" kun mä lähden ajamaan, alkaa näemmä vähitellen luottamaan mun ajotaitoihin (en sitten tiedä onko se hyvä asia XD). Tällä erää ei olla minnekään kovin kauas lähdetty mun ja Fikun kuskaamina, vaan ajellaan lähinnä sitä samaa reittiä mitä aikoinaan ajotunnilla ja seikkaillaan sitten Järvenpään yöelämässä. Mun ja Fikun ollessa kuskeina voi tapahtua mitä vaan, ja meidän ajovuoroilla on ehtinyt olla ihanasti kaikkea säätöä, kuten vastaantulijoiden kaistalla ajamista yksisuuntaisella tiellä, kaistanvaihto + käännös ilman vilkkua (paikalla oli muutakin liikennettä...), punaisia päin ajamista vahingossa, auton sammuttelua risteyksissä, auton parkkeeraaminen ruutujen väliin parkkipaikalla... Huhhuh, en tiedä miten mä ja Fiku uskalletaan näyttää naamaamme autokoulussa kun ollaan edelleen näin surkeita auton käsittelijöitä, voivoi. XD
Fiku innostui kuvailemaan tuulilasia pitkin valuvien vesipisaroiden tekemiä kuvioita. XD
Sadeyöajokerralla me ei Järvenpäässä muuta tehty kuin istuttiin autossa parkkipaikalla kun ei sinne ulos sateeseen viittinyt pahemmin mennä kävelemään, mut toisella kerralla pyörittiin parkkipaikan vieressä olevalla puistoalueella, ja varsinkin aidattu lasten leikkialue oli kiinnostava paikka. .-D Niitä kaikenlaisia härveleitä silmäillessä mietittiin miten lapset uskaltaa kiipeillä niihin kun meillä oli vaikeuksia kiipeillessä ja varsinkin alastulossa. x'-) Koko yötä ei olla liikkeessä mun ja Fikun kuskaamina, vaan siirryimme aina välillä Fikun kaverin auton kyytiin ja usein eksytään kun lähdetään ilman selkeää määränpäätä ajelemaan. .-D Fikun kaveri ei ilmeisesti ole kuitenkaan traumatisoitunut meidän kyydissä istuessaan koska on aina valmis uusille yöajeluille. .-D Yöllä 3-5 aikaan kotiinpäin ajaessa sentään yksi asia menee yleensä aina nappiin: Fiku peruuttaa auton takapihalle yllättävän hyvin. .-D

Se ajamisesta, seuraavaksi peliasiaa. Nyt onkin tullut paljon lauleltua, sillä cdon.com tarjosi ihanasti kahden mikin settiä edullisesti, ja tää tarjous tulikin tarpeeseen koska meidän entinen wii-mikki on viimeiset pari kuukautta rätisstys ikävästi käytössä. Niin uudempiin kuin vanhempiinkin laulupeleihin on tullut ihan uusi ulottuvuus kun niitä pääsee laulamaan kahden mikin duettoina, en ees tiennyt että noi kaikki pelit tarjoaa kaksinpelissä mahdollisuuden laulaa yhtä aikaa päällekäisiä sanoja mitä ei soolopuolella edes huomannut, ja jostain syystä mua alkaa aina huvittaa kun taustalta paljastuu uusia sanoja ja kaiken maailman ah ah, murderer, mmmm  -sivuäänet on huomioitu. .-D Laulamisen lisäksi on myös tullut tanssittua kun ostettiin Just Dance -peli, joka kyllä yllätti liikunnallisuudellaan. Wii Sports -pelit on oikea vitsi kun niitä voi vaan pelata istuvilteen, mutta tossa tanssipelissä saa paikat kipeäksi jo parin kappaleen jälkeen, mut ainakin se on hauska tapa liikkua!


Siirrytäänpä seuravaksi Wii-peliformaatista selaimeen: olen huolestuttavalla tavalla koukussa Eldaryaan. Ei, en sentään pakota itseäni minipelien takia neljästi vuorokaudessa kuuden tunnin välein pelin ääreen (3 kertaa saa riittää), mut mulle tulee kauhean tyhjä olo sen jälkeen kun olen käynyt kaikki tärkeät paikat (=foorumi, tutkimusmatkat, kauppatori) läpi, ja sit päivittelen vaan foorumia uusien viestien toivossa ja selaan huutokaupattavia tuotteita läpi uudestaan ja uudestaan.. Tää on kai jotain alkuhuumaa joka toivottavasti menee ajan kanssa ohi. .-D FS:n foorumilla oon jättänyt puhumisen vähemmälle, mut Eldaryan foorumin puolella oon jonkun verran laitellut viestejä, mut mua jotenkin ahdistaa foorumit keskusteluympäristönä. Voisin jaaritella pelistä jonkun kanssa kahdestaan vaikka kuinka, mut foorumilla on ihan liikaa ihmisiä ja pitää sit miettiä hirveen tarkasti mitä sanoo. Mulla saattaa lyhyenkin viestin lähettämisessä kestää puoli tuntia, koska luen sen läpi uudelleen ja uudelleen ja mietin onko se selkeä, tarkastan kirjoitusvirheet yms, ja tää "foorumi-stressi" on pidemmän päälle rankkaa. Sit oon aina kammonnut kaikkia "viimeisimmän viestin lähetti *nimimerkki*" jos oma nimi on siinä, koska jos kukaan ei vastaa mitään perään heti tulee tunne että sanoin jotain väärin tai että ketään ei kiinnosta. Mun pitäis kai perustaa salainen Eldaryablogi jonne voisin spämmiä asiaa kolmen minuutin välein ja puhua itsekseni niin ei tarvisi stressata mistään. XD Ei mut hei, mähän tein jo blogin sitä varten.


Mulla on tähän loppuun kysymys johon tarviin teidän mielipiteen: Oonko mä pelannut liikaa Tomb Raider -pelejä kun esim. perunoita nostaessani kuvittelen perunat artifacteiksi joita kaivan hakulla esiin haratessani multaa, tai kun kuljen yläkerran portaita tulee mieleen Croft Manorin porraskäytävät? Ai olen, oho. XD Ehkä se ei kuitenkaan ole niin vakavaa, ainakaan kunhan en saa talvella päähänpistoa lähteä shortsit jalassa ulkoilemaan...


Noin, nyt voin olla hyvillä mielin ainakin pariviikkoa kun olen julkaissut kuulumispostauksen eikä tarvitse tuntea syyllisyyttä blogin laiminlyönnistä. .-D Mä lähden tästä harjailemaan hampaita mut en varmaankaan heti sen perään mene vielä nukkumaan, vaikka väsyttää jo vähän kun heräsin tänään jo yhdeksältä... Mariokarttia vois ainakin vielä pelata. ,-) Hyvää yötä, loppumusaksi villi biisi AJ:lta. .-D

Kysymys lukijoille:
Kumpi tekeminen?
Vaihtoehto 1: Laulaminen
Vaihtoehto 2: Tanssiminen

2 kommenttia:

Fiku kirjoitti...

Se lasten leikkikenttä oli kyl ihan paras. .-D Ja se, että jälkeenpäin huomattiin, että alueella on tallentava kamerajärjestelmä. .----DDD "Alue on tarkoitettu lapsille ja heidän kaitsojilleen." .--DDDD En olis muistanu, mut katottiin Miran kans niit kuvii. .--D Hyvää ajomusaa! Hurts - Some kind of heaven!!! Mulla on ikävä sitä. .-<

Foorumistressiä? .-D Voi ei. Aattele silleen, että jos joku pahastuu jostain sun sanomisista, ni se on sen oma ongelma. Muista Simple Plan: "I'm doing things exactly like I want to / What part of that don't you understand" .-D

Et sä oo Tomb Raideria liikaa pelannu. .-D Hyvä vaan, että saat viihdykettä pottumaalle. .-D Ja reps: "ah ah, murderer, mmmm" Kiitos!

Kasa kirjoitti...

Toi tallentava kameravalvonta-juttu ois ollut kiva tähän postaukseen mut en itekään muistanut enää sitä. .--D Hitsi me ollaan huligaaneja kun liikuskellaan yöaikaan kielletyillä alueilla niinku siellä koulujen pihoilla ja oliks siellä hyppytornillakin joku kielto vai parkkeerattiinko me vaan huonosti siellä? Hyvä et Mira ottaa kaikista kieltokylteistä kuvia. ,-D Some Kind Of Heaven on kyllä ihana. <3 Foorumistressi on onneksi helpottanut kun vähensin puhumista siellä. .-D Mut totta, yhtälainen oikeus mulla on kertoa mielipiteeni vaikka joku olis eri mieltä. Eipä oo pottumaatakaan enää kun kynsin sen pois, melkein tulee suru. XD Hah, repesin itekin noille sivuäännähdyksille nyt. .----D Öö, ole(n) hyvä. .-3