torstai 15. toukokuuta 2014

Nyt onkin...

...hyvä ottaa puheeksi Euroviisut, kun tämän vuoden voittokappale soi juuri radiosta. ,-) Jos joku ei vielä jostain syystä ole voittajasta tietoinen, niin sivistäpä nyt itseäsi ja kuuntele:


Oon ihan tyytyväinen voittajaan, vaikkei Conchita Wurst lemppareihini sisältynytkään, mutta kolmesta parhaiten Euroviisuissa sijoittuneesta tää oli ehdottomasti paras voittajaksi, ja koko pisteenlaskun jännitettiin Fikun kanssa, kun Ruotsi ja Hollanti meinasi uhkana olla. .-D Hollannin biisi oli tosi tylsä ja Ruotsia nyt aina täytyy inhota.. .-D

Suomen menestystä täytyy ihannoida. Vaikka Something Better on mielestäni hyvä biisi, en olisi uskonut sen saavan niin hyvää menestystä Euroviisujen finaalissa, sillä kappale oli melko perustavallinen eikä siinä ollut mitään erityistä tai erottuvaa. Yleensä on aina saanut hävetä oman maan biisejä Euroviisuissa, mutta tällä kertaa olin oikeasti ylpeä Softenginen esityksestä. Biisi sai paljon ns. säälipisteitä, jotka sitten loppujen lopuksi nostivat Suomen yhdennelletoista sijalle, mikä on Suomen toisiksi paras suoritus Euroviisuissa! Suomeen liittyen vielä täytyy mainita miten ihana yllätys oli, kun Suomen pisteet oli kertomassa Redrama. .-3


Tänä vuonna Euroviisut oli mielestäni keskivertoa paremmat biisivalikoimassaan. Karsinnoissa oli aika kivasti pudonnut huonoimmat pois, ja suurin osa suosikeistani oli päässyt finaaliin. Meillä on aina ollut Euroviisujen jälkeen tapana ladata parhaat biisit ämpälle, ja tänä vuonna niitä löytyi ennätysmäärä, mun ja Fikun suosikkeja oli yhteensä 12. .-D Nyt sit on jäätävä taas ensi vuotta odottamaan..

Seuraavaksi kuulumisia tältä viikolta. Maanantaina oli mun etukäteen jännittämä tietokoneen purkamis- ja kokoomistunti. Tarkoitus siis oli irrottaa kaikki koneen osaset ja sen jälkeen koota se uudelleen. .-D Toi oli mulle ihan uutta ja muutenkin pelkään elektroniikkaa jos se ei toimi mun haluamalla tavalla. Eka tehtävä oli irrottaa kaikki mahdolliset johtosysteemit koneen sisältä, ja siinä sit kiskoin ja kiskoin mut ei meinanneet johdot irrota. .---D Ope sit tuli näyttämään niiden johtojen niksejä ja kiinnitti ne sen jälkeen takaisin, että mä sain ite kokeilla. Mä oon ehkä kerran vauvana käyttänyt ruuvimeisseliä vaihtaessani tamaan paristot itse, mut muuten en sen käyttöäkän oikein hallinnut kun koneessa oli eri kokoisia ruuveja jotka vaati tietynlaisen meisselin terän ym, mut sain näihin juttuihin onneksi apua muilta luokkalaisilta kun tulivat apua tarjoomaan. .-) Jos mun ois pitäny pulaa itekseni sen koneen kanssa ni kokoisin sitä varmaan vieläkin, mut onneksi ope käski nopeampien auttaa hitaampia, ni loppujen lopuksi muut teki mun hommista varmaan yli puolet. .-DDD Olin kyl ilonen siitä miten muut tuli tarjoomaan apua, vaikka syy taisi ystävällisyyden sijaan olla se, ettei ope antanut kenenkään lähteä ennen kuin kaikki koneet on taas koottu, ja mä olin nolona viimesenä niitä osia kiinnittämässä.. .-D Ope siinä sanoi ettei se haittaa jos ei osaa kun ekaa kertaa tollasta tekee mut olin mä silti jotenki ihan yliavuton. .-D Tunti ei ollut ihan niin kamala kuin olin pelännyt, mutta ahdistava silti. No puuh, nyt se on onneksi ohi! Ja tajusin ainakin sen, että mun kannattaa jatkossakin ostaa koneet valmiina eikä pelkkiä osia joista sit kokois ite koneen. .-D

Muuten koulussa on ollut ihanan rento viikko. Oon taas menossa viikonlopuksi kotiin, ja aattelin huomenna skipata iltapäivän tunnin ja lähteä aikasemmalla junalla kotiin. .-D En oo ollut kuin kahdella kyseisen aineen tunnilla tässä jaksossa, joten mun on oikeestaan aika turha enää mennä koko tunneille.. Vaikka varmaan ehtisin vielä kiriä muut siellä kiinni, mut ei jotenkin kiinnosta. Sit onkin enää viikko, ja 28. päivä alkaa kesäloma, joten vikan viikonlopun oon sit täällä asunnolla ennen kesälomaa. .-) Nyt mietin osaisinko ostaa junalipun verkkokaupasta, kun siihen saisi alennusta sillä tavalla toimiessa. Etukäteen ostaminen vaan on jotenkin riskialtista, sillä sit ei saa rahoja takaisin jos käykin jotain eikä ehdikään siihen junaan. Enkä ees kunnolla tiedä miten se lipun nouto asemalta sit tapahtuu.. No, täytyy miettiä mitä teen. .-D

Hooh, pitäisi kai mennä nukkumaan, aamulla on aikanen herätys, mut ei mua väsytä kun nukuin tänään puoleenpäivään asti.. .-D Noh, kohta puoliin alan jotain iltapalaa syödä.. .-) Loppumusaksi radiosta soiva biisi:


Kysymys lukijoille:
Suomen Euroviisubiisi tänä vuonna?
Vaihtoehto 1: +
Vaihtoehto 2: -

4 kommenttia:

Riina kirjoitti...

Kun ite/kaveri on varannut lippuja netistä, niin ne on sit pitänyt tulostaa tai vaihtoehtona kai saada puhelimeen se lippu.

Ja hyvä, että tunnilla sait apua muilta. Koneen osat on ihan mielenkiintoisia ja niiden kanssa sählääminen aina yhtä puuduttavaa.

Fiku kirjoitti...

Mäkään en tosta Conchitan laulusta itsessään pidä ihan hulluna, mutta se ihminen on niin paras. Sen takia olin innoissani voitosta. .-) Ja upea esitys ja kaikkea! Olin just äsken kuunnellut Rise like a phoenixin, mutta kuuntelin sit uudestaan. .--D Niinpä, en tajua, miten ne huonot laulut oli siinä tokana ja kolmantena. .-/ Haha, Suomen säälipisteet, yeah! .-D Ja ah, Redrama! Jopas ladattiin paljon. .-o

Usein asiat ei ole niin pelottavia, mitä on aiemmin ajatellut. Eniten aina jännittää ennen sitä juttua, mutta itse tekeminen ei sitten ookaan niin paha. .-) Kiva että luokkalaiset auttoivat. On se parempi itsekkäästä syystä kuin ei ollenkaan. .-D

Hahaa, kellon mukaan sun junan olisikin pitänyt tulla just Mäntsälään. .-D Toivottavasti toi lippujuttu onnistui! Ja ihan kamala toi "Happy", hyi. .-D

anna kirjoitti...

Mä taas just tykkäsin siinä Hollannin biisistä =| höh, mut sit taas mua häiritsee se, että jos Itävalta oikeesti voitti vaan ton laulajan persoonan takia. Eihän sen niin pitäs mennä? Kysehän on kuitenkin LAULUkilpailusta =D Tykkäsin kyllä kans Ranskan biisistä =D

Aww, toi Happy -biisi on tosi piristävä. Fikun kommenttiin siis viitaten. En ookaan tajunnu kuinka erilaiset meidän musamaut on =D

Kasa kirjoitti...

Riina: Juu, vr:n sivuillakin neuvottiin et sen lipun saa puhelimeen tai tulostettuna, mut mulla ei ollu asunnolla tulostinta ja kivikautiseen puhelimeen ei lippua saanut lähetettyä, ni piti sit siellä asemalla vasta lippuautomaatista tulostaa. Et vähän hermoilin tollasen uuden jutun kanssa, mut turhaa se oli kun lipun sai melko vaivattomasti ulos automaatista asemalla. .-D No nii, mielenkiintoista toi koneen purkaminen kyllä kieltämättä oli, päälimmäisenä siitä jäi vaan mieleen se ahdistus. .-D

Fiku: No joo, mut olihan se niistä kolmesta vaihtoehdosta kumminki biisinäkin paras. .-D Noh, biisejä on kiva kuunnella useammankin kerran putkeen. .--D Oli kyl yllättävästi päätynyt tylsiä lauluja top 3, mut Ruotsihan ainaki oli ennakkosuosikki.. Yllättävän paljon niistä säälipisteistä lopulta kertyikin ja Suomi sai hyvän sijan, oujee. .--D Redramaa. <23 Jep, paljon tuli kun kummallakin oli useempi "oma" suosikki. .-D Mut hyvä vaan saada ämpälle täytettä. Niinhän se on, etukäteen pelkää vaan turhaan ja sit itse tekeminen ei oo niin paha. Ärsyttävää pilata aiemmat päivät pelätessä jotain. .-P Ei sillä et mä oisin tota etukäteen kauheesti pelänny. .-D Niinpä, pääasia että auttoivat, muuten en ois varmaan vieläkään suoriutunut koneen kokoamisesta, tai ainakin oisin tehnyt sen ihan väärin. .--D Hah, no nyt kellon mukaan mun ei pitäisi olla missään... Mut viikonpäästä tähän aikaan ahahahahahaha viimenen koulupäivä menossa ennen lomaaa! Hyvin onnistui, vaikka häiritsi sen auttajan kyylintä (kun siellä oli tuona päivänä joku avustaja neuvomassa lipunmyynnissä) ja jostain syystä se laite reagoi tosi huonosti kun näppäilin sitä tunnusnumeroa ni sai rämpyttää siinä. .-D Ei kai toi Happy ole niin kamala, just aattelin että sä voisit pitää siitä. .---D

anna: Mua tylsätti siinä biisissä olematon esitys ja muutenkin se oli vähän liian rauhallinen, kun mä arvostelen biisit yleensä vaan pinnallisesti enkä niiden merkityksiä ja sanomia selvitä, jolloin biisistä voisi parempia puoliakin huomata. No nii, tuo laulaja sai kyllä varmasti huomiota vain persoonansa takia, mut onhan biisejä sit myös arvostelemassa se tuomaristo, joiden arvioista tulee puolet kokonaispistemäärää, jolloin itse biisikin pääsee paremmin arviointiin. .-) Ranskan biisi oli kans hauska, harmi et se sai niin olemattomasti pisteitä. .-P Mulle tulee tosta Happystä mieleen työssäoppiminen kun toi oli yhden työntekijän lempilaulu. .--D Nyt kun asiaa miettii niin me tosiaan kuunnellaan erilaista musiikkia kun aloin muistella sun blogiin laittamia biisejä, jännää. .-D