keskiviikko 1. huhtikuuta 2015

Jos mä...

...olin viime viikolla hyväntuulinen ja iloinen, niin tällä viikolla olo on ollut ihan päinvastainen. Ensiksikin toi sää masentaa. Mä en jaksa enää tota loskamoskakeliä ja lunta, yh. Märät sääolot aiheuttaa kenkästressiä, ja mulla on kolme vaihtoehtoa: vanhat talvikengät jotka vuotaa, kangaskengät joiden pohja on kyllä ehjä, mutta jos jotain lentää sille kangasosiolle niin kaikki on heti märkänä. Sit se kolmas vaihtoehto on ne uudet hankkimani talvikengät, joilla kävely ei ole kovin mieluisaa korkean koron takia, enkä muutenkaan mielelläni käyttäisi niitä kumisaappaiden korvikkeena talsiessani tuolla nilkkoihin asti ulottuvassa vesiloskassa. Mä haluan kuitenkin pitää jalat kuivana, joten ainoa vaihtoehto on käyttää niitä korkkareita, vaikka en tunne yhtään oloani mukavaksi niissä. Ensinnäkin ne aiheuttaa rakkoja, ei tosin yhtä pahasti kuin ekalla käyttökerralla (mitenhän olin ne silloin oikein pukenut? .-D). Liikkeessä ei juurikaan satu, mut sit jos seisahtaa paikoilleen niin lajat syttyy tuleen. Fyysisten vaivojen takia noita ei voi käyttää kovin montaa päivää putkeen, ellei jalat jossain vaiheessa totu. Sit mua inhottaa kävellessä kuuluva kova kopina, en haluis olla mikään huomion keskipiste mutta kun liikun niin äänekkäästi niin väkisinkin tulee huomatuksi. .-D Yritän eliminoida äänet kävelemällä varpaillani, mut se on varmaan vaan entistä tyhmemmän näköistä, pitäis vaan rohkeasti kolistella tuolla kaikuvassa käytävässä. Sit mua jostain syystä vaivaa myös se, että oon korkkarit jalassa jotenkin liian erilainen muihin luokkalaisiin verrattuna. Jännää, mä erotun muusta luokasta muutenkin pukeutumisen osalta eikä se vaivaa, en tiiä miks nää kengät saa mulle tällaisen olon. Ainoa asia mistä tykkään korkkareissa on se, että ne helpottaa kävelyä ylämäessä. Let me havainnollistaa:


Lättäpohjaisella kengällä jalkaa joutuu kallistamaan enemmän, kun taas korko nostaa kantapäätä normaalia ylemmäs, mikä vähentää kallistusta ja keventää askelta ylämäessä. Mut alamäessä kävely onkin sit eri juttu.. Haha nyt mua huvittaa miten osuvasti lättäpohjakenkää esittävä kuva näyttää ihan L-kirjaimelta, ja korkkari on melkein K. .-D

Sit toinen juttu mikä ahdistaa on jakson viimeinen viikko, johon sisältyy tietysti kokeita (no mitä mä huijaan, ei mulla oo kuin yksi koe) ja kurssilla annettujen tehtävien palautuksia. Hommaa ei ole paljon, mutta mua vaan on jo pidemmän aikaan vaivannut laiskuus ja saamattomuus, enkä vaan yksinkertaisesti pysty tekemään mitään valmiiksi. Luulen tämän johtuvan siitä, että välillä on tullut vastaan hetkiä jolloin ei ole ollut mitään tekemistä, ja siksi olen alkanut vitkastelemaan töiden valmistamista, jotta puuha ei lopu kesken. Nyt se on sitten paisunut sellaiseen tilaan etten pysty tuottamaan mitään täysin valmiiksi. Koulussakin saatan välillä vaan istua tekemättä mitään, koska en vain voi jatkaa työn tekemistä etten saa sitä valmiiksi. Oon ylittänyt deadlinetkin niin moneen kertaan, etten jaksa enää edes välittää jos se työ ei ajoissa lopulta valmistukaan. Mä melkein toivoisin jonkun open ottavan tämän asian puheeksi, koska saarna voisi saada muhun lisää puhtia, mut tuntuu ettei kukaan ole kiinnostunut siitä saanko tuotettua mitään. Ope kiersi tänäänkin nipottamassa melkein kaikille tekemättömistä tehtävistä, mut mulle se ei sanonut mitään. Joko ope luulee että oon oikeesti tehnyt jotain tai sitten olen niin torjuva olemukseltani, ettei edes opettaja uskalla ottaa kontaktia. Tosin toi ope kyllä suhtautuu muhun muutenkin jotenkin lempeemmin, kun ollaan pidetty pari kertaa palavereja missä on pitänyt näyttää aikaansaannoksiaan, eikä se oo valittanu mulle vaikka kaikki on ihan kesken ollut, kehunut vaan sitä mitä oon tehnyt. Tai sit näytän niin säälittävältä ettei ope halua musertaa mun itsetuntoa kritiikillä. Koulublogiin pitäisi viimeistään huomenna saada 6 blogimerkintää koskien edellisten jaksojen töitä, ja luulen että saan kirjoitettua ehkä kaksi, että semmoista..

Eiköhän toi riitä valittamisesta, puhutaan jostain muusta loppu aika. Koska viime viikolla oli aiheena musiikki, kertoilen tällä kertaa tv-ohjelmista ja vähän muustakin mitä olen katellut. Tässä on muutaman viikon sisällä kertyntyt katsottavia ohjelmia aika mukavasti, mut välillä on vaikeaa ehtiä katsoa kaikki kun on vain viikonloppu aikaa, koska kaikki ne ohjelmat on Katsomossa mikä ei toimi mun koneella.

Selviytyjät tossa onkin pyörineet jo useamman viikon ajan, ja kisa alkaa olla jo siinä vaiheessa että finaalipaikoista enää taistellaan. Tää on ollut normaalia tylsempi kausi, ehkä siksi ettei mulla ole kunnollista suosikkia. Koska mukana oli myös vanhoja tuttuja kilpailijoita edellisiltä kausilta, voisi luulla että sieltä ainakin joku kiva löytyisi, mutta noi suosikit on jotenkin ärsyttävän ylimielisiä. Malcolm vaikka oli tosi ihana ekalla pelikerrallaan, mutta nyt hän oli jotenkin inhottava talismaanikieroilullaan. Fanien puolelta en oo tykännyt oikein kenestäkään. Sherri oli aluksi ihan ok, mutta myöhemmin hän ei ole ollut oikein ollenkaan esillä ja jäänyt tylsäksi sivuhenkilöksi. Andrea ja Brenda on ihan mukavia, ja tykkäsin myös Brandonista ennen kuin hän tippui. Cochranistakin pidän jollain tapaa vaikka hän kuului inhokkeihini aiemmin, hänellä on tosi hyviä huomioita aina kaikkeen. .-D

Sori ku käytän taas tätä samaa kuvaa, 
en uskalla googlailla kuvia etten spoilaantuis voittajasta. 
Samasta syystä pahoittelen myös väärin kirjoitettuja nimiä. .-D

Amazing Racea on tullut katsottua taas pitkästä aikaa, tosin äsken selvisi että on niitä kausia ollut tossa syksylläkin yksi näytillä, mut meni ihan kokonaan ohi ettei tajunnu mitään. Tää kausi on vielä aika alussa eikä kukaan pari erityisemmin miellytä ainakaan vielä tässä vaiheessa. Jos nyt pitää joku mainita niin Bopper ja Mark on ihan kivoja. En jotenkin tykkää yhtään noista riitelevistä pareista, onko siitä liian kauan kun oon viimeksi katsonut sarjaa kun en muista että koskaan aiemmin olisi ollut yhtä paljon riitelyä joukkueiden sisällä. .-D

Myytinmurtajat pyörii eri tv-kanavilla jatkuvasti, mutta nyt on alettu taas pitkästä aikaa aktiivisemmin sarjaa seuraamaan. Ihanaa nähdä Grantia pitkästä aikaa. .-3 Suurempi Grant-hypetys on kuitenkin mennyt mun osalta jo ohi, ja tykkään ihan koko tiimistä paljon! Joku vanha kuva:


Bonesista katellaan sekaisin uutta 9-tuottista ja sit DVD:ltä on menossa toka tuotantokausi. Toi yhdeksäs kausi on ollut jotenkin tylsempi. Oikeestaan kaudet 7-9 on olleet huonompia. Sit lisäksi harmittaa, kun lempparihenkilöitäni ollaan napsimassa sarjasta pois. Mä oon niin varma että Wendell menehtyy syöpänsä takia, ja seuraavalla kaudella edessä olevaa The Lance to the Heart - jaksoa en halua edes nähdä, kun spoilaannuin sen tapahtumista.. Onneksi vanhoja kausia katselemalla pääsee palaamaan parempiin aikoihin.


Tää viimeinen ei nyt ole varsinaisesti mikään ohjelma, mutta ihan pakko ottaa esille Muumien pilavideot, joita on taas innostuttu katsomaan. Vieläkö muistatte tänne vuosia sitten linkkaamani Zatmiehen videot? Entäs TheMuumixin oudot seikkailut? Omg tuollahan on pari ihan muutama päivä sitten julkaistua jaksoa, ääh, pitäiskö kattoa heti vai säästää yhessä katottavaksi Fikun kanssa. .-D Sovittiin että katotaan nyt, täällä vähän fiiliksiä. Mutta siis, näitä videoita tuli siis jokunen viikko sitten katsottua pitkästä aikaa uusiksi. Sit ihana Yksinäiset vuoret on saanut kolmannen osan, joka on kyllä kaikista paras. .--D "Muumipeikon pikku kulti." x-3


Nooin. Kuulumiset piti tällä viikolla saada ulos jo keskiviikkona, koska huomennahan alkaa pääsiäisloma ja edessä on neljän päivän viikonloppu, jonka vietän kotona. .-3 Jaah, seuraavaksi varmaan yritän taistella tuon koulublogin kanssa, ja olin suunnitellut pelaavani tänään myös FlirttiStooria, joten koko iltaa en uhraa kouluasioille vaikka pitäisi. .-D Mukavaa lomaa! Ja loppubiisiksi pakkokuuntelutan teille jo toistamiseen Can Bonomoa, tää biisi on soinut tällä viikolla ahkerasti:


Kysymys lukijoille:
Kumpi?
Vaihtoehto 1: Myytinmurtajat
Vaihtoehto 2: Bones

Ei kommentteja: