keskiviikko 19. helmikuuta 2020

Vanhoja postauksia

Tomilta tulee hyödyllistä informaatiota: Hän mm. vinkkasi JD:n alennuksesta Discshopissa ja sit laittoi linkkiä Vuodatuksen puolella olleeseen vanhaan blogiini, jonka jutut on 9-10 vuotta vanhoja. Aluksi pelkäsin etten kehtaisi lukea, mut jäin taas koukkuun omiin kirjoituksiini ja noukin parhaat palat tänne. .-D Nää jutut on siis vuosilta 2010-2011 kun kävin lukiota. Pahoittelen kirjoitusasua (oli pakko siistiä pahimpia virheitä mut en ihan kaikkea viittiny korjata ettei mee "fiilis" pilalle), ja nuo kaksisilmäiset hymiöt, näkee että nää on vanhoja tekstejä. .-D

» Ku meil oli Fikun kaa tylsää, ni alettii puimurii kirjottaa kaikkee, ku siin oli semmost jotai tomua, ni sit vaa kirjotetaa kaikkee lol, isi on ihQ, ja kaikkee. :D Sit ku isi näki ne, ni se vaa et, kehtaanko minä enää ajaa tällä. :D «

» Oli semmonen tehtävä, et toinen kysyy kysymyksen, ja sit toinen vastaa, ni multa kysyttii: kuka on Amerikan presidentti? Ja hei, mä en tienny xDDDD En oo yhtään mukana tommosissa asioissa :DDD sit yks sano, et se on Obama. Kyl mä Obaman tiiän, en vaa tienny et missä se on presidenttiä... Mä tiiän hei kaiken. Sit ne vaa, tiiätkö ees suomen presidenttiä, ni mä vaa ihan punasena: joo.. :DDD «

» Nyt ämpältä tulee Adam Lambertin for your entertainment. Luulin alkuu, et ton biisin suomennos on "sinun ympäristösi". Tiiän, oon huono enkussa :D «

» Korvaa kutittaa, mut en pysty raapimaan, ku kuuloke tippuu muuten. «



» Mun repussa lukee: eks. Ollaan Fikun kanssa sovittu, et se tarkottaa: ei kerrota sepolle. «

» Ärsyttää, ku salkkareiden uusinnoissa Taneli lähtee kohta. mä fanitan sitä :D «
^Salkkareiden TA!!!

» "Jag är nälkä" - tollee sanottii aina ysillä, ku oli nälkä .D «

» Nyt tulee bsb:n strate trought my heart! Must tuntuu, et kirjotin ton nimen väärin
Kim heroldin Sicial buttterlfly (en oo varma onko se nimi noin :DD) «
^Voitko jooko vaikka googlata biisin nimen tarkistaaksesi kirjoitusasun, ei hyvänen aika. xD

» Sanon muuten tarkotuksella kylään, enkä kyylää. Se tuli kerran, ku meiä piti keksiä äikän tunnilla semmosia juttuja, esim: laama-lama, ni sit mun kamu keksi: kyylä- kylä. :D Siitä asti se on ollu sitten kyläämistä. «



» Sitku mun piti puhuu kuolemasta, ni sönkötin vaa jotai: Kun ihminen kuolee, sen sydän pysähtyy, ja hengityskin pysähtyy, ja tos vaihees repesin, ku tajusin miten tyhmältä se kuulosti. xD

Hissan tunnilla mentii ryhmissä luokan eteen esittämään yks jutu, niin mä en oikeen seurannu sitä esitystä, ja ihmettelin, ku yhtäkkiä oli mun vuoro. sit selitin sen saman asian, minkä se edellinen oli just kertonu. .----DDD «
^Älkää opet laittako mua luokan eteen selittämään yhtään mitään... En jostain syystä muista kummastakaan näistä tapahtumasta mitään, onneksi. .-DD

» Bussitarinoita: On yks kuski, jota me Fikun kaa kutsutaan säätökuskiksi. Aina, ku se ajaa, ni me säädetään jotain. :D Kerran, ku joku jäi pois siit takaovesta, ni sit se bussi vaa lähti ajamaa, mut se ovi jäi auki. :D Sit me oltii Fikun kaa just siin kohal, ni meille tuli kylmä, ku oli talvi silloin :D Ja sit meille molemmille on käyny silleen, et ku se kuski on antamassa bussikorttia takasin, ni sit se on tippunu meiän kädestä lattialle, ja se kuski vaa nosti sen :D Aina ku säätökuski ajaa, ni me revetää ku mennää bussiin, :;D « 

» Vähän oli hyvä juttu, ku eilen Diilissä sinne tuli esiintymään Backstreet boyssit. :D <3Tai ei ne viel ehtiny esiintä, mut seuraavas jaksos toivottavasti. Kiva, kuitenki se on vaa sillee, et pikkasen näytetää niitä. Sitte se Trace, jonka piti huolehtia bsb:n viihtyvyydestä, ni se haukku niitä ;< Aloin vihaa sitä. Hha, sit Brinsku bsb:stä sano vaa jotain:"..siinä on kasa.." Ei, mä repesin . :DDpiti oikeen nauhottaa se kohta. :DD Oikeesti, vähä hyvä juttu toi. :D En malta odotaa seuraavaa Diili jaksoo, ku "juonipaljastuksissa" näytettii, et bsb näkyy siinki. <3 :D «
^Tää oikeesti tuli nauhotettua mut mahtoiko sitä tulla kertaakaan katsottua uudelleen? Täytyis mennä vähän penkomaan VHS-kasetteja, alko nimittäin kiinnostaa. .-D Eiku ei tarviikaan, nää löytyy YouTubesta!! Aw, ihanat esitykset! <3

» Kerran ku kävin opolla, ni en saanu ovee auki ku olin lähössä, ni se opo vaa nauro, ja mä olin ihan punanen. :DDD «
^Lukion ovet oli tosi stressaavia kun ne toimi jotenkin ihan vastoin mun logiikkaa. Esim. koeviikolla yritin taktikoida et poistuisin luokasta jonkun kanssa samalla ovenavauksella etten jäis säätämään sen lukon kanssa.



» Äsken ku kävin vessassa niistämässä (meen aina vessaan, ku niistän nii tyhmän kuulosesti (mut Fiku niistää kyl viel tyhmemmin :DD)) ni siis, ku tulin sieltä, ni kaikki katto. :D Oli varmaan kullu, mun hyvät äänet xDDD ku mul on ns. "paakkunuha" <-- Fikun keksintö toiki :DD. «

» Pelattii jalkkista sellasella "kolmiopallolla". Sit vaa joku potkasee, ja mä seison paikallani, ja se pallo osuu muhun, ja pysähtyy, ni kaikki vaa: hyvin torjuttu! Siis vaa seisoin, enkä ees tehny mitään. :D «

» Pesis on oikeesti yks ärsyttävimpiä pelejä mitä on. Siinä ku on lyömässä, ni kaikki kylää, ja sit on tyhmää, ku ei osu millää siihen palloon. :D Yritän aina tahallani palaa ykköspesälle juoksussa, ettei tarvii sit juosta enempää :D «

» Mun liikan ope "fanittaa" mua. :DD Joojoo, siis, eilen liikkatunnilla, ku jaettii joukkueita, ni jäljellä oli enää mä ja 3 tyttöö, jotka halus samaa joukkueeseen, ni sit se ope vaa tuli siihen mun vieree, ja sano jotai: mehän oltais yhdessä parempi joukkue kuin nuo kolme. :DD Repesin, oon iha sika huono :DDD «

» Käytii taas eilen Fikun kaa sauvakävelemäs, ja jälleen meni 45 min tasan. :D Suunniteltii, et meistä tulee tosi hyvä kuntosia, ku niin usein ulkoillaan. :D «
^Jotenki huvitti toi hyväkuntoisuuden suunnittelu. .-D

» Hih hih, jeesus meni äsken tosta ohi, sit vaa kyläsin sitä, ja se katto! :DDD Voi mika.. «

» Isin kaveri oli kylässä, ni isi opetti sitä ajamaan mariokarttii :D Sit vaa repeiltii Fikun kans, ku kuunneltii sen neuvoja: Tämä on pakki nappula, mutta sitä ei kannata painaa, sillä auto lähtee sitten taakse päin xD «



» Onko vähän tyhmää, ku mä pidän reppua lattialla, ja sit oon sillee laittanu sen kahvan mun jalan ympäri, etten unoha sitä ku lähen koneelta. :D «
^Ei kai, kunhan et kompuroi sen repun takia!

» Eilen ei netti toiminu ollenkaan, ja se ei toiminu keskiviikkonakan kunnolla, et kiva, ku ei päästä koneelle kotona. :/ Isi kyl lupas soittaa tänää sinne dna:n laamoille «

» Ope lelli meiän jokkuetta, vaik yks ois palanu, ni ope vaa sano, ettei palanu. :D Ja sit kun mä löin, ni siit tuli laiton, mut se ope vaa sano ettei ees tullu :DD Voitettii ne jotai 8-1 :D Sit kaikki alko lopussa pelleillä, ku piti juosta sen open perässä, ni kaikki käveli. Ja pottu oli tyhmää, ku aluks kopiteltii, ni en koskaa saanu koppia, ja mul lensi 3 palloa aidan alta, enkä menny hakee niitä :^D Ku en ees nähny minne ne meni, ku en käytä silmiä liikkkatunnilla. «

» Mä repeilin koko aika, ku oli semmonen tonttu ohjelma, se Klaus tai joku, ja sit sil oli se apulainen vai mikä ny onkaa (en oo ihan periilllä :DD) Dani tai joku, ni se Klaus vaa sano silllee: olet oikeassa pojuseni :DD «

» -Kuka on kaunein kaverisi? ► ne on rumii NO EI OO :DDD
-Valot päällä/pois? ► pois, ettei sen ukkelin* tarvii polkea <3
-Backstreet Boys vai NSYNC? ► ui, vähä hyvä kysymys :DDD
-Ketkä kolme ihmistä ottaisit mukaan autiolle saarelle? ► Fikun, isin jaa enpäs tiiä :Dno, on ollu Hiltsu mielessä, ni otetaa se xD
-Miksi juuri he? ► Koska Fiku ja isi on tärkeimmät ihmiset mulle, ja sit voitas kylätä hiltsua :DDD
-Monta kirjainta on etunimessäsi? ► 10 tai 9, en nyt osaa ajatella... :D
-Seuraava iso asia jonka teen ► läksyt .---DDD
- Lyön vetoa ettet pysty juoksemaan ulos ja takaisin neljässä sekunnissa? ► en pystykää, oon, kolmoskerroksessa nyt. .---D Ellen sitte hyppäis ikkunasta ulos mut...
-Vilkutatko kun näet ihmisiä joita tunnet? ► en ,-----D «
^Otteita erilaisista gallup-kyselyihin vastauksistani.
*Pakko selventää, mun vauvuudessa tuli sellainen ohjelma missä oli kaksi lasta Hanna ja Olli, ja sit joka yö ennen nukkumaanmenoa heidän ystävä-hämähäkkinsä vei lapset seikkailemaan jonnekin, ja jaksoissa käsiteltiin yleensä ympäristöasioista. Yhessä jaksossa oli aiheena sähkönkulutus, ja siinä aina kun taloudessa käytettiin sähkölaitteita joutui lattian alla oleva ukkeli polkemaan pyörää tuottaakseen sähköä, ja mun kävi sitä sääliksi ku Olli laittoi tahallaan päälle kaikki valot yms. D-. 




» Vähä oli hyvä juttu, ku mä menin istumaa yhtee paikkaa, ni sit hiltsu tuli siihen mun etee istumaa :DDDD «

» Olin suunnitellu, et meen yhelle tietylle paikalle, sit se ope avaa sen oven, ja mä vaan ryntään sinne, sit huomaan, et ne muut meni ihan luokan toiseen päätyyn. Eli mä oon yksin siel toises päädys : D «

» Uni: Lähetin hiltsulle jonku viestin, ja sit nähtii mun ala-asteen koulun liikka kentällä .---DDD sit siel tais olla fikuki, ja me käveltii käsikädes sillee, et hiltsu on siinä keskellä, ja mä ja fiku pidetää molemmat sitä kädestä .---DD «

» Aivastin äsken ja räkää lensi näppäimistölle .--------DDDD «

» Fiku kerto, että niitten ruotsin opella on samanlainen baskeri ku myytinmurtajien Jamiella .---D «

» Meillä on enkussa LC test (=kuuntelu) mä vaa ihmettelin, ku meiän paperissa luki toi lc test, olin ihan että mikä lc me nyt kirjotetaan. .---D «

» Bilsan tutkielmassa olen siinä mielessä edistynyt, että muistan tällä hetkellä mun aiheen. .-DD hetkonen, oliks se välimeri vai itämeri???? äääh, en muista enää. .---<<< «



» Fiku sano kyl hyvin kerran, että mä pidän "ruikutus lauluista" «

» Äsken opo tuli vaan juttelemaan mulle:
"olikos sinulla jotain vaikeuksia englannin kanssa?"
"no joo"
"tänään tänne tulee joku, niin haluisitko mennä juttelemaan hänen kanssa, hän voi antaa jotain vinkkejä"
"Joo"
... .-D eli lupauduin just menee jonneki kesken mun vapaa tunnin.. .--p

Hetken päästä:
Olin siis äsken juttelemas jonku ihme ukon kanssa ^tosta englannin opiskelusta, ni se neuvoi, että tekisin osan mun päivän normi hommista enkuksi, ni oppisin. aattelin alkaa kirjottaa blogiin enkkuu, mut ei oikein innistu.. I can't do it... .--/ But then I invented, that I can kääntää some song in finnish or eglish. I wait, that start new song by my music player

Ja seuraavaksi näette mitä siitä seurasi:

I see it trough my tears <> Näen sen repeytyneestä kaukalostani (???!)
I'm gonna fight to get you back this time <> Aion tapella sinut takaisin tähän aikaan
There's nothing but regret behind these eyes <> Täällä ei ole mitään, mutta pahoittelen taakse jätettyjä silmiä
Drain the oceans from the tears we've cried <> Valtameret tyhjenevät itkustamme
Gonna break down these walls <> Rikotaan seinä
I´ll hit the floor <> Lyön lattiaa
Almost any groove <> Melkein missä tahansa kolossa
Here at the start line <> Täällä kaikkien tähtien raja
Oooh woah woah <> joo,ooh wooh, vaan
Thought I moved more than on. <> Ajattelin liikkua enemmän

But don't take me for a fool <> Mutta älä pidä minua typeränä  «
^Tän vikan otin vaan siksi ku olin niin ylpeä että oon osannut kääntää sen oikein! Ihme etten ollut säätänyt jotain "mutta älä ota minua typerä". XD



» Keskusteltiin, että jos metsässä kaatuu puu, ja kukaan ei ole näkemässä, kuuluuko siitä silloin ääni?  Mä en kyllä yhtään jaksa pohti mitään filosofisia näkökulmia, totean vaan, että miksei kuuluis, jos kerran silloinkin kuuluu, kun joka näkee. .--D «

» Laitoin google hakuun "lc i", niin Iloliemi löytyi kakkossijalta .--DD Sit laitoin: "rkc", ni Taikapöly oli neljäntenä! seuraavaksi laitoin "simss", ni arvatkaa, kuka oli ekana? SIMSSILIINI x----DDDD «
^Kokeilin uudestaan ja nyt ei simssiliiniä löydy ollenkaan eikä rck tuota vissiin yhtäkään simstarinaa. Mut "lc i":n hakutulosten joukossa oli vielä Iloliemet!

» Ostettii 6 euron irttaripussi, ni pitääpä Nick-Poika meitä nyt possuina x---DD Jee, tänään mennään ässään ottaa, että isi tulee hakee, oispa Nick-poika töissä <333 «
^Mitä ihmettä, mulla on näemmä oma tunniste Nick-pojalle. xDD Nick-poika oli siis yks S-Marketin työntekijä joka näytti mun ja Fikun mielestä Nick Jonasilta.

» Mullla on suunnillee jo kaikki tiedot etittynä, pitää vaan omin sanoin siirtää ne paperillle... höh, miksi kopioiminen on kiellettyä, kävisi paljon helpommin silleen .---_DD «

» RAKASTAN SINUA♥
Kiinaksi - Uo ai nii
Viroksi - Ma armastan sind
pottu toi viro: "minä armastan sinuu" .---DDD Toi kiinaki: "ai nii, mä rakastan sua" «



Joo tota, kun kolmisen viikkoa sitten synttäripostauksessa sanoin että olen mieleltäni yhä aika sama kuin kymmenen vuotta sitten, mut nyt kun oikeesti palasi näitä vanhoja juttuja lukemaan niin huomaa hyvin että paljon on muuttunut. xD Olin tuonne vanhaan blogiin myös varastoinut hirveästi gallup-vastauksia joista oon nykyään monista eri mieltä, ni aattelin tehdä vielä jossain vaiheessa erillistä postausta siihen liittyen (jos saan aikaiseksi). Tykkään miten vuoden alussa uhosin olevani niin valmis kaikkeen uuteen ja nyt kuitenkin jatkuvasti palaan vanhojen postausten kautta menneisiin hetkiin. Seuraavaksi varmaan luen tämänkin blogin ihan ensimmäiset postaukset läpi (itse asiassa oon aloittanut jo). xD

Kysymys lukijoille:
Tykkäätkö esiintyä luokan edessä?

Vaihtoehto 1: EN
Vaihtoehto 2: Joo

Ei kommentteja: