tiistai 2. syyskuuta 2014

Pahoittelen hiljaiseloani...

...täällä blogin puolella. En vain ole ehtinyt postailla vaikka minulla ei ole mitään tekemistä. Outoa, mutta tällaiseksi tämä tuntuu aina koulun alettua nykyään menevän. Muutenkin kiinnostus bloggaamiseen on edelleen laskussa. Nyt kuitenkin olen oivaltanut mahdollisen syyn siihen.

Meidän yksi koulutehtävä on pitää peliblogia, jonne siis pitää kirjoitella kaikkea aiheeseen liittyvää. Blogin siirtyminen koulutehtäväksi on jotenkin vienyt nyt minulta innon kirjoittaa blogia. Ärsyttää, koska tunneilla meidän pitäisi tehdä lähinnä pelitestauksia ja kirjoittaa niistä blogimerkintöjä, mutta mä en ole tehnyt vielä yhtäkään. Mikä tässä sitten mättää? Kyllähän mä tykkään pelailla ja näin, mutta jotenkin koulussa ahdistaa pelata. Häiritsee ajastus siitä että muut näkevät mitä pelaan, vaikka tuskin kukaan asiaan kiinnittää huomiota. Toinen hommasta ikävän tekevä seikka on se, etten osaa käyttää Steamia. En saa pelejä auki millään koneella ja en oikein tykkää Steamin pelitarjonnasta. Tai en oikeastaan tiedä siitä mitään. Ja siinä ongelma onkin: Miten osaan valita aiheeseen sopivan pelin, kun en tiedä millainen se on? Blogit piti luoda jo viime keväänä ja siellä pitäisi olla muutama kirjoitus, mutta mä en ole saanut mitään aikaan. Oon varmaan tyhmä kun teen yksinkertaisesta asiasta näin vaikean itselleni. .-P

Oon vähitellen alkanut rutinoutua kouluarkeen eikä kouluun meno ahdista enää niin paljon. Päivät ei ole onneksi pitkiä ja asunnolle pääsee köpöttelemään jo ennen kolmea. Viime vuonna meillä oli usein (tosi usein joo, 1-2 päivänä viikossa, ja usein päästiin tunneilta etuajassa. .-D) koulua puoli neljään asti, joten nyt on enemmän vapaa-aikaa. Tai kyllä mulla olisi jokunen koulutehtävä mitä en tunnilla ehtinyt loppuun asti tehdä, mutta en jostain syystä saa oikein mitään aikaan vapaa-ajalla. Työskentely sujuu vain koulussa, mutta heti kun homma pitäisi siirtää vapaa-ajan riesaksi katoaa multa työskentelymotivaatio ja rästitehtävät kertyy. Koulussa ehtii onneksi välillä tauoilla jatkaa keskeneräisiä töitä. Koulussa on kaikesta huolimatta ollut jopa ihan kivaa pelisuunnittelun ja piirtopöytätunneilla. Lupasin viimeksi laittaa vähän aikaansaannoksiani näytille, ja on niitä jo jonkin verran ehtinytkin kertyä.


Eka piirtopöytäharjoitus oli läpipiirtotehtävä, jossa piti tuoda kasvokuvasta tärkeimmät osat esiin pelkkien ääriviivojen avulla. Tämän jälkeen piti alkaa värjätä kuvaa harmaan eri sävyillä, ja seuraavaksi olisi pitänyt lisätä väriä päälle, mutta mä en ole ehtinyt tähän vaiheeseen. Viimeiset tunnit ollaan harjoiteltu maisemien piirtämistä, ja niissä on pitänyt huomioida lähinnä oikeat värisävyt ja aitous (mittasuhteet ym.) Eilen piirrettiin tulta, mutta se mun työ meni vähän pieleen enkä jaksa tehdä uutta, joten en sitä viitsi esitellä.. En vielä saa piirtopöydällä mitään mestariteoksia aikaan, mutta vähitellen sitä ja Photoshopin käyttöä on alkanut oppimaan. .-)

Oon ollut jotenkin tavallista väsyneempi. Tämä ei näy tai tunnu juurikaan päivällä, mutta iltaisin alkaa väsyttää ihmeen aikaisin, että oon mennyt aikaisemmin nukkumaan jopa silloin kun mulla ei ole tunteja heti aamusta. Myös viikonloppuisin! Hyvähän se vaan on, että unirytmi pysyy suhteellisen tasaisena. .-D Tää on vaan vähän kummallista, kun ennen unirytmin on pystynyt sekoittamaan mihin aikaa viikosta tahansa, mutta nyt alkaa unettaa jo yhdentoista jälkeen illalla eikä aina ole jaksanut edes iltapalaa syödä kun on ollut kiire nukkumaan. .-D

Sää on ollut todella ärsyttävä. Täällä sataa koko ajan, ihan joka päivä. Oikeasti. Päivän jälkeen olen tullut asunnolle useammin märissä kuin kuivissa kengissä...Parina kertana kesken matkan on alkanut ihan kunnon rankkasade, ja siinä oli sitten polvista alaspäin kaikki märkänä. Jotenki tuntuu ettei tämä märissä jalkineissa hengaaminen ei ole hyväksi terveydelle... Toivottavasti tilanteeseen saadaan nyt helpostusta, kun kävin tänään kenkäostoksilla. Hintalapun mukaan kengät maksoi 15 €, mutta kassalla niistä pitkin maksaa vain 10 €. .-D Sama homma kävi kerran Fikun kenkiä hankkiessa Robbarista, että hinta osoittatuikin halvemmaksi mitä alunperin luuli. Mikäs siinä, mukavaahan se vaan on saada haluamansa tuote halvemmalla. .-D Ostin myös uudet kuulokkeet, koska vanhat oli alkaneet reistailla. Oon kyllä ylpeä siitä miten kauan nuo vanhat kuulokkeet pysyi toiminnassa. 2½ vuotta on pitkä ikä kuulokkeille, tai ainakin yleensä olen onnistunut tuhoamaan ne nopeammin. .-D

Viime viikolla tapahtui jotain todella yllättävää, kun täysin odottamatta asuntoon oli saapunut uusi kämppis. Mä sit hermoilin ja mietin huoneessani miten menisin sitä tervehtimään, ja lopulta sain nopeasti moikattua sitä käydessäni vessassa. Ei paljoa olla tutustuttu, koska tämä uusi kämppis on aika paljon poissa, tai sit kumpikin hengaa vaan omissa oloissaan kun oltaisi yhtä aikaa paikalla. Uusi kämppis - uudet tavat. Viime vuonna mukaiduin toisen kämppikseni käytäntöihin: vessanpöntön kansi kiinni, käytävässä pidetään valot päällä ympäri vuorokauden ja "väliovi" pidetään auki. Juuri päinvastoin miten itse olin toiminut, mutta jotenkin mukauduin kämppiksen tapoihin ja aloin "matkia" hänen käytäntöjään. Nyt tämä uusi tyyppi puolestaan tekee nämä asiat eri tavalla, ja olen taas sekaisin. .-D Nyt meitä on sitten kolme, saa nähdä miten tulee ruuhkaa vessaan ja keittiöön. Kämppikset ovat myös levittäneet tavaroitaan ympäri huoneita. Mulla on vaan ruokatarvikkeet keittiössä, mut kämppikset on täyttäneet hyllyt ja kaikki kaikella muulla. Ei siinä mitään, ympäristö on vähän viihtyisämmän näköinen. Pieni yllätys vaan kun viikonlopun jälkeen palatessani keittiö oli täynnä tavaraa. .-D

Vielä nopeasti viime hetken kuulumisia. Viikonlopusta meni suuri osa Iloliemen synttärijuttuja valmistellessa. Viisi vuotta on nyt sen tarinan kanssa takana, ja saman verran aikaa on myös siitä, kun aloin aktiivisemmin simspiireissä esiintyä. Kyllähän me Fikun kanssa oltiin paljon tarinoita luettu ja kommentoitukin joskus, mutta vasta oman tarinan aloittamisen jälkeen alettiin Fikun kanssa aktiivisesti esiintyä simspiireissä. Alfredit tuli katottua loppuun (nyyh). Jännää miten nopeasti me ehdittiin se toka kausi katsoa läpi, ei mennyt edes kuukautta. Sain suostuteltua Fikun katsomaan taas vaihteeksi Tinttiä, jes. .-D

Ei mulla sit tähän loppuun ole mitään erityistä sanottavaa. Saa nähdä milloin ennätän taas postaamaan, yritän kuitenkin tästä lähtien saada 1-2 viikon välein postauksia tulemaan. Musaksi tarjoan Mikan uutta biisiä, jota on tullut kuunneltua moneen kertaan viime päivinä! Hyvä biisi ja mahtava video!


Kysymys lukijoille:
Kumpi?
Vaihtoehto 1: Tintti
Vaihtoehto 2: Alfred

Ei kommentteja: